Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettimies kertoi harrastavansa crossfitiä

Vierailija
05.07.2013 |

Kirjoittelin miehen kanssa, joka ilmoitti harrastuksekseen crossfitin. Miehellä on kuulemma talossaan kuntosali, jolla tätä harrastaa. Ihmettelen! Harrastan itse liikuntaa, crossfitiä en ole kokeillut mutta olen ymmärtänyt, että se on AINA ohjattua liikuntaa, koska tehdään täysillä tehoilla eikä kotikuntoilu nyt sellaista useinkaan ole. Miltä tuo teistä kuulostaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole aina ohjattua, voit mennä crossfit-salillekin ja treenata itseksesi.

Vierailija
2/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta? Ehkä sun oma käsitys on väärä. Sehän riippuu ihan henkilön omasta motivaatiosta kuinka täysillä vetää, vaik ilman ohjausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen sitten kropasta, onko oikeasti treenannut.

Vierailija
4/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan perinteisesti värittää vähän itseään paremmaksi kuin on, sitähän kaikki tekee. Treenaa kovasti kotona, lukee crossfit keskusteluita ja ehkä osallistuu myös nihin.. Onko se oikeaa crossfit harrastusta vai ei?

Kuinka oleellinen tuo asia on sinulle? Etsitkö ihan vain seuraa vai elämänkumppania? Kaverina tuollainen vähän itseään värittävä ärsyttää, tulevassa puolisossa se on ihan hyvä jos osasi aikanaan markkinoida itseään..

Vierailija
5/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen aina ihmisiä jotka lähtökohtaisesti lähtee siitä perusajatuksesta että kaikki muut valehtelee aina... Onko se sitten heille itselleen niin luontaista että olettavat muidenkin toimivan samoin.

Vierailija
6/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ajattelen, että crossfittiä treenaa vain kovakuntoiset ja ohjatusti, koska harvalla on niin hyvä itsekuri, että voisi treenata itsekseen samalla tavoin kuin ryhmäpaineessa tai ohjauksessa. Siksi tuli tuosta sellainen olo, että mitääh..Olen itse liikunnallinen ja myös varovainen väittämään, että olisin hoikka tai kovakuntoinen, koska luen itse liikuntablogeja ja tiedän "oman paikkani", en ole kovakuntoisin ja hyväkroppaisin enkä halua sitä väittääkään.

Kiitos hyvistä kommenteista, ehkä pitää vaan kysyä tarkentavia lisäkysymyksiä mieheltä. Kuitenkin se, että yrittää antaa paremman kuvan heittämällä tuon lajin nimen niin on itselleni iso miinus. Ap.

Vierailija
7/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 11:48"]

Kummastelen aina ihmisiä jotka lähtökohtaisesti lähtee siitä perusajatuksesta että kaikki muut valehtelee aina... Onko se sitten heille itselleen niin luontaista että olettavat muidenkin toimivan samoin.

[/quote]

Eihän kyse ole valehtelusta vaan tuon lajin tuomista mielikuvista. Kannattaako kertoa harrastavansa crossfitiä jos kunto ei ole kuin keskinkertainen, entä kannattaako kertoa harrastavansa juoksua, jos vain hölkkäät kevyesti 4 km lenkkejä? Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?

Vierailija
8/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 11:48"]

[/quote]

Eihän kyse ole valehtelusta vaan tuon lajin tuomista mielikuvista. Kannattaako kertoa harrastavansa crossfitiä jos kunto ei ole kuin keskinkertainen, entä kannattaako kertoa harrastavansa juoksua, jos vain hölkkäät kevyesti 4 km lenkkejä? Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?

[/quote]

Niin mutta entä jos/kun oikeasti harrastaa crossfitiä tai juoksua? Mistä lähtee se oletus ettei tuo mies voi harrastaa crossfitiä (ja sitäkin voi muuten harrastaa huonokuntoisemmat aloittelijatkin, silloin tosin mielellään ohajtusti) tai joku voi harrastaa juoksua vaan että he ovat vain "hölkkääjiä"? Mitä se oikeasti noita lajeja haarastavan sitten pitää sanoa, miten se ilmaistaan "oikein"?

Vierailija
9/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ohjattu tulee tuossa kuntosalien myyntipuheista. Totta kai noita voi harrastaa ilman maksamista ja ohjaustakin.

Vierailija
10/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 12:04"]

Se ohjattu tulee tuossa kuntosalien myyntipuheista. Totta kai noita voi harrastaa ilman maksamista ja ohjaustakin.

[/quote]

No crossfittiä treenaavat sellaiset, jotka haluavat kehittyä ja se on helpompaa ohjauksessa. Siksi olen itse päätellyt, että lajiin kuuluu oleellisesti ohjaus, toisin kuin muissa lajeissa. Mutta ilmeisesti edellinen kommentoija ei ole sellainen asiantuntija, joka osaisi perustella paremmin, miksi juuri crossfitissä voi kehittyä niin hyvin ilman ohjausta?

Kyse siis ei ole "kuntosalien myyntipuheista" vaan lajin luonteesta. Viitsithän perustella jos vastaat tähän.

Ap.

Vierailija
11/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 12:04"]

[/quote]

No crossfittiä treenaavat sellaiset, jotka haluavat kehittyä ja se on helpompaa ohjauksessa. Siksi olen itse päätellyt, että lajiin kuuluu oleellisesti ohjaus, toisin kuin muissa lajeissa. Mutta ilmeisesti edellinen kommentoija ei ole sellainen asiantuntija, joka osaisi perustella paremmin, miksi juuri crossfitissä voi kehittyä niin hyvin ilman ohjausta?

Kyse siis ei ole "kuntosalien myyntipuheista" vaan lajin luonteesta. Viitsithän perustella jos vastaat tähän.

Ap.

[/quote]

Siis oikeesti? Mitä tahansa lajia voi harrastaa ilman ohjaustakin. Ei se nyt siitä varmaan paljoa parane vaikka joku vahtaisi vieressä kun teet leuanvetoja. 

Vierailija
12/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pariin otteeseen crossfit-treeneissä (ystävä on crossfit-ohjaaja), laji sujuu oikein hyvin itenäisesti ihmiseltä joka hanskaa perustekniikat vapailla painoilla treenatessa salilla (ja mielellään kahvakuulalla). Liikkeethän ei ole vaikeita ja kelloa vastaan (ja itseään) siinä kisataan. Netistä saa joka päivälle uudet ohjelmat halutessaan, tosin ne löytyvät myös joka päivä crossfit-salien seinältä.

Vierailija
13/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 13. ap.

Vierailija
14/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut 12, perustelut..

Vierailija
15/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 12:26"]

Perustelut 12, perustelut..

[/quote]

En jaksa. Ihmettelen enää, että se ukko jaksaa kirjotella sun kanssasi? Itse lopettaisin.

Vierailija
16/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 lisää vielä että vaikka se mielikuva (mainoksista?) on ainoastaan niistä supertreenatuista paidattomista sali-arskoista crossfittaamassa niin todellisuudessa ihan kaikenkuntoisia ja -näköisiä ihmisiä käy lajia treenaamassa, se sopii aivan aloittelijoillekin.

Vierailija
17/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosi hyvä merkki tai sit huono.

Jos joku harrastaa crossfitiä yksikseen kotona, niin tulee mieleen, että on varmaan tosiurheilija, joka on harrastanut juoksua, punttia, tai eri lajeja pienen ikänsä, on oppinut ohjatusti crossfitiä ehkä kessan pari ja sitten treenaa itekseen. Minä esim. olen koko ikäni urheillut, nuorena kilpaa, mutten tykkää ohjatusta liikunnasta. Pystyn vetämään itekseni täysillä sikarääkin ja mieluummin teenkin niin kuin menen johonkin "kerhoon". Tietysti on hyvä saada ohjeet ja oikeat neuvot ammattilaiselta, mutta jos perusliikkeet on tuttuja, niin ei luulis olevan vaikeaa.

Tai sitten heppu on plösö, joka vaan yrittää vedättää.

Näet sitten treffeillä, kumpi on oikein. Treenattu kroppa puhuu omaa kieltään kyllä vaatteidenkin läpi.

Vierailija
18/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan urheile tosissaan. Kaksi varmaa todistetta: 1) kertoo harrastavansa crossfittiä 2) on rakentanut kunto/crossfit salin kotiinsakin. Mot.

Vierailija
19/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 12:50"]

Ei varmaan urheile tosissaan. Kaksi varmaa todistetta: 1) kertoo harrastavansa crossfittiä 2) on rakentanut kunto/crossfit salin kotiinsakin. Mot.

[/quote]

Onko se mies sitten väittänyt urheilevansa tosissaan? Eikö tuo ap ole se joka lähti siitä ajatuksesta että crossfitiä pitää vetää peräsuoli pitkänä ja hampaat irvessä? Jos se mies on sanonut harrastavansa crossfitiä niin mikä tässä on ongelma?

Vierailija
20/34 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, joka on todennäköisesti ollut sinkkuna aika pitkään, ja tulee olemaankin...