Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat! Vanhin vitsi? OV

Vierailija
16.07.2013 |

Kootaanpa tähän kuolemattomia kamalia vitsejä, joita asiakaspalvelijat saavat työssään kuunnella! Aloitan maanantaina vihdoinkin työpaikassa, johon ei kuulu asiakaskontakteja, ja sen kunniaksi olisi kivaa hieman piehtaroida näissä :)

Asiakaspalvelija: "--, ole hyvä."

Asiakas: "Yritän olla."

AARGH! :D

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:43"]

Tää ei ole edes vitsi mutta hieman haukotuttaa kysymys "Oletko sä töissä täällä?". Varsinkin kaupassa joissa käytetään (yleensä rumaa ja tyylitöntä ei kellekkään sopivaa) työasua joka poikkeaa ihan kunnolla normivaatteista. Onko jotkut ihmiset niin sokeita, että luulevat, että joku 20-v  neiti saattaa pukeutua ihan muuten vaan vaikkapa vihertävään jättipaitapuseroon, tummansinisiin prässihousuihin, turvakenkiin ja liiviin? Jos taas luulevat että olen kaupan työntekijä, mutta esim. konttorin puolelta, niin ei kai se työntekijä silti vastaisi että "olen konttorityöntekijä, en ole töissä tässä hedelmäosastolla, en voi autttaa". 

[/quote]

No jos se aattelee, että olet töissä jossain muualla? Kaupassahan pyörii muitakin tekemässä hommia kuin työntekjät; esittelijät ja eikös niitä korttihyllyn täyttäjiä ole jotain ihan ulkopuolisia? Muistan kerran, kun olin yhdessä virastossa ja siellä oli ulkopuolinen atk-tuki tekemässä tietsikkahommia infon koneella ja siinä oli suljettu kyltti. Asiakas alkoi pauhata, kun tämä oli töissä eikä voinut neuvoa viraston sisäisiä asioita. 

Vierailija
82/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:12"]

Hotellissa asiakas siivoojalle: " Sinähän voisit tulla meillekin siivoamaan, kun sinulta tuo näyttää sujuvan niin näppärästi" tai "koskas tuut meille siivoamaan?"

Tätä voisi laajentaa vähän tuttavapiirissä esiintyväänkin "vitsailuun". Olen kotisiivooja ja puolitutut tai uudet tuttavuudet (varsinkin miehet) lähes poikkeuksetta kuullessaan työstäni: "No koskas tuut meille siivoamaan?" Juu mennäänkö heti, hehhheh...

[/quote]

Teetä käyntikortteja ja lykkää kysyjälle sellainen kouraan. Että soita niin sovitaan, siinä on hinnasto. Tämän kun teet täysin asiallisesti ja ammattimaisesti niin vähintään menevät hämilleen, parhaimmillaan saat maksavan asiakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:07"]

Eikö teillä oo minkäänlaista huumorintajua?

[/quote]

Mietipä nyt vähän ihan sillä järjelläkin, ei taida ihan huumorintajun puutteesta johtua, vaan siitä, että eri ihmisille eri asiat ovat hauskoja. Onko sinulle ihan uusi juttu, että kaikki eivät naura kaikelle?

[/quote]

Ja jos samat "vitsit" toistuu parhaimmillaan useita kertoja päivässä, niin kyllä niihin varmasti ajan myötä kyllästyy, oli vitsi kuinka hyvä tahansa.

[/quote]

Ei se asiakas ole siihen kyllästynyt. Olet väärällä alalla.

[/quote]

Lakkaa kultapieni toistamasta tuota olet väärällä alalla joka lainauksen perään. Ei ole väärällä alalla, eihän sitä asiakkaalle näytetä, että nuo maailman vanhimmat vitsit eivät jaksa naurattaa.

Ja oikeasti, hei nyt...perustelu siihen miksi huumorintaju on syynä siihen, että on väärällä alalla. Kun eikö se nyt ole ihan itsestäänselvyys, että kaikkia eivät naurata kaikki jutut. Niin että löytyykö joku oikeasti pätevä perustelu? Tuskin... mutta aina kannattaa yrittää ;)

[/quote]

Luuleeko tämä jankkaaja, että kaikki niin kamalasti tykkää ammatistaan ja sopii alalle :)

Suomessa on pakko tehdä rahan takia töitä. Kuulehan söpöläinen. Pieni yllätys sinulle esimerkiksi se, että aika moni päiväkodintyöntekijä on umpikyllästynyt lapsiin ja sanoo vapaa-aikanaan, ettei suostu yhtään kakaraa katsomaan, kun niitä saa paimentaa työssään ihan tarpeeksi.

Usko tai älä, mutta kaikki opettajat ja lto.t esimerkiksi ei tykkää siitä sinun kultsipuppelista ja ärsyyntyvät helvetisti huonostikäyttäytyviin pentuihin.

Töitä tehdään rahan takia, ei sen takia, että se olisi joku kiva ja söpö pikku harrastus.

Vierailija
84/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevata. Mä en yritä vitsailla, jos sanon, että pitikö mun antaa rahaakin. Yritän sillä kuitata sen, kun olen epähuomiossa keskittynyt johonkin muuhun (pakkaaminen tms.), enkä ole valmistautunut maksamiseen. Sitten hätäännyn, kun mua odotetaan. Anteeksi, pidän jatkossa suuni kiinni.

Ja samoin väitän, ettei kukaan (kuten en minäkään) sano tuota "se on varmaan ilmainen" vitsinä. Siinä vaan koitetaan naurahduksella peittää se ärtymys. Mua ainakin vituttaa ihan rankasti, jos olen jo vartin yrittänyt selvittää hintaa jollekin tuotteelle ja kolme ensimmäistä myyjääkin on vain sanonut, ettei kuulu hänen toimenkuvaan/olen toiselta osastolta/anteeksi, on kiire ruokatunnille.

Ja varmaan siksi moni kysyy, oletko töissä täällä, kun se on niin yleistä, ettei ainakaan kolme ekaa "palvelijan" näköistä osaa auttaa, eikä hakea/soittaa paikalle ketään muutakaan. Viimeksi jonotin marketin kalatiskille ja saatuani kalan, pyysin samasta vitriinistä lihaa. "Ei minä annan vain kalaa, sitten täytyy mennä tuohon toiseen jonoon". Ja se toinen jonohan oli triplasti pidempi. Jätin lihat.

Mutta noin yleisesti ottaen ei asiakas aina huomaa ajatella, että tämä möläytys on tullut jo 109873:n muunkin suusta. Asiakas monesti ajattelee rupatella, kun on itse hyvällä tuulella ja tyytyväinen, niin sen mielellään monesti näyttää. Ja siinä ei aina tule hokanneeksi mitään maailmoja syleilevää keskustelunaloitusta. Kevennyksellä on yleensä tarkoitus murtaa jää, mutta harmi, kun se ärsyttää.

Minä olen jo kauan pyrkinyt menemään mykkänä ohi, ettei vahingossakaan ärsyttäisi niitä hapannaamoja siellä tiskin takana enää yhtään enempää. 

Ja joo, olen ollut asiakaspalvelussa työssä monestikin. En arvostellut asiakkaita niiden asiasisällön vuoksi vaan jutuista näki heti asenteen, oliko se positiivinen ja yhteistyöhaluinen, mitä useimmillä hyväntuulisilla höpöttäjillä oli tai sitten esim. piiloilkeä tai suoraan ilkeä. Jälkimmäisen sarjan hoidin sitten vaan viileän asiallisesti.

Vierailija
85/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vitsejä, mutta jokapäiväisiä:

"No minä vaihdan sitten pankkia."

"Siirrän rahani muualle."

"Minua ei viedä kuin pässiä narussa."

Yleensä kyse on jostakin alle 5€ palvelumaksusta.

Vierailija
86/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika neuvostolaista, jos jokainen asiakas vain murahtelisi zombina ne minimaaliset perusvastaukset ja luikkisi kassan ohi mahdollisimman nopeasti. En jaksaisi. Minusta ihmisten puheet, niihin samalla mitalla vastaaminen ja reaktioiden saaminen vain piristää muuten tylsää liukuhihnatyötä.

Vierailija
87/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:37"]

Voi helevata. Mä en yritä vitsailla, jos sanon, että pitikö mun antaa rahaakin. Yritän sillä kuitata sen, kun olen epähuomiossa keskittynyt johonkin muuhun (pakkaaminen tms.), enkä ole valmistautunut maksamiseen. Sitten hätäännyn, kun mua odotetaan. Anteeksi, pidän jatkossa suuni kiinni.

Ja samoin väitän, ettei kukaan (kuten en minäkään) sano tuota "se on varmaan ilmainen" vitsinä. Siinä vaan koitetaan naurahduksella peittää se ärtymys. Mua ainakin vituttaa ihan rankasti, jos olen jo vartin yrittänyt selvittää hintaa jollekin tuotteelle ja kolme ensimmäistä myyjääkin on vain sanonut, ettei kuulu hänen toimenkuvaan/olen toiselta osastolta/anteeksi, on kiire ruokatunnille.

Ja varmaan siksi moni kysyy, oletko töissä täällä, kun se on niin yleistä, ettei ainakaan kolme ekaa "palvelijan" näköistä osaa auttaa, eikä hakea/soittaa paikalle ketään muutakaan. Viimeksi jonotin marketin kalatiskille ja saatuani kalan, pyysin samasta vitriinistä lihaa. "Ei minä annan vain kalaa, sitten täytyy mennä tuohon toiseen jonoon". Ja se toinen jonohan oli triplasti pidempi. Jätin lihat.

Mutta noin yleisesti ottaen ei asiakas aina huomaa ajatella, että tämä möläytys on tullut jo 109873:n muunkin suusta. Asiakas monesti ajattelee rupatella, kun on itse hyvällä tuulella ja tyytyväinen, niin sen mielellään monesti näyttää. Ja siinä ei aina tule hokanneeksi mitään maailmoja syleilevää keskustelunaloitusta. Kevennyksellä on yleensä tarkoitus murtaa jää, mutta harmi, kun se ärsyttää.

Minä olen jo kauan pyrkinyt menemään mykkänä ohi, ettei vahingossakaan ärsyttäisi niitä hapannaamoja siellä tiskin takana enää yhtään enempää. 

Ja joo, olen ollut asiakaspalvelussa työssä monestikin. En arvostellut asiakkaita niiden asiasisällön vuoksi vaan jutuista näki heti asenteen, oliko se positiivinen ja yhteistyöhaluinen, mitä useimmillä hyväntuulisilla höpöttäjillä oli tai sitten esim. piiloilkeä tai suoraan ilkeä. Jälkimmäisen sarjan hoidin sitten vaan viileän asiallisesti.

[/quote]

Niin sullakin tais mennä tämän ketjun pointti ohi.

Eihän tässä ole vaadittu asiakkaita lopettamaan vitsailua, vaan listattu porukalla niitä vitsejä. Ei siitä tarvii kenenkään nokkiinsa ottaa. (paitsi toki ymmärrän harmin jos joku on luullut vitsinsä olevan originaali)

Vierailija
88/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 Kyllähän tässä ketjussa nimenomaan hakutaan tyhmiksi, ärsyttäviksi ja ties miksi niitä asiakkaita. Ei se ole pelkkää kevyttä, jos tarvitsee terapioida asiakkaan "ilkeitä" kommentteja vielä työkavereiden kanssa jne. Lue ihan ajatuksella näiden asiakaspalvelijoiden mietteet näistä asiakkaista, ei se ole pelkästään sitä, että voih kun kuulin tämän vitsin jo aika monennen kerran.

Vierailija
89/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo paljousale kahdesta tuotteesta on kyllä oikeasti hauska. Valitettavasti sen esittäjät ovat vaan aina tosissaan (ekoina kertoina aidosti luulin kyseessä olevan asiakkaan heittämä vitsi ja nauroin. Asiakas sitten suuttui ja heitti tavarat lattialle).

Ihan tiedoksi, paljousale - jos sellaista voidaan edes myöntää - koskee yleensä kymmenen saman tuotteen ostamista, tai sitten puhutaan ko. liikkeelle suurista kertaostoista. Kaksi tuotetta ei ole "paljon".

Vierailija
90/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onneksi näkee, miten yksioikoisia asiakaspalveluun yleensä päätyy. Ja ihana, että tämä ketju paljastaa porukan oikean luonteen. Ei pystytä näkemään asiakaskohtaamista kuin omasta näkökulmastaan, asiakkaalle, jota silloin palvellaan, se voi olla ainutlaatuinen tilanne. Harmi, jos itse on kuullut saman kommentin jo aiemminkin.

Vierailija
91/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:46"]

88 Kyllähän tässä ketjussa nimenomaan hakutaan tyhmiksi, ärsyttäviksi ja ties miksi niitä asiakkaita. Ei se ole pelkkää kevyttä, jos tarvitsee terapioida asiakkaan "ilkeitä" kommentteja vielä työkavereiden kanssa jne. Lue ihan ajatuksella näiden asiakaspalvelijoiden mietteet näistä asiakkaista, ei se ole pelkästään sitä, että voih kun kuulin tämän vitsin jo aika monennen kerran.

[/quote]

Voi kyynel. Terapioida? Lukaisepa aloitus uusiksi. Minusta tässä muistellaan niitä kuluneimpia asiakkaiden heittoja ihan huumorilla. Asiakkaita ei olla tässä yksilöity tai personoitu muutenkaan, vain sarkastisesti lueteltu heidän vitsejään. Eikä niitä vitsejä ole ilkeiksi väitetty, vain epäomaperäisiksi.

Mutta loukkaantukaa aasiakkaat ihan rauhassa niin paljon kuin lystäätte!

Vierailija
92/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus saattoi vielä olla hyvänhenkinen, mutta luepa ne seuraavat tuskaa huokuvat kommentit. Mutta ihan itseännehän te täällä mainostatte

Vierailija
93/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..ja sitten vielä tommonen korvapuusti. Ilman kynsiä"

Kerran isäni "vaati" kaupassa kassan tarkistamaan myös hänelle tulevat vaihtorahat sillä seteleiden aitouslaitteella..

Annoin kyllä heti autossa palautetta, että _ei hauskaa_

Vierailija
94/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:17"]

En ollut asiakaspalvelija, mutta olin kuvaajana lehdessä ja luonnollisesti kohtasin työssäni paljon ihmisiä.Näitä sai kuulla todella usein:

"Onhan sulla apinasuodatin siinä kamerassa varmasti päällä?" (ehehehee)

"Älä ota minusta kuvaa, kamera särkyy!" (eheheheeeee)

"Älä ota noin paljon kuvia!" (Mulle ei ikinä auennut, mitä väliä sillä kuvien määrällä muka oli. Se, että räpsin henkilöstä useampia kuin yhde kuvan, pienensi huomattavasti todennäköisyyttä, että julkaistavaksi päätyisi joku epäterävä pläjäys, jossa kuvattavalla on silmät kiinni ja suu auki).

[/quote]

Ne varmaan luulee, että kaikki otetut kuvat julkaistaan

Vierailija
95/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:25"]

Kaverilta kysyttiin onko S-etukorttia ( Onko eskorttia?), johon hän totesi "Ei, vaan kuusi vuotta vanha volkkari."

Kassatytön ilme oli murhaavan jäätävä.

Juhani, 32

[/quote]

Minä sanoin kerran Prisman kassalle, että tässä kohtaa sun kuuluu kysyä, että onko eskorttia, jolloin minä pääsen vastaamaan, että ei kun on sitikka. Kassa tuijotti hoomoilasena.

Vierailija
96/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:16"]

Ruokakaupassa kun kiiruhtaa hyllyttämästä tuotteita kassalle. Moni asiakas sanoo että :"alkaako tyttö nyt tekemään töitä?" Juu eiköhän nen kaikki kaupassa tehtävät asiat ole töitä....

[/quote]

Asian sivusta:

Muistui mieleeni aika, kun olin kaupassa töissä. Siellä myymäläpäällikkö oli sitä mieltä, että kassat ei oikeasti tee töitä, nehän vaan istuu. Hyllyttäjät tekee oikeita töitä.

Vierailija
97/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kaupan kassalla töissä ja kuulen päivittäin moneen otteeseen, tuota "ei mene verotuksessa läpi", "Onhan se ilmainen, kun ei ole hintaa". Ensimmäiseen kommenttiin yritän aina jaksaa hymyillä, vaikka kommentti on jo niin loppuun kulunut ja ei naurata yhtään. Toisessa on vaan todettava, ettei se valitettavasti kyllä ole. 

Vierailija
98/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:22"]

"Miten voisin auttaa"?

"No paljonkin voisit"

tai "No katotaas osaatkohan edes auttaa, kun on tämmöinen asia..."

[/quote]

Tuosta kuulin yksillä messuilla version joka täydennettiin asenteella, kun kysyin, "voinko olla avuksi", "siitähän sinulle palkka maksetaan". Olen itse yrittäjä...

[/quote]

Tuo "siitähän sulle maksetaan" on kyllä todella alentuvaa. Samoin "Laskes tyttö, mihin hintaan antaisit mulle tämän..." Toimin talofirmassa myyjänä ja kyllä, lasken tarjouksia, mutta ikääkin on sentään jo 40 v. "Laskes tyttö..." särähtää jonkin verran korvaan.

Vierailija
99/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää ketju oli hauska, kunnes nämä syvästi loukkaantuneet saapuivat paikalle sankoin joukoin. Ei, en ole asiakaspalvelija, enkä itse tällaisia pääse kuulemaan, mutta mieheni on näitten vakiovitsien viljelijä. Hän tietää itsekin, että juttunsa ovat kuluneita, mutta viljelee niitä kuitenkin, koska hän nyt vain on sen luontoinen, että höpisee muutenkin jatkuvasti jotain ja välillä ne jutut toistuvat kerta toisensa perään. Toisinaan kyseessä on hänen puoleltaan keskustelunavaus, toisinaan ihan vain hokema, ei niitä kannata niin tarkkaan analysoida.

Tuolla ihmisten ilmoilla hän saa tehdä sitä ilman, että koen tarvetta puuttua asiaan, ja jokainen kuulija on sitten ihan itse vastuussa omasta reaktiostaan, mutta uskokaa pois; kotona saatan ärähtää välillä kovaankin ääneen, jos saman jutun hokemista, saman laulun loilotusta tai samaa hauskaa vitsiä on väännetty vaikkapa varttituntikin putkeen. Riippumatta siitä, pidinkö sitä hauskana ensikuulemalla.

Vierailija
100/142 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kysyi äänestyspaikalla että mikä on Aku Ankan äänestysnumero. Äääääääääähhhhh....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi