Nettimies kertoi harrastavansa crossfitiä
Kirjoittelin miehen kanssa, joka ilmoitti harrastuksekseen crossfitin. Miehellä on kuulemma talossaan kuntosali, jolla tätä harrastaa. Ihmettelen! Harrastan itse liikuntaa, crossfitiä en ole kokeillut mutta olen ymmärtänyt, että se on AINA ohjattua liikuntaa, koska tehdään täysillä tehoilla eikä kotikuntoilu nyt sellaista useinkaan ole. Miltä tuo teistä kuulostaa?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 12:55"]
Ap vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, joka on todennäköisesti ollut sinkkuna aika pitkään, ja tulee olemaankin...
[/quote]
Juuri niin, epäilee kaikkea mitä miehet sanoo ja sama jatkuisi parisuhteessakin.
Jos sinä ap et osaa kotona urheilla tosissasi, se ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen niin tekisi.
Crossfitissä tehdään ohjelmoitu WOD (workout of the day). Treenit voivat olla hyvinkin erilaisia. Se voi olla aikaa vastaan tehtävä harjoite (tee niin monta kierrosta tiettyjä liikkeitä tietyssä ajassa), maksimivoimatreeni tai vaikka 5 kilsan juoksu. Ei treenien tarvitse tapahtua ohjatuilla tunneilla, jos tekniikka on kunnossa.
Ja sehän onkin sitten ihmisessä se tärkein puoli, että kuinka tosissaan treenaa... Miksette iske salilta niitä urhojanne?
Uskallanko mäkään enää ilmoittaa harrastavani uimista? Olen 93 kg läski, mutta uin kyllä 1-3x/vko. Jos ilmoitan uinnin harrastukseksi, niin pitääkö silloin olla uimarin kroppa?`Eikö saa sanoa harrastavansa, jos ei ole sellainen, kuin jonkun mielikuvissa?
Ja jos joku nyt sanoo mulle harrastavansa vaikka ranskaa. Niin pitääkö mun vetää pultit, jos se ei osaa keskustella Voltairen ajatuksista ranskaksi? Jos se osaankin vasta vaan alkeet?
No jäin pohtimaan aihetta, koska jos mies ilmoittaa harrastavansa jotain kuntoilua, on tietysti kiva tietää, minkä kuntoinen mies on, voisimmeko käydä juoksemassa tai kuntoilla muuten yhdessä. Ajattelin ensin, että mies on tosi hyväkuntoinen, kun ilmoitti tuon crossfitin lajikseen. Kun kysyin, miten hän tuota jaksaa treenata helteillä, mies ilmoittikin, että hän käy golfaamassa. Eli miehen kommentit liikuntaharrastuksistaan hieman hämmentävät. Itse käyn juoksemassa vain lyhyitä juoksulenkkejä ja siksi en ole hyvää seuraa kovakuntoiselle, tuo mies ei kuitenkaan sellainen taida olla.
Ei kuntosali kotona minusta kerro mitään siitä, millä tavalla treenaa tai mitkä ovat treenitavoitteet. Kuntosali kotona kertoo minusta vain siitä, että on talo, johon on voinut laittaa kuntosalin ja ehkä siitä, että ei halua tai ei voi käydä muuten salilla. Sehän taas riippuu ihan ihmisestä, minkälainen ratkaisu kenellekin toimii. Mutta se, että kuntosali jollain kotona on, ei kerro vielä juuri mitään.
Kiitos asiallisille kommentoijille. Ap.
No voiskohan olla niin, että tuo mies harrastaa crossfitia, mutta kovemmilla helteillä käy golfaamassa? Vai onko noi jotenkin toisensa poissulkevia lajeja? Mulla on semmonen mielikuva, että toi golf olis hyvä "jäähdyttely" tai välipäivän löysempi treeni, jos crosfittaa muuten lujaa.
Tai voisko olla niin, että vaikka ilmottais lajikseen tuon crossfitin, niin ei kuitenkaan treenaa ihan 7 x viikko? Kyllä mä ilmoitan lajikseni golfin myös tammikuussa, vaikken silloin juurikaan pelaa...
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:14"]
Ja sehän onkin sitten ihmisessä se tärkein puoli, että kuinka tosissaan treenaa... Miksette iske salilta niitä urhojanne?
Uskallanko mäkään enää ilmoittaa harrastavani uimista? Olen 93 kg läski, mutta uin kyllä 1-3x/vko. Jos ilmoitan uinnin harrastukseksi, niin pitääkö silloin olla uimarin kroppa?`Eikö saa sanoa harrastavansa, jos ei ole sellainen, kuin jonkun mielikuvissa?
[/quote]
Itse olen ratkaissut tuon siten, että minusta on näkyvissä kuva, josta selviää ruumiinrakenteeni (en ole hoikka). Sen lisäksi pyrin keskustelemaan lajien sisällöistä. Jos joku kertoo harrastavansa juoksua, kysyn, minkä pituisia lenkkejä hän juoksee. Kuntosali harrastuksena taas voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Olen tähän mennessä aika kivasti saanut realistisen kuvan miesten kuntoiluharrastuksista, kun olen kysellyt vähän enemmän. Olen vastaavasti myös kertonut omista kuntoiluharrastuksistani ja pyrikinyt antamaan realistisen kuvan. Tämä oli nyt ensimmäinen tenkkapoo, joka on tullut vastaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:19"]
No jäin pohtimaan aihetta, koska jos mies ilmoittaa harrastavansa jotain kuntoilua, on tietysti kiva tietää, minkä kuntoinen mies on, voisimmeko käydä juoksemassa tai kuntoilla muuten yhdessä. Ajattelin ensin, että mies on tosi hyväkuntoinen, kun ilmoitti tuon crossfitin lajikseen. Kun kysyin, miten hän tuota jaksaa treenata helteillä, mies ilmoittikin, että hän käy golfaamassa. Eli miehen kommentit liikuntaharrastuksistaan hieman hämmentävät. Itse käyn juoksemassa vain lyhyitä juoksulenkkejä ja siksi en ole hyvää seuraa kovakuntoiselle, tuo mies ei kuitenkaan sellainen taida olla.
Ei kuntosali kotona minusta kerro mitään siitä, millä tavalla treenaa tai mitkä ovat treenitavoitteet. Kuntosali kotona kertoo minusta vain siitä, että on talo, johon on voinut laittaa kuntosalin ja ehkä siitä, että ei halua tai ei voi käydä muuten salilla. Sehän taas riippuu ihan ihmisestä, minkälainen ratkaisu kenellekin toimii. Mutta se, että kuntosali jollain kotona on, ei kerro vielä juuri mitään.
Kiitos asiallisille kommentoijille. Ap.
[/quote]
Onko se sitten suhteen kannalta niin tärkeää, että voi käydä yhdessä jollain lenkeillä? Mä en ainakaan etsi miestä lenkki/urheilukaveriksi. Oma mies pyöräilee - mutta se onkin sitten sitä pois alta risut-tyyppistä pyöräilyä, mä en edes halua pyöräillä niin lujaa.
Uimassa tai kuntosalilla käydään joskus yhdessä. Mutta kumpikin ui tai treenaa sitä omaansa. Aika sama, onko se mies siellä mukana vai ei.
T. se uiva läski
Älä teoretisoi kuntoilun osuutta liian pitkälle. Mene treffeille, ei siinä montaa minuuttia tai tuntia mene hukkaan ja asia varmasti selviää. Kuulostaa siltä että asia on jotenkin sinulle pakkomielle. Kirjoitat vain hänelle suoraan, että oma kuntoilusi on tasolla x ja että tuskin tulet nostamaan sen osuutta elämässäsi valtavasti nykyiseltään, joten miltä tämä miehestä kuulostaa, oletko hänen silmissään plösö nyhverö vai aivan mukava itsestään huolehtiva neitokainen.
t. pedantinpuoleinen mies joka ei osaisi kuunaan olla noin pedantti asiassa jonka voi tarkistaa ja päästä ohi tästä "ongelmasta"
31, kävin exäni kanssa lenkillä yhdessä. Siitä moinen ajatus, että harrastaa voi yhdessäkin. Toisaalta, eihän se sitä suhdetta pelastanut..:)
Tietysti etsin jotain, mitä voisi olla yhteistä jonkun miehen kanssa, kun nyt nää nettideittikuviot on meneillään. Tääkin keskustelu on vain siivu aiheesta, liikunta on mulle tärkeää mutta mulla on muitakin harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita. Viime kädessä on tietysti tärkeää, että arvomaailma kohtaa.
ap
En ole AP, mutta kyllä minä ymmärrän aloittajan toiveen lenkkeilystä yhdessä. Minulle ainakin on todella tärkeää, että saan harrastaa jotain yhdessä mieheni kanssa. Olen liikunnallinen nainen ja mieheni on entinen kilpaurheilija. Minusta on aivan luonnollista, että liikkuvat ihmiset haluavat jakaa tämänkin yhteisen kiinnostuksen kohteen parisuhteessaan.
Tottakai kummallakin kannattaa olla omatkin harrastukset, mutta mikäs sen mukavampaa kuin kehittää myös joku yhteinen liikuntaharrastus, esimerkiksi juuri tuo lenkkeily. :)
No jos kerran viestittelette toisillenne, kysy sitten asiaa ihan suoraan, hyvä ihminen! Eli kysy harjoitteleeko ihan tosissaan ja joka päivä ja onko tosi kovakuntoinen vai onko enemmän keskivertokuntoilija, jolla on urheilun lisäksi elämässä muitakin intressejä.
Juu, minä toivon kanssa että ap jättää sen miesparan vähän täyspäisemmälle naiselle....