Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjono - Mitä toivoisit ruokakassisi sisältävän?

Vierailija
03.07.2013 |

Hei!

Sinä, joka joudut käymään leipäjonossa, mitä haluaisit ruokakassissasi olevan? Kertoisitko myös oletko mies/nainen, töissä/työtön/opiskelija, onko sinulla lapsia/oletko yksinhuoltaja yms.

Mitä muuta kuin ruokaa toivoisit? Ehkä hygieniatuotteita/vaatetta (mitä vaatetta)/ lapsille lelun..?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leipäjonossa työskentelevänä yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista voin sanoa, että ruokaa ei ole aina tarpeeksi kaikille, ja eri tuotteiden määrä vaihtelee rajusti.  Jaamme pääsääntöisesti joka kerta maitoa, jugurttia, lihaa, kalaa, kanaa, leipää, kasviksia, hedelmiä, pullaa, riisipiirakoita sekä pienen määrän sekalaisia tuotteita, kuten salaatinkastiketta, raejuustoa jne. Joskus myös on tarjolla hyvin pieniä määriä mausteita. Gluteenittomille ja kasvis- sekä vegaaniruokavalioisille on varattu ruokaa, pääosin eineksiä.

Vierailija
62/65 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen kassiin voisi laittaa Herra Hakkarainen -ksylitolipastillirasian.

Meidän lapset ainakin pitää niistä ja ovat hampaiden kannalta hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitojauhetta voi käyttää makaronilaatikon munamaidon teossa.

Vierailija
64/65 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen kirjoitti:

Köyhät valittaa ilmaisesta ruuasta. Ihmiset ne ei tyydy mihinkään. Kiitollinen elämänasenne ei katkeroita niin helposti, vink vink

Et ilmeisesti itse kuulu köyhiin? On aina todella helppoa arvostella toisia ihmisiä, kun ei joudu elämään näiden elämää päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Hienoa, että empatiakyky ei näytä kuitenkaan täysin kadonneen Suomesta kuten tämän ketjun aloittaja osoittaa, vink vink

Ja kaikki jotka itse kuvittelisivat olevansa oikeita "superköyhiä" jotka leipoisivat itse leipänsä ja keräisivät marjat metsästä, niin mikäs teitä estää aloittamasta vaikka tänään? Otatte vaan selvää kuinka paljon esim. toimeentulotuki on ja alatte elämään sen mukaan vaikka vuoden verran. Ainoa sääntö tässä kokeilussa on ettei siitä ole lipsumista minkään yllättävien menojen takia.   

Ei ehdi kun pitää käydä töissä. Muuten kyllä leipoisin itse elipäni mielellänikin.

Vierailija
65/65 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mausteet eivät maksa juuri mitään!

Olen jättänyt ruokaan kuuluvan mausteen pois koska maksoi 2,5 euroa.

Mikähän mauste oli kyseessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi