Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä "yritysideasta"? (liikuntatsemppari)

Vierailija
12.07.2013 |

Toimisin siis liikuntatsempparina. Kävisin asiakkaan kanssa vaikka kerran viikossa(tai niin usein kuin haluaa) harrastamassa haluamaansa lajia. Olisin eräänlainen tuki asiakkaalle, aika olisi sovittu, niin siitä olisi hankalampi luistaa ja tsemppaisin rinnalla itse suorituksessa. Moni ei ehkä halua maksaa kalliita summia varsinaisesta personal trainerista, tämä olisi edullinen vaihtoehto.

Minulla ei ole liikunta-alan kokemusta, mutta teininä olen kilpaurheillut ja aikuisiällä kuntoillut monipuolisesti. Saan usein muilta ryhmässä liikkujilta palautetta, että asenteeni tekemiseen ja kova tahti tsemppaa heitäkin tekemään kovempaa ja jaksamaan. Tässä hommassa en tietenkään menisi omilla tehoillani, vaan asiakkaan rinnalla tsemppaamassa.

Mitä mieltä olette, voisiko tämä toimia ja olisiko ihmisillä kiinnostusta tällaiseen?

En tiedä pitäsiikö tässä perustaa toiminimi vai miten homma käytännössä toimisi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää, että löytyy myös teoriatietoa fysiologiasta: olen itsekseni lukenut alan kirjallisuutta.

Vierailija
2/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi valitsisin tsempparin oikean pt:n sijaan. Tuskin paljon halvemmalla pystyisit kuitenkaan tarjoamaan tuota palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan kamalaa! Mutta en kyllä haluaisi mitään personal traineriakaan.

Minulle tärkeintä on liikunnan ilo ja sisäisen motivaation löytyminen. 

Mutta voihan olla, että joku kaipaa juuri seuraa ja tsempparia.

Vierailija
4/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat tuon palvelun osaksi kunnan sosiaali- ja terveyspalveluita ja sieltä palkan, niin ehkä sitten, vaikea kuvitella, että tuolla voisi saada riittävän  toimeentulon. Toisaalta, jos sinulla ei ole mitään koulutusta joka sopii tuohon työtehtävään niin vaikea kuvitella, että palveluillesi olisi paljonkaan kysyntää. Ne joilla on rahaa maksaa itse palvelusta, haluaa luultavasti ammattitaitoisen ohjaajan, toisaalta taas kunnan palveluksessa sama juttu. No, en tiedä ja ikävä lytätä toisen idea, voihan tuo onnistukin, en mä ole tuon alan asiantuntija ja tiedä, mistä kukakin haluaa maksaa, Mutta kannattaa aika tarkkaan miettiä onko ideasta kannattavaksi liiketoiminnaksi. Iddea voi olla kiva ja kaunis, mutta se maksaako kukaan siitä riittävästi on eri asia.  

Vierailija
5/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, mutta eikö noita henkilökohtaisia kuntovalmentajia ole joka oksalla. Kyllä ne tulee vaikka monta kertaa viikossa tsemppaamaan ja hakemaan kotiovelta lenkille, jos maksaa. Miten sun palvelu eroaisi siitä? Ja mitä maksaisi? Parhailla pt: lla on terveydenhuollon ammattilaisen koulutus takana, omani on fysioterapeutti.

Vierailija
6/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille tuntuu niin aina kannattaa yrittää, ei siinä mitään menetäkään varmaan:) Itse en tiedä paljonko personal trainerit veloittavat Suomessa mutta miksi sellaista palvelua ei käytettäisi toisaalta jos paljon halvempi olisi. Monihan nimenomaan kaipaa sitä tsemppiä, että joku patistaa tekemään. Ja toki olisi hyvä perehtyä niihinkin mitä asiakkaan kannattaisi tehdä että treeni on tehokasta. Eli tietää jonkun verran saliohjelmista tai kestävyyslajeista, että ohjaisi samalla kuitenkin tekemään tehokkaasti eikä ns. turhia juttuja.

Vierailija
7/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan maksais. Sopisin kaverini kanssa, että tsempataan toisiamme:kumpikin ilmestyy lenkkipolulle tai jumpaan sovittina aikana.

Vierailija
8/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä olisit epäpätevä PT? En itse oikein näe tuolle tilausta. Mutta kysehän on vaan siitä tuleeko sulla olemaan asiakkaita. Jos on, niin tuo on toimiva idea ja jos ei, niin sitten ei. Liikunta-alalla en itse usko hintadumppauksen voimaan. Ihmiset oikein rakastaa maksaa pirusti kaikesta tuohon liittyvästä. Kalleimmat kuteet ja salikortit on ihan ok, oma terveys kun on niiiiiin tärkeetä. Tosin se ei ole ikinä niin tärkeää, että haluttaisiin hikoilla oikein kunnolla. 

Vierailija
9/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:15"]

Jos sille tuntuu niin aina kannattaa yrittää, ei siinä mitään menetäkään varmaan:) Itse en tiedä paljonko personal trainerit veloittavat Suomessa mutta miksi sellaista palvelua ei käytettäisi toisaalta jos paljon halvempi olisi. Monihan nimenomaan kaipaa sitä tsemppiä, että joku patistaa tekemään. Ja toki olisi hyvä perehtyä niihinkin mitä asiakkaan kannattaisi tehdä että treeni on tehokasta. Eli tietää jonkun verran saliohjelmista tai kestävyyslajeista, että ohjaisi samalla kuitenkin tekemään tehokkaasti eikä ns. turhia juttuja.

[/quote]

Ja miten kuvittelet tulevasi toimeen, jos veloitat huomattavasti vähemmän kuin pt?

Vierailija
10/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla entinen luokanope vetää liikuntatsemppausryhmiä. Niissä neuvotaan mm juoksutekniikkaa ja kahvakuulaa ja urheillaan ryhmissä. Vähä  samantapaista kuin tuo sun idea. Ehkeu välttis tarvi alan koulutusta.

Vierailija
11/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, mutta eikö noita henkilökohtaisia kuntovalmentajia ole joka oksalla. Kyllä ne tulee vaikka monta kertaa viikossa tsemppaamaan ja hakemaan kotiovelta lenkille, jos maksaa. Miten sun palvelu eroaisi siitä? Ja mitä maksaisi? Parhailla pt: lla on terveydenhuollon ammattilaisen koulutus takana, omani on fysioterapeutti.

[/quote]

Aiemmalle vastaajalle: Tämä olisi lisäansiota, ei päätoiminen työ.

Homman idea olisi siis siinä, että tämä olisi huomattavasti edullisempi vaihtoehto personal trainerille. Esimerkiksi 5e/tunti harrastamista. Tuosta kannattavuudesta en tedä, paljonko toiminimellä on veroja jne.?

t.ap

Vierailija
12/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan maksais. Sopisin kaverini kanssa, että tsempataan toisiamme:kumpikin ilmestyy lenkkipolulle tai jumpaan sovittina aikana.

[/quote]

Onko kaverillasi tietoa treenaamisesta ja fysiologiasta?

Vierailija
13/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:21"]

[/quote]

Homman idea olisi siis siinä, että tämä olisi huomattavasti edullisempi vaihtoehto personal trainerille. Esimerkiksi 5e/tunti harrastamista. Tuosta kannattavuudesta en tedä, paljonko toiminimellä on veroja jne.?

t.ap

[/quote]

No jos maksaa vain 5 euroa tunti, niin sehän on suorastaan hyväntekeväisyyttä.Kai matkakulutkin?

Vierailija
14/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:16"]

Eli sä olisit epäpätevä PT? En itse oikein näe tuolle tilausta. Mutta kysehän on vaan siitä tuleeko sulla olemaan asiakkaita. Jos on, niin tuo on toimiva idea ja jos ei, niin sitten ei. Liikunta-alalla en itse usko hintadumppauksen voimaan. Ihmiset oikein rakastaa maksaa pirusti kaikesta tuohon liittyvästä. Kalleimmat kuteet ja salikortit on ihan ok, oma terveys kun on niiiiiin tärkeetä. Tosin se ei ole ikinä niin tärkeää, että haluttaisiin hikoilla oikein kunnolla. 

[/quote]

Toisaalta löytyy varmasti paljon pienituloisia ihmsiä, jotka haluaisivat jotain tuonsuuntaista, mutta ei ole varaa.

Muuten en oikein osaa sanoa juuta tai jaata ideaan.

Vierailija
15/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:21"]

[/quote]

t.ap

[/quote]

No jos maksaa vain 5 euroa tunti, niin sehän on suorastaan hyväntekeväisyyttä.Kai matkakulutkin?

[/quote]

Osaako joku kertoa tuosta verotuksesta? Tätä ei kai saa edes tehdä ilman toiminimeä?

t.ap

Vierailija
16/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:16"]

Ihmiset oikein rakastaa maksaa pirusti kaikesta tuohon liittyvästä. Kalleimmat kuteet ja salikortit on ihan ok, oma terveys kun on niiiiiin tärkeetä. Tosin se ei ole ikinä niin tärkeää, että haluttaisiin hikoilla oikein kunnolla. 

[/quote]

Tämä on kyllä totta, monet panostavat hurjasti välineisiin ja salikortteihin ja sitten siellä salilla istutaan lähinnä juoruilemassa kuntolaitteen päällä ja juomassa vettä:) En tiedä pt-hinnoista Suomessa mutta kuvittelisin että kallista on. Moni voisi haluta vastaavaa apua mutta ei ole varaa/raaski maksaa siitä paljoa. Eli jos ap:lla on tietämystä fysiologiasta ja treenaamisesta niin miksi ei. Ja jos ei tee päätoimisena niin ei kait silloin tule mitään taloudellista tappiotakaan. Pitää vaan pistää toiminimi pystyyn ja alkaa markkinoimaan palvelua ja toivoa että ihmiset sen löytävät ja sitä haluavat käyttää:)

Vierailija
17/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla idealla tyylitajuton personal shopper, joka tulisi vain seuraksi ostosreissulle. Ja lastenhoitaja, joka katselisi sohvalla, kun lapset sytyttää talon palamaan. Ja autokoulun opettaja, joka ihmettelee vieressä, kun oppilas ajaa kolarin.

Vierailija
18/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Osaako joku kertoa tuosta verotuksesta? Tätä ei kai saa edes tehdä ilman toiminimeä?

t.ap

[/quote]

Itse en osaa valitettavasti vastata tuohon, mutta voisin kuvitella että pitää olla yrittäjä eli siis toiminimi tai vastaava. Kannattaa ottaa huomioon kannattavuuslaskuissa myös ainakin yrittäjän pakolliset maksut ja ne verot, sekä kirjanpitokustannukset. 5€ kuulostaa mielestäni aika vähälle per tunti yrittäjälle ja varsinkin jos et täysipäiväisesti tee. Miten olisi 15-20€/tunti, voisiko siitä jäädä jo jotain käteen? Aika paljon pitäisi kuitenkin olla asiakkaita ja tunteja että tienestiä alkaisi tulemaan noin pienillä hinnoilla, mutta toki sekin että miten paljon sinulla on tarkoitus rahaa tuolla tehdä?

Vierailija
19/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€/tunti? Kannattaako tuolla summalla tehdä mitään? Sulla menee rahat asiakkaan luo siirtymiseen. Kai ne toiminimen verot menee tulojen mukaan. Mutta tarviit rahaa markkinointiin, puhelinliittymään jne

Vierailija
20/31 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on ulkomailla, esim Englannissa.