Kun menet kylään ja sinulle tarjotaan teepusseja valkoisesta puulaatikosta,
Kommentit (111)
Teepusseja itsekin käytän. Ei mitään ihmeellistä.
Ajattelen, että jossakin lukee varmaan HOME.
Itse tarjoilen teepussit pikkulautaselta ja vielä niin että jos i ihminen niin 2 pussia eli yhteensä 4 pussia.
Katsoisin montako lokeroa siinä on ja ihmettelisin miksi valkoinen. Itselläni kun kun on kaunis harmaa, minkä sain lahjaksi vannoutuneelta teenjuojalta, ja hän oli täyttänyt sen valmiiksi minulle, montaa eri makua, jokaiselle jotakin. Ja lahjaksi sain sellaisen koska olin hänen vastaavaansa ihaillut. Ja moni on sitä minulla ihaillut kun sen olen kahvipöytään nostanut. Eikä vieraani ole olleet av-palstalaisia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:42"]
Katsoisin montako lokeroa siinä on ja ihmettelisin miksi valkoinen. Itselläni kun kun on kaunis harmaa, minkä sain lahjaksi vannoutuneelta teenjuojalta, ja hän oli täyttänyt sen valmiiksi minulle, montaa eri makua, jokaiselle jotakin. Ja lahjaksi sain sellaisen koska olin hänen vastaavaansa ihaillut. Ja moni on sitä minulla ihaillut kun sen olen kahvipöytään nostanut. Eikä vieraani ole olleet av-palstalaisia.
[/quote]
eihän vannoutunut teenjuoja juo pussiteetä?
Ihmettelen, miksi valkoinen.
Omani on mahonkinen viininpunaisella silkkiverhoilulla ja kultaisilla saranoilla.
Ajattelisin varmaan, että teet ovat välkähtäneitä/maut sekoittuneet. Niin kuin meidän omassa vastaavassa purkissa.
oi, hämmentyisin täysin ja miettisin, eikö emännällä ole varaa muoviseen säilytyslaatikkoon. esim. tupperware on ihan vailla vertaa!
Kavahtaisin hiukan ja miettisin kuinka paljon PA:ita (Pyrrolizidine Alkaloid) kyseiset teesortit sisältävät.
Eniten syöpää aiheuttavia myrkkyjä on löytynyt Kamomilla-, Piparminttu-, Melissa- ja Fenkoliteestä.
Esim. Saksassa (BfR) uusimpien suositusten mukaan aikuinen saa juoda pussiteetä enintään 5 pussillista päivässä. Lasten ja raskaanaolevien tulisi jopa välttää yrttiteen juontia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:56"]
Teepussit nyt aina sisältää sitä, mitä lattioiden lakaisussa tulee pussitettavaksi.
Puulaatikossa ne vähätkin aromit ovat karanneet ajat sitten.
Ajattelisin: "kiitos, kun et välitä."
[/quote]
Edelleen mua kiinnostaisi kuulla teoria siitä, miten ne pussiteen aromit säilyy paremmin pahvipaketissa kuin puulaatikossa.
[/quote]
no etkö sä osaa lukea, peltipurkissa (tai muussa tiiviissä pakkauksessa) ne pitää säilyttää. sanottu jo pariin otteeseen.
[/quote]
Mutta kaupassahan ne myydään pahvipaketeissa.
[/quote]
höh, älä viitsi tahallas esittää tyhmää. kaupassa se pahvipaketti on pakattu muoviin = ilmatiivis pakkaus.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:14"]
Teepussit nyt aina sisältää sitä, mitä lattioiden lakaisussa tulee pussitettavaksi.
[/quote]
Edelleen mua kiinnostaisi kuulla teoria siitä, miten ne pussiteen aromit säilyy paremmin pahvipaketissa kuin puulaatikossa.
[/quote]
no etkö sä osaa lukea, peltipurkissa (tai muussa tiiviissä pakkauksessa) ne pitää säilyttää. sanottu jo pariin otteeseen.
[/quote]
[/quote]
höh, älä viitsi tahallas esittää tyhmää. kaupassa se pahvipaketti on pakattu muoviin = ilmatiivis pakkaus.
Ajattelen, että heillä on varmaan montaa erilaista teelaatua, ja niiden säilyttäminen yhdessä laatikossa vie vähemmän tilaa. Itsellä hyllyllä 10 vajaata pakettia, jotka vie vaan tilaa..
Tuomas Kyrökö se täällä av:lla kalastelee jutunjuurta uuteen työn alla olevaan kirjaansa "Mielensäpahoittaja ja puinen valkoinen tee-laatikko" ;)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ilmatiivis ? Pah. Kaukana siitä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ilmatiivis ? Pah. Kaukana siitä.
Ajattelisin, että ohhoh, tuo laatikkohan on tarkoitettu leivän säilytykseen (kyljessä teksti BREAD), nyt on kyllä pussit väärässä paikassa. (Hihittelisin sitten 2sisäänpäin")
liikaa sisustusblogei. kaikil koht samat laatikot. boooring!
Muina miehinä nappaan ensimmäisen käteen osuvan teepussin, ihansamaminkä, en uskalla edes katsoa laatikkoon päin, yritän miettiä vain surullisia asioita etten hörähtäisi hysteeriseen nauruun, pelkään ilmeeni paljastavan sen suuren salaisuuteni, että olen av-mamma ja lukenut tätä puinen valkoinen teelaatikko -ketjua hihitellen..
Teen aromit säilyvät paremmin peltipurkissa. Ellei taloudessa juoda todella paljon teetä, se väljähtyy pahasti jossain vaneriaskissa.