Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat! Vanhin vitsi? OV

Vierailija
16.07.2013 |

Kootaanpa tähän kuolemattomia kamalia vitsejä, joita asiakaspalvelijat saavat työssään kuunnella! Aloitan maanantaina vihdoinkin työpaikassa, johon ei kuulu asiakaskontakteja, ja sen kunniaksi olisi kivaa hieman piehtaroida näissä :)

Asiakaspalvelija: "--, ole hyvä."

Asiakas: "Yritän olla."

AARGH! :D

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija: Hyvää huomenta

Asiakas: No mitäs hyvää tässä on? tai Onko tää hyvä huomen vai? ja silmänisku päälle...

Asiakas menossa korva-akupunktioon ja tekee eleen käsivarteen (ikäänkuin piikittäisi itseään suoneen) ja toteaa "menen piikiteltäväksi" tai "menen piikille".. Ekalla kerralla ihan ok, mutta joka kerta kuultuna niin *haukotus*

Vierailija
102/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpas sulla täällä hyvännäköstä munkkia tarjolla" ja tuijotetaan myyjän rintamusta. Jonossa pädetään kavereille ja virnuillaan myyjälle, että kun "syödään pullia, niin se kasvattaa kul...makarvoja". Ja kaiken maailman "kalapiirakka"-virnuilut.

"Ei kuittia, sitä tulee jo kotona muutenkin." + kaikki nämä ei mee verotukseen- ja ota muistoksi- kommentit.

"Laita sit työntekijäalennukset" --> kaikille sama hinta, kun kyseessä työpaikkaravintola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:09"]

Musta tää ketju oli hauska, kunnes nämä syvästi loukkaantuneet saapuivat paikalle sankoin joukoin. Ei, en ole asiakaspalvelija, enkä itse tällaisia pääse kuulemaan, mutta mieheni on näitten vakiovitsien viljelijä. Hän tietää itsekin, että juttunsa ovat kuluneita, mutta viljelee niitä kuitenkin, koska hän nyt vain on sen luontoinen, että höpisee muutenkin jatkuvasti jotain ja välillä ne jutut toistuvat kerta toisensa perään. Toisinaan kyseessä on hänen puoleltaan keskustelunavaus, toisinaan ihan vain hokema, ei niitä kannata niin tarkkaan analysoida.

Tuolla ihmisten ilmoilla hän saa tehdä sitä ilman, että koen tarvetta puuttua asiaan, ja jokainen kuulija on sitten ihan itse vastuussa omasta reaktiostaan, mutta uskokaa pois; kotona saatan ärähtää välillä kovaankin ääneen, jos saman jutun hokemista, saman laulun loilotusta tai samaa hauskaa vitsiä on väännetty vaikkapa varttituntikin putkeen. Riippumatta siitä, pidinkö sitä hauskana ensikuulemalla.

[/quote]

Niinpä! En ainakaan minä aspana ole koskaan näistä ikivanhoista letkautuksista loukkaantunut. Hyvällä tahdolla ne läpät yleensä heitetään eikä sen asiakkaan tosiaan tarvii miettiä kuinka monta kertaa myyjä on tuon saman jutun kuullut.

Toistan vielä, että tässä ketjussa nyt vaan listataan näitä hokemia, ei kielletä niiden käyttöä! Ei kai sitä kukaan voi kiistää että on huvittavaa kuinka samat jutut toistuvat asiakkaasta, tunnista ja vuodesta toiseen.

(eri asia sitten nuo oikeasti loukkaavat heitot kuten tytöttelyt mutta ne ei tainneetkaan olla niitä aloittajan hakemia hokemia)

Vierailija
104/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikki kuitti-kommentit kuulostavat niin tutuilta!!

Itse ravintola-allalla kuulee nämä ainaiset

- Tuo pieni lasku.

- Ruoka oli niin hyvää, että kokki saa ainakin vielä pitää henkensä!

Vierailija
105/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:07"]

Heh, voin niin kuvitella että tämä "olet väärällä alalla" - kommentoija on just sellainen mukahauska vitsiniekka, joka on nyt ihan järkyttynyt luettuaan etteivät kassat jumaloikaan hänen kekseliäitä heittojaan.

[/quote]

Ihan jokaisella asiakaspalvelutyössä tavalla tai toisella olevalla on kokemuksia näistä puujalkavitseistä, jotka enempi ketuttavat kymmenennen/sadannen kerran jälkeen.

Se on sitten sitä ammattitaitoa, ettei vastapuolen tarvitse huomata sitä. Useimmat varmaan tarkoittavat hyvää sillä, kun yrittävät "keventää tunnelmaa". Jos ihminen haluaa olla ilkeä, hän kyllä sanoo jotain ihan muuta.

Hauska ketju sinänsä, ja sanonnat niin elävästä elämästä...

Vierailija
106/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:56"]

Tässä onneksi näkee, miten yksioikoisia asiakaspalveluun yleensä päätyy. Ja ihana, että tämä ketju paljastaa porukan oikean luonteen. Ei pystytä näkemään asiakaskohtaamista kuin omasta näkökulmastaan, asiakkaalle, jota silloin palvellaan, se voi olla ainutlaatuinen tilanne. Harmi, jos itse on kuullut saman kommentin jo aiemminkin.

[/quote]

Voi kyynel

t. mielensäpahoittaja

Vierailija
107/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:37"]

Voi helevata. Mä en yritä vitsailla, jos sanon, että pitikö mun antaa rahaakin. Yritän sillä kuitata sen, kun olen epähuomiossa keskittynyt johonkin muuhun (pakkaaminen tms.), enkä ole valmistautunut maksamiseen. Sitten hätäännyn, kun mua odotetaan. Anteeksi, pidän jatkossa suuni kiinni.

Ja samoin väitän, ettei kukaan (kuten en minäkään) sano tuota "se on varmaan ilmainen" vitsinä. Siinä vaan koitetaan naurahduksella peittää se ärtymys. Mua ainakin vituttaa ihan rankasti, jos olen jo vartin yrittänyt selvittää hintaa jollekin tuotteelle ja kolme ensimmäistä myyjääkin on vain sanonut, ettei kuulu hänen toimenkuvaan/olen toiselta osastolta/anteeksi, on kiire ruokatunnille.

Ja varmaan siksi moni kysyy, oletko töissä täällä, kun se on niin yleistä, ettei ainakaan kolme ekaa "palvelijan" näköistä osaa auttaa, eikä hakea/soittaa paikalle ketään muutakaan. Viimeksi jonotin marketin kalatiskille ja saatuani kalan, pyysin samasta vitriinistä lihaa. "Ei minä annan vain kalaa, sitten täytyy mennä tuohon toiseen jonoon". Ja se toinen jonohan oli triplasti pidempi. Jätin lihat.

Mutta noin yleisesti ottaen ei asiakas aina huomaa ajatella, että tämä möläytys on tullut jo 109873:n muunkin suusta. Asiakas monesti ajattelee rupatella, kun on itse hyvällä tuulella ja tyytyväinen, niin sen mielellään monesti näyttää. Ja siinä ei aina tule hokanneeksi mitään maailmoja syleilevää keskustelunaloitusta. Kevennyksellä on yleensä tarkoitus murtaa jää, mutta harmi, kun se ärsyttää.

Minä olen jo kauan pyrkinyt menemään mykkänä ohi, ettei vahingossakaan ärsyttäisi niitä hapannaamoja siellä tiskin takana enää yhtään enempää. 

Ja joo, olen ollut asiakaspalvelussa työssä monestikin. En arvostellut asiakkaita niiden asiasisällön vuoksi vaan jutuista näki heti asenteen, oliko se positiivinen ja yhteistyöhaluinen, mitä useimmillä hyväntuulisilla höpöttäjillä oli tai sitten esim. piiloilkeä tai suoraan ilkeä. Jälkimmäisen sarjan hoidin sitten vaan viileän asiallisesti.

[/quote]

Kamalaa, kuinka sinulla on tuollaisia kokemuksia. Minä en ole nähnyt 50v elämäni aikana kuin pari hapannaamaa tiskin takana.

Voisiko olla niin, että metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Minä kohtaan ystävällisiä myyjiä ja kassoja ja saan apua, kun kysyn.

Ja ei, minulla ei ole tapana jauhaa typeriä ja kuluneita vitsejä. Sinä taidat olla niitä tyyppejä, jotka minun nuoruudessa huuteli koko ajan joka paikassa "onks viljoo näkynyt" ja sitten odotettiin, että kaikki nauraa päälle ja taputtaa olkapäälle, että ootpa mahetsu tyyppi ja osaat heittää mahtavaa vitsiä.

Ei kannata niin herkästi loukkaantua. Elämä menee kovin synkäksi, jos joka asiasta pitää henkeen ja vereen ottaa herneet nenukkaan.

Vierailija
108/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:18"]

Jos ihmisten jutut ärsyttää, niin ei pitäisi olla asiakaspalvelussa. Itselleni jokainen asiakaskontakti on ainutkertainen. Ja tärkeä.

[/quote]

Ihan rehellisestikö voit sanoa, että sinua ei koskaan (siis KOSKAAN) ärsytä mikään juttu, ei työssä eikä vapaa-aikanasi. Olet kyllä melkoinen jeesus...tai pahemman luokan valehtelija. Ja veikkaanpa, että tuota jälkimmäistä. :D

[/quote]

Tai sitten et vaan osaa työtäsi, ja olet väärällä alalla, kultapieni.

Vierailija
109/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:25"]

"Tää on varmaan ilmainen kun tässä ei ole hintaa."

[/quote]

Tämä se on! kaikista typerin, kulunein ja idiootein lausahdus. Asiakas kertoo sen mairea hymy naamallaan kuvitellen olevansa ainoa, joka on keksinyt tuon nauruhermoja sykähdyttävän vitsin.

Huoh. Enää ei jaksa siihen vastata edes sillä kohteliaalla naurahduksella. Joku kerta vielä kilahdan :D

[/quote]

Olet väärällä alalla.

[/quote]

Kiitos vain, olen kyllä oikealla alalla. Rakastan työtäni enemmän kuin mitään muuta :)
Ei kai kellään ole työtä, jossa _JOKAINEN_ asia on nautinnollista, ihanaa ja maailmaa avartavaa, vaan jokaisessa hommassa on niitä epämiellyttäviä juttuja. Mulla ne nyt vaan sattuu olemaan ikivanhat kuluneeet hekoheko-vitsit ;)

[/quote]

Pelle, olet todellakin väärällä alalla, jos et jaksa kuunnella asiakasta. Toivon, että työnantajasi lukee juttusi, ja antaa sinulle potkut.

Vierailija
110/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:17"]

En ollut asiakaspalvelija, mutta olin kuvaajana lehdessä ja luonnollisesti kohtasin työssäni paljon ihmisiä.Näitä sai kuulla todella usein:

"Onhan sulla apinasuodatin siinä kamerassa varmasti päällä?" (ehehehee)

"Älä ota minusta kuvaa, kamera särkyy!" (eheheheeeee)

"Älä ota noin paljon kuvia!" (Mulle ei ikinä auennut, mitä väliä sillä kuvien määrällä muka oli. Se, että räpsin henkilöstä useampia kuin yhde kuvan, pienensi huomattavasti todennäköisyyttä, että julkaistavaksi päätyisi joku epäterävä pläjäys, jossa kuvattavalla on silmät kiinni ja suu auki).

[/quote]

Ne varmaan luulee, että kaikki otetut kuvat julkaistaan

[/quote]

Todennäköisesti. Kerran vastasinkin, että ei näitä kaikkia tietenkään julkaista. Takaisin tuli kommenttia: "Ai ei julkaista! Tyttö taitaakin pittää itellään ne kuvat!"

Joo-o. Toki haluan itselle omaan käyttöön vanhojen kalamiesten kuvat. Tulostan ne ja vuoraan niillä kotini seinät. Ilman muuta.

Vierailija
111/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku tehdä ilmoituksen tuon "olet väärällä alalla" -huutelijapellen kommenteista? Menee koko hyvä ketju aivan pilalle tuon takia. Monta kertaa on yritetty selittää ketjun pointtia, mutta ei näytä menevän hänelle jakeluun.

Vierailija
112/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:30"]

Voisko joku tehdä ilmoituksen tuon "olet väärällä alalla" -huutelijapellen kommenteista? Menee koko hyvä ketju aivan pilalle tuon takia. Monta kertaa on yritetty selittää ketjun pointtia, mutta ei näytä menevän hänelle jakeluun.

[/quote]

Se on tämä palstan vakiojankkaaja. Ei siitä kannata välittää. Nuo kultapienet ja muut on ihan jo niin sen vanhoja juttuja, että sen tunnistaa.

Saa nautintoa siitä, kun saa provosoitua ihmisiä ja pilattua ketjut. Reppanalla menee niin huonosti, että haluaa pilata muidenkin päivän.

Vierailija
113/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pistetääs tästä miljoona-anomukset vetämään"

Vierailija
114/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratsastustallilla töissä. Useimmiten (miehiltä) kuulee seuraavia:

- Milloinkas tyttö menet oikeisiin töihin? Höhööhöhhhöhöhöhhhööö
(Olen 26-vuotias, ja etenkin fyysisellä tasolla tämä homma ei ole mitään laakereilla makaamista. Ihmisiä tuntuu häiritsevän se, että olen sellaisessa työssä jota rakastan ja lapsuuteni unelma-ammatissa)

- Täälläkös ne meetvurstit on?
- Minäkin tykkään hevosista. Makkarana. Höhöhhhööhhööö
- Tässä on konimus kaakkimus.
- Harvemmin sitä näkee metukan juoksevan.

Noita metwursti/makkara vitsejä olisi miljoonittain.. Eniten kyllä ärsyttää tyttärien puolesta kun selkeästi he pahoittavat mielensä isiensä puheista.

Vierailija
115/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:22"]

Minun eno on näitä ihmisiä, jotka aina vääntävät kuivia vitsejä ja olettavat että ne on kaikista hauskoja. Ne vitsit ovat siis todella, todella kuivia, tylsiä ja tuhansia kertoja toistettuja. Ehkä hieman nauratti kun olin 5-vuotias, ja kuulin ne ensimmäistä kertaa, mutta samat vitsit toistuvat vuodesta toiseen edelleen, joten 35-vuotiaana tekee vain mieli räjäyttää ennemmin oma pää kuin kuunnella niitä. Voin hyvin kuvitella miten asiakaspalvelijat joutuvat kärsimään kun eno lähtee kauppaan, on muutenkin hieman omahyväinen yksilö.

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen. Eikö nämä, ah niin vitsikkäät, itse tajua että ovat pyörittäneet samaa levyä jo vuosia tai vuosikymmeniä. Luulisi olevan sen verran järkeä OMASSA päässä. Ilmeisesti ei. Jos mun mieheni olisi tuollainen valopää, niin kyllä olisi keskustelun paikka. Ei ole enää mitään smal talkia, esim. toi verotusjuttu jne...

Ja olen ollut asiakaspalvelussa vuosia, en enää. Ja kuullut kaikenlaista, mutta säälin kyllä varsinkin kassoja:). Sympatiat teille!

Vierailija
116/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama mielessä ja johan ne onkin kaikki täällä lueteltu.

Pahinta näissä on ne, että ne kuulee samoilta ihmisiltä päivästä, viikosta ja kk:sta toiseen, ei jaksa edes reagoida mitenkään:

-Tuohon kuittiasiaan sanon vaan, että laita vaan minun puolestani, jospa ne sieltä vastais ;)

-"Ja muista se pieni lasku" Aina samainen mamma sen muistaa sanoa ja sitten pitäs jaksaa vääntää vitsiä kuinkas nyt tulikan törsättyä.

-"Anna mulle se voittoarpa, lottorivi jne"

-"Oisko sulla...." No ei mulla ole, mutta katoppa tuolta hyllystä.

Ja tämä!:

Kun on hyllykuvien jäljiltä taas kauppa vähän erinäköinen niin tullaan sanomaan: "Mitäs sä olet täällä oikein myllännyt, eihän täältä enää löydä mitään..." Voi huokaus, minähän niistä asioista päätänkin.

Mun tuli oikein ikävä äippälomalta töihin....! Ja mä oon ihan oikealla alalla, kivassa työpaikassa, mut saan mä silti täällä teille urpoille vitsiniekoille nauraa! :)))

Vierailija
117/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää, että eikö nämä saman "vitsin" jauhajat kyllästy itse omiin juttuihinsa. Vai luulevatko todellakin olevansa vitsikkäitä ja hauskoja vuodesta toiseen. Vai ovatko vaan tyhmiä...

Itse annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ihan kiitos, näkemiin ja hymy-systeemillä. En noille urpoille sitä näytä, että voi sua ja sun ääliöjuttujas. Se on osa sitä asiakaspalveluutta.

Vierailija
118/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano kaupassa enää mitään.

Vierailija
119/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:39"]

Ei mitään vitsejä, mutta jokapäiväisiä:

"No minä vaihdan sitten pankkia."

"Siirrän rahani muualle."

"Minua ei viedä kuin pässiä narussa."

Yleensä kyse on jostakin alle 5€ palvelumaksusta.

[/quote]

Se viisi euroa on pankissa monesta tapahtumasta aika paljon. Jos kahvilassa maksaa 5 euroa, saa kahvin ja tuoreen kakun palan, ystävällistä palvelua ja vielä kaupan päälle koko kassatapahtuma, josta pankki veloitti sen 5 euroa. 

Vierailija
120/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:30"]

[/quote]

Se on tämä palstan vakiojankkaaja. Ei siitä kannata välittää. Nuo kultapienet ja muut on ihan jo niin sen vanhoja juttuja, että sen tunnistaa.

Saa nautintoa siitä, kun saa provosoitua ihmisiä ja pilattua ketjut. Reppanalla menee niin huonosti, että haluaa pilata muidenkin päivän.

[/quote]

Kannattaa vain jättää vastaamatta hänen kommentteihinsa, huudelkoon itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi