Olenko ainoa, jota ei kiinnosta rikastuminen ja materian perässä juokseminen ja haaveilee yksinkertaisesta elämästä?
Olen aina ollut lahjakas, ahkera ja tunnollinen koulussa, harrastuksissa ja töissä. Silti minua ei kiinnosta yhtään rikastuminen ja materian perässä juokseminen. Haaveilen yksinkertaisesta ja luonnonläheisestä elämäntavasta pienessä mummonmökissä tai vastaavassa. Voisin tehdä osa-aikatöitä ja sivussa pientä yritystoimintaa ja totta kai vapaaehtoistyötä, koska mulle on sydämen asia tukea heitä, jotka ovat olleet yhtä pohjalla kuin mä. Mulle riittää, että saan kustannettua perustarpeet, maksettua tietyn summan luonnonsuojeluun kuussa ja ehkä pientä ylimääräistäkin. Olen taitava siinä, että saan pienenkin summan riittämään useaksi päivåksi ja hyödynnän paljon luonnon antimia. Teen myös paljon itse. Olen nyt opiskelija ja elän noin 600-700 eurolla kuussa ja se riittää mulle mainiosti. Pystyn säästämäänkin siitä, jos haluan. Olenko ihan sekaisin, kun kaikki toitottaa aina rikastumisesta ja luokkanousuista, mutta kun mua se ei vaan kiinnosta?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä nyt kuitenkin nousee vähän esiin sellanen paremmuus suhteessa muihin? Vaikka onkin ovelasti verhoiltu viattomaksi kertomuksesi yhdenlaisesta tavasta elää...
No, opiskelijoilla tunnetusti on paljon pissaa päässä ja idealismia. Sen idealismin voisit pitää, mut heivaa tuo ylimielisyys.
Mistä tuosta ap:n tekstistä nousee esiin ylimielisyys? Minusta se on vilpitön kysymys. Olen itse 45 v ja olen tehnyt elämässä kaikenlaista, ja nyt ajattelen niin kuin ap. Ei kiinnosta enää yritysmaailma, rahan tai maineen tavoittelu, trendiruoat tai yöelämä tai somejulkkikset tai tv-sarjat tai mikään mikä tässä maailmassa näyttää niin monia kiinnostavan. Toiveena on samanlainen elämä kuin ap:lla: olla mahdollisimman omavarainen, kuluttaa mahdollisimman vähän, ja elää luonnon lähellä.