Noloja tilanteita joissa olet arvioinut ihmisen iän väärin?
Kertokaa noloja tilanteita joissa olet arvioinut jonkun ihmisen iän väärin?
Itse olin kerran puistossa kävelyllä, ja istahdin sitten leikkipuiston viereiselle penkille. Katselin siinä sitten ympärilleni, ja näin leikkipuistossa nuoren miehen, jonka arvioin alle 20-vuotiaaksi, ehkä jopa vielä alaikäiseksi. Mies oli puistossa kolmen lapsen kanssa, joista isoin näytti n. 8-10-vuotiaalta ja nuorimmat olivat selvästi alle kouluikäisiä. Ajattelin, että mies on lasten isoveli joka on vahtimassa sisaruksiaan.
Olen sosiaalinen ihminen, ja menin sitten kysymään mieheltä, että oliko hän sisaruksiaan vahtimassa. Mies naurahti ja totesi että kyllä nämä ovat ihan hänen omia lapsiaan kaikki kolme. Ihmettellessäni lasten ikää hän kertoi heidän olevan 2- 4- ja 9-vuotiaita. Ihmettelin vielä ääneen, miten mies on todella nuoren oloinen 9-vuotiaan lapsen isäksi, johon hän naurahtaen totesi olevansa 31-vuotias. Nolona sitten pyytelin anteeksi ja kerroin arvioineeni hänet alle 20-vuotiaaksi. Minua nolotti älyttömästi, mutta mies oli lähinnä otettu siitä että yli kolmikymppisenä luullaan yli 10 vuotta nuoremmaksi
Kommentit (13)
Ei ehkä niin noloa, mutta tutulta 50-vuotiaalta kysyttiin henkkarit alkoholia ostaessa. Olin mukana ja oli vaikea pidättää naurua.
Minulta tultiin kysymään, että kehtaatkin seurustella tuommoisen nuoren tytön kanssa, kun olin kolmekymppisenä siskon tytön kanssa jäätelöllä.
Zinc
Oli kassaneiti oikein tuohtunut. Taisi olla av-mamma.
Zinc
Mulla tapahtui jatkuvasti kassatyössä, että arvioin ihmisten iät väärin. Siksi ahdistuin siinä työssä ja lopetin ne hommat. En minä osaa arvioida ihmisten ikiä ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Minulta tultiin kysymään, että kehtaatkin seurustella tuommoisen nuoren tytön kanssa, kun olin kolmekymppisenä siskon tytön kanssa jäätelöllä.
Zinc
Eihän tuossa ikääsi kai väärin arvioitu.
Harrastin kömpelöä s*ksiä varsin komean nuoren miehen kanssa ja tiesin hänet minua nuoremmaksi, mutta meni läpi, kun sanoi, että parikymppinen. Siinä sitten asentoa vaihtaessa sen housut siirtyi ja henkkari putosi taskusta. 17-vuotias oli vasta.
Tutultani juuri 18-vuotta täyttäneeltä ei kysytty henkkareita kun osti alkoholia. Eikös ne kuulu kysyä kaikilta jotka näyttää alle 30-vuotiailta?
Kokkolan alkoon tuli 12 vuotiaan näköinen nainen, mutta kyllä sai kossua ostettua ajokortillaan eli oli ainakin 21
Vierailija kirjoitti:
Kokkolan alkoon tuli 12 vuotiaan näköinen nainen, mutta kyllä sai kossua ostettua ajokortillaan eli oli ainakin 21
Väkeviä saa ostaa 20 vuotta täyttänyt, mutta ajokortilla niitä ei voi ostaa kukaan.
Muille sattuu noloja tilanteita kanssani viikottain. Olen yli 40v, mutta kohdellaan usein teininä. Siis todella usein.
Naisystäväni on hieman minua nuorempi, mutta häntä luullaan yleensä viisikymppiseksi.
Voitte uskoa, että sattuu paljon huvittavia tilanteita. Käsikynkkää jos mennään, niin saadaan paljon tirskahteluja etenkin teineiltä ja pari-kolmekymppisiltä. Vanhemmat naiset tuijottavat usein ihmetellen. Ja vanhemmilla tarkoitan neli-viiskymppisiä. Mummot saattavat jopa pysähtyä katsomaan.
Minulle kävi kerran lähes samalla tavalla kuin AP:lle. Kyseessä tosin oli yli 40-vuotias jota luulin kolmikymppisenä. Hän oli nuoren noin parikymppisen poikansa kanssa kaupassa, ja pitkässä kassajonossa juteltiin. Puhuin heistä pitkään veljeksinä, kunnes mies keskeytti ja kysyi minkä takia oletan heidän olevan veljeksiä. Sanoin että hän näyttää todella nuorelta pojan isäksi ja huvittuneena hän totesi olevansa yli 40-vuotias.
Juttelin aikoinani naapurini kanssa niitä näitä. Hän kertoi tekemisistään talvi- ja jatkosodan aikana, ja minä vastavuoroisesti mietin, että häneltä oli mennyt joko muisti tai järki, koska hän ei ollut varmasti edes syntynyt tuolloin. Lopulta oli kysyttävä, miten vanha tämä kuusikymppiseltä näyttävä mies oli. Yhdeksänkymmentäkaksi.
Olin lastenhoitajana Englannissa ja muskarissa hoitamienj lasten kanssa. Tämä oli sellaisessa ylemmän yläluokan asuinalueella ja monet äideistä oli vähän iäkkäämpiä. Siellä oli yksi minun mielestäni n. 55-vuotiaalta näyttänyt nainen, joka kävi siellä muskarissa 2-vuotiaan lapsen kanssa. Oletin, että hän oli lapsen mummo. Olin lähdössä hoidokkieni kanssa ulos muskaritilasta ja tämä lapsi yritti tulla samasta oven aukaisusta. Ohjasin häntä takaisin sisään ja sanoin että mee mummin luo. Pari minuuttia myöhemmin mummi ja lapsi tuli ratasparkkiin, kun minä olin juuri sieltä lähdössä. Ja tämä nainen sanoo lapselleen isoon ääneen "let mummy help you". Meinasin kyllä oikeasti kuolla häpeästä.