Kt- asukit. Missä säilytätte työkaluja esim sahat ja porat
Kommentit (29)
Eteisessä on kaappi, johon mahtuvat.
Meillä on porakoneet ja muut eteisen kaapissa.
En omista vasaraa, ruuvinväännintä ja ruuvimeisseleitä kummempia työkaluja. Nuo mahtuu eteisen kaappiin.
Tarvittaessa lainaan naapurilta, ystävältä, kirjastosta tms. Ei kaikkea tarvitse omaksi ostaa ja tilaa viemään, harvoin tarvin noitakaan, jotka mulla on.
Lasitetulla parvekkeella isossa laatikostossa, siellä myös partsipuutarhatarvikkeet.
Tällaisen vanhanaikaisen (vm. -85) kerrostalokaksiopohjapiirustuksen etuna on todella runsas kaappitila. Eli yksi kokonainen eteisen kaappi on pyhitetty työkaluille. Ylähyllyllä puutyökalut ja hiomavehkeet, alempana sähkötyökalut terineen, siitä alempana polkupyörätyökalut ja -varaosat, siitä alaspäin on joulukoristeet ja pöytätuuletin ja alimpana öljyt, liuottimet, maalit, pensselit. Ja jollain hyllyllä on aina voimakas taskulamppu koska tämä kirottu eteinen on niin törkeän pimeä.
Pisimmät esineet kuten pitkän kaarisahan olen sujauttanut näpsäkästi kirjahyllyn ja vaatekaapin takana olevaan kapeaan tilaan. Ja siivouskaapissakin taitaa olla jotain pitkää vatupassia ja momenttiavainta ja jatkovartta.
Eri asia sitten on että missä näitä voisi järkevästi käyttää... Muutaman pienen tee-se-itse-projektin olen tehnyt keittiössä mutta kun tekee yhdenkin homman niin että aurinko paistaa suoraan ko. huoneeseen, tajuaa pölyn leviävän aivan kaikkialle.
Kerrostalon varastokomerossa ja pienemmät kalut sisällä yhdessä kaapissa. Ei kerrostaloihminen niin paljon niitä kaluja tarvi. Jos omistaa mökin , niin ne on siellä. Siellähän niitä tarvitaan.
Jos taas on kaupungissa oikeasti tuon alan harrastaja, niin pyhittää yhden kaapin näille tavaroille...
Siivouskaapissa ne eniten tarvittavat (ruuvit, meisselit, naulat, vasarat, pihdit jne.), isommat vempeleet vaatehuoneessa, jossa ei sitten muuta olekaan.
Kaikki nerot jonossa vastaamassa kysymykseen.