Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat! Vanhin vitsi? OV

Vierailija
16.07.2013 |

Kootaanpa tähän kuolemattomia kamalia vitsejä, joita asiakaspalvelijat saavat työssään kuunnella! Aloitan maanantaina vihdoinkin työpaikassa, johon ei kuulu asiakaskontakteja, ja sen kunniaksi olisi kivaa hieman piehtaroida näissä :)

Asiakaspalvelija: "--, ole hyvä."

Asiakas: "Yritän olla."

AARGH! :D

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:15"]

Mun  mies aina melkein tuosta tiskaamisesta ravintolassa...sanon sille, että ne on ehkä kuulleet saman jutun tuhat kertaa. Mies toteaa siihen vaan että "mitä sitten. Mitäs ovat tulleet  tänne töihin". 

Toivottavasti miehesi edes sinua arvostaa, kun tuo asenne tarjoilijoita kohtaan on täysin ala-arvoista.

[/quote]

Vierailija
122/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asiakaspalvelun kerma kokoontuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepanlihakohujen aikaan asiakkaat kanaa ostaessa 'onkos tässä sitten hevosta' hehhe...

Työkaveri pisti aika hyvän yhelle asiakkaalle. Asiakas pyysi kauneinta ja pulskinta tipua ja työkaveri heitti siihen, että 'se taidan olla minä. Mutta hetkinen, ei meillä taida niin isoja pusseja olla'  :Dd Oli siinä naurussa pidättelemistä kun asiakkaan ilme oli aika kumma.

Vierailija
124/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voitteko jo naurettavat jankkaajat mennä muualle :D ymmärrän että olette järkyttyneitä luettuanne etteivät vitsinne ole niin kovin hauskoja ja omaperäisiä, mutta purkakaas sitä katkeruuttanne muualle. Asiakaspalvelijat saavat vittuuntua, ärsyyntyä ja kyllästyä samoihin mukahauskoihin heittoihin, mutta vain huono asiakaspalvelija näyttää sen asiakkaalle. Totta kai täällä saa kollegoiden kesken puida näitä juttuja, miten se voi teidän persettänne kutittaa?

Itse olen kuullut satoja kertoja suurimman osan täällä luetelluista jutuista ja aina sitä miettii että kuvitteleekohan toi nyt oikeesti olevansa jotenkin hauska. Jotenkin jää vähän vajaa kuva näistä jotka jankkaa aina samaa vitsiä. Näin siis mietin pääni sisällä, mutta mitä teenkään asiakaspalvelutilanteessa; hymyilen, saatan jopa naurahtaa ja jatkan monesti small talkia. Ei sen kummempaa.

T: Lukuisia positiivisia palautteita saanut asiakaspalvelija, joka

Vierailija
125/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:39"]

Ei mitään vitsejä, mutta jokapäiväisiä:

"No minä vaihdan sitten pankkia."

"Siirrän rahani muualle."

"Minua ei viedä kuin pässiä narussa."

Yleensä kyse on jostakin alle 5€ palvelumaksusta.

[/quote]

Se viisi euroa on pankissa monesta tapahtumasta aika paljon. Jos kahvilassa maksaa 5 euroa, saa kahvin ja tuoreen kakun palan, ystävällistä palvelua ja vielä kaupan päälle koko kassatapahtuma, josta pankki veloitti sen 5 euroa. 

[/quote]

No kyllähän se on se pankin kassavirkailija joka ne palvelumaksut asettanut ja sen taskuun se vitonen sujahtaa??!!!

Miksipä sitä palautetta ei annettaisi kirjallisena sinne johtoportaaseen joka näistä asioista päättää? Eikun kannattaa sähistä sille ketjun alimmalle lenkille.

Vierailija
126/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:08"]

[/quote]

Se viisi euroa on pankissa monesta tapahtumasta aika paljon. Jos kahvilassa maksaa 5 euroa, saa kahvin ja tuoreen kakun palan, ystävällistä palvelua ja vielä kaupan päälle koko kassatapahtuma, josta pankki veloitti sen 5 euroa. 

[/quote]

No kyllähän se on se pankin kassavirkailija joka ne palvelumaksut asettanut ja sen taskuun se vitonen sujahtaa??!!!

Miksipä sitä palautetta ei annettaisi kirjallisena sinne johtoportaaseen joka näistä asioista päättää? Eikun kannattaa sähistä sille ketjun alimmalle lenkille.

[/quote]

tietenkin palaute annetaan, kun palautteelle ilmenee aihetta. Tyhmintä on juuri se, etteivät ihmiset usein saa sanottua mikä häiritsee ja sitten kitistään, kun asialle ei tehdä mitään. Moni asiakkaan mielipaha on helpoiten korjattu samantien, kun se vain kerrotaan, Tietenkään virkailija ei tule muuttamaan palvelumaksuja, mutta hänen palvelusta se peritään.

Vierailija
127/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

tietenkin palaute annetaan, kun palautteelle ilmenee aihetta. Tyhmintä on juuri se, etteivät ihmiset usein saa sanottua mikä häiritsee ja sitten kitistään, kun asialle ei tehdä mitään. Moni asiakkaan mielipaha on helpoiten korjattu samantien, kun se vain kerrotaan, Tietenkään virkailija ei tule muuttamaan palvelumaksuja, mutta hänen palvelusta se peritään.

[/quote]

Mutta se onkin sitten ihan toinen asia, että kannattaako valittaa sille, joka ei asialle mitään voi. Minäkin saan välillä kuunnella asiakkaan valitusta sellaisissa jutuissa, jotka päätetään esim. huomattavasti ylempänä johtoportaassa ja rehellisesti voin kyllä sanoa, että tuskin sitä enää puolen tunnin päästä muistan, kun se yksi randomi asiakas ei tosiaan ole se ainoa, jonka kanssa on tekemisissä. Siksi aina neuvonkin, että tehokkainta on palaute, joka annetaan sinne, mihin se oikeasti kuuluu.

Vierailija
128/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 16:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta se onkin sitten ihan toinen asia, että kannattaako valittaa sille, joka ei asialle mitään voi. Minäkin saan välillä kuunnella asiakkaan valitusta sellaisissa jutuissa, jotka päätetään esim. huomattavasti ylempänä johtoportaassa ja rehellisesti voin kyllä sanoa, että tuskin sitä enää puolen tunnin päästä muistan, kun se yksi randomi asiakas ei tosiaan ole se ainoa, jonka kanssa on tekemisissä. Siksi aina neuvonkin, että tehokkainta on palaute, joka annetaan sinne, mihin se oikeasti kuuluu.

[/quote]

Etkö sinä suuri asiakaspalvelija osaa kirjoittaa asioita ylös?

Vierailija
129/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 16:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niinno, sen se toki vaatisi, että ne kirjoittaisi ylös. Mutta sitä aina luottaa siihen, että kirjoittaa asian myöhemmin ylös, mutta sitten tunnin ja kymmenien muiden asioiden jälkeen se on autuaasti unohtunut. Muisti on hyvä mutta lyhyt. :D Tosin hyötyä ei sekään vielä takaa, että palaute on kirjoitettu ylös ja jätetty johonkin toimiston pöydälle pomon luettavaksi, mutta sillehän nyt ei sitten mitään mahda.

Vierailija
130/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 04:44"]

Aidosti mua naurattaa ne asiakkaat jotka hymähdyksellä ohitetun sutkauksensa jälkeen jäävät hokemaan "kuulitko mitä sanoin, ei se kuitti verotukseen mee! Hehe!".

[/quote]

Joskus on tullut kanssa näitä vastaan, kun kohteliaisuudesta pikaisesti hymähdän jollekin kuluneelle jutulle. Sutkautuksen heittäjä odottikin ilmeisesti jotain henkeä haukkovaa "apua en saa happea!!!! :D :D:D" -naurukohtausta ja toistaa vitsinsä ja nauraa röhöttää itse sille. En voi mitään sille, että jään vain tuijottamaan ilmeettömänä. En vaan osaa ruveta feikkaamaan nauramista, joten hetken röhötettyään asiakas sitten itsekseen mutisten poistuu.

Vierailija
131/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:43"]

Tää ei ole edes vitsi mutta hieman haukotuttaa kysymys "Oletko sä töissä täällä?". Varsinkin kaupassa joissa käytetään (yleensä rumaa ja tyylitöntä ei kellekkään sopivaa) työasua joka poikkeaa ihan kunnolla normivaatteista. Onko jotkut ihmiset niin sokeita, että luulevat, että joku 20-v  neiti saattaa pukeutua ihan muuten vaan vaikkapa vihertävään jättipaitapuseroon, tummansinisiin prässihousuihin, turvakenkiin ja liiviin? Jos taas luulevat että olen kaupan työntekijä, mutta esim. konttorin puolelta, niin ei kai se työntekijä silti vastaisi että "olen konttorityöntekijä, en ole töissä tässä hedelmäosastolla, en voi autttaa". 

[/quote]

No jos se aattelee, että olet töissä jossain muualla? Kaupassahan pyörii muitakin tekemässä hommia kuin työntekjät; esittelijät ja eikös niitä korttihyllyn täyttäjiä ole jotain ihan ulkopuolisia? Muistan kerran, kun olin yhdessä virastossa ja siellä oli ulkopuolinen atk-tuki tekemässä tietsikkahommia infon koneella ja siinä oli suljettu kyltti. Asiakas alkoi pauhata, kun tämä oli töissä eikä voinut neuvoa viraston sisäisiä asioita. 

[/quot

Olen työskennellyt vain ketjuliikkeissä joissa myyjillä on univormut. Esittelijä, IT-tuki ja esim. karkkihyllyntäyttäjät eivät käytä näitä asuja. Tietenkin on mahdollista, että jotkut ihmiset eivät vain huomaa, että kaupassa henkilökunta on pukeutunut jotenkin eri lailla, ja käyvät kysymässä "ootko töissä täällä" myös siltä pitsipuseroiselta pillifarkkunaiselta jolla on korkkarit sekä olkalaukku ja joka työntää ostoskärryjä.

Vierailija
132/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä ainakin olen turha mielenpahoittaja, mutta olen aina ollut kova juttelemaan ja vaihdan mielelläni muutaman sanan kaikkien kohtaamieni ihmisten kanssa. Vitsailla ei yleensä ole tietoisesti tarkoitus, koska se ei ole alaani, mutta varmaan tulee silti sanottua jotain, jonka joku muukin on joskus voinut ajatella samoin. Harmi, että tämän perusteella minua pidetään idioottina.

Vierailija
133/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:43"]

Tää ei ole edes vitsi mutta hieman haukotuttaa kysymys "Oletko sä töissä täällä?". Varsinkin kaupassa joissa käytetään (yleensä rumaa ja tyylitöntä ei kellekkään sopivaa) työasua joka poikkeaa ihan kunnolla normivaatteista. Onko jotkut ihmiset niin sokeita, että luulevat, että joku 20-v  neiti saattaa pukeutua ihan muuten vaan vaikkapa vihertävään jättipaitapuseroon, tummansinisiin prässihousuihin, turvakenkiin ja liiviin? Jos taas luulevat että olen kaupan työntekijä, mutta esim. konttorin puolelta, niin ei kai se työntekijä silti vastaisi että "olen konttorityöntekijä, en ole töissä tässä hedelmäosastolla, en voi autttaa". 

[/quote]

No jos se aattelee, että olet töissä jossain muualla? Kaupassahan pyörii muitakin tekemässä hommia kuin työntekjät; esittelijät ja eikös niitä korttihyllyn täyttäjiä ole jotain ihan ulkopuolisia? Muistan kerran, kun olin yhdessä virastossa ja siellä oli ulkopuolinen atk-tuki tekemässä tietsikkahommia infon koneella ja siinä oli suljettu kyltti. Asiakas alkoi pauhata, kun tämä oli töissä eikä voinut neuvoa viraston sisäisiä asioita. 

[/quot

Olen työskennellyt vain ketjuliikkeissä joissa myyjillä on univormut. Esittelijä, IT-tuki ja esim. karkkihyllyntäyttäjät eivät käytä näitä asuja. Tietenkin on mahdollista, että jotkut ihmiset eivät vain huomaa, että kaupassa henkilökunta on pukeutunut jotenkin eri lailla, ja käyvät kysymässä "ootko töissä täällä" myös siltä pitsipuseroiselta pillifarkkunaiselta jolla on korkkarit sekä olkalaukku ja joka työntää ostoskärryjä.

[/quote]

Itselleni on itse asiassa kerran käynyt niin, että olin talvella Prismassa asiakkaana ja päälläni oli farkut, ruskea paksu talvitakki, kaulaliina ja käsilaukku. Aika kaukana siis yleisestä prismalaisen työilmeestä. Silti erä mies sieltä sitten tuli kyselemään, että "missä ne teidän tarjousjauhelihat on?" :D Neuvoin kääntymään myyjän puoleen asiassa ja jatkoin ostoksiani.

Vierailija
134/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaneidille: tiedätkö, mikä kassaneiti on kun jää eläkkeelle? No, ihan kuitti :))

Vierailija
135/142 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse olen vähittäiskaupassa asiakaspalvelijana, ja jotkut asiakkaat (erityisesti vanhemmat miehet) saattavat alkaa karjua mulle jostain kauppaan liittyvästä asiasta, joka ei liitty millään tavalla mun työhön eikä ole mun päätösvallan alaista. Mulle on huudettu mm. varaston "epäjärjestyksestä" (kun asiakas ei itse osannut lukea paikkakoodia), siitä että joku toinen työntekijä on kerännyt tilauksen väärin, siitä että kysyn henkkarit yms.

Mutta auta armias kun kysyn asiallisesti että annatteko yhteystietonne niin laitan palautteet eteenpäin jotta pomo voi ottaa yhteyttä; tässä vaiheessa yleensä mutistaan jotain "emmä ny mitään tommosii" ja luikitaan karkuun. Eli ilmeisesti oli vain jotenkin egoa hivelevä saada huutaa kassatytölle :D

Vierailija
136/142 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varsinaisesti asiakaspalvelija, mutta kesätöissä postinjakajana kuulen näitä:

"Oliko mulle rakkauskirjeitä?"

"Laskut voit repiä./Ei kai taas laskuja!"

"Jaatko mullekin?" *oksetus*

Vierailija
137/142 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 00:59"]

[/quote]

Itse olen vähittäiskaupassa asiakaspalvelijana, ja jotkut asiakkaat (erityisesti vanhemmat miehet) saattavat alkaa karjua mulle jostain kauppaan liittyvästä asiasta, joka ei liitty millään tavalla mun työhön eikä ole mun päätösvallan alaista. Mulle on huudettu mm. varaston "epäjärjestyksestä" (kun asiakas ei itse osannut lukea paikkakoodia), siitä että joku toinen työntekijä on kerännyt tilauksen väärin, siitä että kysyn henkkarit yms.

Mutta auta armias kun kysyn asiallisesti että annatteko yhteystietonne niin laitan palautteet eteenpäin jotta pomo voi ottaa yhteyttä; tässä vaiheessa yleensä mutistaan jotain "emmä ny mitään tommosii" ja luikitaan karkuun. Eli ilmeisesti oli vain jotenkin egoa hivelevä saada huutaa kassatytölle :D

[/quote]

Minä annoin pankissa palautetta toimimattomasta käteiskassasysteemistä ja kassavirkailija pyysi antamaan palautteen kirjallisena suoraan johdolle, koska kassat olivat sanoneet huonosta asiakaspalautteesta johdolle niin kauan ja niin monta kertaa, etteivät enää uskoneet johdon kuuntelevan heitä. Tämä kassavirkailija sanoi että "yritetään nyt tällä tavalla saada palaute perille, ehkä ne uskoisivat kun palaute tulee kirjallisena suoraan asiakkaalta".

TämänKÄÄN takia en näe mitään järkeä aspalle rähisemisessä. Jos on oikeasti syytä valittaa, kannattaa valitus osoittaa sille taholle mikä päätökset tekee.

Vierailija
138/142 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:46"]

En sano kaupassa enää mitään.

[/quote]

Tätä loukkaantumista on asiakkaana pakko ihmetellä. Minä kyllä sanon. Sanon huomenta ja kiitos ja saatan sanoa jotain nättiä jos asiakaspalvelija tekee työnsä hyvin. 

Mutta sinä loukkaannut ja mössötät, että en kyllä sano enää mitään, kun ne kassatytöt ei naurkaan mun vanhoille vitseille.

Vierailija
139/142 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 20:41"]

Pitkän, siis tosi pitkän, linjan asiakaspalvelijana voin lohduttaa jankkaajia, että ei se vanhojen vitsien ärsyttävyys nyt mitenkään pahinta duunissa ole :-)  Sitä paitsi, mullekin tuli uusi, tää kuittijuttu: "Ei kuittia, sitä tulee jo kotona muutenkin." Hah, ehdottomasti otan käyttöön!

Olen (ja uskon, että valtaosa muistakin aspoista) ottanut sen asenteen, että nää kuluneetkin vitsit on osa letkeää kanssakäymistä, arkisten asioiden hoidon pehmentämistä ja koodikieltä, että ollaan hyvässä hengessä asioimassa. Tietty on sit nää maailman vitsikkäimmät, mutta sitten vaan hymyillään vähän leveämmin vielä. Rooleissahan siinä ollaan, toinen asiakas, toinen asiakaspalvelija.

Hauska näitä kyllä on keräillä, hieno ketju!

[/quote]

Komppi tälle. 

Vaikka itseäni tietyllä tapaa ärsyttääkin ne meetwursti vitsailut (huonoina päivinä ne tuntuvat loukkauksilta työtäni kohtaan), yritän siltikin hymyillä noita juttuja heittäville. Tallin omistaja ei ole noin ystävällinen. Hän yleensä kommentoi vakavana että ei hänkään tule teidän työpaikoillenne aukomaan päätään. Miehet ovat menneet aika hämilleen siitä, ja ymmärrän sekä niitä miehiä että tallin omistajaa. Pomo kun on vuodattanut sydänvertaan tallin eteen ja rakastaa hevosiaan paljon..

Siltikin, vaikka olisikin huono päivä, hymyilen noille jutuille. Osa minun työtäni on toimia noiden "vitsiveikkojen" kanssa. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että joskus ne jutut ottavat päähän ja kunnolla..

En oikeastaan ymmärrä näitä mielensäpahoittajia. Luultavasti hekin ovat kuulleet monta kertaa joitain tiettyjä juttuja vaikkapa joltain sukulaiseltaan. Eikö ihan oikeasti ala kyllästyttämään jos joku kertoo aina saman vitsin tismalleen samassa tilanteessa? Itselläni on eno joka kommentoi kaikkeen pieleen menneeseen "No sehän meni kuin jeesuksen pääsiäinen". Ekalla kerralla nauratti. 15-vuotta myöhemmin ei naurata enää.

Vierailija
140/142 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 kuten sanoin, en vitsaile, en osaa, mutta varmasti tulee tokaistua joskus joku sana, jonka joku toinenkin on lausunut ääneen. Tai korkeintaan tilanteessa sattuu jotain hassua, kompuroin tms. ja sitä tulee kevennettyä. Ihan varmasti senkin on jo joku sanonut joskus aiemmin. Ja joo, jos puhuttaisiin vaan, että kyllästyttää. Mutta kun moni on maininnut katsovansa murhaavasti (yrittämättäkään olla kohtelias enää asiakkaalle siinä tilanteessa), jättävänsä omaan arvoonsa idiootit ja joku taisi jostain lauseesta mainita, että joku päivä vielä kuristaa jos asiakas sanoo tietyn asian. Ehkä siis täytyy tätä kansakuntaa varoa ja katsoa vähän ylöspäin. Ja mieluummin olla hiljaa. Eiköhän ne kiitos ja ole hyväkin ole aika kuluneita ja nekin sanotaan vaan fraasina sitä kummemmin ajattelematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi