Asiakaspalvelijat! Vanhin vitsi? OV
Kootaanpa tähän kuolemattomia kamalia vitsejä, joita asiakaspalvelijat saavat työssään kuunnella! Aloitan maanantaina vihdoinkin työpaikassa, johon ei kuulu asiakaskontakteja, ja sen kunniaksi olisi kivaa hieman piehtaroida näissä :)
Asiakaspalvelija: "--, ole hyvä."
Asiakas: "Yritän olla."
AARGH! :D
Kommentit (142)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:40"]
Pakko laittaa tähän, että kerran Italiassa pienellä paikkakunnalla tilasin "Latten" niin sain tosiaankin vain lämmintä maitoa :D Piti lisätä se Caffe sinne eteen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:09"]
Latte on maito, Cafe Latte on maitokahvi...
[/quote]cafe lattea usein tilaavat käyttävät siitä ihan vain latte-nimitystä. mutta oli miten oli, tuo latte maidolla on kyllä niin kulunut. tarkoitti se sitten maitoa maidolla tai maitokahvia maidolla. siihen päälle vielä ehehhehehe ja tekis mieli ehdottaa, että josko tällä kertaa vaikka kermalla kuitenkin.
[/quote]
[/quote]*siitä se idea sitten lähti*
(jos vaikka seuraavalla kerralla hymyilisi, vaahdottaisi pelkän lämpimän maidon ja lorauttaisi sekaan vähän kylmää maitoa. =D )
[/quote]
Mun ns vakikahvilassa caffe latte tehdään joko täysmaitoon tai rasvattomaan ja jos en sano tilatessa kumpaan sen haluan, niin myyjä kysyy eli tilaan latten täysmaidolla. Voi kuulostaa sivullisen korvissa kummalliselta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:19"]
Kootaanpa tähän kuolemattomia kamalia vitsejä, joita asiakaspalvelijat saavat työssään kuunnella! Aloitan maanantaina vihdoinkin työpaikassa, johon ei kuulu asiakaskontakteja, ja sen kunniaksi olisi kivaa hieman piehtaroida näissä :)
Asiakaspalvelija: "--, ole hyvä."
Asiakas: "Yritän olla."
AARGH! :D
[/quote]
AARGH vain itsellesi. Mikä tuossa on ihmeellistä, onneksi et ole enää asiakkaitten kanssa tekemisissä. Et selvästikään sovellu siihen.
[/quote]
Ei siinä mitään ihmeellistä, kirjoittiko joku niin ? Se on vaan kerta kaikkiaan Aaarrggg, kun kuuntelee päivästä toiseen samaa vitsiä. Meille normaali älyisille asiakaspalvelijoille vitsi aukeni ekalla kuulemalla, muttei jaksa huvittaa päivä/vuosi toisensa jälkeen. Sulle ei ilmeisesti auennut edes tämä ketju...
[/quote]
Jos se oli sille asiakkaalle eka kerta. Luuletko, että jokainen asiakas keksii sua varten uuden jutun joka kerta? Onneksi et enää ole asiakaspalvelussa. Kiitos.
[/quote] Ymmärsit väärin, olen edelleen asiakaspalvelussa enkä muuhun työhön haluakaan. Yllätykseksesi: saan paljon hyvää palautetta työstäni ! En koskaan asiakkaalle ilmoitakaan, että hänen vitsinsä on ikivanha ja loppuunkulunut, suorastaan ärsyttävä. Sinä nyt et vain ymmärrä tätä asiaa, että on eri asia purkaa asioita näinkin virallisella keskustelupalstalla kuin olla hyvä asiakaspalvelua.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:15"]
Laboratoriohoitajalle verinäytteenotossa:
- Sitähän tulee kuin härjän kurkusta.
- Teillähän onkin tänään verilettupäivä.
[/quote]
REPS. Tääon oikeasti hauska.
[/quote]
Ei ole... Joka. Ikinen. Työvuoro.
Ruokakaupassa kun kiiruhtaa hyllyttämästä tuotteita kassalle. Moni asiakas sanoo että :"alkaako tyttö nyt tekemään töitä?" Juu eiköhän nen kaikki kaupassa tehtävät asiat ole töitä....
Grillillä: ¨Laitetaanko kaikilla mausteilla?¨
¨Älä nyt kaikilla, et riittää muillekin....¨ Ahhahhaa...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:16"]
Ruokakaupassa kun kiiruhtaa hyllyttämästä tuotteita kassalle. Moni asiakas sanoo että :"alkaako tyttö nyt tekemään töitä?" Juu eiköhän nen kaikki kaupassa tehtävät asiat ole töitä....
[/quote]
Onneksi ei omalle kohdalle ole tätä osunut. Vanhat ja kuluneet vitsit sietää, koska oma huumorintajuni on harvinaisen vajaa, mutta ihan suoranaista epäasiallista käytöstä olen aika huono sietämään ja siitä kyllä huomautan. Ja mielestäni tuo jo sitä on. Töitä kyllä saa tehdä koko vuoron ajan ja osana asiakaspalveluahan kyllä on se, että hyllyissä on myytävää tavaraa ja jos on kassalla, pystyy helposti lähihyllyihin purkamaan kuormaa ja siitä pääsee muutamassa sekunnissa takaisin kassalle, jos siihen asiakas tulee.
"Miten voisin auttaa"?
"No paljonkin voisit"
tai "No katotaas osaatkohan edes auttaa, kun on tämmöinen asia..."
Minun eno on näitä ihmisiä, jotka aina vääntävät kuivia vitsejä ja olettavat että ne on kaikista hauskoja. Ne vitsit ovat siis todella, todella kuivia, tylsiä ja tuhansia kertoja toistettuja. Ehkä hieman nauratti kun olin 5-vuotias, ja kuulin ne ensimmäistä kertaa, mutta samat vitsit toistuvat vuodesta toiseen edelleen, joten 35-vuotiaana tekee vain mieli räjäyttää ennemmin oma pää kuin kuunnella niitä. Voin hyvin kuvitella miten asiakaspalvelijat joutuvat kärsimään kun eno lähtee kauppaan, on muutenkin hieman omahyväinen yksilö.
Vielä tarkennan että tässähän nyt ei ole kyse siitä että asiakaspalvelija suuttuisi, tuohtuisi hermostuisi näistä luetelluista huumorin kukkasista. Itsekin ensimmäisinä työpäivinä aikoinani saatoin tirskahtaa noille "ole hyvä-yritän olla"-jutuille.
Se, mille tässä ketjussa nauretaan, on se että nämä samat vitsit toistuvat parhaimmillaan useita kertoja tunnissa työvuoron aikana ja joka kerta vitsin laukaisija luulee olevansa ensimmäinen joka tuon heiton myyjälle laukaisee.
Ei siinä ole mitään pahaa että sen vitsin heittää tai että siihen tympiintyy ensimmäisen parin sadan kuulemiskerran jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:22"]
"Miten voisin auttaa"?
"No paljonkin voisit"
tai "No katotaas osaatkohan edes auttaa, kun on tämmöinen asia..."
[/quote]
Tuosta kuulin yksillä messuilla version joka täydennettiin asenteella, kun kysyin, "voinko olla avuksi", "siitähän sinulle palkka maksetaan". Olen itse yrittäjä...
Hotellissa asiakas siivoojalle: " Sinähän voisit tulla meillekin siivoamaan, kun sinulta tuo näyttää sujuvan niin näppärästi" tai "koskas tuut meille siivoamaan?"
Tätä voisi laajentaa vähän tuttavapiirissä esiintyväänkin "vitsailuun". Olen kotisiivooja ja puolitutut tai uudet tuttavuudet (varsinkin miehet) lähes poikkeuksetta kuullessaan työstäni: "No koskas tuut meille siivoamaan?" Juu mennäänkö heti, hehhheh...
"Onko plussakorttia?"
"Ei ole kuin miinuskortti.."
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:25"]
"Tää on varmaan ilmainen kun tässä ei ole hintaa."
[/quote]
Tämä se on! kaikista typerin, kulunein ja idiootein lausahdus. Asiakas kertoo sen mairea hymy naamallaan kuvitellen olevansa ainoa, joka on keksinyt tuon nauruhermoja sykähdyttävän vitsin.
Huoh. Enää ei jaksa siihen vastata edes sillä kohteliaalla naurahduksella. Joku kerta vielä kilahdan :D
[/quote]
Olet väärällä alalla.
[/quote]
Kiitos vain, olen kyllä oikealla alalla. Rakastan työtäni enemmän kuin mitään muuta :)
Ei kai kellään ole työtä, jossa _JOKAINEN_ asia on nautinnollista, ihanaa ja maailmaa avartavaa, vaan jokaisessa hommassa on niitä epämiellyttäviä juttuja. Mulla ne nyt vaan sattuu olemaan ikivanhat kuluneeet hekoheko-vitsit ;)
Meille sitten lasten liput, kun ollaan niin lapsenmielisiä.
Kassa: Viisi yhdeksänkymmentä.
Asiakas: Ai, pitääkö mun antaa rahaakin.
Olen siivooja.
"Älä vaan minuakin imuroi/moppaa/harjaa."
"Voisit tulla meillekin siivoamaan/pesemään ikkunoita/tms."
Aidosti mua naurattaa ne asiakkaat jotka hymähdyksellä ohitetun sutkauksensa jälkeen jäävät hokemaan "kuulitko mitä sanoin, ei se kuitti verotukseen mee! Hehe!".
Mun mies aina melkein tuosta tiskaamisesta ravintolassa...sanon sille, että ne on ehkä kuulleet saman jutun tuhat kertaa. Mies toteaa siihen vaan että "mitä sitten. Mitäs ovat tulleet tänne töihin".
Tää ei ole edes vitsi mutta hieman haukotuttaa kysymys "Oletko sä töissä täällä?". Varsinkin kaupassa joissa käytetään (yleensä rumaa ja tyylitöntä ei kellekkään sopivaa) työasua joka poikkeaa ihan kunnolla normivaatteista. Onko jotkut ihmiset niin sokeita, että luulevat, että joku 20-v neiti saattaa pukeutua ihan muuten vaan vaikkapa vihertävään jättipaitapuseroon, tummansinisiin prässihousuihin, turvakenkiin ja liiviin? Jos taas luulevat että olen kaupan työntekijä, mutta esim. konttorin puolelta, niin ei kai se työntekijä silti vastaisi että "olen konttorityöntekijä, en ole töissä tässä hedelmäosastolla, en voi autttaa".
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:18"]
Jos ihmisten jutut ärsyttää, niin ei pitäisi olla asiakaspalvelussa. Itselleni jokainen asiakaskontakti on ainutkertainen. Ja tärkeä.
[/quote]
Ihan rehellisestikö voit sanoa, että sinua ei koskaan (siis KOSKAAN) ärsytä mikään juttu, ei työssä eikä vapaa-aikanasi. Olet kyllä melkoinen jeesus...tai pahemman luokan valehtelija. Ja veikkaanpa, että tuota jälkimmäistä. :D