Äiti vie lapsen tarhaan vaikka olen kesälomalla
Olemme siis eronneet ja lapsi on minulla joka toinen viikko. Nyt alkoi kesäloma ja lapsi on mulla tämän viikon. Seuraavalla viikolla on äitiviikko ja äiti ottaa lapsen ja vie hänet tarhaan päiväksi vaikka halusin hänet hoitaa. Asumme alle km päästä toisistamme ja äiti voisi lapsen hakea multa ja tuoda taas aamulla muttei käy.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Onko taustalla riita elareista?467
Ei ole mitään elareita, kun on vuoroviikot. Ex saa lapsenlisän ja jos tulee ylimääräisiä kuluja, kuten pyörän osto, maksamme puoleksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole venytetty rajoja, olen aina ottanut lapsen vuorollani. Olen ottanut myös äitivuorolla, kun äiti oli sairas. Ei meillä ole ollut ennen mitään riitaa vuoroista ja tämä on eka loma, olemme vuosi sitten eronneet.
Onko joku muu venyttänyt, esim anoppi tai käly?
No kuule ei ole. Mun äiti asuu toisella paikkakunnalla, samoin muu mun suku. Exsä käy lasten kanssa siellä aika usein, luulisin että heillä on hyvät välit.
Niin kai se sitten on etten voi asialle mitään. Harmittaa vaan.
Siksi kysyn kun minulla omat sukulaiset aina rikkovat rajoja.
Olen sitten muuttunut tosi joustamttomaksi koska jos yhtään joustan, rajat unihtuu heti.
Ehkä te saatte joustoa enemmän kun luottamusta tulee lisää ajan kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri äidin pitäisi viedä ja tuoda lapsi? Jospa päiväkoti on kuitenkin paremmin hänen työmatkansa varrella. Oletko ehdottanut että voisit hakea ja palauttaa lapsen?
Jos on alle kilometri matkaa että lapsi saisi viettää aikaa oman isänsä kanssa eikä mennä päiväkotiin missä vielä mahdollisesti altistuu kotonaan niin minkälainen äiti vie lapsensa mielummin sinne.
Äidin mielestä lapsi ei ansaitse lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole venytetty rajoja, olen aina ottanut lapsen vuorollani. Olen ottanut myös äitivuorolla, kun äiti oli sairas. Ei meillä ole ollut ennen mitään riitaa vuoroista ja tämä on eka loma, olemme vuosi sitten eronneet.
No kuule ei ole. Mun äiti asuu toisella paikkakunnalla, samoin muu mun suku. Exsä käy lasten kanssa siellä aika usein, luulisin että heillä on hyvät välit.
Olen sitten muuttunut tosi joustamttomaksi koska jos yhtään joustan, rajat unihtuu heti.
Mitä jos isä ei luota äitiin? Kuka täysjörkinen vie lapsensa tässä tilanteessa päiväkotiin kun toinen vanhempi on kotona?
Minusta isän pitäisi hoitaa lasta täysipäiväisesti ja kun äiti on osoittanut että ajattelee lapsen parasta niin voisi tavata lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö häneltä miksi?
Kysyin ja sanoi, että tekee omalla vuorollaan mitä haluaa.
Mitä tekisit lapsen kanssa? Raahaisitko ympäri Suomea sukulaisissa? Antaisitko ruokaa? Huolehtisitko ulkoilut ja päikkärit? Haukkuisit äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit lapsen kanssa? Raahaisitko ympäri Suomea sukulaisissa? Antaisitko ruokaa? Huolehtisitko ulkoilut ja päikkärit? Haukkuisit äitiä?
Ootko ihan terve? Onko nämä sun mielestä normaaleja kysymyksiä lapsen vanhemmalle?
Annatko sinä ruokaa lapsillesi joka päivä? Pystyvätkö lapsesi nukkumaan sinun kanssa? Pääsevätkö he ulos leikkimään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos isä ei luota äitiin? Kuka täysjörkinen vie lapsensa tässä tilanteessa päiväkotiin kun toinen vanhempi on kotona?
Minusta isän pitäisi hoitaa lasta täysipäiväisesti ja kun äiti on osoittanut että ajattelee lapsen parasta niin voisi tavata lastaan.
Tietenkim se voi olla myös toisinpäin, mutta jos luottamusta joustoon ei ole niin sitten menmään sopimuksen mukaan
Tosi monilla naisilla on tuo tapa näpäyttää lapsensa isää eron jälkeen juuri tälläisillä asioilla. Ei auta, vaikka mies olisi kuinka kunnollinen, asiallinen ja hyvä isä. Tiedän eräänkin joka jo viidettä vuotta kostaa kaikin mahdollisin pikkukeinoin lapsensa isälle sitä ettei mies halunnut olla hänen kanssaan parisuhteessa.
Vinkkinä isälle, että itsesi vuoksi säilytä aina itse asiallisuus ja diplomatia silloinkin kun vituttaa tälläisten takia.
N36
Meillä taas niin, että isä oli lomalla kesäkuun, mutta ei ehtinyt olemaan lapsen kanssa kuin 3 päivää omasta viikostaan, oli lähdössä reissuun. Nyt kun minulla on lomaa, mies keksi, että hän haluaa ne "menetetyt" päivät lapsensa kanssa lomani aikana. Lapsi joutuisi siten elokuuksi hoitoon, vaikka minä olen lomalla. En tietenkään suostunut, lapselle kuuluu edes 2 vko lomaa (kanssani), miehen mielestä tärkeämpää on se, että hän voi olla lapsen kanssa (paitsi että ei voi, koska on viikonloput harrastamassa ja lapsi menisi mummolaan).
Tunnen lapsen jolla oli kesällä sama tilanne. Lähivanhempi ei suostunut antamaan lasta etävanhemmalle vaikka tämä oli lomalla. Ilman mitään syytä jota osasi sanoa.
Syy kuitenkin on riitaisa ero ja kiusanteko.
Lopulta kun lähivanhemmalla oli lomaa meni lapsi isovanhemmille että se lähi saisi lomailla vaikka yhä etä oli osa-aika lomautuksen takia poissa töistä suurimman osan aikaa.
Mun miehellä oli sopimukseen kirjattu, että lapsi on kesällä sen luona, jolla on loma, jos lomat päällekkäin, puoliksi.
Kummallista käytöstä äidiltä! Lapsella olisi mahdollisuus lomaan, mutta äiti ei sitä hänelle suo, vaan vie mieluummin päiväkotiin! Kuka hullu niin tekee omalle lapselleen!?
Miksi olet lomalla lapsettomalla viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Tosi monilla naisilla on tuo tapa näpäyttää lapsensa isää eron jälkeen juuri tälläisillä asioilla. Ei auta, vaikka mies olisi kuinka kunnollinen, asiallinen ja hyvä isä. Tiedän eräänkin joka jo viidettä vuotta kostaa kaikin mahdollisin pikkukeinoin lapsensa isälle sitä ettei mies halunnut olla hänen kanssaan parisuhteessa.
Vinkkinä isälle, että itsesi vuoksi säilytä aina itse asiallisuus ja diplomatia silloinkin kun vituttaa tälläisten takia.
N36
Ja miehetkö ei sitten näpäyttele tai ole kaunaisia tms eron jälkeen?
Esimerkiksi stalkkaajista valtaosa on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet lomalla lapsettomalla viikolla?
En tie kuinka yllätyksenä tämä tulee mutta kaikki eivät voi valita omaa lomaansa vaan se on silloin kun työnanataja sen määrää pidettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa teistä luulee, että olen huono isä. Hoidan lapsen aina omalla vuorollani mielestäni hyvin eikä ex ole koskaan siitä valittanut.
Koska olet mies niin lähtökohtaisesti olet huono vanhempi. Olet myös potentiaalinen väkivalta ja seksuaalirikollinen sukupuolesi takia joten parempi vaan jos pysyt kaukana molemmista.
Törkeetähän tuo on. Samanlaista saastaa, jotka vie vanhemmat lapset päiväkotiin, että äiti saa olla vauvan kanssa kotona.