Bensan hinnasta huolestuneille - siirry sähköautoiluun
Ärsyttääkö bensanhinta? Älä huoli. Sähköautolla ajelee halvalla pörssisähköllä 0.50€/100km. Ei huoltoja, ei öljynvaihtoja. Ei tarvitse siinäkään tukea Venäjän tai saudien öljyteollisuutta. Itsellä 30000km takana sähköautoilua. En palaa ikinä polttiksen käyttäjäksi.
Sähköautoiluun sopivaa kansankapitalismia on olla samalla myös Fortumin osakkeenomistaja. Keväällä 13€ koronadipistä tankattua.
Kommentit (91)
Nauti vielä kuin voit. Ihmisten siirtyessä sähköautoiluun, valtio ottaa ne menetetyt polttoaineverot tavalla tai toisella autoilijoilta.
Keväällä mulla suli pörssilaskussa Teslan ostohinnan verran osakkeista. Ne on tullut nyt takaisin ja itse TSLA:kin kolminkertaistunut. Pitää laittaa nyt tilaus vetämään Model X:stä. Laitan siihen koukun ja lähden peräkärryn kanssa Lappiin vaikkei suoranaisesti ole edes asiaa. Moottoritiellä vilautan tuplapitkät kaikille vastaantuleville persuille. Tunnistan ne kyllä niinkuin suomalaisen tunnistaa aina ulkomaillakin. Huonosti istuvista halvoista vaatteista ja käryävistä autoista joissa on LingLongit laitettu alle.
Vierailija kirjoitti:
Sähkö on kallista. Mitä järjeä on sitä autoon laittaa.
Bensa ei ole kallista. Mitä järkeä on silti ulista jostain 6 sentin korotuksesta. Uli uli uli.
Tuli ihan sama juttu mieleen. Nyt saa pienen sähköauton todella edullisesti. Minikokoinen Seat Mii electric on Suomen halvin ja tällä hetkellä halutuin sähköauto 15 400 euron hinnallaan.
Bensaprutkutkin on nykyään kalliimpia kuin tuo Mii.
Akustojen uusinta tulee vastaan ja on kallista.
Auton arvo tippuu lähellä akkujen vaihtoa.
Ihan taatusti tulee jokin uusi vero. Autoilijoilta jostain syystä nyhdetään ihan liikaa.
Seat Miin 36,8 kWh:n litiumioniakku tarjoaa 260 km toimintamatkaa yhdellä latauksella”, Riittää hyvin meidän 200 km mökkireissuihin.
Jos mulla olis varaa sähköautoon, niin ei mun tarvis murehtia bensankaan hinnasta. Mutta kun ongelma onkin juuri siinä, että yhtään ylimääräistä senttiä ei ole. Ei nyt eikä pitkällä tähtäimellä. En siis voi vaihtaa sähköautoon.
Ei tiedä ollenkaan, mikä oikeasti on tulevaisuudessa se tärkein autojen käyttövoima.
Voi käydä niin, että keksitään joku muu ja sitten sähköauto on arvoton. (latauspaikat eivät lisäännykään, van vähenevät)
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan sama juttu mieleen. Nyt saa pienen sähköauton todella edullisesti. Minikokoinen Seat Mii electric on Suomen halvin ja tällä hetkellä halutuin sähköauto 15 400 euron hinnallaan.
Se on tosi pieni auto. En mahtuisi istumaan sellaseen.
Vierailija kirjoitti:
Akustojen uusinta tulee vastaan ja on kallista.
Auton arvo tippuu lähellä akkujen vaihtoa.
Ihan taatusti tulee jokin uusi vero. Autoilijoilta jostain syystä nyhdetään ihan liikaa.
Akun kestosta huolestuneille Seatilla on hyviä uutisia, sillä takuu kattaa joko kahdeksan käyttövuotta tai 160 000 kilometriä ajoa. Jos akun latauskapasiteetti laskee takuuaikana alle 70 prosentin, valmistaja asentaa korvauksetta uuden akun.
Sähköauton hinnalla saa aikas paljon bensaa. Tästäkään porukasta, ei taida kovinkaan moni tajuta tuota sähköauto huijausta.
Pienet ulkomitat, täysi vääntö ensi metreistä ja kiihtyvyys 50 km/h -vauhtiin 3,9 sekunnissa antavat mahdollisuuden ottaa pieniä vapauksia vilkkaan kaupunkiliikenteen virrassa. 83 hv ja 212 newtonin vääntö tuon kokoisessa autossa on aika paljon.
Tuskin maltan odottaa, miten käynnistän aggregaatin ladatakseni auton akun. Ilmastonmuutosta vastaan pitää taistella kaikin keinoin!
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedä ollenkaan, mikä oikeasti on tulevaisuudessa se tärkein autojen käyttövoima.
Voi käydä niin, että keksitään joku muu ja sitten sähköauto on arvoton. (latauspaikat eivät lisäännykään, van vähenevät)
Itse lataan sitä verkkovirrasta kotona, töissä ja mökillä. Tuskin ne töpselit mihinkään katoavat.
Vierailija kirjoitti:
Nauti vielä kuin voit. Ihmisten siirtyessä sähköautoiluun, valtio ottaa ne menetetyt polttoaineverot tavalla tai toisella autoilijoilta.
Kyllä se enemmänkin taitaa olla että bensisautoilijat kustantaa sähköautoilua. Sähköautoonhan saa veronmaksajien hankintatukea. Sähköautoilu ei tule koskaan niin kalliksi kuin polttomoottoriautoilu.
Olen itse 186 cm ja 110 kg. Hyvin löytyi sopiva ajoasento kun kävin koeajolla. Penkkiä voi säätää.
Ei ikinä. Tulevaisuudessa sähköautot päättää mihin ajat.
Lähtö hinta 20000€. Hankintaan 2000€ valtiolta ja 2000€ maahantuojalta, 20% alennus lähtöhintaan. Ei lainkaan paha diili. :D
Sähkö on kallista. Mitä järjeä on sitä autoon laittaa.