Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menet kylään ja sinulle tarjotaan teepusseja valkoisesta puulaatikosta,

Vierailija
15.07.2013 |

mitä ajattelet?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:09"]

AP, kerrotko vaan suoraan, mitä hait takaa aloituksellasi? :) Ku ei me nyt ihan taidettu ymmärtää.

[/quote]

ap varmaan haki aloituksellaan vahvistusta epäilykselleen, että valkoisessa laatikossa teepusseja säilyttävät ovat white trashia

Vierailija
62/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerrotko vaan suoraan, mitä hait takaa aloituksellasi? :) Ku ei me nyt ihan taidettu ymmärtää.

[/quote]

ap varmaan haki aloituksellaan vahvistusta epäilykselleen, että valkoisessa laatikossa teepusseja säilyttävät ovat white trashia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Yleensä kun minulle tarjotaan teetä valkoisesta puulaatikosta tunnen suurta surua. Kyseisen laisesta laatikosta teen tarjoaminenhan tarkoittaa -kuten yleisesti tiedetään - että kyseisessä kodissa käytetään liikaa valkoista sisustusesineissä. Tämä johtuu tietenkin siitä, että emännällä on ongelmia miehensä ja kaikkien sisarustensa kanssa. Valkoinenhan kertoo tyhjyydestä ihmissuhdeviidakossa.  Lisäksi emännällä on mitä luultavimmin känsä oikeassa peukalossaan, ja hän yrittää peitellä sitä. Hohtavan valkoinen rasiahan vie huomion pois käsistä. 

Vierailija
64/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin valinnanvaraa teelaaduissa. Että jos on puulaatikko teepusseille ja ne on sitten kaikki Earl Greytä - niin olisi aikamoinen antikliimaksi sille teehetkelle.

Vierailija
65/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen juojana ajattelen heti väljähtänyttä teetä. Kukaan ei ota kahvinpuruja puulaatikosta. 

Vierailija
66/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kierrättää teepussitkin.

Saisinpa joskus anoppilassa kunnon teetä, enkä vanhaa pussia, josta ei irtoa edes hajua.

Vierailija
67/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:56"]

Teepussit nyt aina sisältää sitä, mitä lattioiden lakaisussa tulee pussitettavaksi.

Puulaatikossa ne vähätkin aromit ovat karanneet ajat sitten.

Ajattelisin: "kiitos, kun et välitä."

[/quote]

Edelleen mua kiinnostaisi kuulla teoria siitä, miten ne pussiteen aromit säilyy paremmin pahvipaketissa kuin puulaatikossa.[/quote]

Seuraavan kerran, kun käyt marketissa shoppailemassa, niin tarkistas teepaketit. Joko se koko pahviloota pusseineen on kääritty läpinäkyvään muovikääreeseen tai sitten teepussit on noin viiden ryppäissä ja muovitettu. Tämä tarina on tosi. ja jos kotonasi päätät teesi säilyttää löyhässä pahvissa, niin se oma häpees.

Vierailija
68/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Enkä kerro. Vastailkaa te nyt vain.

ap

Vierailija
69/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:25"]

Mua huvittaa seurata montako lukukertaa tää ketju saa :)

[/quote]

Sekin on mielenkiintoista.

ap

Vierailija
70/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:40"]

[/quote]

ap

[/quote]

Nyt en tiedä, onko AP hullu vai nero... Ihan sama, haen popparia ja jään seuraamaan jännittävää keskustelua!

-10-

Vierailija
71/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:40"]

[/quote]

ap

[/quote]

Nyt en tiedä, onko AP hullu vai nero... Ihan sama, haen popparia ja jään seuraamaan jännittävää keskustelua!

-10-

[/quote]

vaiko sekä että...?

ap

Vierailija
72/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:56"]

Teepussit nyt aina sisältää sitä, mitä lattioiden lakaisussa tulee pussitettavaksi.

Puulaatikossa ne vähätkin aromit ovat karanneet ajat sitten.

Ajattelisin: "kiitos, kun et välitä."

[/quote]

Edelleen mua kiinnostaisi kuulla teoria siitä, miten ne pussiteen aromit säilyy paremmin pahvipaketissa kuin puulaatikossa.[/quote]

Seuraavan kerran, kun käyt marketissa shoppailemassa, niin tarkistas teepaketit. Joko se koko pahviloota pusseineen on kääritty läpinäkyvään muovikääreeseen tai sitten teepussit on noin viiden ryppäissä ja muovitettu. Tämä tarina on tosi. ja jos kotonasi päätät teesi säilyttää löyhässä pahvissa, niin se oma häpees.

[/quote]

Kannattaa siis tarjota ystävälle teetä viiden teepussin ryppäissä. Hän saa itse avata nuo sinetöidyt pakkaukset, niin varmasti on maku tallella.

Vierailija
73/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:24"]

"jahans, teetä".

Todellisuudessa mulla on paljon enemmän mielipiteitä just noista valkoisista pikkusievistä laatikoista joiden päällä lukee "kirjeet/kortit/tee/napit/kynttilät" jne. Samaan kuuluu myös ne sisustustarrat ja erityisesti ne pikkusievät ja niin uniikit tekstit seinillä.(home sweet home)

Mulle ei tule kotiini tuollaisia, ei tekstejä seinille ei valkoisia puulaatikoita teepussejakaan varten.

Mutta kiva jos joku tykkää, ei oo multa pois.

[/quote] minulla oli myös ennen ennakkoluuloja niitä "nimellisiä" laatikoita ja purkkeja kohtaan, mutta sitten sain yhtenä vuonna äitienpäivälahjaksi lapsilta erilaisia pletipurkkeja (vanhoja karkki ja  keksipurkkeja) jotka olivat maalanneeet kauniisti ja jokaiseen kirjoittaneet hyvinkin spesifin tekstin ; nyörejä, pakettinarua, höyheniä, laastareita, hakaneuloja, nappeja, suksirasvat jne.

Ja jestas kuinka käteviksi ne ovat osoittautuneet. 

Enää ei tarvitse noita sekalaisia pikkutavaroita koluta kaappien ja laatikoiden periltä vaan päinvastoin, kodinhoitohuoneen yksi seinä on todella kivan näköinen kun hyllyillä nököttää kymmeniä samanvärisiä, mutta osin erikokoisia ja -muotoisia purkkeja.

Helpottaa huomattavasti siivoamista ja arjen soljuvuutta.

Vierailija
74/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jahans, teetä".

Todellisuudessa mulla on paljon enemmän mielipiteitä just noista valkoisista pikkusievistä laatikoista joiden päällä lukee "kirjeet/kortit/tee/napit/kynttilät" jne. Samaan kuuluu myös ne sisustustarrat ja erityisesti ne pikkusievät ja niin uniikit tekstit seinillä.(home sweet home)

Mulle ei tule kotiini tuollaisia, ei tekstejä seinille ei valkoisia puulaatikoita teepussejakaan varten.

[/quote] minulla oli myös ennen ennakkoluuloja niitä "nimellisiä" laatikoita ja purkkeja kohtaan, mutta sitten sain yhtenä vuonna äitienpäivälahjaksi lapsilta erilaisia pletipurkkeja (vanhoja karkki ja  keksipurkkeja) jotka olivat maalanneeet kauniisti ja jokaiseen kirjoittaneet hyvinkin spesifin tekstin ; nyörejä, pakettinarua, höyheniä, laastareita, hakaneuloja, nappeja, suksirasvat jne.

Enää ei tarvitse noita sekalaisia pikkutavaroita koluta kaappien ja laatikoiden periltä vaan päinvastoin, kodinhoitohuoneen yksi seinä on todella kivan näköinen kun hyllyillä nököttää kymmeniä samanvärisiä, mutta osin erikokoisia ja -muotoisia purkkeja.

Vierailija
75/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkin siis on noita väkerretty - terveisin 82.

Vierailija
76/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 19:49"]

"jahans, teetä".

[/quote]

*kuvittelee koristeltua höyhenpurnukkaa kodinhoitohuoneen seinällä*

Vierailija
77/111 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:18"]

Mittailen vaivihkaa katseellani laatikkoa, arvioin sen ulkomitat ja pohdin, että missä helkutissa emäntä säilyttää tuota hankalan muotoista säilytysturhaketta.

Sitten soimaan itseäni pahoista, kateudesta kumpuavista ajatuksista laatikkoa kohtaan. Voi kun itsekin jaksaisin viedä arjen estetiikan näin loppuun asti, vähän niin kuin "Kaunis pieni elämä blogissa". 

Ilkeät mietteet nostavat kuitenkin kuin tahtomattaan päätään. Katse alkaa harhailla seinillä ja  kalusteissa, josko löytyisi englanniksi kirjoitettuja nimiä esineille, home, bread, table, bedroom, entä lukeeko tässä puulaatikossa 'tea'..

Yritän muistuttaa itseäni katsomaan emäntäänikin päin, etten vaikuta pälyilevältä sekopäältä. Pelastava ihastuneella äänellä huokaistu "kylläpä teillä on kaunista" antaa hyvän tekosyyn kiertävälle katseelleni ja saa emännän hykertelemään niin onnellisena, ettei hän huomaa mitään.

Pakosti huomioni kiinnittyy myös rouvan itsensä vaatteisiin, löytyykö pakolliset romanttiset "must-have blogimerkit". Onko lapset puettu sisustukseen sopivasti? Olenko kylässä nukkekodissa? Saan ulos suustani enää vaivalloisesti pihisten "askartelette varmaan tosi paljon lasten kanssa yhdessä näitä ihania juttuja".

Sillä ei ole merkitystä, onko teen laatu tai maku jotenkin huonontunut puulaatikossa. Ei silläkään, etten yleensä juo teetä kylässä. Oikeastaan koko valkoinen puulatikkokaan ei häiritse minua. Mutta keskittymistäni keskusteluun alkaa häiritä pääni sisältä kaikuva ääni, joka selostaa vierailuani söpöin sanakääntein ja kauniin kuvin maustettuna, blogipäivityksenä. Olen tullut osaksi emännän blogia. Saan lukea vierailustani illalla netistä. Kaikki muutkin tulevat näkemään puisen teelaatikon, eri kuvakulmista, viehkeissä valaistuksissa, minut jonkun kuvan laidassa sumennettuna (koska vaatteeni eivät sovi tähän sisutukseen).

[/quote]

Veikkaan, että et ole mies.

Kysykääpä muuten miehiltänne, että mitä he ajattelisivat vastaavassa tilanteessa.

[/quote]

Kysyin. Katsoi hitaasti ja alkoi puhumaan muttereista ja makkarakeitosta.

Vierailija
78/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että on tullut sisustuslehtiä luettua. 

Vierailija
79/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 17:32"]

Teen juojana ajattelen heti väljähtänyttä teetä. Kukaan ei ota kahvinpuruja puulaatikosta. 

[/quote]

Samoin :)

Vierailija
80/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että tämän puulaatikon olemassaolo ei yllätä ketään, kun tuossa seinälläkin möllöttää tuo mietelausetarra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä