Kun naapurit ovat liian hienoja ja varakkaita.
Kaikilla muilla tässä nappurustossa isot ja uudet talot sekä isot tulot. Itse asumme pienimmässä ja vanhimmassa talossa joka kaipaa remonttia ja olemme todella pienituloisia. Lapsellemme emme saa yrityksistä huolimatta naapureista kavereita vaikka täällä paljon pieniä lapsia. Häntä katsotaan köyhyyden takia jotenkin kieroon. Toiset ostavat lapsilleen mönkijöitä,kalliita merkkipyöriä yms johon meillä ei ole varaa. Mies ei halua muuttaa. Itse haluaisin. Mitä te tekisitte?
Kommentit (47)
No sitten niitä kavereita hankkimaan jostain muualta. Ja elämää helpottaa jos tuommoinen kummallinen asennevammaisuus poistuu. Taidat itse vaan olla katkera "köyhyydestäs". Ja selittelet nyt jotain muuta noilla jutuillas. Näinköhän se "vika" olis kuitenkin omassa päässä?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:19"]
Minä kyllä muuttaisin pois sieltä! Sanot miehelle että valitsee, joko asuinpaikka tai perhe, jos mies haluaa siellä aua niin muuta sinä lapsen kanssa pois. Minä tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu asua paikassa jossa ei viihdy ja jota ei tunne kodiksi se on vuosien mittaan hyvin hyvin kuormittavaa ja raskasta!
[/quote]
Mies haluaa asua täällä eikä erokaan tässä auttaisi koska ei ikinä antaisi lapsen huoltajuutta minulle ja menneisyyteni takia tuskin sitä saisinkaan. Säälitää vaan tuo lapsi kun naapurustosta kukaan lapsi ei leiki hänen kanssaan ei se haittaa jos ei tuon yhden talon lapset leiki mutta kun ei muidenkaan.
[/quote]
Eiköhän tämä selitä nyt jotain:
"Mies haluaa asua täällä eikä erokaan tässä auttaisi koska ei ikinä antaisi lapsen huoltajuutta minulle ja menneisyyteni takia tuskin sitä saisinkaan."
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:38"]
Eiköhän se syy kaverittomuuteen löydy jostain muusta kuin ap:n perheen varallisuudesta. Lapset eivät katso sitä onko joku köyhä vai rikas, lapset katsovat sitä onko toinen lapsi mukava vai ei.
Ap ei kerro kaikkea. Viittasit menneisyyteesi? Mitäpä jos naapurit ovat kuulleet siitä, pitävät sinua epävakaana ja ovat kieltäneet lapsiaan leikkimästä teidän lapsen kanssa siksi? Oletko ollut naapureita kohtaan aggressiivinen? Kiroiletko? Poltatko paljon? Juotko paljon?
[/quote]
Kukaan ei tiedä menneisyydestäni eikä siellä ole mitään mielentervysongelmia tai rikollista yms.En ole agresiivinen ketään kohtaan en kiroile en polta enkä juo.Ja olen 7v sitten tähän muuttanut 500km päästä joten menneisyys ei ole seurannut mukana.Facebookkiin kirjoitan ihan normaaleja juttuja. Toiselle vastaisin ettei lapseni varastele tai riko toisten tavaroita vaan osaa leikkiä ihan nätisti.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:47"]
Minä kyllä muuttaisin pois sieltä! Sanot miehelle että valitsee, joko asuinpaikka tai perhe, jos mies haluaa siellä aua niin muuta sinä lapsen kanssa pois. Minä tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu asua paikassa jossa ei viihdy ja jota ei tunne kodiksi se on vuosien mittaan hyvin hyvin kuormittavaa ja raskasta!
[/quote]
Mies haluaa asua täällä eikä erokaan tässä auttaisi koska ei ikinä antaisi lapsen huoltajuutta minulle ja menneisyyteni takia tuskin sitä saisinkaan. Säälitää vaan tuo lapsi kun naapurustosta kukaan lapsi ei leiki hänen kanssaan ei se haittaa jos ei tuon yhden talon lapset leiki mutta kun ei muidenkaan.
[/quote]
"Mies haluaa asua täällä eikä erokaan tässä auttaisi koska ei ikinä antaisi lapsen huoltajuutta minulle ja menneisyyteni takia tuskin sitä saisinkaan."
[/quote]
Kun menneisyydestäni ei kukaan täällä tiedä yhtään mitään. Ei ole rikosrekisteriä tms mistä olisi haittaa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:38"]
Eiköhän se syy kaverittomuuteen löydy jostain muusta kuin ap:n perheen varallisuudesta. Lapset eivät katso sitä onko joku köyhä vai rikas, lapset katsovat sitä onko toinen lapsi mukava vai ei.
Ap ei kerro kaikkea. Viittasit menneisyyteesi? Mitäpä jos naapurit ovat kuulleet siitä, pitävät sinua epävakaana ja ovat kieltäneet lapsiaan leikkimästä teidän lapsen kanssa siksi? Oletko ollut naapureita kohtaan aggressiivinen? Kiroiletko? Poltatko paljon? Juotko paljon?
[/quote]
Kukaan ei tiedä menneisyydestäni eikä siellä ole mitään mielentervysongelmia tai rikollista yms.En ole agresiivinen ketään kohtaan en kiroile en polta enkä juo.Ja olen 7v sitten tähän muuttanut 500km päästä joten menneisyys ei ole seurannut mukana.Facebookkiin kirjoitan ihan normaaleja juttuja. Toiselle vastaisin ettei lapseni varastele tai riko toisten tavaroita vaan osaa leikkiä ihan nätisti.
[/quote]
Eiköhän ne naapurit ole 7 vuodessa huomanneet, että kanssasi ei kannata olla tekemisissä.
Mä olen tuollaisesta aika köyhästä perheestä. Ei nyt mitään superköyhiä oltu, molemmat vanhemmat oli matalapalkka-aloilla töissä, mutta kaikkien naapureiden vanhemmat olivat kuitenkin keskituloisia tai sen yli.
Ei se kyllä kaveruuteen vaikuttanut miltään osin. Ei kyllä vaikuttanut edes se, että kaikki vanhemmat ei tulleet toimeen keskenään, lapset sai silti leikkiä toistensa kanssa.
Mutta yhtä kaikki, vaikea on uskoa, että perheen varallisuus olisi syy totaaliselle syrjinnälle. Ennemminkin veikkaan, että tää liittyy johonkin luonnejuttuun. Köyhä pyytää koko ajan almuja, antaa ymmärtää, että koska heillä on vähän rahaa, niin tokihan rikas naapuri voisi maksaa, on jotenkin muuten todella moukkamainen tai tai tai....
Tai sitten asuu jossain pienessä kylässä, jossa kaikki muut on jotain körttiläisiä, siinä kohtaa ei varmaan saakaan lapset leikkiä keskenään, jos siellä se yksi perhe on "pelastusta vailla".
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kun menneisyydestäni ei kukaan täällä tiedä yhtään mitään. Ei ole rikosrekisteriä tms mistä olisi haittaa.
[/quote]
Voi että.. Suomi on pieni maa. Aina, ihan oikeasti, aina löytyy joku joka tuntee jonkun ja jolta kuulee juttuja.
"Ai sä asut Muuramessa. Tiiätkö sen Virtasen Maijan joka muutti sinne jokunen vuosi sitten tuolta Oulusta? Tiiätkö kun se oli nuorempana sellainen että...".
Suomessa ei pääse menneisyyttä pakoon, ellei eristäydy täysin kaikista ihmisistä.
Ap, vaikutat hieman vaativalta ihmiseltä. Valitat ja valitat tästä(kin) asiasta etkä taaskaan ole valmis tekemään asioille mitään. Kaikki ongelmasi johtuvat aina muista ihmisistä (anoppi, mies, naapurit).
Mites jos järjestäisit lapsille mehukestit. Askartelette kivat kutsut, leivotte jotain herkkua ja keksitte muutaman pihaleikin.
Yritä päästä tuosta valittavasta asenteestasi eroon. Lapset välttelevät tuollaista seuraa, ja lapsesi joutuu kärsimään äitinsä elämänasenteesta. Joo, olet kovasti sairas mutta yritä näytellä ulospäin normaalia.
Ap:sta tuo johtuu. Minäkin tunnistin hänet.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:03"]
Mä olen tuollaisesta aika köyhästä perheestä. Ei nyt mitään superköyhiä oltu, molemmat vanhemmat oli matalapalkka-aloilla töissä, mutta kaikkien naapureiden vanhemmat olivat kuitenkin keskituloisia tai sen yli.
Ei se kyllä kaveruuteen vaikuttanut miltään osin. Ei kyllä vaikuttanut edes se, että kaikki vanhemmat ei tulleet toimeen keskenään, lapset sai silti leikkiä toistensa kanssa.
Mutta yhtä kaikki, vaikea on uskoa, että perheen varallisuus olisi syy totaaliselle syrjinnälle. Ennemminkin veikkaan, että tää liittyy johonkin luonnejuttuun. Köyhä pyytää koko ajan almuja, antaa ymmärtää, että koska heillä on vähän rahaa, niin tokihan rikas naapuri voisi maksaa, on jotenkin muuten todella moukkamainen tai tai tai....
Tai sitten asuu jossain pienessä kylässä, jossa kaikki muut on jotain körttiläisiä, siinä kohtaa ei varmaan saakaan lapset leikkiä keskenään, jos siellä se yksi perhe on "pelastusta vailla".
[/quote]
Mutta kun mä en pyydä ikinä keltään mitään en anele almuja eikä lapsikaan ole sillä lailla opetettu. Ei näistä naapureista kuin yksi ole lestadiolainen,yksi on opettajaperhe,sitten iso kartanon omistaja perhe ja yksi it-konsultin perhe.
En ymmärrä itse. Olen asunut alueella, jossa oli kaupungin kerrostaloja ja omakotitaloja, ihmisillä erilaista varallisuutta. Itse kuuluin opettaja-pikkuvirkamiesperheeseen. Kavereihini kuului talkkarin poika, pakkaajan poika, lääkärin tytär, kuljetusfirman omistajan tytär ja romanityttö ja sekalainen remmi ystävän ystäviä.Kyllä me kakarat vaan keskenään leikittiin toistemme kotona, tutuksi tuli flyygelit ja uima-altaat toisilla ja melkein tyhjä jääkaappi toisilla. Oli koteja, joihin äiti kielsi sisälle menemästä, koska siellä oli likaista tai humalainen äiti/isä, tai sitten oli joku lapsi, joka oli niin käytökseltään sietämätön yksinkertaisesti, että ei sen kanssa voinut leikkiä.
En oikein usko, että leikkikavereiden puutteessa kyse voisi olla pelkästä rahasta.
Ap, lopeta nyt. Sen lapsesi takia.
"pienet menot, ovat yllättävän suuri tulonlähde". Jotenkin kummallista, että teillä on omistusasunto alueelta, joka on täynnä vain rikkaita, mutta itse olette köyhiä? Miten se on mahdollista?
Tiedät varmasti perheen vanhempana, että lasten keskinäiset ystävyyssuhteet eivät liity rahaan vaan ne tulevat paljon monimuotoisimpien kuvioiden pohjalta.
33 miksi pyydät lopettamaan? nro.lle 34 mies osti tämän äidiltään ja siskoltaan jotka saivat tämän talon perinnöksi. Ihan täydestä hinnasta tämän osti minusta tämä oli jopa 30000€ ylihintainen.
Ap ohittaa kaikki rakentavat kommentit ja takertuu jankkaamaan, miksi ongelma ei ole hänen vikansa.
Miksi et keskity miettimään, mitä voisit tehdä muuttaaksesi tilanteen? Taas kerran haluat vaan valittaa? Sano nyt vielä että sairautesi estävät normaalin sosiaalisen kanssakäymisen :D
Ja mielenkiinnosta kysäisen että mitä ne tavalliset asiat on mitä sinä sinne facebookiin kirjoittelet? Samaa valitusta mitä spämmäät viikottain tännekin?
[/quote]
Mutta kun mä en pyydä ikinä keltään mitään en anele almuja eikä lapsikaan ole sillä lailla opetettu. Ei näistä naapureista kuin yksi ole lestadiolainen,yksi on opettajaperhe,sitten iso kartanon omistaja perhe ja yksi it-konsultin perhe.
[/quote]
No ei se sitten voi varakkuudesta johtua. Lestadiolaisperheissä yleensä vain isä käy töissä, joten eivät liene keskituloisia saatikka rikkaita. Opettajaperhe nykyisten niin paljon parjattujen opettajien palkkojen mukaan on alempaa keskiluokkaa, eli ei rikkaita. IT-konsultti tarkoittanee, että perheen mies on IT-konsultti, joten lienevät keskiluokkaa. Ja sitten on tuo suuren kartanon omistaja, joka voineekin olla rikas, kunhan vain ensin määritellään mikä on suuri kartano ja ethän sie tiedä vaikka se ois velaksi. Joten eihän siellä sun naapurustossa olekkaan rikkaita ja köyhä sie, vaan pelkästään keskituloisia, tuloluokan ylä- ja alapäästä mukaanlukien teidän perhe.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:21"]
33 miksi pyydät lopettamaan? nro.lle 34 mies osti tämän äidiltään ja siskoltaan jotka saivat tämän talon perinnöksi. Ihan täydestä hinnasta tämän osti minusta tämä oli jopa 30000€ ylihintainen.
[/quote]
En ole 33, mutta eihän tämän keskustelun jatkamisessa ole mitään järkeä. Et kuuntele saamiasi neuvoja ja päivästä toiseen vain valitat ja valitat. En ihmettele miksi naapurusto pysyy perheestäsi kaukana. Rahalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Syy on sinussa, ei kukaan jaksa kuunnella tuollaista marinaa, missä ei koskaan haeta mitään ratkaisua.
Minä en marise enkä valita mitään jos juttelen jonkun ihmisen kanssa. Olen ihan iloinen ja reipas. Ja vain iloisia ja positiivisia asioita olen facebookkiin kirjoittanut. Tietenkin yritän muuttaa tilannetta ja olen kutsunut naapuruston lapsia meille yms.Ja kyllä esim.kartanon ja it-konsultti perheen tulot on reippaasti yli 100 000€ vuodessa meillä todella pienet tulot.
Sata tonnia vuodessa ei ole paljon. Jos olet onkinut tulotirtoja yms et ole kovin kaunista kuvaa itsestäsi antanut... Mene nyt mt- toimistoon, kuten sinulle on niin monesti ehdotettu!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:28"]
Voi ei, nyt vasta tunnistin ap:n. Mies yrittäjä ja ap itse sairas? Lapsella ei omaa huonetta?
[/quote]
Taitaa olla tämä tuttu tapaus, jonka lapsiparka ei pääse lomalla minnekään, koska isä on töissä ja äiti sairas. Naapurit ei huoli lasta mukaan jne.
Ei vika ole varattomuudessa vaan äidissä! Meilälä oli vastaavanlainen naapuri, jonka lasten kanssa en antanut omien olla missään tekemisissä. Varastelua, tavaroiden rikkomista (tätä siis en väitä ap:n tapauksessa olevan, mutta usein tiettyjen perheiden lapset tekevät näin) ja kaiken päälle vielä äiti, jonka tunki kotiin tai vähintään pihaan "hetkeksi rupattelemaan" eli todellinen tyrkky.
Kyse on henkisestä varallisuudesta, jota ap ei saa mistään, vaikka miten yrittäisi.