Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

thyroxinin sivuoireet?

Vierailija
04.07.2013 |

Pari viikkoa syönyt thyroxinia kilpparin vajaatoimintaan. Kyselisin että millaisia sivuoireita teille jotka myös syötte kyseistä lääkettä, on tullut? Itselläni on tullut nyt rinnat erittäin araksi( nännit tosi kipeät) ja alavatsaa polttelee kuin olis synnytyssupistuksia. Onkohan tuon tyroxinin takia? Pahoinvointia on myös, syön jatkuvasti ja pissalla pitää käydä monta kertaa päivässä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyroxinin oireista en tiedä, mutta sinä olet RASKAANA. Onnittelut kevätvauvasta!

Vierailija
2/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut  mitään sivuoireita, olo vaan parani kummasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annosta on laitettu liikaa kerralla, voi tulla nälkää ja pissatusta. Noista muista en ole kuullut enkä moista kokenut itsekään.

Vierailija
4/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullut kuin sydämentykytystä ja unettomuutta kun oli liian iso annos.

Vierailija
5/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana, pitäisi olla suht luotettava ehkäisy + tiputusta tulee. Syön 25mg 2 tablettia. Arvoja ei mulle sanottu enkä tajunnut edes kysyä, joten en sitten tiedä onko liian suuri annos. Myös lepopulssi on korkea, 86 paikkeilla mitä ei ennen ole ollut.

Ap

Vierailija
6/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mitenkään tyypillisesti ole tuollaisia "raskausoireita". Onkohan sulla muissa hormoneissa häikkää.

Vierailija
7/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyroksiinista tulee haittavaikutuksia vain jos annos on liian iso tai pieni. Liian ison annoksen haittoja ovat tykytys, hikoilu, jatkuva kuumuuden tunne, unettomuus, hermostuneisuus jne. Nuo kuvaamasi oireet ovat minustakin raskausoireita.

Vierailija
8/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi pitää syödä, mutta elimistö tottuu ja nuo alkuvaiheessa olevat oireet menee ohi

Vierailija
9/60 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole lääkkeen sivuoireita. Sivuoireet on vapina, sydämen tykytys ja hikoilu. Näin sanoi mulle lääkäri ja olen muutaman kuukauden käyttänyt lääkettä. Mulla ei mitään sivuoireita.

Vierailija
10/60 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos on sydämen tykytystä ja levoton, hieman hermostunut olo ja kylmä?

Vierailija
11/60 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin sivuoireisiin tottuu jos on pakko syödä lääkettä.

Vierailija
12/60 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleman mukaan unettomuuteen ja levottomuuteen ei meinaa millään tottua.

Vierailija
13/60 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2 tbl  25 mg aamuisin. Enpä ole huomannut mainittavia sivuoireita, PAITSI että nyt, kun joku mainitsi, tajuankin olleeni/olevani jotenkin ylihuolestunut, levoton... Ehkä johtuukin tyroksiinista. Annos muuten sopiva, koska arvot viimeisessä labrakokeessa olivat oikein hyvät.

Vierailija
14/60 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyroxinilla ei juurikaan ole sivuoireita. En ole koskaan kuullut että joku olisi niistä saanut. Itse olen nyt syönyt lähes kaksi vuotta, ja vain jos annos on liian pieni, kärsin vajaatoiminnan oireista. Toinen vaihtoehto on liian suuri annos, eli liikatoiminnan oireet. Silloin vain vähentämään lääkitystä (heti yhteys lääkäriin). Tätä en itse ole kokenut, lääkärin kanssa tappelemalla pääsin edes tähän nykyiseen annostukseen.

Mutta tosiaan, ei kuulosta thyroxinin sivuoireilta, kannattaa keskustella lääkärin kanssa olisko tuo sitten liika-annostuksesta johtuvaa.

Vierailija
15/60 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Thyroksin nyt yli 20 vuotta. Olen hengissä,MUTTA kaikki mahdolliset haittavaikutukset läpi käynyt, pahimpina sydämmentyktykset ja sydänlihasheikkous/ tulehdus joka johti 2013 huhtikuussa keuhkoveritulppaan ja sen jälkeen aivoinfarktiin. Selvisin toistaiseksi ja olenkin alkanut nyt etsimään vaihtoehtoista hoitoa. Olen pakosta (vatsavaivat) alottanut jo 2007 viljattoman ruokavalion ja maitoproteeniton aloitettiin Syyskuussa 2013. Laihtunut en ole yhtään kokoaikana. Nyt olen hakemassa siankilpirauhasvalmistetta lääkkeeksi, on luvan varainen. Olen ottanut loppuelämäni projektiksi parantua tästä kammottavasta taudista jota Suomen teveydenhoito hoitaa ja tutkii väärin. Suosittelen kaikille erikoisesti nuorille potilaille ottamaan asian vakavasti, koska TK- lääkärit vähättelee tautia. Olkaa sinnikkäitä ja vaatikaa oikeaa hoitoa.

Vierailija
16/60 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika erikoista nro 16 teksti.. Kilpirauhasen vajaatoimintaa hoidetaan kilpirauhashormoni korvaushoidolla eli thyroxinilla. Niin mikä olisi se oikea hoito?

Vierailija
17/60 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin jouluna eikä mitään haittavaikutuksia. Olo vain parani huomattavasti.

Vierailija
18/60 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni syönyt nyt 4 viikkoa ja hällä kaikki seksuaalinen halu hävinnyt. Ärsyttää. Jotain yleistä sekaannnussta varmaan perushormoonitoiminnan kanssa ollut. En oikein jaksa hyväksyä jos ehdotan että ottaisin suihin ja toinen sanoo; että ei kiitos.

Vierailija
19/60 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 00:45"]

Minulla 2 tbl  25 mg aamuisin. Enpä ole huomannut mainittavia sivuoireita, PAITSI että nyt, kun joku mainitsi, tajuankin olleeni/olevani jotenkin ylihuolestunut, levoton... Ehkä johtuukin tyroksiinista. Annos muuten sopiva, koska arvot viimeisessä labrakokeessa olivat oikein hyvät.

[/quote]

Varmaan kuitenkin 25 mikrog ei mg?

Itse syön 12 x 0,1 mg viikossa eikä oireita. Nyt hienosäädetään, että koska on sopivasti.

Vierailija
20/60 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin kilpparin vajaatoimnta ja määrättiin lääkitys 50 mikrg. 

Seurasi sivuoireiden ryöppy jota on korjailtu kohta vuosi!

Ennen lääkitystä minulla ei ollut mitään oireita. Löydös oli sattuma. Lääkekuurin aloittamisen jälkeen alkoivat kaikki kilpparin vajaatoiminnan oireet: unettomuus, viluisuus, keskittymishäiriöt ja alhaiset rauta-arvot. En kuitenkaan uskaltanut luopua lääkärin määräämistä lääkkeistä, sillä kilppari arvot oli saatu kuriin.

Menin sitten verianalyysiinkin, josta sain säkillisen vaihtoehto lääkkeitä. Sain jodiakin. Sitten luin jodista internetissä, jonka jälkeen olen täysinhämmentynyt. Toiset sanovat, että jodia pitäisi ottaa ja toiset että ei saisi ottaa...Nyt sitten vielä häiriötä kuukautiskierrossakin. Lieneekö syy "sekakäytössä"?

Taidan pian heittää kaikki lääkkeet ja pulverit roskakoriin ja elää omien hormoonieni varassa!turhauttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän