Lapsille vain sukupuolineutraalit nimet.
Ulkopuolinen ei voi mitenkään tietää mitä sukupuolta lapsi on syntyessään. Sukupuolia on jopa satoja ja vasta kasvaessaan lapsi itse huomaa mitä sukupuolta hän on.
Siksi jo laissa pitäisi olla vaatimus että lapselle annetaan syntymän jälkeen sukupuolineutraali nimi. Myöhemmin aikuisena lapsi itse voi vaihtaa itselleen omaa sukupuolta paremmin kuvaavan nimen jos hän haluaa.
Kommentit (9)
Jorma sopii kaikille hyvin nimeksi.
Joo kaikille nimeksi ABC kunnes tietävät nimensä tai joku koodi vaan zxz164
Vanhemmille ei kuulu oikeus nimetä vaan jostain nimikeskuksesta pitäisi jakaa nimet
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmille ei kuulu oikeus nimetä vaan jostain nimikeskuksesta pitäisi jakaa nimet
Aloittajan ajatus oli niin typerä, että minäkin kannatan tuota nimikeskusta.
Onhan näitä neutraalieja nimiä. Erpo, Eivo, Etso, Aute, Ouko. Mielikuvitus on vain rajana.
Meneeköhän nyt vähän yli? Kautta historia on annettu yksi nimi ja sillä mennään. Oikeus sitä on muuttaa tottakai. Ei sitä voi muutella oman mielen mukaan kerran joka viiden vuosi. Miten nyt tuntuu muoti ilmiön ja oman herkkyyden mukaan.
Toisekseen, miten niin ulkopuolinen ei voi tietää? Ainakin heti synnytys sairaalassa parin minuutin aikana yleensä se tiedetään, ammattilaisen kertoo kumpi syntyy samoin kuin rakenne ultrassa vk 22 näkyy onko poika vai tyttö sukupuolen kohdalla rakenteellisesti.
Minä olen sukupuoli neutraali ihminen mutta fakta on se kun oman lapseni synnytin, tuli lapselle heti kortti käteen jossa luki Tyttö ja sukunimi perässä. Ranneke laitettiin lapsen käteen synnärillä ihan tässä korona vuosina. Sillä vauvatkin tunnistetaan niistä biologisista ja fysiologisista raajoista mitä on. Jo viikon ikäisiltä tyttö vauvoilta tulee esim. myös v*alkovuotoa fysiologisesti, kun vauvoille annetaan hoito ohjeita siksi myös hoito ohjeissa erilailla. Nuoruudessa tytöillä alkaa menkat, pojilla ei. Fysiologisesti kuin pelkästään asia on ja kouluissakin sukupuoli tunneilla opetetaan.
Provo se on huonokin provo.