Saatan olla raskaana. Häämatkalla mieheni
kaikessa romanttisuudessaan sai mut uskomaan, että on suloinen idea jättää siellä ehkäisy pois. Ei tuntunut enää kotona siltä. Niin että tässä nyt hermoilen, olisiko sattunut niin huono onni kohdalle. Anteeksi vain kaikki, jotka lasta toivovat. Oli pakko purkaa tämä salaisuus johonkin. Salaisuudeksi se myös jää.
Kommentit (229)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:20"]
Tein eilen juuri raskaustestin ja positiivistahan se näytti. Meillä onnisti ensimmäisellä kerralla ja olen siitä todella onnellinen (ja ehkä vähän ylpeäkin) <3
Eli kyllä.. on mahdollista, että olet raskaana. Olisiko se nyt niin hirveä ajatus?
[/quote]
Vilpittömät onnittelut sulle :) Niin, mikä sitten on kauhea ajatus. Voihan elämässä tapahtua pahojakin asioita, mitä lapsen syntyminen ei tietysti ole. Mutta kyllä asioiden pitäisi pääsääntöisesti mennä oman mielen mukaan. Joskus se mieli myös muuttuu.
En tunnista itseäni paskiaiskuvauksesta. En edes puhu ihmisille rumasti saati halua kenellekään pahaa, ikinä. Maininta mun nuoruuden tapahtumista ja ystävästä oli asiaton. Kyse on hyvästä muistosta ja ihmisestä, jolle mä olin silloin tärkeä ja olen vieläkin. Häntä mä en ole poistanut elämästäni.
En mielestäni ole väittänyt olevani kotona, vaikka tavallaan olenkin. En tiedä, mistä tuo yksi höpisee. No, alkuperäiseen asiaan ei ole tullut selvyyttä, enkä mä aio alkaa sitä miehen kanssa vatvomaan ennen kuin kuviot on selvillä.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:35"]Häntä mä en ole poistanut elämästäni.
[/quote]
Mutta oman lapsesi olisit valmis "poistamaan" elämästäsi. Eikö sinulla ole mitään suhteellisuudentajua? Vaalit muistoa jostain pikapanosta juhlissa, mutta et antaisi oman lapsesi elää ainutkertaista elämäänsä. Käsittämätöntä itsekkyyttä.
[/quote]
Mistäköhän pikapanosta juhlissa tässä puhutaan? En kutsuisi pitkäikäistä rakasta ystävää siten. Ei ole ollut mitään juhlapanoja vaan ystävyyttä ja suunniteltu tapahtuma nuoruudessa. Varmasti parempi muisto kuin monella muulla. Enää tässä ajassa sillä ei tietysti ole varsinaista merkitystä.
ap
[/quote]
Niin, nyt on merkitystä sillä, että olet suunnittelemassa oman lapsesi surmaamista. Sinua kiinnostaa kuitenkin enemmän jokin seksisuhde, kun olit itsekin vielä alaikäinen. Milloin ajattelit alkaa kantaa vastuuta teoistasi? Jos tapat lapsesi, et voi pyytää häneltä anteeksi, niin kuin pyysit poikaystävältäsi, kun petit häntä vielä muutama kuukausi ennen häitä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:35"]Häntä mä en ole poistanut elämästäni.
[/quote]
Mutta oman lapsesi olisit valmis "poistamaan" elämästäsi. Eikö sinulla ole mitään suhteellisuudentajua? Vaalit muistoa jostain pikapanosta juhlissa, mutta et antaisi oman lapsesi elää ainutkertaista elämäänsä. Käsittämätöntä itsekkyyttä.
[/quote]
Mistäköhän pikapanosta juhlissa tässä puhutaan? En kutsuisi pitkäikäistä rakasta ystävää siten. Ei ole ollut mitään juhlapanoja vaan ystävyyttä ja suunniteltu tapahtuma nuoruudessa. Varmasti parempi muisto kuin monella muulla. Enää tässä ajassa sillä ei tietysti ole varsinaista merkitystä.
ap
[/quote]
Niin, nyt on merkitystä sillä, että olet suunnittelemassa oman lapsesi surmaamista. Sinua kiinnostaa kuitenkin enemmän jokin seksisuhde, kun olit itsekin vielä alaikäinen. Milloin ajattelit alkaa kantaa vastuuta teoistasi? Jos tapat lapsesi, et voi pyytää häneltä anteeksi, niin kuin pyysit poikaystävältäsi, kun petit häntä vielä muutama kuukausi ennen häitä.
[/quote]
Mitä ihmettä? Miten nuo asiat liittyvät mitenkään toisiinsa? En edes suunnittele mitään, kun en tiedä, mitä suunnitella. Katsotaan mitä tulee. Ei ehkä mitään, jos täältä lähdetään ajoissa normaalioloihin kotiin. En päätä sitä yksin.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:32"]
Mutta eihän lapsipäätöksiä voi tehdä toisen mieliksi eikä rantavedessä iltayöstä. Siitä pitää päättää maanantaina työpäivän jälkeen, kun kenkä on hiertänyt jalan rikki, laukku on pudonnut lätäkköön ja miehen kaveri on tuonut koiransa mukanaan ja antanut sen kakata luonnonvaalealle iranilaiselle matollle. Jos vielä sittenkin on valmis lapseen, niin sitten saa alkaa harkita:)
Minä tein päätöksen lapsesta siinä vaiheessa kun töissä mätti pahasti. Ajattelin, että tässä sopiva sauma "aloittaa harjoittelu", sillä 35-vuotias tuskin heti raskaaksi tulee. No, tulin sittenkin. Lapsi oli kylläkin kovin toivottu. Vielä muutamaa kuukautta aikaisemmin olin epäröinyt, ja kaverini totesi, että hyvää aikaa ehkä tulekaan ja epävarmuutta on aina. Hän oli täysin oikeassa. Vaikka loppusysäys oli näinkin maallisisista syistä kuin työkuvioista, niin hyvä oli näin. Olisi voinut jäädä lapsi saamatta. Mistäs edes tiedän oliko tämä moukan tuuria, eli olisiko se lapsi koskaan myöhemmin tullutkaan.
Se, että olet raskaana, ei tarkoita, että jatkossa raskaaksi tuleminen onnistuisi yhtä helposti. Ota lapsi nyt lahjana, sellainen se on. Ja jösses jos naimisissa oleva pariskunta pöhnäpäissään päättää lapsen hankkia, niin tuskin se tilanne on niin mahdoton kuin esim. yksinäisellä YH:lla, 14-vuotiaalla teinillä, raiskauksesta raskaaksi tulleella tai esim. vakavasti sairaalla. Eli suhteellisuutta ja vastuuta. En moralisoi niitä, jotka tekevät abortin vahingon seurauksena, mutta naimisissa oleva nainen, joka tahallaan jättää ehkäisyn ja ihmettelee sitten perästä. Huh!
Miten pihtaaminen sujuu? Käsittääkseni miessuhteesi perustuu paljolti seksille.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:00"]
[/quote]
No ei suju.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:24"]
[/quote]
No ei suju.
ap
[/quote]
Ei ole varmaan ehkäisy ollut käytössä enää? Aika turha enää valittaa, jos raskaaksi tulet :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:24"]
[/quote]
No ei suju.
ap
[/quote] No ylläri.
Jos nyt olet raskaana ja päädyt aborttiin, on pakko sanoa että toivon että et myöhemmin enää raskaudukaan.....Sulle se muksu ois varmaan muutenkin lähinnä asuste, jota muut hoitavat ja sä noukit itelles parhaat palat... ja tekisit aloituksia "minkäikäiselle voi tehdä kauneusleikkauksia" kun lapsen ulkonäkö ei miellyttäisikään.. tai antaisit huosyaan kun iskee eka uhma....
No ei minusta ole niin kovin ihmeellistä miettiä, tehdäkö lapsi vai eikö tehdä. Eikä mielen muuttaminenkaan ole kuin inhimillistä. Joku kommentoi aiemmin, että se on tuuliviirimäisyyttä. Ehkä onkin, mutta eikö ole myös viisautta muuttaa asioita, kun muutoksen tarpeen huomaa? Onko ainoa tapa kantaa vastuuta se, että sopeutuu tilanteeseen? Minusta sitä on myös se, että vaihtaa suuntaa, kun tilanne vaatii.
ap
Mielestäni et olekaan tuuliviiri tuon lapsen suhteen, sillä olet jo pitkään kirjoitellut, ettet jälkikasvua vielä halua.
Sen sijaan on huolestuttavaa, että et osaa pitää puoliasi. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun annat miehen houkutella itsesi tuollaisiin tilanteisiin. Ts. tulet luvanneksi asioita, joita et oikeasti vielä halua.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 23:44"]
Mielestäni et olekaan tuuliviiri tuon lapsen suhteen, sillä olet jo pitkään kirjoitellut, ettet jälkikasvua vielä halua.
Sen sijaan on huolestuttavaa, että et osaa pitää puoliasi. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun annat miehen houkutella itsesi tuollaisiin tilanteisiin. Ts. tulet luvanneksi asioita, joita et oikeasti vielä halua.
[/quote]
Olenkohan mä luvannut muuta kuin sen vauvan tehdä? Ja siinä tosiaan muuttanut mieleni. Muuten olen kutakuinkin tehnyt asiat oman mieleni mukaan.
ap
Eli jos ap on niin tyhmä, ettei itse osaa huolehtia ehkäisystään, niin hänelle sallitaan lapsensa murha!? hianoa flikat hianoa, kyl ootte niiiiin hyvii ihmisii et oikeen puntit tutisee ;)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 23:57"]
Eli jos ap on niin tyhmä, ettei itse osaa huolehtia ehkäisystään, niin hänelle sallitaan lapsensa murha!? hianoa flikat hianoa, kyl ootte niiiiin hyvii ihmisii et oikeen puntit tutisee ;)
[/quote]
Kuka sallii? Eikö viestit ole hyvinkin päinvastaisia, kannustavia?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:58"]
Ja ikäs oli? Aika iso päätös ja luulis aikusella ihmisellä kaikessa romanttisuudessaankin olevan järkeä sen verran, että jos ei missään tapauksessa halua lasta, ei jätä ehkäisyä pois. Jos olet raskaana, niin toivottavasti synnytät lapsen ja annat vaikka lapsia itselleen kaipaaville sen. Ei se ikä sinua vanhemmaksi kasvata vaan lapsi. Ja jos tuo sun elämän tilanteesi nyt on se, ettet muka voisi lasta vastaanottaa niin onnea vaan. Sitte et voi ilmeisesti koskaan.
[/quote]
Miten tämä ikään liittyy? Vain sinä otat sen esille. Kun ollaan hankkimassa lapsia, pitää olla kypsä ja aikuinen, iästä riippumatta. Päätös ei ollut jättää ehkäisyä pois vaan tulla raskaaksi. Mun mieheni halusi niin tapahtuvan siellä, sillä hetkellä, ja minut haluamaan samoin. Mutta mieli muuttuu, suuntaan ja toiseen. Voida ottaa lapsi vastaan on eri asia kuin haluta ottaa se vastaan.
ap
[/quote]
Hakeudu hoitoon jos mielesi on noinkin epävakaa, että se jo haittaa tärkeätä ajattelua.
Murun mies haluaa siittää murun tiineeksi niin pääsee pysyvästi sukuun ja apajille. Raskaana oleva ja vauvan äiti pysyy myös paremmin kotona eikä liehu vieraiden miesten kanssa.
Tein eilen juuri raskaustestin ja positiivistahan se näytti. Meillä onnisti ensimmäisellä kerralla ja olen siitä todella onnellinen (ja ehkä vähän ylpeäkin) <3
Eli kyllä.. on mahdollista, että olet raskaana. Olisiko se nyt niin hirveä ajatus?