Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ja koira

Vierailija
30.07.2020 |

Tuosta yhdestä keskustelusta tuli mieleen naisen ja koiran suhde. Osa miehistä näkee koiran heti miinuksena (minkä ymmärrän, jos ei ole koiraihminen) ja osa ei. Kaikissa vastauksissa korostui tämä naisen ja koiran suhde. Kertokaa mitä tarkoitatte sillä. Millainen käytös on liikaa koiran kanssa ja mikä normaalia?
Otan itseni nyt esimerkiksi. Minulla on iso koira, harrastan juoksua, vaeltamissa ja pidän muutenkin luonnosta. Koira on näissä oikeastaan aina mukana ja hankin sen näiden harrastusten vuoksi. Koira on kuitenki iso, joten olen nähnyt hänen koulutuksensa eteen todella paljon vaivaa, jotta hän käyttäytyy hyvin. Koira voi tämän takia olla mukana minulla oikeastaan joka paikassa (toki voin lähteä ilmankin häntä). Koska minua itseä ei koira haittaa, niin se kulkee mukanani paikoissa johon sen voi ottaa. Kuitenkin kun käyn töissä, niin en halua /raaski jättää koiraa viikolla yksin hirveästi, joten senkin takia haluan että se on mukana. Spontaani elämä tietyllä tavalla on hankalaa, mutta koiralle kuitenki löytyy hoitopaikka, jos vaan hoitaville ihmisille käy. Mut semmoista "hei, lähdetään huomenna viikonlopuksi Prahaan"-tyyppistä elämää en voi viettää.
Koira ei nuku sängyssä, eikä sohvalla. Koira menee pyydettäessä omalle paikalleen, se ei hypi vasten ja voin hyvin laittaa sen makuuhuoneeseen siksi ajaksi, jos joku vieras esim. Pelkää ja on kylässä.
Kuitenkin se on iso koira, joka vaatii liikuntaa ja siinä ohella vähän treeniä. Ja koska olen sen ottanut on velvollisuuteni huolehtia sen hyvinvoinnista. Onko tämä liikaa vai miten se palvova suhde määritellään?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offfftopic kirjoitti:

?illainen koira, mikä rotu? :-D tv koiraihminen joka ei valitettavasti osaa sanoa juuta eikä jaata itse keskusteluun

Saksanpaimenkoira on mulla.

Mutta keskustelu lähti kyl väärille urille, kun mietittiin joidenkin sairaiden juttuja eläimiensä kanssa.

Toki ymmärrän, että ne jotka ei tykkää tämä homma ei onnistu, mutta lähinnä tarkoitin niitä, jotka suhtautuvat perus positiivisesti tai neutraalisti koiriin, niin mitä tällä liian tiiviillä suhteella tarkoitetaan?

Exäni rakasti koiria ja mun entinen koira säily pitkään sen mielessä eron jälkeenkin. Exänikin kanssa koirasta vastuu oli aina mulla. Hän toki otti sen omasta tahdostaan mökille mukaan, mutta mä huolehdin arjen sen kanssa ja maksoin kulut.

Olen myös käynyt parilla treffeillä sillee, että ollaan oltu kävelemässä ja mulla on ollut koira mukana (miehen toiveesta).

Mutta tosiaan haen niitä rajoja, että mikä on liikaa.

Vierailija
22/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Offfftopic kirjoitti:

?illainen koira, mikä rotu? :-D tv koiraihminen joka ei valitettavasti osaa sanoa juuta eikä jaata itse keskusteluun

Saksanpaimenkoira on mulla.

Mutta keskustelu lähti kyl väärille urille, kun mietittiin joidenkin sairaiden juttuja eläimiensä kanssa.

Toki ymmärrän, että ne jotka ei tykkää tämä homma ei onnistu, mutta lähinnä tarkoitin niitä, jotka suhtautuvat perus positiivisesti tai neutraalisti koiriin, niin mitä tällä liian tiiviillä suhteella tarkoitetaan?

Exäni rakasti koiria ja mun entinen koira säily pitkään sen mielessä eron jälkeenkin. Exänikin kanssa koirasta vastuu oli aina mulla. Hän toki otti sen omasta tahdostaan mökille mukaan, mutta mä huolehdin arjen sen kanssa ja maksoin kulut.

Olen myös käynyt parilla treffeillä sillee, että ollaan oltu kävelemässä ja mulla on ollut koira mukana (miehen toiveesta).

Mutta tosiaan haen niitä rajoja, että mikä on liikaa.

Ap siis tässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koira on kuitenki iso, joten olen nähnyt HÄNEN koulutuksensa eteen todella paljon vaivaa, jotta HÄN käyttäytyy hyvin."

Tässäpä seikka, joka saa ihmiset suunniltaan. Ole hyvä. <3

Vierailija
24/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sinkkumiehenä jolla on vientiä, koira naisella pudottaa naisen automaattisesti kokonaan ulos parisuhdekategoriasta fwb-kategoriaan. En pidä koirista, enkä missään nimessä tule koskaan asumaan koirataloudessa. Koira tuo mukanaan aivan liikaa siivoamista, rajoituksia, pakollista ajan ja rahan menoa sekä esineiden tuhoa.

Vierailija
25/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes seurustelis miehen kanssa joka inhoaa koiria joten tällaista ei tarvitsisi edes miettiä. Kertoo mielestäni paljon ihmisestä jos ei ole tippaakaan eläinrakas.

Vierailija
26/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koira on kuitenki iso, joten olen nähnyt HÄNEN koulutuksensa eteen todella paljon vaivaa, jotta HÄN käyttäytyy hyvin."

Tässäpä seikka, joka saa ihmiset suunniltaan. Ole hyvä. <3

Mä en täysin ymmärrä tätä pointtia. Eli ihmiset ajattelevat, että nostan koiran jalustalle? Inhimillistän liikaa?

Vierailija
27/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sinkkumiehenä jolla on vientiä, koira naisella pudottaa naisen automaattisesti kokonaan ulos parisuhdekategoriasta fwb-kategoriaan. En pidä koirista, enkä missään nimessä tule koskaan asumaan koirataloudessa. Koira tuo mukanaan aivan liikaa siivoamista, rajoituksia, pakollista ajan ja rahan menoa sekä esineiden tuhoa.

Sehän on selvä, että ihmisen kanssa, joka ei tykkää eläimistö niin homma ei toimisi. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta olishan se omaltakin kannalta täysin mahdoton yhtälö. Se olisi jopa siinä tilanteessa vaikka mulla ei olisi koiraa.

Vierailija
28/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on selvä, että ihmisen kanssa, joka ei tykkää eläimistö niin homma ei toimisi. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta olishan se omaltakin kannalta täysin mahdoton yhtälö. Se olisi jopa siinä tilanteessa vaikka mulla ei olisi koiraa.

Ohis, mutta mielestäni on turha sekoittaa eläinrakkautta tai sen puutetta siihen, ettei pidä koirista tai halua asua sellaisen kanssa.

Minä rakastan kaikkia eläimiä tasapuolisesti, haluan niille pelkkää hyvää, mutta koiran kanssa en halua jakaa vapaa-aikaani kuin rajoitetusti. Samassa taloudessa en koskaan suostuisi asumaan. Silti haluan että maapallon jokaisella koiralla olisi elämässään kaikki hyvin ja että ne olisivat onnellisia.

/14

Vierailija
29/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mielestäni on turha sekoittaa eläinrakkautta tai sen puutetta siihen, ettei pidä koirista tai halua asua sellaisen kanssa.

Minä rakastan kaikkia eläimiä tasapuolisesti, haluan niille pelkkää hyvää, mutta koiran kanssa en halua jakaa vapaa-aikaani kuin rajoitetusti. Samassa taloudessa en koskaan suostuisi asumaan. Silti haluan että maapallon jokaisella koiralla olisi elämässään kaikki hyvin ja että ne olisivat onnellisia.

/14

Ei tietenkään, mutta siinä sinkkumies sanoi, että ei pidä koirista. Kyllä eläimiä voi rakastaa, vaikka niitä itsellä ei ole. Tiedän monia tällaisia ihmisiä ja sehän on hyvä, että myöntää, että ei halua X syystä asua eläimen kanssa. Ei niitä missään nimessä väkisin pidä ottaa.

Ap

Vierailija
30/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että koiran ja naisen suhde on ongelma niille miehille, joille koiran olemassaolo itsessään on ongelma.

En itsekään huolisi miestä jolla on koira, koska en erityisemmin pidä koirista enkä halua viettää sellaisen kanssa paljon aikaa. Mulle on siis aivan sama millainen suhde miehellä koiraan olisi ja miten sellainen suhde edes määriteltäisiin, turn off joka tapauksessa.

Samat ajatukset täälläkin naisella.

Lisäksi haluaisin seurustellessa olla minunkin luona yötä välillä, mutta en todellakaan ota koiraa kotiini maailman ihanimmankaan miehen mukana. Enkä tiedä, miten koiranomistajalla on aikaa muutenkaan esim töiden jälkeen nähdä? Kaverilla on koira eikä sitä ainakaan voi jättää yksinäisen päivän päätteeksi enää illaksi yksin vaan juoksevat kaikenlaisissa koiran omissa harrastuksissa sitten.

Ei mun juttu.

Vierailija
31/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/14

Tämä. Tottakai toivon kaikille elollisille olennoille kaikkea hyvää, tajuan että koira tosiaan on elävä olento omine tarpeineen ja näin ollen haluan kaikille koirille onnellista ja koiran arvoista elämää... mahdollisimman kaukana minusta.

Vierailija
32/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/14

Ei tietenkään, mutta siinä sinkkumies sanoi, että ei pidä koirista. Kyllä eläimiä voi rakastaa, vaikka niitä itsellä ei ole. Tiedän monia tällaisia ihmisiä ja sehän on hyvä, että myöntää, että ei halua X syystä asua eläimen kanssa. Ei niitä missään nimessä väkisin pidä ottaa.

Ap

Ei, vaan sinkkumies sanoi ettei halua koiraa koska ei pidä niistä eikä halua asua sellaisen kanssa, koska (syyt a-e). Siihen joku sanoi että homma ei toimi ellei toinen ole eläinrakas.

Kuten sanottua, eläinrakas voi olla vaikka ei koirista pitäisikään. En minäkään halua lähelleni tai kotiini esimerkiksi lemmikkitorakoita, mutta haluan silti ettei kukaan aiheuta torakoille kärsimystä turhaan. Sympaattisia otuksia kaukaa ihailtuna.

Mulla on myös ystäviä jotka eivät koskaan suostuisi asumaan kissan kanssa, eivät siis erityisemmin pidä kissoista, mutta tervehtivät ja rapsuttavat silti innoissaan kissaani kun tulevat käymään. Koska ovat eläinrakkaita.

/14

Vierailija
33/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että koiran ja naisen suhde on ongelma niille miehille, joille koiran olemassaolo itsessään on ongelma.

En itsekään huolisi miestä jolla on koira, koska en erityisemmin pidä koirista enkä halua viettää sellaisen kanssa paljon aikaa. Mulle on siis aivan sama millainen suhde miehellä koiraan olisi ja miten sellainen suhde edes määriteltäisiin, turn off joka tapauksessa.

Samat ajatukset täälläkin naisella.

Lisäksi haluaisin seurustellessa olla minunkin luona yötä välillä, mutta en todellakaan ota koiraa kotiini maailman ihanimmankaan miehen mukana. Enkä tiedä, miten koiranomistajalla on aikaa muutenkaan esim töiden jälkeen nähdä? Kaverilla on koira eikä sitä ainakaan voi jättää yksinäisen päivän päätteeksi enää illaksi yksin vaan juoksevat kaikenlaisissa koiran omissa harrastuksissa sitten.

Ei mun juttu.

Ymmärrän tämän täysin. Ja kyllähän mun ainakin täytyy myöntää, että kun tulen töistä nii kyl siin äkkiä menee ilta sen koiran kanssa. Mennään lenkille ja teen ruokaa niin äkkiä päivä täysi. Kiitos asiallisesta vastauksesta

Ap

Vierailija
34/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/14

Ap

Ei, vaan sinkkumies sanoi ettei halua koiraa koska ei pidä niistä eikä halua asua sellaisen kanssa, koska (syyt a-e). Siihen joku sanoi että homma ei toimi ellei toinen ole eläinrakas.

Kuten sanottua, eläinrakas voi olla vaikka ei koirista pitäisikään. En minäkään halua lähelleni tai kotiini esimerkiksi lemmikkitorakoita, mutta haluan silti ettei kukaan aiheuta torakoille kärsimystä turhaan. Sympaattisia otuksia kaukaa ihailtuna.

Mulla on myös ystäviä jotka eivät koskaan suostuisi asumaan kissan kanssa, eivät siis erityisemmin pidä kissoista, mutta tervehtivät ja rapsuttavat silti innoissaan kissaani kun tulevat käymään. Koska ovat eläinrakkaita.

/14

Pitipä vähän aikaa tankata tuota vastausta, mutta okei. Ymmärsin pointtisi.

Ap

Vierailija
35/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/14

Ap

/14

Pitipä vähän aikaa tankata tuota vastausta, mutta okei. Ymmärsin pointtisi.

Ap

Ilmaisen kyllä itseäni nyt liian monimutkaisesti.

Pointti tiivistettynä: Se, ettei halua kaikkia maailman eläimiä kotiinsa tai viettää niiden kanssa muutenkaan suurinta osaa vapaa-ajastaan, ei poissulje eläinrakkautta.

/14

Vierailija
36/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ajan käytöstä, että kyllähän mä treenaan muutenkin. Olin pitkään ilman ja siltikin tuli urheiltua töiden jälkee. Mutta totta on se, että koira sitoo.

Ap

Vierailija
37/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valtavan koirarakas ihminen, alusta asti ollut selvää etten edes tapaile miehiä jotka eivät pidä koirista, tosin en ole koskaan edes tavannut sellaista miestä joka ei koirista pitäisi.

Meillä koira nukkuu samassa sängyssä ja on kaikessa aina mukana. Mies on täysin samanlainen kuin minäkin tässä asiassa, sovimme täydellisesti yhteen ja koira on meille valtavan rakas ❤️

Olen myös kasvanut ihan vauvasta asti koirien vierellä. Koirat on aina ollut todella lähellä sydäntä enkä voisi elää ilman koiria. Me ihmiset ollaan niin erilaisia.

Vierailija
38/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani on yksi tärkeimpiä asioita elämässäni ja tulee aina olemaan. Tämä ei ole ollut koskaan miehille ongelma tai yhtään kenellekään muullekaan sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
39/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikoissa elukoista puhutaan she ja he.

Vierailija
40/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset tapailevat tietenkin vain toisiaan. Ihan selvä juttu. Ei homma toimi millään muuten ja kuka edes haluaa kumppanin joka ei pidä koirista jos itsellä on koira? Niimpä, ei kukaan. Minulle olisi pahin turn off ikinä ja pihalle tuollainen saman tien.

Sama juttu vaikka joku yh-äiti tuskin haluaa miestä joka ei pidä yhtään lapsista? Tai himourheija ei ehkä halua täydellistä sohvaperunaa itselleen? Kyllä oleellisen asioiden täytyy vaan kohdata, että homma toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi