Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjono - Mitä toivoisit ruokakassisi sisältävän?

Vierailija
03.07.2013 |

Hei!

Sinä, joka joudut käymään leipäjonossa, mitä haluaisit ruokakassissasi olevan? Kertoisitko myös oletko mies/nainen, töissä/työtön/opiskelija, onko sinulla lapsia/oletko yksinhuoltaja yms.

Mitä muuta kuin ruokaa toivoisit? Ehkä hygieniatuotteita/vaatetta (mitä vaatetta)/ lapsille lelun..?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijukeijo kirjoitti:

Miksi et leiponut siitä maitojauheesta ja jauhoista sämpylöitä? Hiivaa ja rasvaakin sait?

Kuka nyt käyttää maitojauheen kaltaista sotkua sämpylöihin, kun veteenkin tulee hyviä? Ja kirjoittaja juuri totesi että leipää tuli liiankin kanssa, miksi olisi leiponut vielä lisää?

Vierailija
22/65 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisin ensimmäisen ruokakassin ja kotona ei ole mitään, niin olisipa siellä:

RESEPTIVINKKEJÄ, Suolaa, mustapippurirouhetta, pizzamaustetta, vehnäjauhoja, oivariinia, ruisleipä, näkkileipää, vaalea leipä, meetvurstia, juusto, paprikaa, sipulia, perunoita, maitoa/maitojauhetta, kananmunia, makaronia, ketsuppi, tonnikalaa ja jos lihaa saa, niin jauhelihaa ja kinkkua. 

Tekisin makaronilaatikon, sämpylöitä, veneperunoita uunissa, kinkku-paprikapiirakan, perunavelliä, muusia, tonnikalapiirakan, tonnikalapizzan, jauhelihapizzan, meetvurstipizzan, tonnikalaperunalaatikon, lihaperunasoselaatikon, espanjalaisen tortillan (perunamunakkaan), 

Hedelmät ja vihannekset olisivat loistava lisä, mutta nekin pitäisi muuttaa ruokaisammaksi ja "isommiksi" syötäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän valitti vanhoista leivistä ja ei selkeästi tiennyt, mitä maitojauhe on. Jos sitä kerta oli, niin miksi tehdä veteen? Tekisi sitten pullaa. Ihan sama minulle. Silloin ei valiteta vanhoista leivistä, jos ei itse leivo tuoretta. Ja saa vielä puolustuspuheen kaltaisiltasi. Pyh!

Vierailija
24/65 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin kaviaaria, sisäfilettä, homejuustoa ja viiniä.

Vierailija
25/65 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijukeijo kirjoitti:

Miksi et leiponut siitä maitojauheesta ja jauhoista sämpylöitä? Hiivaa ja rasvaakin sait?

No en leiponut. Kuivahiiva ja jauhot tuli kyllä käyttöön mutta ei maitojauhe. Ja sämpylät teen veteen jos niitä teen.

Ja oli sitä leipää pakastin täynnä muutenkin ;)

Annoin maitojauheet ystävälleni joka sitä käytti ja joka oli myös vähävarainen.

Vierailija
26/65 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksipä ei voisi olla saippua, vessapaperia, hammasharja, kampa, kynsissakset ja muut hygieniatuotteita?

Vierailija
27/65 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksipä ei voisi olla saippua, vessapaperia, hammasharja, kampa, kynsissakset ja muut hygieniatuotteita?

wc-paperia ja käsipyykinpesuainetta voisi olla

Vierailija
28/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaista vuosikertaviiniä, juustoja, viikunahilloa, kahvipapuja, lakritsitaateleita, belgialaista suklaata, mätiä ja sisäfilettä

Vierailija
29/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää.

Makaronia.

Kaikkea kuivamuonaa paljon, jotta säilyisivät kuun loppuun.

Vihanneksia ja hedelmiä tuskin kovin paljon jakelussa on, koska ne pilaantuvat.

Kurkku ei ainakaan ole kesällä kallista.

Vierailija
30/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteet eivät maksa juuri mitään!

Vierailija
31/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriltani olen kuullut, että hänen kassissaan on ollut joskus erittäin hausteellisia pyykinpesuaineita. Niitä ei ole voinut käyttää. Jos siellä pitäisi jotain sellaista olla, niin silloin ehdottomasti hajusteetonta ja herkkäihoiselle sopivaa tuotetta. Muuten voi mennä ihan hyödyttömäksi.

Itse sanoisin, että mausteet ovat monesti kalliita. Niillä saa monen ruoan paremman makuiseksi, mutta monellakaan ei ole varaa ostaa sellaisia montaa laatua.

Hajusteetonta voivat käyttää kaikki. Hajusteellisten suhteen asia ei onnistu kaikilla.

Vierailija
32/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut leipäjonossa, mutta toivoisin että kasseihin laitettaisiin lautasmallin mukaisesti sapuskaa. Olen käsittänyt (voin olla väärässä) että nykyisellään ne ovat melko hiilaripainotteista höttöä. Parempihan sekin tietysti on kuin ei mitään :)

Kaikki eivät edes pysty syömään lihaa tai kalaa. Ne pilaantuvat aika nopeasti. Linssit, pavut ja herneet ovat fiksumpi proteiininlähde. Vaatteeksi puhtaita sukkia.

Vierailija
33/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se käsipyykin pesuaine, vai konepyykin pesuaine?

Vierailija
34/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusjuttuja toivoisin.

En ole kymmeneen vuoteen käynyt leipäjonossa mutta silloin muutaman kerran kävin ja aika suppeaa oli. Olin kahden pienen lapsen yh-äiti tuolloin.

Vanhenevaa leipää lykkäsivät pussitolkulla. Sanoin vielä ettei meillä mene leipää paljoa niin siitä huolimatta tunki sitä mukaan. Sitten oli jotain ihme 80% margariinia, maitojauhetta ja kuivahiivaa. Sain vielä aina pari pakettia sitä maitojauhetta ja ikinä ollut sellaista käyttänyt eli minulle oli täysin turhaa. Sitä sitten oli pakettitolkulla minulla kaapissa sen muutaman kerran jälkeen. Totesin sitten etten tarvitse enempää maitojauhetta enkä sitä vanhenevaa leipää joten en enää mennyt.

Tais siellä olla jotain kaurahiutaleita ja jauhojakin mutta ei kai kukaan käytä noin paljoa vehnäjauhojakaan kuukaudessa että sitä joka kerta tarvitsi parin kilon pussia kertaa kaksi?

Nuo edulliset perusjutut voi ostaa itsekin.

Siellä kassissa voisi olla hedelmiä, kasviksia, maitoa, lihaa/kalaa, juustoa, ruokakermaa, jugurttia, marjoja. Jotain hajusteetonta pyykkiainetta ja saippuaakin voisi olla. Ja yllärinä jotain herkkua :)

Leivistä tekee helposti korppuja uunissa ja korput säilyvät pitkään. Maitojauheesta ja jauhosta saa sentään jo sämpylöitä kun ostaa hiivaa.

Vierailija
35/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuoretta, kasviksia tai hedelmiä, vähän satokaudesta riippuen, mikä olisi edullista jotta mahdollisimman moni saisi. Olen kahden lapsen yh, opiskelija. En hae lainaa enkä siis saa toimeentulotukea, siksi nuo kassit ovat iso apu ja ne kuivatuotteekin tulevat kaikki käyttöön. Nyt kesällä olen töissä enkä käy jonoissa mutta palkka menee kyllä elämiseen eli syksyllä taas.

Muistan viime syksyltä kun ihanat eläkeläismummot toivat laatikkokaupalla omenoita joita sai ottaa niin paljon kuin jaksoi kantaa, riitti hilloonkin :)

Vierailija
36/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut leipäjonossa, mutta toivoisin että kasseihin laitettaisiin lautasmallin mukaisesti sapuskaa. Olen käsittänyt (voin olla väärässä) että nykyisellään ne ovat melko hiilaripainotteista höttöä. Parempihan sekin tietysti on kuin ei mitään :)

Kaikki eivät edes pysty syömään lihaa tai kalaa. Ne pilaantuvat aika nopeasti. Linssit, pavut ja herneet ovat fiksumpi proteiininlähde. Vaatteeksi puhtaita sukkia.

Olen ollut jakajana töissä ja vaitettavasti esim. kuivaherneet kelpaavat harvalle, vaikka hernekeiton teko olisi tosi helppoa. 

Vierailija
37/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jakajana töissä ja vaitettavasti esim. kuivaherneet kelpaavat harvalle, vaikka hernekeiton teko olisi tosi helppoa. 

Kuulostaa älyttömältä! Minä olen sen verran reuman runtelema etten kykene leipäjonoon. Olisin onnessani jos saisin herneitä ja hernerouhetta.

Minulla liha ja kala pahentavat reumakipuja.

Vierailija
38/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivoin ruokakassin antimista, myös siitä maitojauheesta, leipää, pullaa, marjapiirakkaa jne. ja myin ne kirpparilla ja torilla. Sain rahaa parempaan ruokaan.

Vierailija
39/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä, ehkä kuivattuja luumuja yms. Kiisselitarvikkeet. Lihapullasäilykkeitä, nykyään on myös valmiskeittoja pusseissa. Lapsi/vauvaperheille omat. Pilttiä, vauvanpuuroa.

Tonnikalaa, makaroonia, puuroa, maitojauhe leipää, riisiä.

Vierailija
40/65 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat voisivat lahjoittaa iltapäivästä tuotteita, joita ei enää myydä seuraavana päivänä.

Ravintola pystyyn. Leipomoissa varmaan myös epämuodustuneita, mutta syötäviä tuotteitta, samoin ruokatehtaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi