Kun naapurit ovat liian hienoja ja varakkaita.
Kaikilla muilla tässä nappurustossa isot ja uudet talot sekä isot tulot. Itse asumme pienimmässä ja vanhimmassa talossa joka kaipaa remonttia ja olemme todella pienituloisia. Lapsellemme emme saa yrityksistä huolimatta naapureista kavereita vaikka täällä paljon pieniä lapsia. Häntä katsotaan köyhyyden takia jotenkin kieroon. Toiset ostavat lapsilleen mönkijöitä,kalliita merkkipyöriä yms johon meillä ei ole varaa. Mies ei halua muuttaa. Itse haluaisin. Mitä te tekisitte?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:03"]
Mä olen tuollaisesta aika köyhästä perheestä. Ei nyt mitään superköyhiä oltu, molemmat vanhemmat oli matalapalkka-aloilla töissä, mutta kaikkien naapureiden vanhemmat olivat kuitenkin keskituloisia tai sen yli.
Ei se kyllä kaveruuteen vaikuttanut miltään osin. Ei kyllä vaikuttanut edes se, että kaikki vanhemmat ei tulleet toimeen keskenään, lapset sai silti leikkiä toistensa kanssa.
Mutta yhtä kaikki, vaikea on uskoa, että perheen varallisuus olisi syy totaaliselle syrjinnälle. Ennemminkin veikkaan, että tää liittyy johonkin luonnejuttuun. Köyhä pyytää koko ajan almuja, antaa ymmärtää, että koska heillä on vähän rahaa, niin tokihan rikas naapuri voisi maksaa, on jotenkin muuten todella moukkamainen tai tai tai....
Tai sitten asuu jossain pienessä kylässä, jossa kaikki muut on jotain körttiläisiä, siinä kohtaa ei varmaan saakaan lapset leikkiä keskenään, jos siellä se yksi perhe on "pelastusta vailla".
[/quote]
Mutta kun mä en pyydä ikinä keltään mitään en anele almuja eikä lapsikaan ole sillä lailla opetettu. Ei näistä naapureista kuin yksi ole lestadiolainen,yksi on opettajaperhe,sitten iso kartanon omistaja perhe ja yksi it-konsultin perhe.
[/quote]
Iso ja uusi kartano - missäköhän tällainen on? Alussa siis kirjoitit, että naapurustossa kaikilla on isot ja uudet talot. Yleensä kartanoon tehdään uusi päärakennus vain silloin, kun vanha tuhoutuu.
Se kartano lienee jokin kannustalo-tyyppinen. Ap vain nimittelee.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:54"]
[/quote]
On tässä isoja ja uusia taloja kartano ei ole uusi mutta on erittäin iso. Tämä sellaista aluetta jossa suurin osa uusia taloja mutta myös muutama vanha löytyy.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:54"]
[/quote]
On tässä isoja ja uusia taloja kartano ei ole uusi mutta on erittäin iso. Tämä sellaista aluetta jossa suurin osa uusia taloja mutta myös muutama vanha löytyy.
[/quote]
Mutta ne on aika köyhiä, jos täytyy myydä maata päärakennuksen vierestä asutukselle.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 07:53"]No omituista on. Mekin asumme erittäin varakkaalla alueelle. Olemme hyvätuloisia, mutta silti luultavasti tulomme ovat täällä pienimmästä päästä. Koskaan kukaan lastemme kavereista tai naapureista ei ole syrjinyt meitä tulojemme vuoksi tai mistään muustakaan syystä. Eli ehkä olisi mietinnän paikka.[/quote]
Hyvätuloinen on eri asia kuin todella pienituloinen kuten ap ilmoittaa olevansa. Olisi tälle vastaajalle ehkä mietinnän paikka lukemisensa ymmärtämisessä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 07:53"]No omituista on. Mekin asumme erittäin varakkaalla alueelle. Olemme hyvätuloisia, mutta silti luultavasti tulomme ovat täällä pienimmästä päästä. Koskaan kukaan lastemme kavereista tai naapureista ei ole syrjinyt meitä tulojemme vuoksi tai mistään muustakaan syystä. Eli ehkä olisi mietinnän paikka.[/quote]
Hyvätuloinen on eri asia kuin todella pienituloinen kuten ap ilmoittaa olevansa. Olisi tälle vastaajalle ehkä mietinnän paikka lukemisensa ymmärtämisessä.
[/quote]
Juu me olemme todella pienituloisia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:38"]
Minä en marise enkä valita mitään jos juttelen jonkun ihmisen kanssa. Olen ihan iloinen ja reipas. Ja vain iloisia ja positiivisia asioita olen facebookkiin kirjoittanut. Tietenkin yritän muuttaa tilannetta ja olen kutsunut naapuruston lapsia meille yms.Ja kyllä esim.kartanon ja it-konsultti perheen tulot on reippaasti yli 100 000€ vuodessa meillä todella pienet tulot.
[/quote]
Jos kartanolla on tuloja kartanona, on se yritys. Harva kartano on asuinalueen keskellä.
Tutki mieluummin, mitä se kartanon omistaja tienaa henkilökohtaisesti.