Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun ajatus mutta mä veikkaan että tänä vuonna on 1 lesbopari, 1 homopari ja kaksi heteroparia. Mulle vaan tuli tällaiset vibat kun katsoin kuvat ja luin esittelytekstit.
Tuo kyllä selittäisi tuon neljännen parin mukaan tuomisen. Koska jos olisi 1 lesbopari ja 1 homopari, ei jäljelle jäisi kuin 1 heteropari, eivätkä tuottajat välttämättä haluaisi jättää heteroiden osuutta niin pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun ajatus mutta mä veikkaan että tänä vuonna on 1 lesbopari, 1 homopari ja kaksi heteroparia. Mulle vaan tuli tällaiset vibat kun katsoin kuvat ja luin esittelytekstit.
Tuo kyllä selittäisi tuon neljännen parin mukaan tuomisen. Koska jos olisi 1 lesbopari ja 1 homopari, ei jäljelle jäisi kuin 1 heteropari, eivätkä tuottajat välttämättä haluaisi jättää heteroiden osuutta niin pieneksi.
Jossain se Marianne sanoi, että ottivat vaan mallia Tanskan versiosta, jossa 4 paria (tietääkseni heteroja kaikki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Näin mäkin pohdin. Olisi kohtuuttoman epätasa-arvoista, että kaikki olisivat heteropareja.
No enpä usko, että yhtäkkiä 2 paria olisivat homoja/lesboja, kun ei niitä ole aiemminkaan ollut ollenkaan. Ennemminkin 1 homo-/lesbopari ja muut heteroja.
Paljon matikkas oli koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Näin mäkin pohdin. Olisi kohtuuttoman epätasa-arvoista, että kaikki olisivat heteropareja.
Hohhoijaa.. ei jaksaisi tätä vouhkaamista taas...
Oli vähän ironiaa mukana. Nykyään vouhkataan tästä tasa-arvosta jo niin että ei kai ensitreffitkään voi huonompi olla.
Toivotan onnea osallistujille. Toivottavasti löytyi rakkautta! Jos luette palstaa, toivon jaksamista. Näytätte kaikki hyvältä <3
Vierailija kirjoitti:
Nuo pressikuvat ovat aina todella huonot, koska ihmiset näyttävät niissä paljon epäedustavammilta kuin luonnossa. Usein myös ikäistään vanhemmalta.
Onkohan ne muuten tarkoituksella tehty epäedustaviksi? Jos ne ovat niitä samoja kuvia, mitä näytetään osallistujille hakuprosessin aikana, tarkoituksena raakata sieltä pois tyyppejä, joiden kanssa ei missään nimessä voi kuvitella olevansa? Näin ainakin olen ymmärtänyt, että siellä tehdään. Silloin olisi hyvä, jos kuvat olisivat epäedustavia, ettei tule ainakaan yllätystä huonoon suuntaan sitten, kun jonkun niissä kuvissa nähdyn henkilön tapaa alttarilla. On paljon parempi yllättyä myönteisesti kuin kielteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisten lehtijuttujen mukaan tällä kaudella muutoksia ovat:
- Pareja on kolmen sijaan neljä.
- Jaksoja on tämän vuoksi enemmän, 14.
- Tuoreille aviovaimoille ja -miehille järjestetään keskinäiset vertaisryhmätapaamiset (siis ilmeisesti naiset keskenään ja miehet keskenään)
- korona-epidemian vuoksi häämatkat ovat suuntautuneet kotimaahan.
- Suurin osa hakijoista ja sitä myöten myös kaikki parit ovat ikäluokkaa 30-40. Hakemuksia oli tullut satoja.Uutta kautta käsitteleviä lehtijuttuja:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c532a700-2e4f-4a40-a70b-5358f4b3...
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006591652.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-ensitreffit-alttarilla-as...Mitä odotuksia, mitä mietteitä korona-ajan ensitreffeistä?
Osallistuville tyypeille kevät on ollut todella erikoinen! Mukavaa, että on yksi pari enemmän seurattavaa ja jännitettävää. Neljäntoista jakson kausi myös kestää koko syksyn
Kiitokset linkeistä! Hyviä muutoksia mielestäni. Enemmän pareja lisää mielenkiintoa, koska toivon mukaan persoonallisuuksissa on sitten enemmän hajontaa.
Tuo vertaisryhmätapaaminen on myös kiva ajatus. Itseäni häiritsisi jaottelu sukupuolien mukaan, jos olisin osallistujien joukossa. Parhaat juttutuokioni syntyvät yleensä miesten kanssa, koska olen aika miestyyppinen ajattelultani, vaikka fyysisesti olenkin nainen. Harmittaisi jos naisten kesken puhuttaisiin sellaisia tyypillisiä naisjuttuja, joihin en oikein pääse itse sisälle. (Enkä tarkoita tällä että naisjutut ovat miesjuttuja huonompia, vaan että en vain itse osaisi puhua asioista siihen tyyliin.) Mutta ehkä osallistujista kenelläkään ei satu olemaan tällaisia haasteita. Toivotaan niin!
Tällaiset ”yksi jätkistä” -naiset osoittavat kyllä aina melkoista väheksymistä ja halveksuntaa omaa sukupuoltaan kohtaan. Maailmassa on noin neljä miljardia naista, mutta kyllä, kaikki puhuvat vaan huulipunista, vertailevat vaippamerkkejä, ja jauhavat kahvitunnilla muista naisista paskaa. Hoh hoijaa.
Kommenttini ei sisältänyt väheksymistä tai halveksuntaa, ne keksit ihan itse. On myös miehiä, jotka tulevat paremmin toimeen naisporukassa kuin miesseurassa, eikä sekään tarkoita että he automaattisesti halveksuvat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmää olisi asiantuntijalla parittaa yhteen vela ja lapsia halua! Eikai ne niin isoa virhettä suinkaan tehneet?
Muistaakseni jossain USA- tai Australia- versiossa ne teki näin, mutta ne onkin roskaohjelmia. Mun mielestä näkemäni Australian kaudet on ollut vielä pahempia kuin Usan :/
Tämä on ehkä julmaa sanoa, mutta olen katsonut nyt Suomen version lisäksi Australian versiota, ja mietin, että ihmiset jotka on näissä formaateissa ovat sinkkuja hyvästä syystä. Siis myös Suomen versiossa. Ei ongelma ole se ettei ole kohdannut oikeaa ihmistä, vaan se että kumppanilta odotetaan aivan liikaa ja itsetuntemusta ei ole ollenkaan. Australiassa osallistujat ovat myös julkisuuden perään eikä ole edes halua sitoutua. Mikä se juttu oli, että Ville on palkannut Anniinalle personal trainerin? Ja että riitelevät elämäntavoista? Ville ilmeisesti painostaa Anniinaa terveellisempään elämään. Kuulostaa vaan epäilyttävältä.
Sama pisti minulla silmään siinä Iltiksen jutussa. Villestä sai sen kohdan perusteella aika kontrolloivan ja määräilevän vaikutelman. Toivottavasti toimittaja oli vain ilmaissut asian huolimattomasti ja että kyseessä on pariskunnan yhteinen projekti, jossa Anniina haluaa itse parantaa elämäntapojaan ja Ville jeesaa häntä parhaansa mukaan.
Voisikohan olla kyse lapsihaaveesta, jonka vuoksi olisi suotava pudottaa muutama kilo...? Tuli vaan mieleeni. Samaa mieltä, että Villelle myös pt tekisi hyvää jos kerran Anniinallekin.
Kyllä nuo kaikki ovat (valitettavasti) heteropareja, vaikka olisikin ollut aivan mahtavaa seurata mies- tai naisparia. Ainakin Maikkarin sivuilla olevassa esittelyssä on seuraavat paljastavat lauseet:
"Juudit toivoo tulevalta mieheltään iloa, lämpöä ja uteliaisuutta."
"Kati uskoo, että häntä itseään rauhallisempi mies sopisi hänelle parhaiten."
"Puolisokseen Emma toivoo löytävänsä sympaattisen ja helposti lähestyttävän oloisen miehen."
Miran kohdalla puhutaan puolisosta ja lapsihaaveista, mutta koska muut naiset ovat selvästi heteroita, ei Miralle jää jäljelle kuin miespuoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmää olisi asiantuntijalla parittaa yhteen vela ja lapsia halua! Eikai ne niin isoa virhettä suinkaan tehneet?
Muistaakseni jossain USA- tai Australia- versiossa ne teki näin, mutta ne onkin roskaohjelmia. Mun mielestä näkemäni Australian kaudet on ollut vielä pahempia kuin Usan :/
Tämä on ehkä julmaa sanoa, mutta olen katsonut nyt Suomen version lisäksi Australian versiota, ja mietin, että ihmiset jotka on näissä formaateissa ovat sinkkuja hyvästä syystä. Siis myös Suomen versiossa. Ei ongelma ole se ettei ole kohdannut oikeaa ihmistä, vaan se että kumppanilta odotetaan aivan liikaa ja itsetuntemusta ei ole ollenkaan. Australiassa osallistujat ovat myös julkisuuden perään eikä ole edes halua sitoutua. Mikä se juttu oli, että Ville on palkannut Anniinalle personal trainerin? Ja että riitelevät elämäntavoista? Ville ilmeisesti painostaa Anniinaa terveellisempään elämään. Kuulostaa vaan epäilyttävältä.
Sama pisti minulla silmään siinä Iltiksen jutussa. Villestä sai sen kohdan perusteella aika kontrolloivan ja määräilevän vaikutelman. Toivottavasti toimittaja oli vain ilmaissut asian huolimattomasti ja että kyseessä on pariskunnan yhteinen projekti, jossa Anniina haluaa itse parantaa elämäntapojaan ja Ville jeesaa häntä parhaansa mukaan.
Voisikohan olla kyse lapsihaaveesta, jonka vuoksi olisi suotava pudottaa muutama kilo...? Tuli vaan mieleeni. Samaa mieltä, että Villelle myös pt tekisi hyvää jos kerran Anniinallekin.
Tätä itsekin veikkaisin. Ovat sanoneet toivovansa lapsia, ikääkin on jo 33 ja 39 v. Isompi talo rakenteilla jne.
Mä toivon niin paljon, ettei tällä kaudella nähdä yhtään naisahdistujaa. Jos jonkun on pakko ahdistua niin olkoon yksi miehistä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon niin paljon, ettei tällä kaudella nähdä yhtään naisahdistujaa. Jos jonkun on pakko ahdistua niin olkoon yksi miehistä sitten.
Aika outoa olisi, jos tuossa tilanteessa ketään ei yhtään ahdistaisi. Ennemminkin ihmettelen, jos löytyy yksikin osallistuja jota EI ahdista missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin veikkaisin. Ovat sanoneet toivovansa lapsia, ikääkin on jo 33 ja 39 v. Isompi talo rakenteilla jne.
Toivottavasti onnistuu lapsihaave. Mutta noihin uusiin mennäkseni en ihmettele lainkaan " nuoria" naisia, jotka ovat halunneet ohjelmaan. Joku tais kummeksua näillä palstoilla naisten ikiä?
Monilla naisilla ( kuin miehilläkin) alkaa olla lapsensaanti ikä käsillä. Jos sattuisi sopiva mies löytymään niin parin vuoden kuluttua voi alkaa suunnitella perheenlisäystä. Onnea vaan kaikille!
Maksetaanko osallistujille jotain TV esiintymisestä? Onko varmaa tietoa kenelläkään? Mietin vaan että houkutteleeko raha mukaan. Ohjelman alusta saakka on mukana tyyppejä jotka heittäneet hanskat tiskiin jo alussa. Sarjan uutuuden viehätys on jo mennyt ja joka kausi se muuttuu tylsemmäksi. Ehkä katson kuitenkin ekan jakson, vaikka tämän kauden osallistujat ei herätä pahemmin mitään mielenkiintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu-tv:ssä Maikkarilla, kertoivat aloittaneensa yhdessä elämäntaparemontin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisten lehtijuttujen mukaan tällä kaudella muutoksia ovat:
- Pareja on kolmen sijaan neljä.
- Jaksoja on tämän vuoksi enemmän, 14.
- Tuoreille aviovaimoille ja -miehille järjestetään keskinäiset vertaisryhmätapaamiset (siis ilmeisesti naiset keskenään ja miehet keskenään)
- korona-epidemian vuoksi häämatkat ovat suuntautuneet kotimaahan.
- Suurin osa hakijoista ja sitä myöten myös kaikki parit ovat ikäluokkaa 30-40. Hakemuksia oli tullut satoja.Uutta kautta käsitteleviä lehtijuttuja:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c532a700-2e4f-4a40-a70b-5358f4b3...
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006591652.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-ensitreffit-alttarilla-as...Mitä odotuksia, mitä mietteitä korona-ajan ensitreffeistä?
Osallistuville tyypeille kevät on ollut todella erikoinen! Mukavaa, että on yksi pari enemmän seurattavaa ja jännitettävää. Neljäntoista jakson kausi myös kestää koko syksyn
Kiitokset linkeistä! Hyviä muutoksia mielestäni. Enemmän pareja lisää mielenkiintoa, koska toivon mukaan persoonallisuuksissa on sitten enemmän hajontaa.
Tuo vertaisryhmätapaaminen on myös kiva ajatus. Itseäni häiritsisi jaottelu sukupuolien mukaan, jos olisin osallistujien joukossa. Parhaat juttutuokioni syntyvät yleensä miesten kanssa, koska olen aika miestyyppinen ajattelultani, vaikka fyysisesti olenkin nainen. Harmittaisi jos naisten kesken puhuttaisiin sellaisia tyypillisiä naisjuttuja, joihin en oikein pääse itse sisälle. (Enkä tarkoita tällä että naisjutut ovat miesjuttuja huonompia, vaan että en vain itse osaisi puhua asioista siihen tyyliin.) Mutta ehkä osallistujista kenelläkään ei satu olemaan tällaisia haasteita. Toivotaan niin!
Tällaiset ”yksi jätkistä” -naiset osoittavat kyllä aina melkoista väheksymistä ja halveksuntaa omaa sukupuoltaan kohtaan. Maailmassa on noin neljä miljardia naista, mutta kyllä, kaikki puhuvat vaan huulipunista, vertailevat vaippamerkkejä, ja jauhavat kahvitunnilla muista naisista paskaa. Hoh hoijaa.
Kommenttini ei sisältänyt väheksymistä tai halveksuntaa, ne keksit ihan itse. On myös miehiä, jotka tulevat paremmin toimeen naisporukassa kuin miesseurassa, eikä sekään tarkoita että he automaattisesti halveksuvat miehiä.
Tästä aiheesta vielä, vaikka meneekin vähän sivuraiteelle. Itselläni on haasteita nimenomaan silloin, kun keskustellaan naisporukassa. Yhden naisen kanssa harvemmin tulee tenkkapoo, mutta kun porukassa on pelkkiä naisia, jutut tuppaavat muotoutumaan tietyn kaavan mukaisiksi vähän liiankin helposti. Ei ole siis kysymys siitä, että näin kokeva kategorisoisi kaikki naiset keskenään samanlaisiksi, vaan siitä että naisryhmässä käyty keskustelu on keskimäärin ihan selkeästi erilaista kuin miesryhmässä.
MTV3 klo 21:00 olkaahan kuulolla, silloin alkaa.
Lainaus Iltalehden sivuilta:
"Heti avausjaksossa nousee jo esiin myös mahdollisia kompastuskiviä. Yhden parin kohdalla Kari Kanala kiinnittää huomiota romantiikan toteutumiseen.
– Haasteeksi tulee ehkä se, joka on myös vahvuutta: arjen korostaminen. Miten löytää romanttisuutta, joka vaatii luovuutta? pastori kyselee.
Kaksi muuta osallistujaa taas mietityttää Elina Tanskasta. Oikeastaan heidän kohdallaan kysymysmerkkejä on erityistason seksuaaliterapeutin mukaan kaksinkin kappalein.
– Toinen haaste on se, että miten turvallinen ilmapiiri lähtee syntymään heidän välillään. Sehän ei ole mikään itsestäänselvyys, vaan se vaatii jatkuvaa ruokkimista ja rohkeuttakin. Toinen on heidän erirytmisyytensä. Yhdessä on sähäkkyyttä ja toisessa rauhallisuutta. Saa nähdä, mitä he nostavat toisissaan pintaan."
Tämä kuulostaa siltä, että tarjoolla oli vain huonoja vaihtoehtoja ja asiantuntijat toivovat heti alusta, että ei mentäisi ihan heti päin seinää. Tuo turvallisen ilmapiirin luominen ja erirytmisten ihmisten yhteensovittaminen pistää miettimään, että eikö täysin eriluonteisista ja -rytmisistä Rosasta ja Eetusta opittu mitään.
Toivottavasti olisi mielenkiintoinen kausi ja hyviä persoonia mukana!
Hohhoijaa.. ei jaksaisi tätä vouhkaamista taas...