Lapsi pk:hon jotta mies pääsee harrastamaan!
Lapsi ei saa pitää lomaa päiväkodista. Näitä juttujahan on ollut täällä jo usein.
Pöyristyin silti, kun työkaveri kertoi, ettei heidän lapsensa saa lomaa tarhasta, kun äiti (työkaverini) on töissä ja lapsen isä haluaa golfata! Mies siis voisi olla lapsen kanssa kotona, mutta mielummin vie lapsen tarhaan ja viettää kesälomansa pelatan golfia!
Kommentit (28)
Eikö nelosella ole varaa maksaa yhden kuukauden lasten päiväkodissa olo, ja pitää heitä siellä vaikka päivän kaksi kolme viikossa? Saisivat lapset kuitenkin enemmän hengähtää päiväkodin hektisyydestä. Lapsi raukat....vaikkei nelonen sitä tässä ajattele vaan kodin siisteyttä.
ai siis te maksattekin ja pidätte ne siellä koko ajan!!!!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 12:33"]
Sisälukutaitoa, arvon naiset:)
Olette nyt ymmärtäneet väärin. Mies HALUAISI hoitaa niitä lapsia päivällä, mutta minä en halua jättää lapsia miehelle päiväksi, koska mies ei pysty samalla tekemään kotitöitä (pyykit, astiat, yleissiivous, kaupassa käynti, ruan laitto). Toivottavasti nyt selitin asian tarpeeksi yksinkertaisesti.
Mies kysyy pettyneenä joka ikisenä päivänä, minun tullessa töistä, että miksi et jättänyt lapsia kotiin kun olen koko päivän kotona? Mumisen jotain vastaukseksi. Kyllä mies hoitaisi niitä vaikka 365 päivää vuodessa, mutta harmi ettei pysty siinä samalla tekemään niitä muita kotitöitä sivussa. Sen takia en jätä niitä lapsia hänelle.
En ymmärrä miten miehestä tulee paska, jos minä päätän hänen puolestaan että lapset viedään päiväksi hoitoon? Joskus mies saattaa hakea lapset tarhasta jo puoliltapäivin kotiin.
Mies kyllä leikkii lasten kanssa, käy uimassa heidän kanssaan, vie harrastuksiin, opettaa luistelemaan, hiihtämään, ajamaan pyörällä, ottaa mukaan kauppaan, laittaa ruokaa jne, mutta jostain syystä ei pysty pitämään samalla kotia siistinä. Olkkarissa on leluja, sängyt petaamatta jne, keittiö yksi läävä. Nämä syyt puoltavat sitä, että lapset viedään hoitoon: eivät ole kotona sotkemassa ja minulla on työpäiväni jälkeen illalla oikeasti vapaata eikä toinen työpäivä.
Mies on itsekin sanonut, että hänelle riittää, että hän hoitaa ja touhuaa lasten kanssa, ruokkii ja pukee heidät. Minulle se ei riitä. Haluaisin miehen myös pitävän kodin tip top- siistinä joka ikinen päivä, ilman poikkeuksia. Mies ei tähän kykene ja siksi ne lapset ovat yleensä päivällä hoidossa.
[/quote]
ihan kiva paikkausyritys ;)
Sokeutta: ja se mieshän ei käy työssäkään? Eihän tuo ole SYY miksi lapsi on hoidossa: lapsi voi olla lomalla kun äiti lomailee ja perhe tekee muutakin kun on isän loma.
Miksi ihmiset on niin puusilmiä? Joku tarve olla edes yrittämättä ymmärtää muita?
Koska isukki ihan tasan varmasti golffaa muutenkin, ei vaan ja ainoastaan kesälomalla.. AAAAAAAAAAAAAAAA, mää en vaan tajua mistä tällänen sonta saa lähtönsä? Kateudestasi? Mene itse golffaamaan. Ja lopeta se heti kun kesälomasi loppuu.. Pliiiiis! :D
Sä oikeasti ajattelet että ihmisien kuuluu viettää loma jollain tietyllä tyylillä? Ja ettei perheellä ole muuta lomaa? Lapsihan voi olla isovanhempienkin loman aikana pois tarhasta. Eli tuurilla voidaan puhua vaikka 6 aikuisen työssäkäyvän kesälomista, jokainen kestää 4 viikkoa.. Mutta EEEEEEEEEEEEEEEEEEEI, kato kun oleellista on se "golffaava isukki".
Hommaa elämä! Nim. melontaa harrastava äiti (joka ei ota lapsia sinne harrastukseen mukaan)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 00:52"]
Lapsi ei saa pitää lomaa päiväkodista. Näitä juttujahan on ollut täällä jo usein.
Pöyristyin silti, kun työkaveri kertoi, ettei heidän lapsensa saa lomaa tarhasta, kun äiti (työkaverini) on töissä ja lapsen isä haluaa golfata! Mies siis voisi olla lapsen kanssa kotona, mutta mielummin vie lapsen tarhaan ja viettää kesälomansa pelatan golfia!
[/quote]
Oliko kyse kuitenkin vain yhdestä tai kahdesta päivästä?
Lasten parasta? Lastenko parasta on se, että mies on yksi leikkilapsi omien lastensa joukossa. Joka ei PYSTY tekemään muuta kuin leikkimään ja hössöntössöilemään?
MISSÄ ON AIKUISEN VASTUU? Kotona pitää myös TEHDÄ jotain muutakin kuin SOTKEA PAIKKOJA JA OLLA KUIN AVUTON VAUVA.
Ei ole kohtuutonta vaatia aikuisen käytöstä aikuiselta mieheltä.
t. ei ap, mutta tämän miestyypin tunteva
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 12:37"]
Eli sinä ja tip top olette ongelma. Ja tästä syystä lapset ovat päiväkodissa miehen loma-aja. Oi voi. Etkö voisi ajatella lasten parasta, eikä sinun parasta?
[/quote]
Riippuu tietysti perheen tilanteesta. Jos minulla ei olisi lomaa niin lapset olisi varmaan olleet osan miehen lomasta hoidossa, että mies voisi harrastaa. Ihan sen takia, että mies oli töistään niin stressaantunut, että olin jo hänestä huolissani. Pienten lasten kanssa lomailu ei ole hänelle oikea tapa rentoutua. Nyt lomaillaan yhdessä ja mies lähtee useamman päivän harrastusreissulle. Lapset voi olla lomalla 5 viikkoa.
Jos miehen lapsen hoidossa ongelmana on lelut olohuoneessa niin huonosti menee,