Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksa-arvot

Vierailija
30.07.2020 |

Gt 138 ja alat 74, tullut vähän kesällä ryypiskeltyä. Mitä tästä seuraa. Olen nainen 43 v/ 62 kg/ 158cm

Kommentit (18)

1/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vinkuu ennen kuin menee kuolioon. Noilla arvoilla ottavat sinut sisään osastolle. Ilmeisesti rasvamaksa, tulehdus ja mahdollisesti myös maksasyöpä. En ole lääkäri, joten vain arvauksia.

Vierailija
2/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Maksa vinkuu ennen kuin menee kuolioon. Noilla arvoilla ottavat sinut sisään osastolle. Ilmeisesti rasvamaksa, tulehdus ja mahdollisesti myös maksasyöpä. En ole lääkäri, joten vain arvauksia.

Ei kai vielä noilla arvoilla?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alat 157, toista en muista. En juo lainkaan alkoholia. Sitä sit seurattiin ja 4kk päästä normi. Ei mitään hajua mistä johtui. Ei lääkärilläkää...

Vierailija
4/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää. Vähennä alkoholin ja sokereiden sekä rasvan käyttö niin maksa kiittää. T. Konidoctors

Vierailija
5/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alat 157, toista en muista. En juo lainkaan alkoholia. Sitä sit seurattiin ja 4kk päästä normi. Ei mitään hajua mistä johtui. Ei lääkärilläkää...

Taidat salaa vetää jotain aineita? Jotain pillereitä napsuttia on tullut. Ei ne muuten noin korkealla olisi olleet.

Vierailija
6/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat salaa vetää jotain aineita? Jotain pillereitä napsuttia on tullut. Ei ne muuten noin korkealla olisi olleet.

Sama lääkitys ollu yli 10vuotta ja on edelleen. Maksa ultrattiin ja oli normi. Oon N, 55 160/60. Syytä ei todellakaan löytynyt.

Vierailija
7/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on pilannut maksansa syömällä liikaa hedelmiä (fruktoosi rasittaa maksaa) tai juomalla vihreää teetä.

Vierailija
8/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on pilannut maksansa syömällä liikaa hedelmiä (fruktoosi rasittaa maksaa) tai juomalla vihreää teetä.

Kuitenkin ainoa laillinen päihde on monen haiman ja maksan hajoamisen syy. Se ja sokeri ovat pahimmat ns. elintaso sairauksien syylliset. Päihteille ei anneta laillisia vaihtoehtoja. Sokeria eri herkuissa on ihan loputtomina valintoina. Ilman nautintoja elämä on tylsää että pitää kehitellä terveellisempiä herkkuja ja sallia vähiten haitalliset päihteet.

Vierailija
9/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama lääkitys ollu yli 10vuotta ja on edelleen. Maksa ultrattiin ja oli normi. Oon N, 55 160/60. Syytä ei todellakaan löytynyt.

Jotkut lääkkeet ja luontaistuotteet nostaa arvoja.

Vierailija
10/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sairaudet vaikuttaa myös maksaan ja muihin elimiin

Vierailija
11/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkkeet ja luontaistuotteet nostaa arvoja.

Tuon takin itseltä mittaillaan. Alat 15, ei alko-ongelmia ellei saunaoluen tissuttelua lasketa sellaiseksi.

Vierailija
12/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinin puutos voi vaikuttaa maksa-arvoihin. Vaikka omat arvosti johtuisivatkin alkoholista, niin B-vitamiinikuuri voisi auttaa. Omat maksa-arvoni, vaikka olivatkin viitearvojen sisällä nippa nappa, lähtivät paranemaan kun aloitin vahvan vitamiinivalmisteen käytön. Lisäksi tietysti omegat toisesta purkista. Tissuttelen sen verran, että viikottaiset suositukset paukkuu järjestäen, mutta en ole toistaiseksi onnistunut saamaan arvoja persiilleen.

Merkittävä ylipaino voi myös vaikuttaa. Jos on elintavoista johtuva rasvamaksa, sekin näkyy tuloksissa.

Vierailija
13/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen ja juon yli suositusten. GT 14 ja ALAT 28. Oletko varma, että kyseessä on kesäryypiskely, eikä pidempi putki? Nuo arvothan reagoivat viiveellä, eli millään kuukauden spurguputkellakaan et saa arvoja noin korkeiksi. Syy kannattaa ehdottomasti selvittää.

Vierailija
14/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.who.int/water_sanitation_health/dwq/chemicals/aldicarb.pdf

tuon - yksi vahvimmista myrkyistä - jäämiä voi olla missävaan, esimerkiksi hyppromelloosissa ja soijassa. Käytätkö?

Vierailija
15/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime vuonna S-alat 64 kun join noin vuoden verran vähintään kaksi pientä sidukkaa päivässä ja syön myös lääkkeitä. Kävin vuoden sisällä uudestaan labrassa kun olin vähentänyt noin yhteen per päivä ja nyt mulla on S-alat enää 41 eli lievästi koholla (naisilla pitäis olla alle 35).

Eli kun lopetat dokaamisen niin maksa varmasti puhdistuu.

N47

Vierailija
16/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkoa edelliseen: laihduin näin myös 5 kg eli luulen että sekin vaikutti maksa-arvoihin laskevasti. Nyt pitäisi sitten vaan jatkossa juoda max 7 annosta vko luulisin.

N47

Vierailija
17/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up miten ootte saaneet laskuun?

Vierailija
18/18 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B-vitamiinin puutos voi vaikuttaa maksa-arvoihin. Vaikka omat arvosti johtuisivatkin alkoholista, niin B-vitamiinikuuri voisi auttaa. Omat maksa-arvoni, vaikka olivatkin viitearvojen sisällä nippa nappa, lähtivät paranemaan kun aloitin vahvan vitamiinivalmisteen käytön. Lisäksi tietysti omegat toisesta purkista. Tissuttelen sen verran, että viikottaiset suositukset paukkuu järjestäen, mutta en ole toistaiseksi onnistunut saamaan arvoja persiilleen.

Merkittävä ylipaino voi myös vaikuttaa. Jos on elintavoista johtuva rasvamaksa, sekin näkyy tuloksissa.

En juo tai käytä aineita, ei ole merkittävää ylipainoa, laihdutan hitaasti ja maksa-arvot silti koholla. Selviää pian labratulokset. B-vitamiinia aion kokeilla jos se vaan imeytyy. Hepatiittia lääkäri epäili että virustartunta, ruoka, mutta sitä ei nyt tiedä vielä. Kuten on mainittu osa lääkkeistä tai luontaistuotteista voi olla myös vaikuttaa ihmisiin, muu sellainen. Mielestäni isän puolella oli myös keltaisuutta isällä ja tädillä, serkulla, vaikka se voi olla eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme