Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Oskari ei ollut sympaattinen, minun mittapuullani.
Matista senverran nyt. Kun Mira oli rauhallisesti ja asiallisesti monesti jo sanonut, että ollaan nyt rauhassa ja mietitään asumiskuvioita sitten myöhemmin niin eikös Matti taas edelleen alkanut jauhamaan jotain, että sitten kun asutaan Pirkkalassa tms.
Miralla on kyllä rautaiset hermot kun ohitti kommentin hymyilemällä.
Joko Matilla ei ole todellakaan kokemusta seurustelusta ja ihmissuhteista tai on todella itsepäinen.
Katin kiherryksellä ja Emman höröttelyllä on tosiaan eroa.
Kati on kuitenkin suurimman osan aikuismainen ja asiallinen. Emman nauru tai hihitys, mitä nyt milloinkin suusta ulos tulee, on välillä kiusallisen kiusallista.
En tiedä onko sitten muilla ollut sellaista tilannetta kuin minulla, että ollaan jossain porukalla tai kaksistaan ja joku sitten päästää tilanteeseen sopimattoman naurun tai ihan melkein joka tilanteessa kovaäänisen hörötyksen. Josta seuraa kiusaantunut hiljaisuus tai se yritetään hienotunteisesti ohittaa tai aletaan puhua kiireesti jotain muuta.
Minulle tulee välillä sama tunne kun katselen ja kuuntelen Emman ja Tuomaksen elämää
Kaikki moiset paritus sarjat , pitäisi ehdoitta lopettaa. On aivan liikaa sinkkuäidille sulhanen , maajussille morsian , lapsi tuntemattoman kanssa . Noi ei ole tervettä suuntautumista , eikä hyväksyttävää.Sääli ihmisiä k un moiseen mukaan lähtevät ! Ovatko epätoivoisia , vai liikaa luuloja itsestään ?? HYI HÄPEÄ !
Vierailija kirjoitti:
Kati on kuitenkin suurimman osan aikuismainen ja asiallinen. Emman nauru tai hihitys, mitä nyt milloinkin suusta ulos tulee, on välillä kiusallisen kiusallista.
En tiedä onko sitten muilla ollut sellaista tilannetta kuin minulla, että ollaan jossain porukalla tai kaksistaan ja joku sitten päästää tilanteeseen sopimattoman naurun tai ihan melkein joka tilanteessa kovaäänisen hörötyksen. Josta seuraa kiusaantunut hiljaisuus tai se yritetään hienotunteisesti ohittaa tai aletaan puhua kiireesti jotain muuta.
Minulle tulee välillä sama tunne kun katselen ja kuuntelen Emman ja Tuomaksen elämää
Tuomas miettii, johtuuko Emman nauru tai muu vastaava fysiologisista syistä, ja koettaa ennaltaestää kohtauksia. Tästä on näytetty kaksi esimerkkiä. Kaupassa Tuomas ennakoi, että Emmalle pitää ostaa matkaevästä, jotta hän ei ärry liian pitkän ruokailuvälin vuoksi. Tanskasen kanssa puhuessaan Tuomas sanoi, että jos (Emmaa?) alkaa kovasti naurattaa, pitää miettiä, olisiko tarve levätä tai syödä.
Eikö Emma itse reflektoi noita syy-seuraussuhteita ja pidä huolta itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee välillä sama tunne kun katselen ja kuuntelen Emman ja Tuomaksen elämääTuomas miettii, johtuuko Emman nauru tai muu vastaava fysiologisista syistä, ja koettaa ennaltaestää kohtauksia. Tästä on näytetty kaksi esimerkkiä. Kaupassa Tuomas ennakoi, että Emmalle pitää ostaa matkaevästä, jotta hän ei ärry liian pitkän ruokailuvälin vuoksi. Tanskasen kanssa puhuessaan Tuomas sanoi, että jos (Emmaa?) alkaa kovasti naurattaa, pitää miettiä, olisiko tarve levätä tai syödä.
Ei suurimmalla osalla ihmisistä ole kykyä ymmärtää itseään, tai omien valintojensa vaikutuksia omaan hyvinvointiinsa. Sellaista ajelehtimista missä asiat vain tapahtuvat, ja sitä sitten kiroillen ihmetellään tai asialle hihitellään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ohjelmaan hakeutuu näitä Oskareita ja Matteja, on ymmärrettävää.
Mutta se, että nämä läpäisevät seulan ja ihan oikeasti pääsevät ohjelmaan asti on todella väärin muita osallistujia kohtaan. Valehtelevatko nämä menneisyytensä hakuprosessissa?
Oskari ja Mattihan ovat molemmat ihan ok-miehiä. Ei se Glitter-Heidikään mikään saalis ollut. Ehkä pohjimmiltaan hyvä ihminen, mutta miten ongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee välillä sama tunne kun katselen ja kuuntelen Emman ja Tuomaksen elämääTuomas miettii, johtuuko Emman nauru tai muu vastaava fysiologisista syistä, ja koettaa ennaltaestää kohtauksia. Tästä on näytetty kaksi esimerkkiä. Kaupassa Tuomas ennakoi, että Emmalle pitää ostaa matkaevästä, jotta hän ei ärry liian pitkän ruokailuvälin vuoksi. Tanskasen kanssa puhuessaan Tuomas sanoi, että jos (Emmaa?) alkaa kovasti naurattaa, pitää miettiä, olisiko tarve levätä tai syödä.
Tuntuu kurjalta, että Tuomas on tavallaan joutunut töihin tuossa suhteessa. Noinhan sen ei pitäisi olla kahden aikuisen ihmisen suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet alkaa harrastaa tanssia, jotta pääsisi tapaamaan naisia.
Se onkin oiva keino tavata naisia. Harvemmin sitä saman sukupuolen kanssa yhdessä tanssitaan, ainakaan tanssilavoilla tai salsabileissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ohjelmaan hakeutuu näitä Oskareita ja Matteja, on ymmärrettävää.
Mutta se, että nämä läpäisevät seulan ja ihan oikeasti pääsevät ohjelmaan asti on todella väärin muita osallistujia kohtaan. Valehtelevatko nämä menneisyytensä hakuprosessissa?
Kaikilla ihmisillä on menneisyys eikä Matti (entisen kauden ihmisistä en puhu) mikään entinen rikollinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten ajatusmaailmaa. Verrataan, että "näin mekin mun ukkelin kanssa naljaillaan kun ollaan oltu 20-vuotta yhdessä" ja "näinhän kun mamma ja pappa käyttäytyi ja 60 vuotta olivat yhdessä".
Kun se vaan on niin, että ei voi mitenkään verrata toisiinsa jos nämä ovat olleet viikon naimisissa ja tutustuminen toiseen on ollut myös sen viikon mittainen.
No siinä mielessä voi, että kyllä meillä toi leikkimielinen naljailu alkoi heti seurustelun alussa. Ei se siihen tullut mukaan vasta kun oli oltu 10v. yhdessä. Se nyt vaan on osa meidän kummankin persoonaa ja huumorintajua. Eikä se haittaa meitä kumpaakaan, koska tiedämme sen olevan huumoria. Vakavista asioista ei toiselle naljailla vaan ne puhutaan suoraan. Aiempi miesystäväni ei tuota naljailua ymmärtänyt. Joten sitä ei voinut hänen kanssaan tehdä. Kyllä se vähän huumoriosastoa latisti, kun piti pitää suu kiinni vaikka teki mieli lohkaista jotain nasevaa. Mutta ei voinut, kun ei toinen olis sitä kuitenkaan ymmärtänyt, mahdollisesti jopa suuttunut.
Sitä en tiedä kokeeko Emma ja Tuomas molemmat tuon huumoriksi. Jos ei niin sitten tilanne on huono. Jos se taas on heille leikinlaskua, niin hyvä. Huumorintajut kohtaa, mikä on ihan hyvä parisuhdetta ajatellen. Telkkarista katsoen, asia voi olla kummin vaan, siitä on vielä vähän vaikea saada selvää.
Katin viisikko, vielä otetaan esille nämä sitoumukset. Luulisi edes että osaatteko vaieta. Tehän tiedätte , mutta tiedätte myös Katin, joten en nyt vielä hurrasi 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Emma itse reflektoi noita syy-seuraussuhteita ja pidä huolta itsestään?Tuntuu kurjalta, että Tuomas on tavallaan joutunut töihin tuossa suhteessa. Noinhan sen ei pitäisi olla kahden aikuisen ihmisen suhteessa.
No nyt pommas! Vai ei suhteen eteen tarvitse tehdä töitä? Nimenomaan suhteen eteen täytyy tehdä "töitä" jos haluaa, että se mesestyy.
Ja en oikein jaksa uskoa, että Tuomas, nuori mies uupuu tuon "työmäärään" kun joutuu huomauttelemaan Emmalle syömisestä. Totuus on se, että suuri osa ihmisistä on kiukkuisia nälkäisenä. Meillä miehen kanssa 40v liitto takana, ja joudun aika usein huomauttamaan miehelle, kun ollaan lähdössä jonnekin, että "syö ennen kuin lähdetään, ettei sitten tarvitse nälissään kiukutella". Mies tietää itsekin olevansa kuin pyllyyn ammuttu karhu nälkäisenä. Ei siitä mitään draamaa revitä. Eikä minulle ole ollenkaan liikaa "töitä" sanoa tuo asia miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katson Miraa ja Mattia tulee väkisin olo, että Mira yrittää ottaa yliotetta ja taivuttaa Mattia omiin juttuihinsa (esim.terassiremppa). Matti taas ei uskalla sanoa mitään vastaan kun pelkää reaktiota ja "hiihtelee" kilttinä sivussa ja vakuuttaa kameralle, että kaikki on hyvin. Onkohan Matti saanut joskus takkiin ja jätetty parisuhteessa, kun on noin arka ja varovainen. Kannattais kuitenkin olla rehellinen ja näyttää omat tunteensa ja kertoa mielipiteensä, sillä pidemmän päälle pelkkä myötäily ei johda mihinkään eikä ole oikein toista kohtaan. Odotan myrskyä vesilasissa viimeistään sitten kun tulee tilinteko-osuus (kun kerrotaan haluaako jatkaa).
Myös minun huomiotani kiinnitti se terassin laatoitus. Matti oli vaivautuneen näköinen, muttei sanonut oikein myöntävää eikä kieltävää asiaan. Jotenkin tuntui siltä, että Mira pitää itsestään selvänä, että toinen alkaa piharemontin tekoon hänelle. Pitäisi aina muistaa, ettei kaikkia ihmisiä kiinnosta samat asiat, tässä tapauksessa puutarhatyöt ja grillaamiset. Vaikka kuinka oltaisiinkin "aviopari".
Näin just, kuinka moni nainen olisi vilpittömän innostunut jos mies ensi töikseen alkaa kaivaa lehtiä esiin ja ilmoittaa, että voit sitten kohtapuoliin ruveta neulomaan minulle tällaista villapaitaa, naisten hommia kun on.
Ehkä Mira vaan kokeilumielessä heitti tuon terassin laatoituksen. Halusi nähdä miten Matti siihen reagoi. Miehistä ei aina etukäteen tiedä kenellä pysyy vasara kädessä ja kenellä ei.
Ja mitä väliä pysyykö vasara kädessä? Ostakoot remppamiehen jos haluaa aidan pätkää tai terassia.
Kyllä minulle ainakin oli väliä, pysyykö miehellä vasara kädessä, koska asun omakotitalossa. Yksi ehdoton kriteerini oli, että pitää olla remppataitoinen tai ainakin innokas opettelemaan sitä. Hyötyy siinä mies itsekin, kun saa vaikuttaa talon sisustusratkaisuihin ja todennäköisesti hän tulee muuttamaan tulevaisuudessa talooni asumaan, kunhan saamme ensin lapset lentämään pesästä. Ollaan seurusteltu kohta kaksi vuotta ja mies on jo osallistunut täällä pariin remppaprojektiin.
