Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet hamstrauksen koronan toista aaltoa varten ettei käy kuten talvella?

Vierailija
02.08.2020 |

Kaupoista ruoat ja hygieniatuotteet loppu kun kaikki rynnisti yhtaikaa ostoksille.
Minä aion aloittaa hamstrauksen kun veronpalautukset tulevat. Uskon että syksyn ja talven koronasta tulee paljon pahempi mitä se oli viimeksi, en todellakaan halua kulkea silloin kaupassa parin päivän välein ostoksilla. Harkitsen että ostan pienen käytetyn pakastimen, heti kun sellainen tulee omalla alueella vastaan. Siihen saa säilöttyä paljon monipuolisemmin kaikkea, viimeksi jopa pakastevihannekset loppuivat kaupoista. Nyt minulla on vain pikku jääkaappi jossa pakastelokero.
Mites muut?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhe:)

Vierailija
2/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kuin yksi viikonloppu, jolloin kaupassa oli maaliskuussa vähän enemmän vajetta. Sen jälkeen ollut tasaiseen tahtiin jopa kaikkien himoitsemaan vessapaperia tarjolla. Eli en aio hamstrata. Kotona on aina ruokaa ja perustarvikkeita vähintään viikon tarpeiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hamstrata kun kauppaan tulee jatkuvasti uutta tavaraa,ei ne sieltä lopu. Ja tilata voi koti ovelle niin ei tarvitse kauppaan edes mennä.

Vierailija
4/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kuin yksi viikonloppu, jolloin kaupassa oli maaliskuussa vähän enemmän vajetta. Sen jälkeen ollut tasaiseen tahtiin jopa kaikkien himoitsemaan vessapaperia tarjolla. Eli en aio hamstrata. Kotona on aina ruokaa ja perustarvikkeita vähintään viikon tarpeiksi. 

Itse aion hamstrata ensisijaisesti siksi että ei tarvitse käydä altistamassa itseään kaupassa muutaman päivän välein vaikka ruokaa riittäisikin. Suunnittelin että kun korona taas leviää, käyn kaupassa vain pari kertaa kuussa. Siksi isompi pakastin on ehdoton, sinne voi säilöä kalaa, kasviksia jne.

Ap

Vierailija
5/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin helmi-maaliskuussa ruokatarvikkeita noin 1-2kk tarpeisiin eli ns. täytin valmiusvaraston. Ostin myös hygieniatarvikkeita yms saman verran ylimääräistä.

Tässä kuukausien aikana olen aina ottanut varastosta ruoka-aineita käyttöön ja samalla ostanut ko. ruoka-ainetta lisää normaalien viikko-ostosten yhteydessä. Varastoni on siis yhä yhtä täynnä kuin maaliskuun alkupuolella. Toki ruoat siis tuoreempia kuin silloin koska otamme käyttöön aina vanhemmasta lähtien. Mitään ei ole mennyt vanhaksi eikä ole menemässäkään.

On itse asiassa kätevää tällainen varasto. Eipä ole käynyt kuukausiin niin että tajuaisi että ”äh, piti tehdä xxx mutta en voikaan kun unohtui se yyy ainesosa”. Aina löytyy tarvittava tuote varastosta joka sitten vaan laitetaan ostoslistalla sitä mukaa kun otetaan käyttöön.

Vierailija
6/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten oppinut mitään viime kerrasta? Jos olisit, sinulla olisi jo nyt hyvä varasto perustarpeita.

Vierailija
7/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aion hamstrata ensisijaisesti siksi että ei tarvitse käydä altistamassa itseään kaupassa muutaman päivän välein vaikka ruokaa riittäisikin. Suunnittelin että kun korona taas leviää, käyn kaupassa vain pari kertaa kuussa. Siksi isompi pakastin on ehdoton, sinne voi säilöä kalaa, kasviksia jne.

Ap

Verkkokaupat on keksitty. Ja eipä siellä kaupassa tarvitse noin usein rampata, jos vähänkään osaa suunnitella ostoksiaan. 

Vierailija
8/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi aloitettua isoa pakettia vessapaperia.

Vierailija
9/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hamstrata kun kauppaan tulee jatkuvasti uutta tavaraa,ei ne sieltä lopu. Ja tilata voi koti ovelle niin ei tarvitse kauppaan edes mennä.

Kotiovelle tilaaminen maksaa enemmän kuin itse kaupassa käyminen, en nyt tiedä kuinka paljon mutta veikkaan että ainakin 20 euroa per tilaus ja viimeksi tilaukset ruuhkautuivat kun oli niin paljon tilaajia.

Ap

Vierailija
10/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ostettu vessapaperipaaleja pari ylimääräistä joka viikko. Nyt alkaa olemaan autotallissa hyvä hätävara.

Vierailija
11/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin helmi-maaliskuussa ruokatarvikkeita noin 1-2kk tarpeisiin eli ns. täytin valmiusvaraston. Ostin myös hygieniatarvikkeita yms saman verran ylimääräistä.

Tässä kuukausien aikana olen aina ottanut varastosta ruoka-aineita käyttöön ja samalla ostanut ko. ruoka-ainetta lisää normaalien viikko-ostosten yhteydessä. Varastoni on siis yhä yhtä täynnä kuin maaliskuun alkupuolella. Toki ruoat siis tuoreempia kuin silloin koska otamme käyttöön aina vanhemmasta lähtien. Mitään ei ole mennyt vanhaksi eikä ole menemässäkään.

On itse asiassa kätevää tällainen varasto. Eipä ole käynyt kuukausiin niin että tajuaisi että ”äh, piti tehdä xxx mutta en voikaan kun unohtui se yyy ainesosa”. Aina löytyy tarvittava tuote varastosta joka sitten vaan laitetaan ostoslistalla sitä mukaa kun otetaan käyttöön.

Hyvä, että tässä vaiheessa tajusit tuon kätevyyden. Itse olen toiminut noin suunnilleen 20 vuotta. Lähinnä nauratti, kun niin isolla osalla tarvittiin yhteiskunnan poikkeustila ennen kuin tuli mieleen harkita kotivaraa. 

Vierailija
12/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaasunaamarit on hankittu ja nöttköttiä ja näkkileipää,

Vierailija
13/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niitä hamstrattuja kaloja, kasviksia jne kannattaa myös syödä. Mitenköhän moni papuja ja hernekkeittoja keväällä hamstranneista on saanut edes neljännestä säilykkeistä syötyä?

Vierailija
14/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon erilaisia tavaroita on osteltu. Myös vessapaperia.

Vierailija
15/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten oppinut mitään viime kerrasta? Jos olisit, sinulla olisi jo nyt hyvä varasto perustarpeita.

?

Ehtiihän tässä, ei ihmiset syöksy kauppoihin ennen kuin korona alkaa kunnolla levitä ja silloin myös väkijoukkojen karttelu on entistä tärkeämpää.

Ap

Vierailija
16/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut kotivaraa. Kaupat olivat normaalisti auki ja ovat edelleen mahdollisen seuraavan aallon tullessa.

Vierailija
17/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua luulopeelojen kotivarakiimalle!

Vierailija
18/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC/talouspaperia hain just 2 x 2 paalia.

Vierailija
19/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Ehtiihän tässä, ei ihmiset syöksy kauppoihin ennen kuin korona alkaa kunnolla levitä ja silloin myös väkijoukkojen karttelu on entistä tärkeämpää.

Ap

Mitäs meinasit tehdä, jos ei leviäkään? Haudot kaloja pakastimessa ja odotat uutta aaltoa?

Vierailija
20/48 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Ap

Jokainen vähänkin järkevä hankki kotivaran viimeistään maaliskuussa (oikeasti järkevillä se oli jo ennen koronaa) ja on ylläpitänyt sitä koko ajan, eikä silloin tarvitse hamstrata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä