Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Kommentit (18026)
Ihan naulan kantaan osuit, Katista. Vaikuttaa töksöttämään pörhältäjältä, minä minä minä ja niin arvelen tässäkin käyvän. Ei kukaan tuollaista halua!
Mikään pari ei jäänyt yhteen.
Onkohan tämä ohjelma nyt nähty. Uusia formaatteja kehiin.
Hyvä, ettei tänä vuonna ole niin paljon sitä toksista maskuliinisuutta. Viime kaudellahan sitä oli..no, reilusti yli sadan kilon verran.
Joku ihmetteli mikä Emmassa on vikana - katsohan tämän illan jakso!
Vaikka täällä moni on sanonut tollasen töksäyttelyn ja negistelyn olevan keskustelutapa tai jopa huumoria jossain päin Suomea niin itse en sellaista arvosta! En katsoisi tollasta käytöstä kovinkaan pitkään. Nostan Tuomakselle hattua että jaksoi tollasta kuunnella!
Omasta mielestäni parisuhteeseen kuuluu toisen kunnioittaminen ja normaali keskustelu, ei valittaminen ja töksäyttely!
Vierailija kirjoitti:
Ihan naulan kantaan osuit, Katista. Vaikuttaa töksöttämään pörhältäjältä, minä minä minä ja niin arvelen tässäkin käyvän. Ei kukaan tuollaista halua!
Uskon että löytyy. Uskomattoman pinnallisia ja ylimielisiä miehiäkin kun on.
Katsoin tämänpäiväisen jakson.
Cmorelaisten kommentit jaksosta, joita luin joskus monta kymmentä sivua sitten, olivat kovin kielteisen sävyisiä, mutta minusta tämä jakso oli kaikkien osalta myönteinen. Yksikään pari ei vaikuta sellaiselta täydeltä katastrofilta, joita aiemmilla kausilla on ollut mukana. Kenenkään käytös ei ole järkyttävää tai kamalaa.
Emma toki puhuu suoraan ja päästelee mielipiteensä tulemaan ilman filtteriä, mutta Tuomas mainitsi pitävänsä juuri tästä ominaisuudesta hänessä kaikkein eniten. Hyvä match siis siltä osin. Varmasti toimii myös toiseen suuntaan - Tuomashan lohdutteli jo aiemmassa jaksossa Emmaa, että hänen kanssaan ei tarvitse arvailla mitä hän ajattelee tai tuntee, vaan hän sanoo asiat suoraan. Heillä on selvästi mukavaa yhdessä ja arjen pieniä ristiriitoja ratkaistaan hyvin tehokkaasti kuin liukuhihnalta, eikä kumpikaan jää niitä jälkikäteen hautomaan. Todella toimivan oloista dynamiikkaa! Jossain klipissä Emma mainitsi toivovansa, että voisi luottaa toisen olevan tosissaan. Vaikutti vähän siltä että hän ajattelee Tuomaksen olevan liian hyvää ollakseen tottakaan. Tuomas on ainakin selvästi ihan vakavissaan liikkeellä, eli jos suhteella potentiaalia on, niin sitä ei ainakaan kummankaan asenne tule pilaamaan. Kiva seurata miten tämä etenee!
Matti ja Mira toki sanailivat siitä asuinpaikka-asiasta, mutta sehän oli kuitenkin aika kevyttä ja huumorimielessä kehiteltyä sanailua. Vähän hajuton ja mauton kuva tulee molemmista. Tuntuu että kummallakin on rajoitteena aika ahdas käsitys siitä, millaiseen rooliin tai muottiin ihmisen on hyväksyttävää sovittautua, ja kovin säntillinen yritys myös mahtua siihen. Liikkumavara kummankin persoonassa näyttää aika kapealta, ja tämä heijastuu siihen, millainen tunnelma heidän suhteessaan vallitsee. Tuollainen ahdasmielisyys johtaa helposti kyräilyyn ja sellaiseen, että yrittämällä yritetään saada toinen nalkkiin jonkinlaisesta harha-askeleesta tai virheestä, ettei vain itse olla se joka ensimmäisenä ns. mokaa. Sellainen on omiaan kuihduttamaan minkä tahansa suhteen, ja erityisesti tällaisen, jossa vasta tutustutaan ihmiseen kun samalla rakennetaan yhteistä tulevaisuutta.
Jatkuu...
...Jatkoa edelliseen:
Juudit ja Tommi vaikuttavat kivoilta ja hyviltä tyypeiltä. Romanttista ihastusta ei ole ilmassa, mutta luultavasti heille on tavallistakin ettei se heti synny. Ainakin itse olen sellainen, että minun pitää tuntea toinen aika hyvinkin, ennen kuin avautuu edes mahdollisuus ihastua. Tuntemattomiin en ihastu, koska olen liian tietoinen siitä että en tunne ihmistä enkä siis voi tietää millainen hän on. Asenne on heillä ainakin kohdallaan. Juuditilla on kiva tapa sanoa toiselle pieniä kehuja ja kiitoksia aina välillä, ja varmasti juuri sellaisista asioista joita hän oikeastikin pitää kehuttavana. Ei siis kehu vaikka nyt sitä ulkonäköä, koska niin muka "kuuluu" tehdä jonkun hämärän etikettisäännön mukaan. Vaan etsii ja löytää sellaisen asian, josta on oikeasti niin innoissaan että tekee luonnostaan mieli kehua. Esim. se kun hän kehui Tommia taiteilijaksi, tuli suoraan sydämestä. Erityisesti tämä ominaisuus tekee Juuditista ihastuttavan ihmisen.
Katilla ja Jannella vaikuttaa myös olevan asenne kohdallaan, ja vaikuttavat tulevan tosi hyvin toimeen. Heti jakson alussa, kun Janne antoi Katille sen kaulakorun ja laittoi sen tämän kaulaan, tuli kosketeltua selkää ja kylkiä siihen malliin, että voisi veikata parilla olleen ehkä jo seksiäkin, tai ainakin jonkunlaista fyysistä kuhertelua. Tulkinta vielä vahvistui siinä, kun Kati kysyi Jannelta, haluaisiko tämä mahdollisesti tulla hänen luokseen yöksi. Kyllä siinä kaikenlaiset kipinät sinkoilivat! Kohta, jossa Kati meni yöksi omaan kotiinsa ennen häämatkaa, oli mukavaa katsottavaa, koska asiasta ei kumpikaan tehnyt ongelmaa. Suhteessa näyttäisi siis olevan mahdollista ottaa myös omaa tilaa, jos tarvitsee.
Kiva jakso! Odotan mielenkiinnolla seuraavaa. Tämän keskustelun seuraamisen olen nyt jättänyt vähemmälle, koska en jaksa lukea sivukaupalla tuota ainaista ulkonäkövääntöä, ilkeitä kommentteja, ja sellaisia spoilauksia jotka eivät perustu jaksoissa nähtyyn, vaan jotain muuta kautta saatuihin tietoihin esim. siitä onko joku pari vielä yhdessä.
t. Ketjun aloittaja
Mitkä ovat ensitreffien epäonnistuneimmat matchit kautta aikaan?
Uusimman C More -jakson nähtyäni alkaa yhä enemmän tuntua siltä että olisi kiva saada Katista jotain muutakin irti kuin naurua. Hääjakson perusteella ajattelin että ihana match ja nauru meni jännityksen piikkiin, mutta nyt kyllä Jannen housuissa minua alkaisi jo ärsyttämään.
.
Toki meille näytetään vain siivuja, mutta kyllä nyt yleensä on kuitenkin kaikista näytetty niitä tilanteita joissa puhutaan/keskustellaan/paljastetaan itsestä ja ajatuksista jotain syvempää. Minä en saa Katista mitään irti. Ja silti veikkaukseni on, että itse asiassa se tulee olemaan nimenomaan Kati joka kokee ettei rauhallisessa Jannessa ole riittävästi kipinää, eikä itse näe omaa tyhjyyttään siltä kikatuskohellukselta. Jannella olisi paljon annettavaa ja hän vaikuttaa olevan hieman introverttia tyyppiä joka kyllä ajan kanssa puhkeaa loistoonsa.
.
No, saa nähdä, voin olla väärässäkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat ensitreffien epäonnistuneimmat matchit kautta aikaan?
Kiukkukiuas Roosa ja Eetu
Rahkapetri ja Mari
Myös viime kauden napakymppi ja kikkarapää
Ehkä myös varhaisten kausien ratsastava Mari ja Jouni
Mietin miten usein suhtautuisin mieheen, jonka olisin tavannut muutama päivä sitten. En usko, että voisin enää olla niin välitön, että heittäytyisin kikattelemaan ja olemaan Katin tavoin ihastunut. Olisin enemmän kuin Juudit, kiinnostunut mutta en pilvissä. Tai jos olisinkin, niin en näyttäisi sitä. Joku itsesuojeluvaisto pitää olla. Joensuulaisena huumorini olisi suoraa ja mustaa, kuten Emmalla. Olen myös pidättyväinen, kuten Mira. Todennäköisesti kuvittelisin olevani fiksu Juudit, mutta olisin oikeasti mielenkiinnoton töksäyttelijä, jota jännittäisi niin paljon, että en hallitsisi ilmeitäni. Ei jatkoon:) Millainen luulisit itse olevasi?
Voi kuinka paljon paremmalta Emma näytti kun otsahiukset oli pinnillä ylhäällä ja poissa silmiltä. Siis melkein eri ihmiseltä! Miten ei voi itse huomata sitä, kuinka paljon paremmin on edukseen ilman otsista. Tai miten ei läheisetkään ole maininneet!?
Jos joku olisi esittänyt minulle sellaisen häätanssin kuin Tommi niin olisin lähtenyt heti menemään. Kääk, jossain menee raja.
Jos en olisi siinä vaiheessa karannut niin viimeistään nähtyäni Tommin minimalistisen kodin. Selvästikään ei ole sijaa naiselle hänen elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Mietin miten usein suhtautuisin mieheen, jonka olisin tavannut muutama päivä sitten. En usko, että voisin enää olla niin välitön, että heittäytyisin kikattelemaan ja olemaan Katin tavoin ihastunut. Olisin enemmän kuin Juudit, kiinnostunut mutta en pilvissä. Tai jos olisinkin, niin en näyttäisi sitä. Joku itsesuojeluvaisto pitää olla. Joensuulaisena huumorini olisi suoraa ja mustaa, kuten Emmalla. Olen myös pidättyväinen, kuten Mira. Todennäköisesti kuvittelisin olevani fiksu Juudit, mutta olisin oikeasti mielenkiinnoton töksäyttelijä, jota jännittäisi niin paljon, että en hallitsisi ilmeitäni. Ei jatkoon:) Millainen luulisit itse olevasi?
Toivottavasti tähän eivät ihmiset ala vastailemaan monen sivun verran. Ketään ei kiinnosta toisten vastaukset. Sen uskon että moni haluaa kyllä itse kertoa minäminän mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka paljon paremmalta Emma näytti kun otsahiukset oli pinnillä ylhäällä ja poissa silmiltä. Siis melkein eri ihmiseltä! Miten ei voi itse huomata sitä, kuinka paljon paremmin on edukseen ilman otsista. Tai miten ei läheisetkään ole maininneet!?
Mitäpä jos Emma tykkää otsahiuksista? En tiedä millainen läheinen sinä oikein olet, mutta itse en arvostaisi jos joku läheiseni alkaisi kertoa miten minun pitäisi pitää hiuksiani.
Mä en tajua tuota Emman silmälasityyliä, varsinkin kun Emmalla on näköjään plus-linssit, jotka suurentavat.
Sitä ootellessa :)