Puolisoni mielestä jonotin väärin!?
Mulla on keskieurooppalainen puoliso ja välillä ollaan niin erilaisia, mitä tulee kohteliaisuuteen ja käytöstapoihin.
Puolisoni oli siis kaupassa jo kassalla maksamassa ja hänen perässään oli jo kassalla kaksi asiakasta. Tulin kauppaan muutaman hetken päästä (olin parkkeeramassa autoa) ja jätin postitukseni. Hänen mielestään olisi ollut ok jättää paketti heti, koska ollaan samaa perhettä. Minä suomalaisena menen automaattisesti jonon perälle ja odotan vuoroani.
Hänen mielestään kuulemma aivan typerää käytöstä. Miten voidaan olla näin erilaisia, menee hermot nykyään joka asiaan erilaisuudessa!
Mitä mieltä muut?
Kommentit (9)
Suomessa jonotetaan oikealla kaistalla. Teit aivan oikein.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, minä vastaavassa tilanteessa menen vaimon viereen jonossa ja hoidamme asian samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, minä vastaavassa tilanteessa menen vaimon viereen jonossa ja hoidamme asian samalla kertaa.
Toki voi mennä myös jos joku tuttukin on kassalla. Turha jäädä jonottamaan muutenkin, varsinkin jos yhtään kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi Hulkkosen aikamiespoika, jos on sattunut huono päivä, tirvaista kirsuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, hyvä tietää, että noinkin voi toimia. Jos minä näen jonkun tuttuni jonottavan kassalle suklaapatukka kädessään, minä voin kurvata siihen täyden ostoskärryn kanssa, koska mehän tunnemme toisemme. Harmi, jos sinä olit tuttuni takana seuraavana.
Venäläiset tekee tuota, yksi seisoo kassalla ja kun sen vuoro tulee jostain ryntää tusinan verran väkeä täysien ostoskärryjen kanssa ja suomalaista vatuttaa kun valitsin sen jonon, kun luulin että siinä on vain yksi tyyppi ja vähän ostoksia. Suomessa kaikki jonottaa yhdessä, ei varata paikkoja muille.
Onpahan ongelmat.
Teillä ei taida mennä kovin hyvin, kun etsit vahvistusta puolison käytöstä vastaan?
Hyvä kysymys. Kumpikin on tavallaan oikeassa tuossa. Sinäkin.
Jätä se sika