Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet hamstrauksen koronan toista aaltoa varten ettei käy kuten talvella?

Vierailija
02.08.2020 |

Kaupoista ruoat ja hygieniatuotteet loppu kun kaikki rynnisti yhtaikaa ostoksille.
Minä aion aloittaa hamstrauksen kun veronpalautukset tulevat. Uskon että syksyn ja talven koronasta tulee paljon pahempi mitä se oli viimeksi, en todellakaan halua kulkea silloin kaupassa parin päivän välein ostoksilla. Harkitsen että ostan pienen käytetyn pakastimen, heti kun sellainen tulee omalla alueella vastaan. Siihen saa säilöttyä paljon monipuolisemmin kaikkea, viimeksi jopa pakastevihannekset loppuivat kaupoista. Nyt minulla on vain pikku jääkaappi jossa pakastelokero.
Mites muut?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin on hätävarasto täynnä vessapaperia ja muita hygieniatuotteita, ja tietenkin purkkiruokia ja pullovettä. Teillä piereskelijöillä ei koskaan tule olemaan tämmöiseen varaa, kannattaisiko käydä töissä? En siis sano ilkeyttäni, vaan kysyn ihan tosissaan.. Peli varmaan heti pelattu, kun iskee täysi lockdown, kun ei ole varaa näihin papereihin ja hernareihin.

Vierailija
42/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin helmi-maaliskuussa ruokatarvikkeita noin 1-2kk tarpeisiin eli ns. täytin valmiusvaraston. Ostin myös hygieniatarvikkeita yms saman verran ylimääräistä.

Tässä kuukausien aikana olen aina ottanut varastosta ruoka-aineita käyttöön ja samalla ostanut ko. ruoka-ainetta lisää normaalien viikko-ostosten yhteydessä. Varastoni on siis yhä yhtä täynnä kuin maaliskuun alkupuolella. Toki ruoat siis tuoreempia kuin silloin koska otamme käyttöön aina vanhemmasta lähtien. Mitään ei ole mennyt vanhaksi eikä ole menemässäkään.

On itse asiassa kätevää tällainen varasto. Eipä ole käynyt kuukausiin niin että tajuaisi että ”äh, piti tehdä xxx mutta en voikaan kun unohtui se yyy ainesosa”. Aina löytyy tarvittava tuote varastosta joka sitten vaan laitetaan ostoslistalla sitä mukaa kun otetaan käyttöön.

Hyvä, että tässä vaiheessa tajusit tuon kätevyyden. Itse olen toiminut noin suunnilleen 20 vuotta. Lähinnä nauratti, kun niin isolla osalla tarvittiin yhteiskunnan poikkeustila ennen kuin tuli mieleen harkita kotivaraa. 

Lähinnä naurattaa, että on ihmisiä, jotka pitää vuosikausia yllä jotain kotivaraa siltä varalta, että ehkä kerran elämässä saattaa olla tilanne, että sitä voisi melkein jopa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joko olette aloittaneet hamstrauksen koronan toista aaltoa varten ettei käy kuten talvella?"

Jos ihmiset ei hamstraa niin tavara ei lopu.

Typerykset. Hamstraaminen aiheuttaa juuri sen tavaroiden loppumisen.

On kuin hoitaisi kyyn puremaa toisella kyyn puremalla kuin yrittää välttää tavaroiden loppumisen hamstaaramalla.

ÄLKÄÄ HAMSTRATKO, ei varmasti lopu tavara.

Eihän se lopu jos porukka ei hamstraa. Vai montako kertaa olette huomanneet kaupassa että tavara on loppu kun porukka EI OLE hamstrannut.

Ette koskaan.

Ei se lopu nytkään kun ette hamstraa.

Yksinkertaista!!

Ostan wc-paperia kerralla vuoden tarpeeseen, onko se hamstrausta? Olen tehnyt samalla tavalla siitä asti kun muutimme taloon, jossa on paljon tilaa.

On se hamstraamista, eikä siinä sinällään mitään pahaa ole, kun teet sen omassa aikataulussasi, riippumatta muiden hysterioista. Eikä 1 vuoden WC-paperit ole paljonkaan verrattuna siihen, mitä pahimmat hamstraajat viime talvena sitä ostivat. 

Mutta jos kaikki hamstraavat samaa tuotetta samaan aikaan, myös sellaiset, jotka eivät yleensä ko. tuotetta hamstraa, tulee tavarantoimittajille toimitusongelmia.

Vierailija
44/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken hain paketillisen maskeja, kertsikäsineitä ja käsidesiä. Kohta ihmiset Hamstraa maskeja, loppuvat ja sen jälkeen myyntiin tulevat vielä hintavampia. 332

Vierailija
45/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin helmi-maaliskuussa ruokatarvikkeita noin 1-2kk tarpeisiin eli ns. täytin valmiusvaraston. Ostin myös hygieniatarvikkeita yms saman verran ylimääräistä.

Tässä kuukausien aikana olen aina ottanut varastosta ruoka-aineita käyttöön ja samalla ostanut ko. ruoka-ainetta lisää normaalien viikko-ostosten yhteydessä. Varastoni on siis yhä yhtä täynnä kuin maaliskuun alkupuolella. Toki ruoat siis tuoreempia kuin silloin koska otamme käyttöön aina vanhemmasta lähtien. Mitään ei ole mennyt vanhaksi eikä ole menemässäkään.

On itse asiassa kätevää tällainen varasto. Eipä ole käynyt kuukausiin niin että tajuaisi että ”äh, piti tehdä xxx mutta en voikaan kun unohtui se yyy ainesosa”. Aina löytyy tarvittava tuote varastosta joka sitten vaan laitetaan ostoslistalla sitä mukaa kun otetaan käyttöön.

Hyvä, että tässä vaiheessa tajusit tuon kätevyyden. Itse olen toiminut noin suunnilleen 20 vuotta. Lähinnä nauratti, kun niin isolla osalla tarvittiin yhteiskunnan poikkeustila ennen kuin tuli mieleen harkita kotivaraa. 

Lähinnä naurattaa, että on ihmisiä, jotka pitää vuosikausia yllä jotain kotivaraa siltä varalta, että ehkä kerran elämässä saattaa olla tilanne, että sitä voisi melkein jopa tarvita.

Jotkut pitävät kotivaraa yllä esim. siksi, ettei tarvitse lähteä kauppaan, jos ei huvita. Tai on pitkä matka  lähimpään kauppaan. Tai kiireinen elämä, eli ei ole aikaa käydä joka toinen päivä ruokakaupassa.

Toisilla taas on melko mahdotonta pitää kotivaraa, kun ei ole säilytystiloja.

Itse huomasin keväällä, kuinka kätevää on, kun kaapista löytyy aina tarvikkeet, kun leipomainspiraatio iskee. Myös teinit huomasivat myös, että kaapista löytyy leivontatarvikkeita, jotka eivät ole korvamerkittyjä tiettyyn projektiin. Välillä oli siis pöydässä sellaisiakin herkkuja, joita minä en edes jaksaisi värkätä.

Vierailija
46/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on wc paperia 2m3, lupiluja pahvilaatikollinen, kaljaa 100laatikkoa, viinaa 100l, hernekeittoa 3 pahvilaatikkoa, nödeä 100 purkkia.

Aitauksessa 2 hirveä, 2 lehmää, kanoja ja 2 sikaa.

Vierailija
47/48 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus onkin pitää kotivarassa niitä elintarvikkeita, mitä muutenkin käyttää. Ei se ole mitään melkein tarvitsemista, kun kaikki tulee joka tapauksessa syötyä.

Vierailija
48/48 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä 3879 rullaa vessapaperia jälellä. En pysty kakkaamaan tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan