Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

thyroxinin sivuoireet?

Vierailija
04.07.2013 |

Pari viikkoa syönyt thyroxinia kilpparin vajaatoimintaan. Kyselisin että millaisia sivuoireita teille jotka myös syötte kyseistä lääkettä, on tullut? Itselläni on tullut nyt rinnat erittäin araksi( nännit tosi kipeät) ja alavatsaa polttelee kuin olis synnytyssupistuksia. Onkohan tuon tyroxinin takia? Pahoinvointia on myös, syön jatkuvasti ja pissalla pitää käydä monta kertaa päivässä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt kolme vuotta, ja astma ja allergia paheni niin, etten ole kolmeen vuoteen voinut tehdä mitään. Kortisonia menee 2000 yksikköä keuhkoihin ja 20 annosta avaavaa ei riitä, pitää ottaa kortisonia tabletteina lisäksi. 36 h viimeisen thyroxin-tabletin ottamisesta henki alkaa kulkea. Juuri odotan mitä lääkäri keksii. Todennäköisesti ei mitään.

Vierailija
42/60 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aika miniannos eli 25 mikrog aamuisin. Muuta en ole huomannut kuin, että olen virkistynyt ja paino pudonnut yli 10 kg 6 kk aikana. Veriarvot eivät vielä ole kohdallaan, mutta koska itselläni on taipumusta tiheälyöntisyyteen ja rytmihäiriöihin niin tällä mennään. Jodipitoista suolaa käski oma lääkärini käyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 2*0,1 mg joka toinen päiva ja 1,5*0,1mg joka toinen.

Paino vaan nousee, tukka on todella kuiva ja ohut ja mikä pahinta, olen menettänyt mun seksuaaliset halut, yhyyy....

Vierailija
44/60 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:54"]

Olen syönyt Thyroksin nyt yli 20 vuotta. Olen hengissä,MUTTA kaikki mahdolliset haittavaikutukset läpi käynyt, pahimpina sydämmentyktykset ja sydänlihasheikkous/ tulehdus joka johti 2013 huhtikuussa keuhkoveritulppaan ja sen jälkeen aivoinfarktiin. Selvisin toistaiseksi ja olenkin alkanut nyt etsimään vaihtoehtoista hoitoa. Olen pakosta (vatsavaivat) alottanut jo 2007 viljattoman ruokavalion ja maitoproteeniton aloitettiin Syyskuussa 2013. Laihtunut en ole yhtään kokoaikana. Nyt olen hakemassa siankilpirauhasvalmistetta lääkkeeksi, on luvan varainen. Olen ottanut loppuelämäni projektiksi parantua tästä kammottavasta taudista jota Suomen teveydenhoito hoitaa ja tutkii väärin. Suosittelen kaikille erikoisesti nuorille potilaille ottamaan asian vakavasti, koska TK- lääkärit vähättelee tautia. Olkaa sinnikkäitä ja vaatikaa oikeaa hoitoa.

MItsä tiedät että keuhkoveritulpan syy oli tyroksiini? Tai sydänlihastulehduksen? Olen nyt syönyt tyroksiinia vasta vuoden, mutta mun elimistöni kunto on kaikinpuolin parantunut. Kroppa oli todella kovilla ennen diagnoosia. En ole ikinä kuullut että tyroksiini aiheuttaisi veritulppaa. SEn sijaan esim elintavat voivat aiheuttaa.

Näinpä.

Olen syönyt 15v, ja kaikin puolin parempi olo kuin ennen aloittamista.

Ainoat oireet olivat liikatoiminnan oireet, kun säädettiin lääkitystä kohdalleen.

Vierailija
45/60 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:01"]No aika erikoista nro 16 teksti.. Kilpirauhasen vajaatoimintaa hoidetaan kilpirauhashormoni korvaushoidolla eli thyroxinilla. Niin mikä olisi se oikea hoito?

Thyroxin on keinotekoisesti valmistettua t4 hormoonia. Toinen vaihtoehto on se luonnon oma t4.

Luonnon oma on ihmisen keholle ihan yhtä keinotekoista kuin valmistettukin tyroksiini. Luonnollinen ei ole mikään automaattisesti sopiva tai terveellinen eikä parempi kuin synteettisesti valmistettu. Ihmisillä vaan tuntuu olevan jotenkin kumma ajatus siitä, että "luonnollinen" on aina jotenkin parempi. Nämä ihmiset kaiketi unohtavat kokonaan että luonto valmistaa esim. myrkkyjä jotka tappaa ihmisen.

Vierailija
46/60 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt vajaatoiminnasta jo 11 vuotta ja nyt on sivuvaikutuksena tyroksiinistä kutavaa ihoa johon nousee kuin nokkosrokon paukamia, unissani raavin verille. Joudun pitämään taukopäivoä lääkityksessä, että saan ihon kuntoon bebanteenillä ja kortisonivoiteeĺla. Jos tauko yli 2 vk niin alan väsyä ja elämän perusasiat tulee vaikeiksi ja olen paleleva ja unelias.

Vierailija
47/60 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut täällä ja rakastan sitä ne eivät vaadi lääkärin reseptiä.

http://amedix.net/generic-thyroxine-fi.html

Vierailija
48/60 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minulla on hyvä kaupallinen kokemus sivuston http://medicineronline.net  Olen tyytyväinen tuotteiden laatuun ja nopeuttaa niiden palveluja. Ostan thyroxine jatkuvasti ja halvalla

Vierailija
49/60 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyroxin todellakin voi aiheuttaa pahoinvointia, etovaa oloa yms . Usean onnistuneen hoitovuoden jälkeenkin olo ja arvot voivat autoimmuunipotilaalla mennä sekaisin. Kuten mulla kävi ja menin vajaalta liikatoiminnalle... Ja kaikki alkoi alusta!

On hienoa, että on ihmisiä, joilla Thyroxin toimii helposti ja oireet poistuu. On kuitenkin myös ihmisiä, joilla kaikki ei mene yhtä helposti. Tsemppiä siihen kierteeseen kohtalotovereille!

Vierailija
50/60 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla poistettiin kilpirauhanen (vasen-oikeakohko)kokonaan.Vajaatoimintaa korjaamaan sain Thyroxin 100 mikrog. Viiden vuorokauden kokeilun jälkeen haittavaikutukset; pahoinvointi, huimaus, unettomuus. Poistuuko haittavaikutukset käytön myötä.

Vierailija
51/60 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei poistuneet, ei vaikka annosta pienennettiin lopulta 12,5mikroon. Jouduttiin tauttomaan koko lääke.

Vierailija
52/60 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee aika miniannos eli 25 mikrog aamuisin. Muuta en ole huomannut kuin, että olen virkistynyt ja paino pudonnut yli 10 kg 6 kk aikana. Veriarvot eivät vielä ole kohdallaan, mutta koska itselläni on taipumusta tiheälyöntisyyteen ja rytmihäiriöihin niin tällä mennään. Jodipitoista suolaa käski oma lääkärini käyttämään.

Sama mulla, joskin kolmena päivänä viikossa annos 25 mikrog tuplataan.  Mutta tosiaan tiheälyöntisyys ja ajoittaiset rytmihäiriöt on otettava huomioon. Paljon virkeämpi on olo kuin ennen Thyroxinin aloittamista. Tämä on äidin puolelta periytyvä naisten sukuvika.

Vierailija
53/60 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin tunteettomampi kuin ennen. Ihan kuin mikään ei enää todella koskettaisi.

Vierailija
54/60 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin tunteettomampi kuin ennen. Ihan kuin mikään ei enää todella koskettaisi.

Tuokin on oire ja olen kokenut vastaavaa. Valitettavasti Suomessa olennaista ovat lähinnä kilpirauhasarvot ja oireet ovat toissijaisia annostuksessa. Joillekin thyroxin toimii ja hienoa niin. Olen itse syönyt kilpparin poiston jälkeen 10 vuotta hormonikorviketta ja edelleen oireita kun täsmäannosta ei löydy pelkällä thyroxinilla. Ikävintä on lievässäkin liika-annostuksessa ajatusten vilistäminen ja pakkoajatukset. Sydän myös tykyttää, kaikki oksettaa ja lämmönsäätely reistailee. Välillä taas on armoton väsymys kuin vedet olisi valutettu pois eikä ajatus liiku yhtään. Kun muuta ei ole tarjolla kuin thyroxinia, voi lähinnä itse yrittää säännöstelyä sitä.

Vierailija
55/60 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut silmissä turvotusta ja vedet valuu. Nenä tukkonen. Silmälääkäri ei usko että Tyroksiinia aiheuttaisi em. oireita. Olen syönyt Tyroksiinia 4 vuotta ja oireita on vaikka muille jakaa. Kaulassa tuntuu jännitystä ja on kuvattu ei mitään. Tämä jatkuva miettiminen että mistä johtuu, käy hermoille ja stressaa.

On tullu kyynertaipeeseen näppylöitä, vain toiseen käteen. Toinen puoli otsassa turvoksissa,

päätä särkee.

Vierailija
56/60 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyroxin saa aikaan maanisen vihareaktion tunnetasolla, pakkoajatus on hyvä sana. Annos 25 mikrog tai 12,5 mikrog. Silmät ovat kipeät, migreeni. Toinen puoli päästä kuin turvoksissa.

Vierailija
57/60 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti????

Vierailija
58/60 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kilpirauhasen poiston jälkeen aloitettiin Thyroxin. Tunnen kuin ap, jäätävä aamupahoinvointi, yrjöttää, alavatsa juilii. En ole raskaana (kierukka ja testi tehty). Mutta kaikki oireet kuin olisin.

Vierailija
59/60 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään tullut migreeniä liian isosta Thyroxin annoksesta?

Vierailija
60/60 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tullut ummetusta sivuoireena yli kuukauden käytön jälkeen. Lisäksi satunnaisesti ruokailun jälkeen tarvitsee oksentaa, sillä elimistö pakottaa siihen. Annos on 12,5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan