HUOM! Monelle varmasti arka aihe (läheisten menettäminen), mutta...
- Minkä ikäinen olet ja luettele ihmiset, jotka ovat poistuneet elämästäsi tähän mennessä? Meinaan silleen niinku lopullisesti...
Anteeksi huono kysymyksen muotoilu, mutta menen lukkoon tällaisissa asioissa. :( Vastaan itse kohta.
Kommentit (80)
26 v.
Isä, täti, kaikki isovanhemmat.
Olen 43. Läheisistä on kuollut äiti, isä, setä ja kaikki isovanhemmat.
46-vuotias, kaikki isovanhemmat kuolleet jo kauan sitten (kahta en edes ehtinyt tavata), lisäksi isäni kuoli melko äskettäin ja appeni jo vuosia sitten.
Olen 44v.
Molemmat mummot ( vaari kuoli jo sodassa ja toista vaaria ei ollut).
Äiti.
Serkku.
Ystävä.
2 koulukaveria.
Isoäiti (muut isovanhemmat olivat kuolleet jo ennen kuin olin syntynyt tai kun olin niin pieni etten muista sitä), isä, miehen isovanhemmat, paras ystävä, toinen läheinen ystävä, kaikki kummit. Yhden keskenmenon olen kokenut myös ja kyllä sekin aika iso menetys oli.
44 v ja olen menettänyt:
vaarin, ukin, mummin, 2x isoisoisän, 2x isoisoäidin, tädin, 5 (itsemurhia) koulukaveria, 1 todella läheisen lapsen, kerhokaverin, 1 kaveri hukkui (olin itse paikalla)
Siinäpä nuo taisivat olla
42v ja molemat vanhemmat, kaikki isovanhemmat, appivanhemmat molemmat ja muutama erittäin läheinen ystävä.
37v, ja kaikki isovanhemmat, osa ennen syntymääni. Lisäksi kaksi enoani ja yksi täti, kaikki päälle 70v.
24v. olen.
Äiti, sisko, kaikki isovanhemmat, kaksi ystävää
30 vuotta, isä, kaikki isovanhemmat, yksi vaaripuoli (läheisempi kuin oikea vaari), kaksi tätiä, miehen puolelta yksi läheinen sukulainen.
24-vuotiaaseen mennessä...
- Isä kuollut, molemmat papat, mummo, kaksi enoa, täti.
Ystäväpiiristäni ei onneksi ketään todella läheistä!
- Mukava kaveri/"hyvänpäivän tuttu" menehtyi taannoin, koulukaveri, sekä teiniaikainen poikakaverini... Heidän kuolemansa kosketti kyllä.
Olen 38 v, ja manan majoille on lähtenyt
kaikki isovanhempani
isäni
3 tätiä
setä
3 vanhaa luokkatoveria
entinen poikaystävä (autokolarissa)
Rakas ystävä rintasyöpään
37v ja
Neljästä isovanhemmasta 3
1 sedistä
äitipuoli
ystävän isä joka oli tärkeä
Miksi tämä aihe olisi arka? kuolema on luonnollinen asia, elämä on kuolemista. Joskus se toki osuu kohdalle liian julmalla tavalla, liian aikaisin tmv mutta itse kuoleminen, sitähän kohti tässä kaikki mennään.
Minä olen haudannut mummoni (muita isovanhempia ei ole ollutkaan) joka oli äärimmäisen tärkeä ihminen minulle kun kasvoin, ilman häntä en ehkä olisi näinkään täyspäinen kuin mitä olen. Olen haudannut myös äitini joka kuoli 47v iässä sairastettuaan 4v ajan.
Olen 35. Sukulaisistani on kuollut kaikki isäni, isovanhemmat, useampi isän sisarus, serkun lapsi. Toki sitten lisäksi pitkäaikaisia naapureita ja muita tuttuja jne.
Olen 44 v.
minulta on kuollut tärkeysjärjestyksessä
isä
ukki
kummitäti
kummisetä
täti
ja kai rakkaan mummonikin voisi sanoa poistuneen, kun ei enää tunnista minua, jäljellä on lähinnä ihmisen kuori.
Olen 40, ja olen menettänyt tähän mennessä yhden isovanhemman (papan), yhden enon ja yhden sedän. Kolme isovanhempaa olen näinkin pitkään saanut pitää.
Olen 40v, elämästäni on poistunut 2 isäpuolta, kaikki isovanhemmat ja kaksi isotätiä.