Minulla on iso ongelma miesten suhteen, mikä pitää minua sinkkuna
Exäni kanssa tuli oltua yhdessä kauan, annettua tälle koko sydän ja häät ja lapsetkin olivat suunnitelmissa lähitulevaisuudessa kun mies löysi toisen ja lyhyen ajan sisällä meni menojaan. Surut exäni suhteen on jo surrut, mutta jälkensä se jätti: minun päähäni ei mahdu, että miksi joku tahtoisi olla vain minun kanssani. Kivan miehen tavattuani mietin vain että hänen peräänsä täytyy olla monet muutkin naiset, miten minä muka erottuisin. Tai jos erottuisikin, niin miehellä varmasti kova draivi päästä pettämään kun naisia on tarjolla.
Miesystäväni ennen exääni petti melkeinpä koko parivuotisen suhteen, joten en jaksa enää uskoa yhtään uskolliseen parisuhteeseen. Olen pohtinut omia toimintamallejani ja olla mahd. vähän roikkuva tmv. mikä ajaisi miehen pettämään, mutta tuntuu että ainoa keino on hyväksyä se että en koskaan tule olemaan ainoa ja se ykkösvaihtoehto, vaan että kyllä on vieraita kakkua jakamassa.
Kommentit (9)
Niin surullista. Teidän petolliset exänne ovat pilanneet elämäänne näin pitkäksi aikaa tempuillaan. Toivottavasti pääsette noista ajtuksista vielä yli. Tsemppiä!
No minun miehelläni on kaksi avioliittoa takana ja korkeatasoisia naisia ja ajattelen, että on hieno kuulua tähän joukkoon ;)
No jos luovut ajatuksesta, että on joku yhtenäinen ryhmä "miehet", jotka ovat kaikki samanlaisia ja tajuat, että ihmisiä hekin kaikki ovat, niin kummasti pitäisi avautua mieli näkemään ne valtavat mahdollisuudet mitä on. Nää huonot kokemukset voi unohtaa ja eikun uutta etsimään, siis uutta Persoonaa.
Ap, valitettavasti ongelmasi ei ole oikeastaan se, että sinun miehesi ovat pettäneet sinua vaan se, että nyt et sitten uskalla luottaa miehiin. Luottamuspula on tosiaankin melkoisen varma keino pysyä sinkkuna.
Entäpä jos hakisit itsellesi ammattiapua. Terapeutin kanssa voisit puida käsittelemättömäksi jääneet erosi. Samalla saisit rakennettua itsellesi terveen itsetunnon ja uskaltautuisit luottamaan itsesi lisäksi myös miehiin.
Tsemppiä!
Sama juttu mulla, paitsi itse en ole edes ollut koskaan parisuhteessa. Tosi vaikea kuvitella, että joku haluaisi PELKÄSTÄÄN mut, varsinkaan, jos on vaihtoehtoja. Joku voisi HUOLIA ehkä sitten, jos ei tosiaan muuta saa, mutta olis sekin aika inhottavaa, että joku kattelis vaan sen takia, kun ei ole parempaakaan (muutakaan) tarjolla.
Minä kun en satu olemaan mitenkään erityinen, siis kaunis.
Et ole vielä valmis uuteen suhteeseen, eikä se ole sinänsä mikään ihme noiden kokemusten jälkeen. Sä et voi syyttää tulevaa seurustelukumppaniasi niistä asioista, joita exäsi on tehneet. Hän on eri ihminen ja vastaa vain omista tekemisistään. Anna itsellesi aikaa, olet valmis uuteen, kun pystyt aloittamaan sen puhtaalta pöydältä. Kaikki miehet eivät ole samanlaisia aivan kuten naisetkaan eivät ole samanlaisia.
Sama ongelma minullakin, olen mies. Osaavat ne naisetkin.