Ihanaa! Maskit tulee julkisille paikoille :DDD
Olen hyvin huojentunut. Itse olen käyttänyt ffp2 ja 3 hengityssuojaimia julkisisissa ja ahtaisssa kaupoissa koko kevään ja kesän.
Hyvä THL!
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Siis niitä maskejahan on saanut käyttää koko ajan, ihan julkisillakin paikoilla? Minkä ihmeen luvan te nyt vasta saitte?
Nyt ne yleistyvät kun tulee sosiaalinen paine käyttää niitä viranomaisten suositusten muodossa :)
Ensiksi haluan nähdä että kansanedustajat ministerit yms. Istuvat maski naamalla koko päivän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt niin, että ennen "lupaa" ette kehdanneet maskia pitää?
Valitettavan monella se on juuri noin.
Uskomatonta. Jos ajattelee, että maku on hyväksi, niin miksei pidä sitä? Itse ajattelen, että maski on suurimmassa osassa tilanteista ihan turha. Siksi en pidä sitä. Pesen kädet aina kun siihen on mahdollisuus. Käytän käsidesiä, jos ei ole mahdollisuutta pestä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein tekisi mieli mennä jonnekin julkiselle paikalle katsomaan, miten moni sitten suosituksen voimaantultua käyttää maskia.
Joudutko sinä normaalielämässäsi ihan erikseen ”menemään jonnekin julkiselle paikalle”? Minulle näitä tilanteita tulee joka päivä, vaikka en niihin erityisesti etsiydykään.
Joudun. Ei mulla ole mitään tarvetta mennä minnekään. Teen etätöitä ja tilaan tarvitsemani tavarat kotiinkuljetuksella. Käyn vain ulkona kävelyllä ja silloinkin paikoissa, joissa ei tarvitse käyttää maskia. Joten jos haluan nähdä maskisuosituksen vaikutukset, pitää mennä jonnekin, missä ihmiset käyttävät maskeja.
Lähden viikonloppuna bilettämään, enkä todellakaan laita mitään maskia 🥳🥂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinhan minä 10 minuutin junamatkojen ajaksi laittaa maskin. Mutta missä pesen käteni, kun otan maskin pois junasta poistuessani? Käsidesiä pidän mukana, mutta mielestäni maskin koskettelu on verrattavissa niistämiseen eli saippuapesu olisi tarpeen.
Mihin käytetyt maskit laitetaan? Siis kertakäyttöiset. Asemilla jo muutenkin sottaiset roskapöntöt tursuilisivat käytettyjä maskeja. Yök.
Kasvojen näplimistä tulisi välttää, mutta maskeilla varmistetaan se, että lähes kaikki näpelöi huomaamattaan naamaansa.
Mua jo nyt on ottanut päähän kun kauppojen parkkipaikoilla on maskeja ja kertakäyttöhanskoja heitettynä maahan. Ollaan niin huolissaan omasta itsestä ja sitten nakataan nää jätteet vaan maahan muiden riesaksi. Tollasille pitäs antaa maskikielto. Vasta sitten saa käyttää kun osaa sen laittaa roskiin asianmukaisesti.
Samaa mieltä erittäin vahvasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavia viruslinkoja kun ihmet pukeutuu samaan maskiin monta kertaa peräkkäin, noin 5e /kpl on melko iso hinta kertakäyttö suojalle... Saa nähdä riittääkö näitä tämän jälkeen terveydenhuoltoon, jos nyt jo on ollut pulaa...
Miten se ”saastunut” maski muuttuu viruslingoksi?
Puhaltamalla.
Siivoojana olen tullut johtopäätökseen, että hanskojen ja maskien käyttäjät ovat ylihysteerisiä, koska eivät voi niitä laitaa roskiksiin, vaan niiden viereen. Tälläisen aikana on erittäin älkää sikvota ihmisten räkäpapereita, käsipapereita, maskeja ja hanskoja roskapussi ulkopuolelta. Se ei kuulu työnkuvaan, vaikka joku niin kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Welcome Miss Lockdown 🤣😜🙃
Muistakaa. Maski ei auta lähellä olevaa, vaan estää isojen pisaroiden lentämisen. Lähellä oleva hengittää vieruskaverin maskin pöpöt sisäänsä.
Turva-aväli on edelleen on.
Tätä ei saanut sanoa täällä julkisesti sensuurin takia, kun heti poistettiin, mutta Hesari sai ajettua maskipakon Suomeen.
HS rummutti (mitään muita puolia asiaan näkemättä) viikkoja, että maskipakko saatava ja mitä tekee THL: taipuu maan valtalehden vaatimukseen! Toki muutkin mediat, mutta HS ei edes yrittänyt peittää linjaansa, että maskit saatava.
Sikäli vähän vituttaa tämä Sanomien sensuuri: tiedän kyllä, että HS on samaa konsernia kuin palsta, mutta aika pitkälle vietyä, että maan valtalehdestä faktan kertominen tällä palstalla johtaa ketjun poistoon.... HS kokee olevansa kaiken arvioinnin yläpuolella??
I think WHO is corona, as there are for example 63 000 influenza accidents (dead) and 169 children from last season in US, despite of a vaccine. How many then if without? But WHO did not care. WHO cares only about corona restrictions and marvellous situation for a new vaccine. Quite clever, a great new opportunity.
Do not Deny😷Corona accidents!
Loistavaa. Vielä kun saisi matkustuskiellon myös kaikkialle niin oltais hyvällä tiellä.
Mikä oikeus finnairilla ja muilla lentoyhtiöillä on raijata tänne koronalinkoja vailla mitään vastuita. Miksi finnairin pitäisi saada lentää, ei se mikään valtion virasto ole jota ilman Suomi ei toimi, kyllä siltä voi katkaista siivet ihan huoletta.
https://www.thesun.co.uk/news/12287696/thousands-march-berlin-protest-co...
Kaikki eivät maskeja halua, olletikkin koska ne on tarkoitettu riitauttamaankin ihmisiä. Koronarajoitukset ovat aika ison ryhmän harmiksi.
Ja koronan poistaminen ei kuitenkaan poista vaikkapa astmaa. Mutta iso koronapelko antaa harvoille, ja pussit vain paisuilevat. Kai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä pissis lettu päähäsi.
Toiset uskaltaa elää, niin toisia ketuttaa.
Mitä tekemistä järjellä ja muiden huomioon ottamisella on uskaltamisen kanssa? Sinähän tässä se vellihousu luuseri olet, kun et uskalla maskia käyttää etkä ajatella kuin omaa persettäsi. Yhyy yhyy, MUTKU MÄ HALUUUUUUUUUUUUUUN.
Täytyy jättää psykiatriset hoidot sitten väliin. Ei ole varaa yhtään enempää mihinkään muuhun. Ulosottokin painaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää se, että maskia pidetään suun edessä ja sitten lasketaan alas leuan alle ja taas kiskotaan ylös paikoilleen. Mitä hyötyä tällaisesta maskeeraamisesta on kenellekään?
Luultavasti suurin osa suomalaisista EI tule käyttämään maskeja ennen kuin pakon edessä ja toivon mukaan sellaista pakkoa ei tulekaan. Toistaiseksi Suomi on selvinnyt koronasta kiitettävästi ilman maskipakkoakin.
Jos vaihtoehtoina on maskipakko tai se että laitetaan yhteiskunta uudestaan säppiin niin kumman valitset?
Sitähän näillä maskisuosituksilla nimittäin haetaan että satunnaiset tartunnat yhteisössä pysyisivät kurissa eikä rajumpiin toimenpiteisiin tarvitsisi ryhtyä.
Onneksi ei tarvitse kulkea julkisilla mihinkään. Maskia käytän vain lääkärissä ja jos joudun ruuha-aikaan kauppaan, ihan siksi, että kanssakulkijoiden hajuvedet, kissankarvat ja röökinkäryiset vaatteet saa mun keuhkot pihisemään ja alkaa herkästi yskittää. Yleensä onneksi pystyn käymään ruokaostoksilla iltapäivällä isossa marketissa, jossa on tuohon aikaan vähän ihmisiä ja reilusti tilaa väistellä eikä kassoillekaan jonoa - itsepalvelukassat on yleensä ihan tyhjiä.