Ihanaa! Maskit tulee julkisille paikoille :DDD
Olen hyvin huojentunut. Itse olen käyttänyt ffp2 ja 3 hengityssuojaimia julkisisissa ja ahtaisssa kaupoissa koko kevään ja kesän.
Hyvä THL!
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Kun on viime päivinäkin nähnyt useita väkijoukossa ilmaan aivastelevia pölvästejä, niin pidän maskisuositusta erittäin toivottuna. Valitettavasti ne aivastelevat pölvästit taitavat tosin olla juuri tuota ”minä en ainakaan käytä”-porukkaa.
Pujo kukkii. Puoli Suomea pärskii sen takia. Pujoallergia ei kuitenkaan ole tarttuvaa, joten huoli pois.
Nämä suositukset pitäisi antaa alueellisesti. On älytöntä, että alueilla, joissa on koko ajan ollut äärimmäisen vähän koronaan, pitäisi kulkea maskit naamalla siksi että pk-seutu on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine on hyvä juttu. Olet hylkiö, jos et noudata suosituksia.
Maski taskuun, kasvojen eteen, kun menen kauppaan ja taas maski taskuun, kun poistun kaupasta. Jos yhtään näpelöin maskin ulkopintaa, saan siitä mukavan tautipesäkkeen.
Miksi se pitää ottaa pois kaupasta poistuessa? Tai miksi sitä ulkopintaa pitäisi likaisilla käsillä tuossakaan skenaariossa näpelöidä, jos laitat sen kotona pesuun tms.?
Toiset meistä menevät kauppaan pyörällä tai jalan. Maskin läpi hengittäminen on merkittävästi raskaampaa kuin ilman maskia, joten tottakai jokainen täysjärkinen ottaa maskin pois välittömästi kun sitä ei enää tarvita.
Ainoastaan tiivis muovi estään viruksen leviämisen. Eli muovipussi päähän, niin ei ole koronaa vielä kahdenkaan viikon päästä.
Olen nähnyt tähän mennessä kaksi maskia käyttänyttä ihmistä. Siis koko vuonna. Täällä "maalla" kyse on aika marginaalisesta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden viikonloppuna bilettämään, enkä todellakaan laita mitään maskia 🥳🥂
Vedä pissis lettu päähäsi.
Toiset uskaltaa elää, niin toisia ketuttaa.
Mitä tekemistä järjellä ja muiden huomioon ottamisella on uskaltamisen kanssa? Sinähän tässä se vellihousu luuseri olet, kun et uskalla maskia käyttää etkä ajatella kuin omaa persettäsi. Yhyy yhyy, MUTKU MÄ HALUUUUUUUUUUUUUUN.
CNN huusi 1 artikkelilla nyyhkyä, koko maailmaan,että nyt on todisteettu, että alaikainen on kuollut koronaan. Samalla CNN kuitenkin jättää kertomatta, että 169 (lasta) on samaan aikaan kuollut influenssaan, johon tepsivät samanlaiset toimenpiteet.
Miksi se huuto kohdistuu koronaan? Siksi että se huuto hyodyttää niitä, jotka tuollaista huutoa pyytävät, vaikka muut eivät saisikaan, edes saaneet mitään.
He ovat niitäkin jotka halusivat jäljittää tartuntoja, ja tekivät niista ison uutisen. Samalla kun heidän sairaaloissaan oli jäljitetty monta tartuntaa henkilokunnan jäseniin, mutta näistä ei uutisoida. He ovat itse kertomassa ja vaikenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on viime päivinäkin nähnyt useita väkijoukossa ilmaan aivastelevia pölvästejä, niin pidän maskisuositusta erittäin toivottuna. Valitettavasti ne aivastelevat pölvästit taitavat tosin olla juuri tuota ”minä en ainakaan käytä”-porukkaa.
Pujo kukkii. Puoli Suomea pärskii sen takia. Pujoallergia ei kuitenkaan ole tarttuvaa, joten huoli pois.
Nämä suositukset pitäisi antaa alueellisesti. On älytöntä, että alueilla, joissa on koko ajan ollut äärimmäisen vähän koronaan, pitäisi kulkea maskit naamalla siksi että pk-seutu on mitä on.
Alueellisuus pk-seudulla ei auta, koska nyt kesästä lähtien tartuntoja on ollut enemmän muualla Suomessa. Sehän ei vaadi kuin yhden ihmisen sieltä tuppukylästä, joka käy hakemassa nuuskaa Ruotsin puolelta, risteilyllä, matkalla muuten tai osallistuu sukujuhlaan, jossa on mukana jonkun ruotsinserkku. Sillä lailla se leviää ihan yhtälailla teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää se, että maskia pidetään suun edessä ja sitten lasketaan alas leuan alle ja taas kiskotaan ylös paikoilleen. Mitä hyötyä tällaisesta maskeeraamisesta on kenellekään?
Luultavasti suurin osa suomalaisista EI tule käyttämään maskeja ennen kuin pakon edessä ja toivon mukaan sellaista pakkoa ei tulekaan. Toistaiseksi Suomi on selvinnyt koronasta kiitettävästi ilman maskipakkoakin.
Jos vaihtoehtoina on maskipakko tai se että laitetaan yhteiskunta uudestaan säppiin niin kumman valitset?
Sitähän näillä maskisuosituksilla nimittäin haetaan että satunnaiset tartunnat yhteisössä pysyisivät kurissa eikä rajumpiin toimenpiteisiin tarvitsisi ryhtyä.
Tarjoat niinkuin kahdesta pahasta. Kiduttaja antaa valita kidutusmenetelmaa.
Tai kiusaaja kahdesta, mutta kiusa kuitenkin.
Kuule vedä huppu päähän, tai maski naamalle. Miksi tarvisi valita kummastakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niitä maskejahan on saanut käyttää koko ajan, ihan julkisillakin paikoilla? Minkä ihmeen luvan te nyt vasta saitte?
Nyt ne yleistyvät kun tulee sosiaalinen paine käyttää niitä viranomaisten suositusten muodossa :)
Meillä on ihan LAKI, eli pikkuisen vahvempi asia kuin suositus, joka kieltää mm. punaisia päin kävelemisen tai kännykkään puhumisen autossa. Silti kumpaakin tehdään kaiken aikaa. Ylinopeuden ajamisesta puhumattakaan.
Ihmiset noudattaa viranomaissuosituksia vain jos kokevat ne järkeviksi ja itselleen edullisiksi. Maskisuositus ei luultavasti tunnut järkevältä tai hyödylliseltä about kenelläkään pk-seudun ulkopuolella. Ainakaan jos on tilastoja katsonut.
Ensinnäkin, THL:ltä ei ole tullut maskisuositusta. Toiseksi, THL on linjannut, että tuleva suositus ei tule olemaan yleinen maskisuositus julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi haluan nähdä että kansanedustajat ministerit yms. Istuvat maski naamalla koko päivän
Osa kansanedustajista on kyllä käyttänyt maskia jo keväästä lähtien.
Olen käyttänyt apteekista ostettuja maskeja 9.3. alkaen ihan oma-aloitteisesti.
Nyt annetaan suositus ei siis pakko.
Ei ihmiset käytä niitä sielläkään missä sakon uhalla pakko.
Kaliforniassa jossa pakko maskia kutsutaan leukasuojaksi. Ihmiset pitävät maskeja leuan alla, ja kun menevät sisätiloihin tai poliisi näyttäytyy, maski vedetään nopeasti nenän ja suun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alueellisuus pk-seudulla ei auta, koska nyt kesästä lähtien tartuntoja on ollut enemmän muualla Suomessa. Sehän ei vaadi kuin yhden ihmisen sieltä tuppukylästä, joka käy hakemassa nuuskaa Ruotsin puolelta, risteilyllä, matkalla muuten tai osallistuu sukujuhlaan, jossa on mukana jonkun ruotsinserkku. Sillä lailla se leviää ihan yhtälailla teilläkin.
Pirkanmaa on kuule enimmäkseen metsää ja vettä, ei tuppukylää. Eikä tuossa meidän keskeisimmässä tuppukylässäkään, eli Tampereella, ole isommin tartuntoja näkynyt...
Luulen että hämäläisten perinteiset käytöstavat suojelevat meitä: puhumme pakon vain pakon edessä ja silloinkin varpaillemme, emme kohti toisen kasvoja. Ja turvavälit täällä pidetään ihan luonnostaan.
I think WHO is corona, as there are for example 63 000 influenza accidents (dead) and 169 children from last season in US, despite of a vaccine. How many then if without? But WHO did not care. WHO cares only about corona restrictions and marvellous situation for a new vaccine. Quite clever, a great new opportunity.
Do not Deny😷Corona accidents!
Mitenhän mun työnantaja meinaa tästä selvitä? Meiltä myyjiltä kiellettiin maskien pito keväällä, kun ei siitä mitään hyötyä ole ja virus leviää vielä enemmän.
Nyt THL on kääntänyt kelkkansa, joten työnantajain joutuu sallimaan maskit. Pitkin hampain mutta kuitenkin.
Mikä sosiaalinen paine. Olen käyttänyt maskia julkisissa koko epidemian ajan. En ole huomannut mitään kyräilyä.
Ne pitää pestä joka päivä tai käyttää kertakäyttöisiä . Kertakäyttö hanskoja ja maskeja saa jo hyvin . Joku voisi pestä noi haisevat jäteastiat .
Kyllä on käytetty joskus kun siltä tuntuu mutta kun kylkeen istuu muumaalaisia ne alkaa halveksia ilvehtiä ja sanovat ettei heissä ole tautia ovat testanneet . Heille ei tule edes mieleen että näin estetään ettei heihin tartu tauti . Väärät ajatukset päässä . Kyllä rasismi on toisin päin . Pahat ajatukset heillä itsellään eikä käytä suojia . Ollaan ilman suojia tartutetaan heihin taudit sitten .
Koronamasken Karlsson kirjoitti:
Maskien valmistajathan näitä lobbaa, koska kyseessä on iso bisnes, kuten koko korona on ollut monelle käsidesi- ja kaikennäköislle suojakauppiaille.
Ennemmin maski antaa ikäänkuin psykologisen merkin yhteisestä asiasta, siitä että olemme samalla puolella.
Samalla puolella niiden niin sanottujen tiedemiesten kanssa, jotka jo alussa valehtelivat koronan 50-100x tappavammaksi kuin kausi-influenssa, vaikka vahinkojen määrä johtui siitä, etta korona levisi sairaaloissa ja vanhainkodeissa joissa oltiin totuttu influenssarokotteeseen.
Maski naamalle!
Do not Deny😷Corona accidents!
Voi teitä reppanoita, lampaina seuraatte THL:n ohjeita.
Puhuessakin lentää valtavasti eritteitä suusta, ja ne lentää pitkälle.
Maskin läpi ei lennä mitään, kun se on ihossa kiinni. Todellakin tehokas tapa ja kummastelen näitä' salaliittoteorikkoja jotka polkevat jalkaa ja purnaavat, vaikka kyse on kaikkien parhaasta.
Toki on mukavampi tukehtua kuoliaaksi teho-osastolla tai vammautua pysyvästi, kuin käyttää jotain maskia, se on niin overkilliä ja siis niin epämuodikasta et voi siis daa.. .