Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei halua minua

Vierailija
03.07.2013 |

Hei!

Tarvitsen apuanne. Olen ollut yhdessä mieheni kannsa 12 vuotta. Meillä on kaksi alle kouluikäisteä tytärtä. Tällä hetkellä välimme ovat jäätävät, ja olemme eron partaalla.

Yksi iso ongelmamme on seksi. Jo seurustelun alkuaikoina minä olin aina se, joka teki aloitteet. Muistan, kuinka koin jo silloin aika usein, ettei hän halua minua. Muistan sen kyllästyneen katseen, joka kertoi minulle, ettei hän ole hommasta kovin kiinnostunut. Harrastimme kyllä seksiä, mutta intohimo puuttui.

Lasten saamisen myötä tilanne vaikeutui, kuten niin monella. Kun minä olin väsynyt kaikeen valvomiseen, mieheni ei kuitenkaan koskaan nähnyt vaivaa, että olisimme saaneet petipuuhat uudelleen syttymään. Sitä minä kuitenkin toivoin. Kärsin kamalasti, kun tajusin, että mieheni runkkaa vessassa, eikä tee aloitetta minun suuntaani.

Muistan jo monen vuoden takaa tilanteita (kun toinen lapseni oli vielä vauva), että hyvin varovasti yritin kertoa, että minua haluttaa, jos minua halutaan. Pyysin miestäni kanavoimaan seksuaalisen energiansa minuun. Hän ei halunnut ymmärtää koko asiaa. Joskus kun sitten sekstailimme ja innostuin, ehdotin, että rakastelisimme seuraavanakin päivänä. Mieheni haluaa harrastaa seksiä kuitenkin korkeintaan joka toinen päivä. Joka toinen päivä venyi aina viikoiksi..

Vuosien saatossa huomasin, että aloin torjua mieheni halaukset ja hellyydenosoitukset, vaikka minä olin alunperin se joka piti pakettia kasassa. Olin nuorena seksuaalisesti estoton ja villi.Olisin halunnut esimerkiksi pukeutua miestäni varten, mutta hänen mielestään sellainen on turhaa: vaatteet otetaan joka tapauksessa pois.

Nyt 12 vuoden jälkeen olen vähän katkera: olen luullut kauan, etten tarvitse seksiä ollenkaan. Olisin toivonut, että mieheni haluaa minua ja osoittaa sen. Sitä hän on tehnyt näiden vuosien aikaan vain muutamia kertoja. Vaikka viime vuosina hän on tehnyt noin kymmenkunta aloitetta, minä en enää halua häntä.

Sekavaa. Olen vasta päälle 30-vuotias. Olen monen mielestä kaunis ja olen todella hyvässä kunnossa.  Tällä hetkellä emme harrasta seksiä enää lainkaan, ja tämä on yksi syy, miksi haluan erota. En halua katkeroitua vuosien saatossa. Mutta koska meillä on lapset, mietin, kuinka paljon minulla on oikeus vaatia omaa onneani.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et keskustele kunnolla asiasta miehesi kanssa? Mitä hän on sanonut syyksi haluttomuudelleen?

Vierailija
2/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne tason lukko miehelläsi. Lopeta se nyöristely ukkosi suuntaan ja ala käyttäytyä kuin nainen, älä niinkuin äiti. Hommaa vaatteita itseksesi, uusia alusvaatteita, uutta kampausta ja muuta mukavaa..ehkä jokin liikuntaharrastus. Äläkä näistä puhu miehellesi tyyliin "kulta, katso minua, minulla on uusi hame"...vaan ole itsevarma ja vähän etäinen. Ota sama etäisyys mitä miehesi on sinuun ottanut.

Mies on kuitenkin saalistaja ja luultavasti hänen on vaikea haluta sinua, koska olet jo itsestään selvyys. Olet tylsä äiti. Luultavasti sama oli jo teidän seurusteluaikojen alussa. Olit ns. helppo, kiltti ja luotettava. Nämä kaikki on siis ihannekumppanin piirteitä, mutta seksuaalinen "minä" ei etsi ihanteita, vaan seikkoja jotka kiihottaa. Miehesi hyvin todennäköisesti kunnioittaa sinua äitinä, mutta muista, et ole hänen äiti vaan seksuaalinen objekti. Pettämiseen älä ryhdy, vaan naiselliseen itsenäiseen elämään. Anna miehesi avata keskusteluyhteys ja anna miehesi alkaa taas haluamaan sinua. Kierosti sanottu, mutta jos katsot peiliin ja "panisit itse itseäsi" olet jo hyvällä tiellä.

Toinen syy saattaa olla että miehesi ei koe olevansa mies kanssasi. Hän kaipailee nuorikkojen perään jossa voi olla se sama miessika mitä nuorena, estotonta seksiä vailla huolen häivää. Teidän pitäisi palata alkujuurille. Jos olette olleet viihteellä viihtyviä nuoria aikoinaan, pistä parasta päällesi, painukaa miehesi kanssa yökerhoon, jossa 20v nuoret likat pyörittelee persettään. Näytä miehellesi että olet yhä heidän veroinen, seksuaalinen nainen.

En suosittele ylläolevaa, jos olette taipuvaisia riitelemään alkoholin vaikutuksen alaisena miehesi kanssa.

Kun olet löytänyt fyysisen yhteyden löytyy myös puheyhteys ja saat luultavasti selville sen että miehesi ajattelee paljon seikkoja, muttei löydä niille sanoja. Hän työntää pois sinut, koska etsii seksuaalisille energioille muita kanavia.

t.Miessika, joka kertoi sen avovaimolleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/3 jatkaa..

Ainiin, ja unohdin kolikon toisen puolen. Onko miehesi stressaantunut? Onko hän lihonnut suhteen aikana. Onko hän itsevarma alfauros vai vätystelijä? Näitä seikkoja sinun tulee myös tarkkailla. Jos on niin kannusta häntä etsimään se miehinen mies itsestään vaikkapa saliharrastuksen ja muutaman tatuoinnin kautta. Hän saattaa pitää itseään epäviehättävänä/miehekkäänä, jota kautta lankeaa helposti omiin fantasioihin itsestään ja kumppanistaa vessan nurkkaan runkkaamaan.

T.Miessika

Vierailija
4/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on silti pitänyt tehdä kaksi lasta tuollaiselle vaikket ole koskaan tuntenut itseäsi halutuksi suhteessa. itse olisin lähtenyt ensimmäisen vuoden aikana

Vierailija
5/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttomuus voi johtua kohonneesta kortisolitasosta (stressi, ahdistus, masennus; näkyy fyysisesti myös, googlaa oireita).

Vaimoni on ollut haluton jo vuosia, ollut melkein viiden vuoden tauko seksielämässä. Mutta ei se sitä ennenkään mitään kiihkoa ollut, hänelle taisi riittää kerran kuussa jo vuosia sitten.

Itse olen alkanut kokea, että oireilen fyysisesti tässä nykytilanteessa. Läheisyyden totaalinen puute vaivaa. En varmasti pysty esittämään, että hän olisi valtavan haluttava, ei hän uskoisi edes jos yrittäisin. On kerännyt valtavasti (yli +50%) massaa hyperkortisolismista johtuen, eli se on kaikki vatsassa, kyljissä, selässä, rinnoissa ja kaulassa sekä niskassa. Kädet ja jalat hoikat. Ihan tutkimusten mukaan mies on naisista vähiten haluttava, jos miehellä on korkean kortisolitason aiheuttamia piirteitä. Sama pätee naisiin. Ja syykin on selvä, kortisolitason nousu tekee hedelmättömäksi ja hermokimppu stressaaja on sietämätöntä synkkää seuraa, aina muki puoliksi tyhjä.

Eli ajattele asiaa näin: lapsesi tarvitsevat terveen äidin. Pysytkö terveenä jos pysyt nykyisessä suhteessasi? Jos et pysy, eroa. Itse ajattelen nyt asiasta niin, että niin kauan kun näen mahdollisuuksia saada hänet kuntoon yritän mitä kykenen. Ikää kuitenkin jo niin paljon, että en ole markkinoilla kovin kiinnostava kolmikymppisten lisääntymishaluisten naisten keskuudessa. Mutta 30-vuoden tienoolla on vielä paljon enemmän mahdollisuuksia kuin 10 vuotta myöhemmin. Ehkä vaihtamalla paranee, sanonta ettei niin olisi on tarkoitettu kuitenkin vaihtokierteeseen ajautuneille joilla on joka kuukausi uusi heila kierroksessa.

Vierailija
6/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa...

Kiitos kommenteista! Miessialla on tosi hyviä pointteja. Jostakin tunnelukosta on aina ollut kyse. Olemme keskustelleet asiasta, mutta tuloksetta. Mä en ole luonteeltani mikään nyhverö vaan nimenomaan itsenäinen nainen, joka urheilee ja pukeutuu itseään varten.

Tilanne on siis se, että mieheni passiivisuus on aiheuttanut sen, ettei mua ei huvita yhtään. En halua enää edes halauksia tms., vaikka ei niitä ole enää edes tarjolla. Mitä mieltä te olette miehestä, joka runkkaa mieluummin kuin panee vaimoaan? Minusta tilanne on lähes aina ollut tämän suuntainen.

Mä oon pettänyt nyt miestäni ja tajunnut, että mä oon elävä ja seksuaalinen olento. En kadu.

Vierailija
7/8 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi pitää enemmän samaa sukupuolta olevista.

Vierailija
8/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa, harmittaa puolestasi. Ensinnäkin kaikilla on oikeus myös omaan elämään, elämme vain kerran.