Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelko liikkua ulkona

Vierailija
03.08.2020 |

Mistä voi jottua että mua pelottaa käydä edes viemässä roskat. Jos kävelen kauppaan oon ihan hermona yleensä ja kuvittelen että kaikki tuijottaa mua ja ajattelee musta jotain pahaa ? Alkaa pikku hiljaa oikeesti rajoittamaan elämää kun verhojenkin avaaminen tuntuu ahdistavalta. D:

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia tuntemuksia on ollut ihan nuoresta saakka. Tuntui jotenkin että kaikki kyttää, varsinkin taloyhtiössä jossa asun. Pahimpana aikoina työssäkäynti oli yhtä tuskaa kun ei meinannut uskaltaa mennä bussiin tai kauppaan.

Nykyään ei enää niin paljon muuta kuin ihan talohtiön kyttäysalueella. Kotiin ja pois pitää päästä nopeasti. Joskus ahdistuu jos on esimerkiksi kaupassa missä on paljon ihmisiä mutta kaikki on paljon lievempää kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten.

Nyt vois sanoa jo onneksi sain burnoutin tai jotain ja en vain pystynyt lähtemään kotoa töihin moneen päivään. Makasin vain sängyssä jonkilaisessa horroksessa. Sitten oli pakko mennä työpaikkalääkärille kun viimein sain itseni ulos joka antoi lähetteen psykiatriaan. Vaikeita vuosia oli vielä muutama mutta sain vihdoin hyvän lääkityksen ja olen tyytyväisempi olotilaani nykyisin kuin koskaan ennen. Lääkityksiä aina parjataan mutta toisille se on parasta.

Mulla on lääkitys masennukseen joka on omasta mielestä auttanut ihan hyvin mur nyt tuntuu että oon taas putoamassa johonki kuiluun. Oon niin paljon yksin että ehkä sillä on jotain vaikutusta asiaan. - Ap

Yksinäinen minäkin joka lienee syy ja seuraus. Pakotan itseni joka päivä lähtemään jonnekin muutamaksi tunniksi. Vaikka istumaan järven rannalle syöttämään sorsia. Tuntee samalla että on hyödyllinen edes jollekin elolliselle.

Vierailija
22/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin vaivaa aina ajatukset, että aina kun lähden ovesta ulos, kuvittelen että kaikki ajattelevat minusta pahaa. Nykyään on vaikea käydä jopa ulkona, vaikka asun tosi rauhallisessa paikassa. Tuntuu että aina häpeän itseäni sekä ulkonäköäni. Et todellakaan ole yksin pelkosi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Pelkään aina että joku mu la tti hyökkää puskasta ja pakottaa minut riisumaan pikkuhousuni.

Vierailija
24/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäkin vaivaa aina ajatukset, että aina kun lähden ovesta ulos, kuvittelen että kaikki ajattelevat minusta pahaa. Nykyään on vaikea käydä jopa ulkona, vaikka asun tosi rauhallisessa paikassa. Tuntuu että aina häpeän itseäni sekä ulkonäköäni. Et todellakaan ole yksin pelkosi kanssa.

On lohduttavaa kuulla etten oo yksin vaikkei tietenkää oo kiva asia että niin moni tästä kärsii. Jaksamisia sulle. - Ap

Vierailija
25/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Varmaan vielä pahempi nyt kun on kesäloma ja ajatus uloslähdöstä yksin on epämukava kun ei ole nähnyt ihmisiä säännöllisesti loman aikana.

Mutta opiskellessa oli silti sama juttu. Jos olin menossa ulos tarkoituksena mennä katsomaan ihmisiä, oli vähän parempi olo, mutta jos olin vain menossa yksin kauppaan, pitsi tsempata itseään. Ja silti saatoin ajatella, että en mene tänään vaan ehkä huomenna, tai ylihuomenna. Sinnittelin välillä viimeiseen mahdolliseen hetkeen.

En tiedä mikä siinä tuntuu niin hankalalta tarkalleen. En edes usko että kukaan suoranaisesti kyttää tai yhtään mitään.

Vierailija
26/27 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Varmaan vielä pahempi nyt kun on kesäloma ja ajatus uloslähdöstä yksin on epämukava kun ei ole nähnyt ihmisiä säännöllisesti loman aikana.

Mutta opiskellessa oli silti sama juttu. Jos olin menossa ulos tarkoituksena mennä katsomaan ihmisiä, oli vähän parempi olo, mutta jos olin vain menossa yksin kauppaan, pitsi tsempata itseään. Ja silti saatoin ajatella, että en mene tänään vaan ehkä huomenna, tai ylihuomenna. Sinnittelin välillä viimeiseen mahdolliseen hetkeen.

En tiedä mikä siinä tuntuu niin hankalalta tarkalleen. En edes usko että kukaan suoranaisesti kyttää tai yhtään mitään.

En pelkää että kukaan kyttää mutta se että pelkään että tuttu tulee vastaan jonka kans olis pakko vaihtaa muutama sana ja pelkään sanovani jotain hölmöö. Kauppaan lähtöä siirrän myös, sit vasta kun ei ole ruokatarpeita enää mistä saisi edes hyvällä mielikuvituksella suunniteltua jotain murkinaa niin sitten on rohkaistava ittensä. Ulkona sitten kun kävelen kauppaan, usein tuntuukin ihan hyvältä raittiissa ilmassa ja se piristääkin. Tuosta edellisen sivun linkistä luin että sosiaalista fobiaahan tämä on. Auta armias jos puhelin soi, menen melkein paniikkiin. Onneks puhelut useimmiten vaan joissa lukee jo valmiiks näytöllä " petos tai huijaus " niin ei tarvii vastata.. Läheiseni tietävät tämän ja kommunikoidaan viestitellen. Joskus kun meen baariin niin parin kaljan jälkeen olen hyvinkin sosiaalinen! Olipa lohdullista lukea että meitä on paljon...

Vierailija
27/27 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ,ompas niin samaa jatkoa,::PELKÄÄN MIEHIÄ!!!Saatko orkut,vai maksetaanko näistä keksityistä sepusyuksistasi??????

No tänne ei ainakaan kannata kirjottaa näköjään mitään. Mun ensimmäinen postaus tällä sivustolla. Oon ollut sivusta seuraaja- Ap

Mun miehellä on ollut tuo sama - se on sosiaalisten tilanteiden pelko ja siihen saa lääkkeen, millä paranee. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi