Äiti vie lapsen tarhaan vaikka olen kesälomalla
Olemme siis eronneet ja lapsi on minulla joka toinen viikko. Nyt alkoi kesäloma ja lapsi on mulla tämän viikon. Seuraavalla viikolla on äitiviikko ja äiti ottaa lapsen ja vie hänet tarhaan päiväksi vaikka halusin hänet hoitaa. Asumme alle km päästä toisistamme ja äiti voisi lapsen hakea multa ja tuoda taas aamulla muttei käy.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet lomalla lapsettomalla viikolla?
En tie kuinka yllätyksenä tämä tulee mutta kaikki eivät voi valita omaa lomaansa vaan se on silloin kun työnanataja sen määrää pidettäväksi.
Jos näin on niin siinähän on vastaus kysymykseen. Kysyminen ei ole syyttämistä vaan lisätiedon saamista varten.
Melko maltilliset kommentit tässä ketjussa, johtuuko siitä kun tarinan idiooitti onkin äiti. Oudosti naiselle löytyi myös ymmärtäjää.
Kuinkahan olis ollu jos asiat olisi ollut toisinpäin?
Eron jälkeen, puolin ja toisin, ihmiset tekee kiusaa vaikka lapsi siitä kärsii. Ihminen on vaan niin tyhmä.
Kyllä on hauska ketju, kuvastaa tuota yleistä asennetta.
Kysellään kaikki sukulaisa ym. myöten että jostain löytyisi syy isän puolelta kun taitaa olla aika lähellä se syy jos edetään lapsen sukupuun toista oksaa.
Asenteellista niin asenteellista....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa teistä luulee, että olen huono isä. Hoidan lapsen aina omalla vuorollani mielestäni hyvin eikä ex ole koskaan siitä valittanut.
Koska olet mies niin lähtökohtaisesti olet huono vanhempi. Olet myös potentiaalinen väkivalta ja seksuaalirikollinen sukupuolesi takia joten parempi vaan jos pysyt kaukana molemmista.
Ja äiti taas on ihan kuule 24/7 aina paska. Kaikki kyttää ja arvostelee ja mikään, siis mikään, ei ikinä riitä. Ikinä.
Isä taas on superisä heti kun edes liikkuu jossain lapsensa kanssa.
Ehkä hän oli jo kertonut päiväkotiin, että lapsi tulossa tuolloin jos muusta hoidosta ei vielä ollut puhetta?
Eikä nyt tohdi perua sitä?
En ymmärrä mikä on ongelma.
Jos on vuoroviikot on vuoroviikot
Kaikki minun tuntemani vuoroviikkoilijat lataa itse ne lapsivapaat viikot täyteen työntekoa, ruoanlaittoa, siivousta jne ja lapsellisilla viikoilla taas ovat lapsen kanssa.
Onko äiti sanonut syytä? Jos tähän asti hoito on sujunut hyvin ja asiat mennyt kaikin tavoin jouhevasti, ehkä äidillä on jokin hyvä syy viedä lasta päiväkotiin.
Ehkä lapsi on aina isäviikon jälkeen hankalampi ja itkeskelee/kiukuttelee enemmän, ja äiti pelkää, että sitä olisi joka ilta luvassa, jos päiväkodin sijaan lapsi olisikin päivät isällä. Enkä todellakaan tarkoita, että isällä asiat olisi huonosti lapselle, mutta äidille usein kaikki patoutuneet kiukut näytetään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki minun tuntemani vuoroviikkoilijat lataa itse ne lapsivapaat viikot täyteen työntekoa, ruoanlaittoa, siivousta jne ja lapsellisilla viikoilla taas ovat lapsen kanssa.
Kaikki mun tuntemat vuoroviikkoilijat viettää Kesälomansa lastensa kanssa jos toinen vanhempi on töissä eivätkä tunge lasta päiväkotiin hankkimaan koronaa koko perheelle.
Ja muutenkin ajattelevat aina lapsen parasta ensin, että hänkin saa mahdollisimman paljon lomailla päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Äiti pelkää, että lapsi viihtyy isän kanssa. Ikuinen valtataistelu siitä kuka on tärkein ja paras, kärsijänä lapsi.
Niin se varmaan on. Äitiä jotenkin ahdistaa, että lapsi olisi enemmän isänsä kanssa. Ehkä pelkää jollain tapaa näyttävänsä isään verrattuna huonommalta vanhemmalta.
Onko äidillä ollut itsellä lomaa lapsen kanssa?
Jos olisi vaikka vaihtanut työpaikkaa tms, eikä itse pystyisi niin tarjoamaan kivoja lomajuttuja, jäätelönsyöntiä ja hiekkakakkuja rannalla, niin ehkä ei halua että isäkään niitä tarjoaa. Luulen että itselleni ero ja vuoroviikot päiväkoti-ikäisen kanssa olisivat hyvin vaikeita asioita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat vuoroviikkoilijat viettää Kesälomansa lastensa kanssa jos toinen vanhempi on töissä eivätkä tunge lasta päiväkotiin hankkimaan koronaa koko perheelle.
Ja muutenkin ajattelevat aina lapsen parasta ensin, että hänkin saa mahdollisimman paljon lomailla päiväkodista.
Mistä tiedät paljonko ko lapsi on jo lomaillut, kuinka paljon kaipaa kavereitaan, kuinka pitkiä pöiviä siellä on, minkäikäinen on ja onko paikkakunnalla ainuttakaan koronatapausta.
Tai sitä millainen lapsi on isältä tullessaaln eli mitem raskasta äidillä on aina lapsen tullessa isältään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö häneltä miksi?
Kysyin ja sanoi, että tekee omalla vuorollaan mitä haluaa.
Eli jostain valtataistelusta kyse.
Anna naiselle tunne vallasta, niin hänen ei tarvitse osoittaa sitä lapsen kautta.
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monilla naisilla on tuo tapa näpäyttää lapsensa isää eron jälkeen juuri tälläisillä asioilla. Ei auta, vaikka mies olisi kuinka kunnollinen, asiallinen ja hyvä isä. Tiedän eräänkin joka jo viidettä vuotta kostaa kaikin mahdollisin pikkukeinoin lapsensa isälle sitä ettei mies halunnut olla hänen kanssaan parisuhteessa.
Vinkkinä isälle, että itsesi vuoksi säilytä aina itse asiallisuus ja diplomatia silloinkin kun vituttaa tälläisten takia.
N36Ja miehetkö ei sitten näpäyttele tai ole kaunaisia tms eron jälkeen?
Esimerkiksi stalkkaajista valtaosa on miehiä.
Ensimmäinen mut kyllä suomalaisetkin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö häneltä miksi?
Anna naiselle tunne vallasta, niin hänen ei tarvitse osoittaa sitä lapsen kautta.
Miten niin? Mikset tulkitse isän tarvetta kinuta lasta ja järjestää lomiaan valtataistelulsi?
Miksi juuri äidin pitää eronkin jälkeen alkaa pyöriä sen isän aikataulujen mukaan? Miksi isä ei järjestää elämäänsä lapsen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti sanonut syytä? Jos tähän asti hoito on sujunut hyvin ja asiat mennyt kaikin tavoin jouhevasti, ehkä äidillä on jokin hyvä syy viedä lasta päiväkotiin.
Ehkä lapsi on aina isäviikon jälkeen hankalampi ja itkeskelee/kiukuttelee enemmän, ja äiti pelkää, että sitä olisi joka ilta luvassa, jos päiväkodin sijaan lapsi olisikin päivät isällä. Enkä todellakaan tarkoita, että isällä asiat olisi huonosti lapselle, mutta äidille usein kaikki patoutuneet kiukut näytetään.
Ehkä ja ehkä ja vielä kerran ehkä! Ap kertoi jo äidin kertoman syyn "hänen vuoroviikollaan hän tekee mitä haluaa". Piste. Ei ahdistusta tai pieretystä vaan näpäyttämisen halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa teistä luulee, että olen huono isä. Hoidan lapsen aina omalla vuorollani mielestäni hyvin eikä ex ole koskaan siitä valittanut.
Koska olet mies niin lähtökohtaisesti olet huono vanhempi. Olet myös potentiaalinen väkivalta ja seksuaalirikollinen sukupuolesi takia joten parempi vaan jos pysyt kaukana molemmista.
Ja äiti taas on ihan kuule 24/7 aina paska. Kaikki kyttää ja arvostelee ja mikään, siis mikään, ei ikinä riitä. Ikinä.
Isä taas on superisä heti kun edes liikkuu jossain lapsensa kanssa.
Katkerana ei varmasti ole helppoa elää. Saathan terapiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ja ehkä ja vielä kerran ehkä! Ap kertoi jo äidin kertoman syyn "hänen vuoroviikollaan hän tekee mitä haluaa". Piste. Ei ahdistusta tai pieretystä vaan näpäyttämisen halua.
Ei vaan totuus. Äiti noudattaa sopimusta eikä ole tilivelvollinen viikostaan millään tavalla.
Se että onko muuta tai ei ole, ei kuulu isälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan totuus. Äiti noudattaa sopimusta eikä ole tilivelvollinen viikostaan millään tavalla.
Se että onko muuta tai ei ole, ei kuulu isälle.
Eli sun on turha vinkua kun isä syöttää lapsille viikon sipsejä ja antaa pelata. Isä ei ole tilivelvollinen viikostaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö häneltä miksi?
Miten niin? Mikset tulkitse isän tarvetta kinuta lasta ja järjestää lomiaan valtataistelulsi?
Miksi juuri äidin pitää eronkin jälkeen alkaa pyöriä sen isän aikataulujen mukaan? Miksi isä ei järjestää elämäänsä lapsen mukaan?
En minä tulkitse yhtään mitään, vaan tilanne on nyt tällä kertaa noin päin. Jos isä haluaa lapsen, niin se onnistuu purkamalla valtataistelutilanne.
Selkein syy on varmaan se, että jos äiti antaisi omalla viikollaan lapsen isälle, seuraavakin viikko olisi isän viikko ja äiti itse ei näkisi lastaan kahteen viikkoon? Kun nuoren lapsen kanssa on vuoroviikot, jo sellaisenaan raskaat vähä kaikille vaikka menisi miten hyvin, tuo kuulostaa minusta todennäköisimmältä vaihtoehdolta.
Myös oma tilanteeni on sellainen että en melkein missään tapauksessa ala muutella tai siirrellä lapsen tapaamisia isänsä kanssa, ennemmin koetan ihan miten vaan saada asiat hoitumaan niin että niiden kanssa tulisi mahdollisimman vähän säätöä. En tästä ole lapsen edun vuoksi ns julkisesti puhunut kellekään kuin ihan lähimmilleni ja tiedostan että joidenkin puolituttujen mielestä tilanne voi olla erikoinen, mutta lapsen isä on oikeasti aivan sekopää ja koetan hoitaa kaiken niin ettei vene keikkuisi enää yhtään.
Äiti pelkää, että lapsi viihtyy isän kanssa. Ikuinen valtataistelu siitä kuka on tärkein ja paras, kärsijänä lapsi.