Ihmettelen näitä kiukuttelu-kommentteja Emman suhteen. Mielestäni heidän suhteestaan välittyi lempeys, kepeä ja hyväntahtoinen sanailu. Vain täysin huumorintajuton ihminen ei sellaista ymmärrä. Olin ensin kovin skeptinen tämän parin suhteen, kun Tuomas oli selvästi pettynyt Emman ulkoiseen olemukseen, mutta onneksi on sen jälkeen lähtenyt juttuun mukaan hyvällä asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Emma itse reflektoi noita syy-seuraussuhteita ja pidä huolta itsestään?Tuntuu kurjalta, että Tuomas on tavallaan joutunut töihin tuossa suhteessa. Noinhan sen ei pitäisi olla kahden aikuisen ihmisen suhteessa.
No nyt pommas! Vai ei suhteen eteen tarvitse tehdä töitä? Nimenomaan suhteen eteen täytyy tehdä "töitä" jos haluaa, että se mesestyy.
Ja en oikein jaksa uskoa, että Tuomas, nuori mies uupuu tuon "työmäärään" kun joutuu huomauttelemaan Emmalle syömisestä. Totuus on se, että suuri osa ihmisistä on kiukkuisia nälkäisenä. Meillä miehen kanssa 40v liitto takana, ja joudun aika usein huomauttamaan miehelle, kun ollaan lähdössä jonnekin, että "syö ennen kuin lähdetään, ettei sitten tarvitse nälissään kiukutella". Mies tietää itsekin olevansa kuin pyllyyn ammuttu karhu nälkäisenä. Ei siitä mitään draamaa revitä. Eikä minulle ole ollenkaan liikaa "töitä" sanoa tuo asia miehelle.
Tuossa tarkoitettiin varmaan sitä, että Tuomaan ammatti on psykiatrinen sairaanhoitaja. Alan työ on senverran raskasta, ettei kotona jaksa "hoidella" enää ketään. Sanon tämän saman alan ihmisenä, joka myös haluaa puolisonsa olevan senverran itsenäinen ettei häntä tarvitse hoivata jatkuvasti.
onko kukaan muuten huomannut että miksi näistä osallistujista osa on sinkkuja/ eivät ole onnistuneet hankkimaan parisuhdetta ilman television apua?
Emma ja Tuomas: lööppien perusteella Emman suorasanaisuus viehättää Tuomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tarkoitettiin varmaan sitä, että Tuomaan ammatti on psykiatrinen sairaanhoitaja. Alan työ on senverran raskasta, ettei kotona jaksa "hoidella" enää ketään. Sanon tämän saman alan ihmisenä, joka myös haluaa puolisonsa olevan senverran itsenäinen ettei häntä tarvitse hoivata jatkuvasti.
Älähän nyt. Katsos asia on niin, että kyllä internetin vänkääjät ja tosielämän ankeuttajat tietävät, että kyllä suhteessa KUULUU olla lapsen tasolle jäänyt töksäyttelijä, joka tarvitsee jatkuvaa mielenterveyskuntouttajan palvelua voidakseen edes siedettävästi.
Näin ne omassa suhteessaan myrkylliset ihmiset yrittävät valkopestä huonoa käytöstään muka jotenkin hyväksyttäväksi toiminnaksi. Ei ihme, että voivat huonosti ja säteilevät ympäristöönsä negatiivista energiaa kuten aurinko säteilee lämpöä ja valoa.
Ensitreffeistä elämään kirjoitti:
Emma ja Tuomas: lööppien perusteella Emman suorasanaisuus viehättää Tuomasta.
Tuskinpa. Sitä joustavampi ihminen aikansa kuuntelee ja katselee yrittäen pysytellä hyvällä fiiliksellä, mutta kuten Miinalle ja Heikillekin kävi, lopulta ei jaksa.
Töksäyttely on eri asia kuin että puhuu suoraan toiveistaan ja tarpeistaan. Jälkimmäinen ok, ensin mainittu ei.
Ei siinä ole mitään ilkeää, että toteaa sen olevan ymmärrettävää että sellaiset, joilla ei ole kokemusta parisuhteista, hakevat parisuhdetta avioliitosta televisio-ohjelmassa.
Eikä siinäkään ole mitään ilkeää, että toteaa näiden ihmisten mukaan ottamisen ohjelmaan vääräksi sen muita osallistujia kohtaan.