Haluaisitko, että minareetti rakennettaisiin naapuriisi?
Aurinko kun nousee alkaa tornista kuulumaan huutoja. Helsinkiin halutaan nyt moskeija minareetteineen. Minä Dubaissa asuneena en missään nimessä haluasi moista melusaastetta kovin lähelle.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:27"]
Sama, minä olen ollut Sharjahin puolella Dubain naapurissa ja siellä jouduin nukkumaan korvatulpat päässä ja se oli yhtä tuskaa kun kaikki tornit huusivat ja ääni kaikui korkeiden talojen välissä. Ideanakin, että noi musliminatsit pystyttelevät jotain terrorismitolppia on kuvottava, melusaasteen lisäksi. Monessa maassa kielletty nuo Euroopassa, esim Sveitsissä.
[/quote]
Eihän siihen ees herää. Asuin Palestiinassa ja nukuin paremmin kuin Suomessa jossa juopot möykkää 24/7.
En haluaisi eikä sellaista onneksi kyllä tulekaan. Asuinalueellani ainoat äidinkielet ovat suomi ja ruotsi, joten ei siis tarvetta minareetille.
Ottaisin mieluummin minareetin, kuin naapurissa asuvan juopon, joka kolisee, soittaa musiikkia yöllä sekä sammuu välillä minne sattuu rappukäytävässä.
Jos saisin valita, joko minareetti vai juopot, metelöivät naapurit, niin valinta olisi helppo: ilman muuta minareetti. Minareetti pitää ääntä tiettyinä aikoina, mutta juoppolallit örveltää yöt ympäriinsä. Tervetuloa minareetti, juoppohullut ulos.
En. Siksi muutinkin pois Helsingistä. Vihreiden jylläämä valtuusto laittoi jo helsinkiläiset maksamaan paperittomien terveydenhuollot ja muslimien erikoisnirsoilut milloin minkäkin suhteen. Olisi siis ihan mahdollinen skenaario, että vaikkapa Itäkeskukseen tulisi minareetti.
Tämän nimenomaisen talon viereen toki haluaisin, vaikka useampia. Olen nimittäin muuttamassa ja tässä on muutama ördääjänaapuri joille tuommoinen aamujoikaaminen olisi just sopiva.
Olen asunut koko ikäni, 45 vuotta, minareetin lähellä. Ala-asteen kouluni oli sadan metrin päässä minareetista.
Ei ole koskaan ollut mitään häiriötä minareetista. Mitä vauhkoatte?
Ja tämä ihan Suomessa.
Minareetin ääniä en ole ikinä itse kuullut. No mutta mikäpä siinä.
Kuhan ei lasten päiväunia häiritsisi :).
Ni mikä ettei. Olen asunutkin moskeijan lähellä, siinä ei kyllä ollut minareettia.
MInareetti ei haittaisi, eikä moskeija. Mutta ilman ääniä, kiitos.
Kaikki kirkot vierekkäin, koska Suomessa on uskonnonvapaus. Ei häirihe, vaikka ateisti olenkin. Eikä melu pelota.
Lukekaapa tuo Saku Timosen blogikirjoitus.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 11:27"]
Ei haittaisi ollenkaan. Ei niistä rukouskutsuja huudeta länsimaissa, jossa asutus ympäristössä on muuta kuin islamilaista. Tilanne on siis ihan eri kuin jossain Dubaissa.
terveisin Lontoossa moskeijan likellä asunut
[/quote]
Moskeija tosin ihan eri asia, mutta jatka toki höpöttämistä.
[/quote] Ei hemmetti kun en jaksa enää tätä typeryyttä/tietämättömyyttä ja yleistä urpoilua.
[/quote]
Niin kysymys oli minareetista, ei moskeijasta.