Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelko liikkua ulkona

Vierailija
03.08.2020 |

Mistä voi jottua että mua pelottaa käydä edes viemässä roskat. Jos kävelen kauppaan oon ihan hermona yleensä ja kuvittelen että kaikki tuijottaa mua ja ajattelee musta jotain pahaa ? Alkaa pikku hiljaa oikeesti rajoittamaan elämää kun verhojenkin avaaminen tuntuu ahdistavalta. D:

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pelko välttämättä täysin irrationaalista ole. Itseäni jänskättää timminä miehenä kulkea tuolla, mutta se johtuu siitä että täällä itä-stadissa on värikästä.

Vierailija
2/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissakin katsottiin säälivästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ,ompas niin samaa jatkoa,::PELKÄÄN MIEHIÄ!!!Saatko orkut,vai maksetaanko näistä keksityistä sepusyuksistasi??????

Vierailija
4/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Jäikö tää viesti jotenkin kesken? - Ap

Vierailija
5/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuijotti tänään kaupassa. Tai no vilkaisi.

Vierailija
6/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Jäikö tää viesti jotenkin kesken? - Ap

Mietin samaa. Kaikki apteekkarit eivät ole olleet ihan neutraaleja, kun olen mieheni masennuslääkkeitä käynyt ostamassa :D Jotenkin surkuhupaisaa.

Vierailija
7/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ,ompas niin samaa jatkoa,::PELKÄÄN MIEHIÄ!!!Saatko orkut,vai maksetaanko näistä keksityistä sepusyuksistasi??????

No tänne ei ainakaan kannata kirjottaa näköjään mitään. Mun ensimmäinen postaus tällä sivustolla. Oon ollut sivusta seuraaja- Ap

Vierailija
8/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ihmisten sitten vältellä sinua? On normaalia katsella toisia ihmisiä, joskus pitempään, joskus vain vilkaista. Älä tee asiasta ongelmaa.

Vierailija
9/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi asua Stadissa. Yrittäkää joskus käydä itiksessä ja nähkää montako miestä ehtii ahdistelemaan silmillään ennenku on ulkona. 

Vierailija
10/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö ihmisten sitten vältellä sinua? On normaalia katsella toisia ihmisiä, joskus pitempään, joskus vain vilkaista. Älä tee asiasta ongelmaa.

Uskon että kyse voi olla mielenterveys ongelmista?

Vierailija
11/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tänne ei ainakaan kannata kirjottaa näköjään mitään. Mun ensimmäinen postaus tällä sivustolla. Oon ollut sivusta seuraaja- Ap

No täällä toinen samanmoinen! Täytyy kuunnella ensin kuuluuko ääniä portaikosta ettei vaan törmäis naapuriin. Roskiksenkin vien vasta kun on pakko muusta syystä, esim. kauppaan lähteä. Kun ei oikein huvita tavata ketään. erakoitunut koronakevään aikana...

Vierailija
12/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tuntemuksia on ollut ihan nuoresta saakka. Tuntui jotenkin että kaikki kyttää, varsinkin taloyhtiössä jossa asun. Pahimpana aikoina työssäkäynti oli yhtä tuskaa kun ei meinannut uskaltaa mennä bussiin tai kauppaan.

Nykyään ei enää niin paljon muuta kuin ihan talohtiön kyttäysalueella. Kotiin ja pois pitää päästä nopeasti. Joskus ahdistuu jos on esimerkiksi kaupassa missä on paljon ihmisiä mutta kaikki on paljon lievempää kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten.

Nyt vois sanoa jo onneksi sain burnoutin tai jotain ja en vain pystynyt lähtemään kotoa töihin moneen päivään. Makasin vain sängyssä jonkilaisessa horroksessa. Sitten oli pakko mennä työpaikkalääkärille kun viimein sain itseni ulos joka antoi lähetteen psykiatriaan. Vaikeita vuosia oli vielä muutama mutta sain vihdoin hyvän lääkityksen ja olen tyytyväisempi olotilaani nykyisin kuin koskaan ennen. Lääkityksiä aina parjataan mutta toisille se on parasta.

Vierailija
13/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausketjussa vähättelijöitä ja sellaisia, jotka "ovelasti" ujuttavat omaa agendaansa. Aika vähän ymmärrystä.

Vierailija
14/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot vastaantulijaa ja mietit: "Mitähän tuo minusta ajattelee?" Jos hän on suomalainen, ja ajattelee sinusta yhtään mitään, todennäköisesti hän ajattelee: "Mitähän tuo minusta ajattelee?"

Eli seuraavan kerran, kun njoku tulee sinua vastaan ulkona, ajattele: "Tuo ei kyllä ikinä arvaa, mitä hänestä ajattelen!" Ja elämä on heti paljon hauskempaa.

Vierailija
15/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torikauhuksi joskus nimitetty tuollaista.

Liekkö vielä sana käytössä.

Sosiaalisten tilanteiden pelosta lienee kyse.

Usrimmiten se pelko on turhaa, mutta terve järki kannattaa tietysti pitää.

Lääkkeet on aina hieman kaksijakoisia.

Vierailija
16/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia tuntemuksia on ollut ihan nuoresta saakka. Tuntui jotenkin että kaikki kyttää, varsinkin taloyhtiössä jossa asun. Pahimpana aikoina työssäkäynti oli yhtä tuskaa kun ei meinannut uskaltaa mennä bussiin tai kauppaan.

Nykyään ei enää niin paljon muuta kuin ihan talohtiön kyttäysalueella. Kotiin ja pois pitää päästä nopeasti. Joskus ahdistuu jos on esimerkiksi kaupassa missä on paljon ihmisiä mutta kaikki on paljon lievempää kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten.

Nyt vois sanoa jo onneksi sain burnoutin tai jotain ja en vain pystynyt lähtemään kotoa töihin moneen päivään. Makasin vain sängyssä jonkilaisessa horroksessa. Sitten oli pakko mennä työpaikkalääkärille kun viimein sain itseni ulos joka antoi lähetteen psykiatriaan. Vaikeita vuosia oli vielä muutama mutta sain vihdoin hyvän lääkityksen ja olen tyytyväisempi olotilaani nykyisin kuin koskaan ennen. Lääkityksiä aina parjataan mutta toisille se on parasta.

Mulla on lääkitys masennukseen joka on omasta mielestä auttanut ihan hyvin mur nyt tuntuu että oon taas putoamassa johonki kuiluun. Oon niin paljon yksin että ehkä sillä on jotain vaikutusta asiaan. - Ap

Vierailija
17/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kymmenet tuhannet suomalaiset kärsivät fobioista"

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074046118/Kymmenet+tuhannet+suomalai…

Vierailija
18/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katsot muiden ilmeitä? Ei sinun tarvi hakea kenenkään hyväksyvää katsetta.

Kävele ryhdikkäästi. Ajattele että käyt vaikka siellä apteekissa, teet ostokset ja palaat takaisin.

Yleensä kiusaajilla on tarkoitus juuri hakea toisen katse ja saada tuntemaan olon epävarmaksi. Testaa voivatko kontrolloida. Mutta älä anna katsettasi kenellekään, älä näytä mitään ilmettä.

Vierailija
19/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme kun on koronaaja väkivaltaisia miehiä

Vierailija
20/27 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katsot muiden ilmeitä? Ei sinun tarvi hakea kenenkään hyväksyvää katsetta.

Kävele ryhdikkäästi. Ajattele että käyt vaikka siellä apteekissa, teet ostokset ja palaat takaisin.

Yleensä kiusaajilla on tarkoitus juuri hakea toisen katse ja saada tuntemaan olon epävarmaksi. Testaa voivatko kontrolloida. Mutta älä anna katsettasi kenellekään, älä näytä mitään ilmettä.

Kiitos tästä kommentista. Tää oli jotenkin rohkaiseva. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme