Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ja koira

Vierailija
30.07.2020 |

Tuosta yhdestä keskustelusta tuli mieleen naisen ja koiran suhde. Osa miehistä näkee koiran heti miinuksena (minkä ymmärrän, jos ei ole koiraihminen) ja osa ei. Kaikissa vastauksissa korostui tämä naisen ja koiran suhde. Kertokaa mitä tarkoitatte sillä. Millainen käytös on liikaa koiran kanssa ja mikä normaalia?
Otan itseni nyt esimerkiksi. Minulla on iso koira, harrastan juoksua, vaeltamissa ja pidän muutenkin luonnosta. Koira on näissä oikeastaan aina mukana ja hankin sen näiden harrastusten vuoksi. Koira on kuitenki iso, joten olen nähnyt hänen koulutuksensa eteen todella paljon vaivaa, jotta hän käyttäytyy hyvin. Koira voi tämän takia olla mukana minulla oikeastaan joka paikassa (toki voin lähteä ilmankin häntä). Koska minua itseä ei koira haittaa, niin se kulkee mukanani paikoissa johon sen voi ottaa. Kuitenkin kun käyn töissä, niin en halua /raaski jättää koiraa viikolla yksin hirveästi, joten senkin takia haluan että se on mukana. Spontaani elämä tietyllä tavalla on hankalaa, mutta koiralle kuitenki löytyy hoitopaikka, jos vaan hoitaville ihmisille käy. Mut semmoista "hei, lähdetään huomenna viikonlopuksi Prahaan"-tyyppistä elämää en voi viettää.
Koira ei nuku sängyssä, eikä sohvalla. Koira menee pyydettäessä omalle paikalleen, se ei hypi vasten ja voin hyvin laittaa sen makuuhuoneeseen siksi ajaksi, jos joku vieras esim. Pelkää ja on kylässä.
Kuitenkin se on iso koira, joka vaatii liikuntaa ja siinä ohella vähän treeniä. Ja koska olen sen ottanut on velvollisuuteni huolehtia sen hyvinvoinnista. Onko tämä liikaa vai miten se palvova suhde määritellään?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole liikaa vaan kuulostaa ihan normaalilta elämältä koiran kanssa. Kohtelet koiraa eläimenä. Liikaa se on silloin kun koira on lapsen korvike jota inhimmillistetään, ja pahinta on kun joku kutsuu itseään koiran äidiksi tai isäksi.

Vierailija
2/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole liikaa vaan kuulostaa ihan normaalilta elämältä koiran kanssa. Kohtelet koiraa eläimenä. Liikaa se on silloin kun koira on lapsen korvike jota inhimmillistetään, ja pahinta on kun joku kutsuu itseään koiran äidiksi tai isäksi.

Tai sit sä oot huumorintajuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan ihmisen ja koiran suhde muistuttaa eniten emon ja pennun suhdetta. Sitähän se käytännössä on: Lapsen passuuta. Teet ruoat, syötät, juotat, opetat, viihdytät, ulkoilutat ja keräät paskat.

Vierailija
4/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravaaville on laulettava karhunpoika sairastaa silloin kun se on kipeä.

Vierailija
5/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin omistanut ikäni koiria, mutta tuo hän sana koirasta tökkii silti. Uskoisin, että monelle miehelle liikaa.

Vierailija
6/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin omistanut ikäni koiria, mutta tuo hän sana koirasta tökkii silti. Uskoisin, että monelle miehelle liikaa.

Senkö takia, että käytän sanaa hän koirasta vai muuten?

Ap

Vierailija
7/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset miehet tuntevat jäävänsä paitsi siitä huomiosta minkä nainen antaa koiralle.

Vierailija
8/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksannut lukea pitikää viestiäsi. Mutta mulla on koira aina kaikessa mukana vielä jopa nukkkuu vierellä öisin. Vaihdan kuitenkin lakanat kerran viikossa. 

Vierailija
10/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole koiraihminen (= ei kykene bondaamaan eläimen kanssa), niin koira näyttäytyy ei-sielullisena, "addiktoivana", kalliina. Se ärsyttää samalla tapaa kuin jos puoliso pelaisi Candy Crush Sagaa nenä kiinni puhelimessa ja maksaisi siitä minkä-verran-koiran-pito-maksaakaan. Kyky hahmottaa eläin elävänä olentona prakaa.

En ole itse koiraihminen, mutta eksästäni tuli mustasukkaiseksi kavereistaan, kun pari heistä hankki sattumalta koirat. Hän ei vain sietänyt ajatusta siitä, että kavereiden ajankäyttöön tuli rajoituksia erityisesti pentuaikoina. Jotenkin se koiranpennun hyvinvointi oli konsepti, jonka olemassaoloa hän ei edes tunnustanut 🙄 Mukava mies hän silti oli, humaani mutta ei tosiaan ymmärtänyt edes alkeita eläinten pidosta...

Vierailija
11/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattunut itselle koskaan kohdalle näitä jotka ei haluaisi koiranaista. Mulla on 2 pientä koiraa ja ne on pahimmalla mahdollisella tavalla "mamman mussukoita". Nukkuvat sängyssä, saavat maistiaiset kaikesta mitä syön jne. Miehet on olleet jotkut  neutraaleja koirahommalle (eli ei ole haitannut että ne mun koirat siinä on kunhan itse hoidan ne, mutta eivät itse ole koirista niin välittäneet) ja jotkut ihastelleet, esim. kommentoineet että minusta tulee varmaan tosi ihana ja lämmin äiti, kun olen koirienkin kanssa sellainen.

Mutta olen introvertti nörtti ja olen aina hakenut kaltaisiani miehistäkin. Eli ei olisi ne "äkkilähdöllä Prahaan nyt viikonloppuna" menotyypit muutenkaan ollut mun juttu, eikä juhlijat.

Vierailija
12/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät voi sietää sitä että joku toinen (olkoonkin ihminen tai jokin muu eläin)saa enemmän huomiota kuin he tai joka tapauksessa ajattelevat sen toisen saaman huomion olevan itseltä pois.

Vierailija
13/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi koiraa ja sinkkuna ollessani ketään tapailemaani miestä ei haitannut koirat. Sanomattakin selvää, että ne sitovat paljon aikaani. Tämä jonka kanssa päädyin suhteeseen hoitaa ja lenkittää niitä paljon ilman minuakin.

Vierailija
14/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että koiran ja naisen suhde on ongelma niille miehille, joille koiran olemassaolo itsessään on ongelma.

En itsekään huolisi miestä jolla on koira, koska en erityisemmin pidä koirista enkä halua viettää sellaisen kanssa paljon aikaa. Mulle on siis aivan sama millainen suhde miehellä koiraan olisi ja miten sellainen suhde edes määriteltäisiin, turn off joka tapauksessa.

Vierailija
15/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?illainen koira, mikä rotu? :-D tv koiraihminen joka ei valitettavasti osaa sanoa juuta eikä jaata itse keskusteluun

Vierailija
16/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi koiraa ja sinkkuna ollessani ketään tapailemaani miestä ei haitannut koirat. Sanomattakin selvää, että ne sitovat paljon aikaani. Tämä jonka kanssa päädyin suhteeseen hoitaa ja lenkittää niitä paljon ilman minuakin.

Ihan turhaa ajan ja energian haaskausta.

Vierailija
17/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen kaikille eläimille vaikka koira voisi olla ihan kiva kaveri, harvemmin vit*uilee tai mököttää.

On myös rotuja mitkä eivät kiinnosta, lähinnä pienet räkyttävät karvakasat ja muutenkin jotkut oikein karvaiset koirat ovat vasten mielisiä.

Ja pitäisi aina muistaa että se on eläin.

Vierailija
18/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain vain on antipatioita elollisia kohtaan. Jotkut inhoavat ihmisiä, toiset petoeläimiä, kolmannet hämähäkkejä, neljännet siimahäntiä. Jotkut ovat psykopaatteja ja "aloittavat uransa" nimenomaan eläimiin kohdistuvalla sadismilla. Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle.

Vierailija
19/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen aapeen iso koira on?

Eräällä kaverilla on irlanninsusikoira mikä on todella hyvä luonteinen ja helppo hoitoinen.

Ei uskoisi että ne on alunperin olleet tappajia, syttyykö tuo tappajan vaisto niissä vieläkin joissain tilanteissa? Puolustaisivatko omistajaa tai vastaavaa.

Vierailija
20/55 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään koirista...voisin hankkia lemmikiksi esim kissan tai marsuja, mutten halua että ne rajoittavat elämääni kun olen juurikin sellainen ihminen että haluaa reissata. Olisi vaan liian vaivalloista eikä hyväksi sille eläimellekään joten tyydyn ihailemaan muiden lemmikkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme