Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 / 2015

11.07.2013 |

Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.

Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.

Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?

Terkuin Cecilia

Kommentit (261)

21/261 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kuumeilija! Vauvakuume on ollut minulla jo vuosia.. V. 2011 tulikin perheenlisäystä yritettyä aiemmassa suhteessani, mutta kahden epäonnisen keskenmenon (vko 13 ja vko 9) jälkeen sairastuin henkisesti (masennus) ja suhde kaatui.. Elämässä oli tuolloin myös paljon muuta myllerrystä, joten keskenmenot vain saivat minut lopullisesti romahtamaan, mutteivat itsessään aiheuttaneet masennustani.

Nyt olen parantunut hyvin ja minulla on uusi vakaa parisuhde. Olemme puhuneet perheenlisäyksestä ja näillä näkymin olisi tarkoitus e-pillerit jättää joulukuussa. :)

Olen 24v ja avomieheni on 40v. Miehelläni on ennestään yksi teini-ikäinen lapsi, joka asuu kanssamme.

22/261 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tääläkin yksi tahtoo-olla-äiti-ehdokas. Minulla on olluta vauvakuume jo pari vuotta ja pitkän "kiristämisen" jälkeen sanoin miehelleni, että pillerireseptini loppuu enkä aio sitä enää uusia (täältä blogista saatu vinkki :)). Pillereitä riittäsi tammikuun loppuun saakka. Mies sitten sanoi ehkä, mikä häneltä on melko varma kyllä. Olen siis elokuusta asti laskenut päiviä tammikuuhun ja toivonut ehkää kylläksi, kun eilen heitin sivulauseessa jotain äitiyspäivärahasta ja mies sitten kysyi pitäisikö meidänkin tehdä se vauva ja vaikka heti! Yöllä en saanut nukuttua, eilisilta ja tämä päivä on ollut hymyä.

Kuukausi pitää vielä vielä jaksaa odottaa, sillä haaveissa on myös silmien laserleikkaus joulukuun alussa. Leikkauksen aikana ei saa olla raskaana, mutta varmistin kahdelta eri lääkäriltä, että heti leikkauksen jälkeen voi ryhtyä yrittämään.

Olen 27-vuotias, kuten kihlattunikin muutaman viikon päästä. Yhdessä ollaan oltu 12 vuotta ja oma kotikin jo puolitoista vuotta. Olen syönyt Meliane-pillereitä yli yksitoista vuotta. Gynellä on aina sanottu, etteivät ne vaikuta hedelmällisyyteen, mutta mikähän on totuus? Ilman pillereitä olo pelottaa, muuttuuko keho, menkat, mieliala, kaikki? Minulla ei ole mitään käsitystä kuukautisista, kierrosta tai muusta ilman pillereitä. Milloin minun kannattaisi teidän mielestä jättää pillerit pois, kun suurinpiirtein 15.12 jälkeen saisi lapsi saada alkunsa? Kannattaisi varmaan jättää pois jo nyt ja käyttää kondomia, vaikka en sitäkään haluaisi käyttää... Kannattaako syödä levy loppuun vai oletteko lopettaneet kesken?

Voi kauhea, kun tämä pelottaa ja on ihanaa yhtäaikaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/261 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki. Täällä myös yksi pariskunta joukkoon mukaan. Ikää 28v. Yksi tuulimuna takana. Vauvan piti syntyä hyhtikuussa. 

Annirille vinkiksi, kun kysyit kysymyksiä. Juttele miehesi kanssa,se että pillerit jättää pois, voi raskaaksi tulla samantien, tai vasta pitkien aikojen kuluttua. Minun mielestä kannattaa levy syödä loppuun. Ainakin tulee ensiksi se ns. tyhjennysvuoto ja siitä on helppo sitten alkaa odottelee seuraavia oikeita kuukautisia. Periaatteessa voithan jättää pillerit heti pois, mutta kortsun käyttö/ touhuilu tauolle hetkeksi on viisasta, jos kerta leikkaukseen oot menossa.

24/261 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Tulin päivittämänä omia tietojani. Meillä jäikin pillerit jo nyt pois ja päätimme antaa lapselle luvan tulla heti, vaikka aluksi piti odottaa yhdet luomu menkat ensin.. Nyt mennään Kp 9.

E-pillereiden lopetuksesta ei vielä ainakaan ole tullut sen suurempia oireita paitsi, että munasarjoja vähän nippailee eli se kai kertoo siitä, että ne "heräävät henkiin". Rinnat ovat ehkä vähän pingottavat, mutta eivät ainakaan vielä arat. Pillereitä (yaz) en ehtinyt syömään kuin alle vuoden.

Olen kuullut, että pillereiden jälkeen suositellaan odottamaan yhdet luomu menkat, sillä silloin on helpompi laskea laskettuaika. Toisaalta sitten sanotaan, että heti pillereiden jäätyä keho on hedelmällisin, joten silloin olisi helpompi saada plussa testiin. Aika yksilöllistähän kaikki on.

Pieni pelko on minullakin, sillä olen nyt lähipäivinä lukenut kauheita kauhutarinoita siitä, miten keho menee aivan sekaisin e-pillereiden jälkeen. Toivottavasti itse pääsisin helpommalla.

Menemme ajatuksella, että lapsi tulee jos on tullakseen. Katsoo kuinka kauan oma mieli pysyy tuossa ajatuksessa. :D

ANNIRI: Pilleri laatta kannattaa syödä ainakin loppuun, sillä silloin ainakin eka kierto alkaa normaalisti, kun tyhjennysvuoto tulee niinkuin pitää. Ja olen samaa mieltä siitä, että jokin ehkäisy kannattaa kuitenkin pitää leikkaukseen asti, sillä plussa voi tulla helpostikkin.

25/261 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mukaan mahtuu vielä yksi kuumeilija!

Olemme mieheni kanssa haaveilleet esikoisesta jo vuoden takaisista häistämme lähtien. Nyt on kuitenkin käynnissä vasta toinen kuukausi, kun yritämme edistää asiaa todenteolla :)

Haaveilen suuresta perheestä, joten toivon näin 29-vuotiaana, että jo ensi vuonna alkaisimme odottaa. Välillä vauvakuumeiluni innostus muuttuu syväksi suruksi ja peloksi lapsettomuudesta. Muutama päivä sitten kuulin hyvän ystäväni ja hänen miehensä (joka on myös mieheni veli) odottavan täysin yllättäen toista lastaan, kun heidän esikoisensa on juuri täyttänyt vuoden. Yhtä aikaa iloni kanssa iski salamana viiltävä tuska. Olen yhä häpeissäni reaktiostani, sillä en koe olevani ilkeä tai katkera ihminen.

Mieheni kanssa puhumme perheestä ja tulevaisuudesta aina myönteisinä. Silti tunnistan hänen katseessaan myös syvää haikeutta. Kunpa jonain päivänä saisin kertoa hänelle uutisen, jota tiedän hänen niin paljon odottavan, vaikka aina puhuukin siitä, miten kaikki on täydellistä jo näin.

Eilen ovulaatiotestini näytti positiivista, joten viikonlopun suunnitelmat ovat täällä selvillä. Pidetään peukkuja toisillemme! Tästä se lähtee :)

26/261 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin pelkosi lapsettomuudesta ja synkät ajatuksesi. Itselläkin on niitä jonkun verran. Varsinkin kokemani 2 keskenmenoa saivat aluksi minut olemaan erittäin katkera muiden raskauksista ja lapsista. Nykyisin edelleen pieni kateellisuus vaivaa, mutta se ei ole enää niin hallitsevaa kuin oli tuolloin keskenmenojen jälkeen. Aika parantaa, vaikkei koskaan aivan täysin.

Myös pelko lapsettomuudesta vaivaa. Entä jos meille ei suodakkaan koskaan sitä niin kaivattua pikkuista? Mieheni on kuitenkin jo aika iäkäs, joten meillä ei kuitenkaan kauhean montaa vuotta ole aikaa..

Nyt menossa kp 11 ja oikeastaan alkukierto on mennyt kehoani tutkien. Jännittää, että toimiiko kehoni normaalisti e-pillereiden jälkeen vai tuleeko ongelmia. 

Tässä asiassa toivoisin osaavani nähdä tulevaisuuteen. :D

Onnea ovulaation kanssa ja toivottavasti tärppää! Itse en ole ovulaatiotestejä koskaan kokeillut enkä niihin aiokkaan turvautua, jollei ole aivan pakko. Jotenkin se tuo sen tekemällä tehdyn olon, ja meillä kun oli tarkoitus vain antaa lapsen tulla, jos on tullakseen. Katsotaan sitten muutaman kuukauden päästä, kun olen hermoheikkona, kun ei ole tärpännyt. :D Toisaalta ovulaatiotestit kylläkin auttaisivat oman kehoon tutustumisessa nyt kun kaikki voivat olla aivan sekaisin hormonaalisesta ehkäisystä.

27/261 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tehty viikonloppuna tulevaisuuden suunnitelmia. Minulla olisi mahdollisuus lukea itseni maisteriksi, mutta tämä vaatisi muuttoa pääkaupunkiseudulle vähintään vuodeksi, toisen vuoden pystyy opiskella pääsääntöisesti kotona, pari kertaa kuussa pitäisi Helsingissä piipahtaa (asumme noin 4h ajomatkan päässä Helsingistä). Maisteriksi lukeminen ei ole minulle ehdotonta, minulla on jo nyt hyvä koulutus. Jos saamme lapsen, en missään nimessä voi muuttaa pois kotoamme! Ajattelimmekin ensi vuoden alusta antaa lapselle mahdollisuuden tulla jos on tullakseen. Haen keväällä kuitenkin tähän kouluun ja jos en ole kesällä vielä raskaana, saatamme pistää vauvan teon tauolle sen vuoden ajaksi, kun Helsingissä opiskelisin. Toisena opiskelu vuonna jatkaisimme yritystä :) Ajattelin itsekseni, että onpa edes uusi koulu, jos ei vauvaa :)

Veljeni antoi eilen isälleni isänpäivälahjan: Veljeni ja hänen vaimonsa saavat kesäkuussa vauvan! Olisi ihanaa saada pian myös oma lapsi, niin serkuksilla olisi pieni ikäero, siskoni lapset kun ovat "jo" 8- ja 11-vuotiaita.

28/261 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös vakavasti suunniteltu toista lasta. Meillä on jo ennestään 3,5-vuotias ja nyt vihdoin tuntuu siltä, että olisi oikea aika yrittää seuraavaa. Syy siihen, miksei aiemmin, on lähinnä käytännöllinen; halusin saada koulun loppuun ja jonkin verran työkokemusta ja nyt kun valmistuminen on vihdoin tapahtunut ja töissäkin tullut pari vuotta oltua, niin tuntuisi luonnolliselta taas "rauhoittua" hetkeksi kotiin:) Olen siis vasta 24-vuotias, oli lapsiruljanssi on aloitettu suht nuorena. Miehen kanssa ollaan puhuttu, että kierukka poistatettaisiin joulukuussa ja sitten vaan odotellaan!

Ainoa asia mikä varjostaa, on se, että olen tällä hetkellä määräaikaisessa työsuhteessa (äitiyslomasijaisena) ja työsopimus on teoriassa maaliskuun loppuun. En kuitenkaan usko tämän henkilön jota sijaistan palaavaan vielä silloin, mutta eihän sitä tiedä. Siinä tapauksessa jos minulle ei ole tarjota jatkoa täällä, toivon ettei raskaus ole vielä näkyvässä vaiheessa, jotta voisin hakea muuta työtä ja olla töissä äitiyslomaan asti.

29/261 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täälläkin toivotaan pienokaista ja toivottavasti päästään yrittämään mahdollisimman pian. Takana viikon 12+ keskenmeno elokuulta ja oireet jatkuvat edelleen. Uskon silti vakaasti saavani tulevaisuudessa pidellä omaa pienokaista rinnallani <3

Koskaan en ole käyttänyt itse ovistestejä, mutta haluaisin kuulla niistä kokemuksia!

http://aamualkoisuudelmilla.blogspot.fi

30/261 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vois olla mun ketju.. Meillä on pilleriliuskaa vielä 8 päivää jäljellä ja sitten mennään fiiliksellä.. saa tulla jos haluaa tulla.

Mulla on kaksi isompaa saanut tärppinsä heti pillereiden jäätyä, eli en ole odottanut yksi menkkoja. Sitten kolmatta yritettiin 18kk ja viimein clomeilla tärppi. Pelottaa ettei kroppa ja pco laihtumisesta huolimatta anna mulle luomuovista. Vaikka puhuttiin miehen kanssa, ettei ressata niin mulla on nyt kuitenkin hirvee vauvakuume :) Tää ois sitten se viimeinen ja mielelläni soisin nykyiselle avomiehelleni toisen yhteisen, miehellä ei muita ole, mulla sen sijaan on kaksi aiemmasta suhteesta.

Mä olen vielä hetken 30v, mies on 32v ja aiemmat on -04, -07 ja -12

31/261 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tänne kuuluu? Itselläni alkoi juuri yk 2 (Kp 1/28). Kierto pysyi samana kuin e-pillerien aikaan, ja toiveissa olisi, että näin jatkuisi ensi kierrossakin. Joulua odotellen, kun sillon pääsee taas jännäilemään testien kanssa ja toivottavasti myös silloin tulisi mukavia uutisia. ^_^ 

32/261 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou,

Joku kyseli täällä hankinnoista.... noh, itsehän olen tilannut jo kahden vuoden ajan vauvalehteä. Alkuun tilasin sen omaan vauvakuumeeseeni, kun mies ei vielä ollut lämmennyt ajatukselle. Nyt on kyllä sellai fiilis, et lopetan sen lehden kunhan tämä jakso päättyy. Vanhan kehdon olen ostanut ja kunnostanut. Keinutuoli ostettiin myös, ihan muutenkin vain mutta myös sillä ajatuksella, että siinä on sitten kiva keinua vauva sylissä. Myös yksi hoitoalusta ja joitakin varusteita mitä saanut jostakin tilauslahjana on. Enpä tiedä mitä niillä teen, laitan vaikka kiertoon, jos meille ei sitä vauvaa suoda.

täällä pyörähti yk 13 käyntiin tuossa tammikuun loppupuolella, nyt siis elellään kp 12...

33/261 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse ainakaan tuon linkin kautta facebookkiin! Sanoo vain että sivu on vanhentunut tai virheellinen?

Meillä mies ei osaa vieläkään sanoa haluaako sitä kolmatta vai ei :/ tais olla liian kova shokki, kun aikasemmin ollaan tosiaan puhuttu että vasta myöhemmin ja varsinkin sen jälkeen, kun olen päässyt töihin. Harmittaa..itsellä ois niin hyvä fiilis ja tiedän, että jaksaisin vielä sen kolmannenkin.

Hankinnoista: kaikki perustarvikkeet hommattu jo esikkoa odottaessa. Kakkosta odottaessa hommattiin tuplarattaat, manduca ja croozerit. Kolmoselle pitäis ostaa uusi turvakaukalo ja sitten myöhemmin turvaistuin :)

Kirppiksiltä löytää varsinkin vauvan vaatteita tosi hyvin!

35/261 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tämä näyttäisi sellaiselta ketjulta, että voisin heittäytyä mukaan. Ikää alkaa olla lähemmäs 40 ja kaksi tyttöä (8 ja 11v) minulla on jo ennestään. Enpä olisi uskonut että näin voi käydä, mutta vauvakuume tuli kuitenkin. Aivan kuin kohtalon ivaa, mutta gynekologi poisti juuri kierukan joka oli lähtenyt paikoiltaan. Ajatuksena ei kuitenkaan ollut ihan vielä alkaa edes yrittämään iltatähteä, mutta niinhän siinä nyt kuitenkin taitaa käydä. Yritämme kuitenkin siirtää aloittamisen yritystä huhtikuulle jos vaan mitenkään maltamme :) 

36/261 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rellu: Kiva kun olit jaksanut taas päivitellä listaa meistä kuumeilijoista. :) Miun kohdalle saa sitten ensi kerralla päivittää yrityksen aloituksen ajankohdaksi helmikuu 2014. 

Huomenna lähtee viimeinen rengas veke ja tyhjennysvuodon pitäisi alkaa perjantaina tai lauantaina, jonka jälkeen pääsee sitten lopultakin "tositoimiin". :D 

Selvästi tämä kuukauden mittainen ylimääräinen mietintäaikaa teki meille ihan hyvää. Saatiin ihan rauhassa keskusteltua miehen kanssa kaikki asiat läpi ja nyt kun mieskin on viime hetken paniikkinsa panikoinut, niin odottavaisin mielin voidaan kuumeilla yhdessä. 

Reetukka: Teillä oli ilmeisesti myös jonkinlaista empimistä miehen puolelta, onko tilanne muuttunut mihinkään suuntaan?

Mie laitan tuonne fb-ryhmään liittymispyynnön heti kunhan pääsen koneelle. Puhelimella se ei jostain syystä onnistu. 

37/261 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan siirretään yrittämistä vielä ainakin kuukaudella tai kahdella käytännön syistä... Mua kiinnostaa kauheasti se, miten saatte pidettyä haluja yllä yrittämisen aikana :) Meillä ei peitto heilu kuin kerran viikossa, itse olen se viriilimpi tapaus. Kenelläkään samanlaista tilannetta?

Vauvatavaroita ei ole kuin yhdet villasukat :) Nekin ostin "vahingossa", eli ostin ystävälle joka odotteli vauvaa, mutta ne olikin väärän väriset...

38/261 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuJ!

Todellakin on sama tilanne!

Meillä on yrittäminen ns. konkareihin verrattuna vielä tosi alussa, mutta tiukille ottaa ajoittain jo nyt. Olen aivan s**n turhautunut tällä viikolla. Parhaat hetket käsillä kropasta ja kalenterista katsottuna (tikusta en tosin olen ovulaatiota löytänyt, vaikka joka päivä olen samaan aikaan ohjeiden mukaan ottanut testin), mutta menemättä kovin yksityiskohtiin niin homma ei vaan ottanut onnistuakseen, vaikka kolme kertaa on yritetty eilen ja viikonloppuna. Taitaa olla liikaa "pakon" maku asiassa, vaikka sitä on koitettu välttää ja molemmat lasta haluaa (tätäkin olen kysynyt monta kertaa, että miehen sanoa jos onkin tullut toisiin aatoksiin).

Meillä ei ole seksiä yleisesti edes joka viikko, mikä on molemmille aivan jees. Ei vain riitä sitä himoa kaiken muun keskellä. Alussa hermoilin tuosta, että "miksi meillä ei ole seksiä niin ja niin usein", mutta nyt olemme melkoisen sinut asian kanssa. Siinä on meillä (minun mielestä) vain sellainen juttu, että tällä seksimäärällä saattaapi tuo yrittäminen kestää aika kauankin, jos ei millään tavalla hommaa yritä ajoittaa.

Paras hetki taisi olla eilen, mutta se sitten meni puihin koko homma....

Blaah.

39/261 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil halut hävisi yhtäkkii johtuen varmaan ressistä ja mietin ite et mite saahaa vaava aikaseks ku ei ees tee mieli harrastaa seksiä noh tuli tilanne ja puhdistettiin vähän ilmaa ni johan alko halutki heräämää... Mie sano et oon unohtanut kokonaan kaikki asiat mistä se tykkää mitä mä teen et sen takia sitä ei haluta xD tosiN mun mies on 2viikkoo pois kotoont joka kuukaus et seki vähä hankaloittaa mut ootan innolla et tulee viikonloppuna kotiiN xD päästää vaavahommiin ihan toden teolla.. Ovilaatiosta ei mitää havaintoo ku kierukka ollu niin kauan et en ees tiiä mikä kierto mulla on mut kyl se vaava sieltä tulee ku oikee hetki on pikkaselle :) jokaiselle teille ihanaa tätä päivää 

40/261 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos naiset tsempeistä tuohon miehen jahkailuun!! Ne helpotti todella. Oon pitänyt hiljaiseloa nyt ja antanu pölyn laskeutua, ja sen takia täällä myös mua ei paljon oo kuulunut, sain kyllä viestinne, kiitos siis tuesta! Repale tuolla kyselikin tilannetta. Nyt ei ainakaan samanmoisia panikointeja ollut, ja itsekin oon rauhoittainut tilannetta. Mies kyllä on hyvin tietoinen mun kuumeilusta ja välillä kun esim tulee tv:sta raskauteen/vauvaan liittyviä mainoksia, se katsoo muhun hymyillen. Ei ainakaan juokse karkuun :D Kyllä se pahin varmasti on takanapäin, niinkuin tunnuitte tietävänkin kommenteissanne "jäävuoren huipuksi"  ;) 

Kiitos Rellu kun jaksat päivitellä listaa!

mulla on meneillään ensimmäiset luomut, ja kierto näytti tän perusteella ainakin pysyvän suht ennallaan. Nyt siis kp 3/29, yk2.

helmikuu jo pyörähtänyt käyntiin, äkkiä se vaan menee kun on arki käynnissä! Mitenkäs vuoden vaihteen "elämäntaparemontit" on sujunu teillä, jotka sen aloitti? Itsellä yllättävän hyvin, viime vko hieman heikompi, mutta kokonaisuudessaan liikkeellä on oltu ja herkut vähentynyt. Painoa pudonnu n. 2-3kg, tavoitekin tosin max -6kg..