Äiti vie lapsen tarhaan vaikka olen kesälomalla
Olemme siis eronneet ja lapsi on minulla joka toinen viikko. Nyt alkoi kesäloma ja lapsi on mulla tämän viikon. Seuraavalla viikolla on äitiviikko ja äiti ottaa lapsen ja vie hänet tarhaan päiväksi vaikka halusin hänet hoitaa. Asumme alle km päästä toisistamme ja äiti voisi lapsen hakea multa ja tuoda taas aamulla muttei käy.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Törkeetähän tuo on. Samanlaista saastaa, jotka vie vanhemmat lapset päiväkotiin, että äiti saa olla vauvan kanssa kotona.
Mitä ihmeen saastaa? Se päiväkoti voi olla sille lapselle todella tärkeä rutiini ja kiva paikka olla. Oma lapseni ainakin koko kesän kyseli, milloin päiväkoti aukeaa, että pääsee kunnolla näkemään kavereita ja leikkimään kavereiden kanssa. Ja voi sitä ilon määrää, kun eilen aamulla sitten vihdoinkin päiväkoti jälleen aukesi ja lapsi pääsi sinne. Päivän jälkeen sanoi minulle, että kylläpäs oli tosi kivaa päiväkodissa, vaikka oli mulla suakin äiti ikävä. Kotona voisin lapsen hoitaa kyllä, koska olen työtön, mutta lapsi itse viihtyy päiväkodissa, on todella seurankipeä ja haluaa nähdä muita lapsia, joten tottakai saa siellä olla, kun itse haluaa. Meillä on sitten koko ilta aikaa olla yhdessä klo 16-21, kun olen päivän aikana tehnyt kaikki kotityöt ja hoitanut asiat, voin keskittyä vain lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän oli jo kertonut päiväkotiin, että lapsi tulossa tuolloin jos muusta hoidosta ei vielä ollut puhetta?
Eikä nyt tohdi perua sitä?
Minä saatan vaikka aamulla laittaa viestin että lapsi ei tänään tulossa jos tuleekin yllättävä mahdollisuus pitää vapaa päivä.
Miksi ei kehtaisi sanoa ettei lapsi tule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän oli jo kertonut päiväkotiin, että lapsi tulossa tuolloin jos muusta hoidosta ei vielä ollut puhetta?
Eikä nyt tohdi perua sitä?
Minä saatan vaikka aamulla laittaa viestin että lapsi ei tänään tulossa jos tuleekin yllättävä mahdollisuus pitää vapaa päivä.
Miksi ei kehtaisi sanoa ettei lapsi tule?
Ehkäpä niissä päiväkodeissa järjestetään henkilöstöresurssit ja suunnitellaan toiminta sekä ruoat yms. asiat tietylle lapsimäärälle. Meillä ainakin pitää hoidontarve ilmoittaa paria viikkoa aikasemmin, myös poissaolot. Sairaustapaukset on toki erikseen, niillehän ei mitään mahda.
Isä ehdottaa tässä hoitoa tarhapäivien ajan. Äiti näkisi lasta täsmälleen yhtä paljon oli lapsi isällä tai tarhassa. Se että äidille on sopinut, että isä hoitaa lasta jos äiti on esim sairaana, viittaa siihen että äiti ei pidä isää ihan kelvottomana. Toki voi olla jokin asia, jonka ap jättää kertomatta. Voi olla myös valtataistelusta äidin puolelta. Sitäkin sattuu.