Tapahtui tänään gigantissa..
Menin paikan päälle ja minulla oli jo tiedossa mitä halusin. Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita.
Miksi asiakasta ei kuunnella? Miksi pitää olla niin röyhkeä? Jäi tyhjät kädet reissulta, sillä en saanut puhuttua heitä ympäri.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Meillä erään vartiointifirman edustaja kävi tarjoamassa palveluitaan. Pakettiin kuului hälyttimiä ikkunoihin ja oviin ja vaikka mitä. Kun hän kertoi, että pakettiin kuuluu myös palovaroittimet, sanoimme, että emme tarvitse niitä, sillä kuuron lapsen takia meillä on vilkkuvat palovaroittimet. Myyjä jankkasi, että ne palovaroittimet kuuluu pakettiin ja totesimme, että emme tarvitse niitä, sillä meillä pitää olla vilkkuvat. Myyjä jatkoi, että ne palovaroittimet kuuluu pakettiin, johon mies jo naurahti, että selvä, mutta laitamme ne palovaroittimet kaappiin, koska emme tarvitse niitä. Myyjä sanoi, että ne kuuluu pakettiin ja ne pitää olla katossa. Sanoimme, että sitten emme ota tätä pakettia, koska emme tarvitse niitä varoittimia. Tähän myyjä, että voihan meillä olla useammat varoittimet katossa, johon totesin, että en halua, koska näyttää typerältä jos katto on miinoitettu täyteen niitä. Tähän myyjä, että ne varoittimet kuuluu pakettiin. Mies jo sanoi, että unohdetaan se paketti.
Myyjä myös totesi, että jos meille tulee koira, tarvitsemme hälyttimet. Sanoimme, että meillä ei tule koskaan koiraa. Myyjä hymyili ja sanoi, että ei voi koskaan tietää. Totesimme, että meille ei tule koskaan lemmikkiä. Myyjä hymyili ja vastasi ”ei sitä voi tietää”. Meinasin repiä hiukset päästäni hänen kanssaan.
Käviköhän meillä saman firman edustaja? Jankutti jankuttamistaan minulle, asunnon omistajalle, että meidän autotallissamme on varmasti jotakin yritystoimintaa, eikä uskonut, kun sanoin ettei ole?! Kerrassaan absurdi tilanne. Todella vastenmielinen edustaja, olisi pitänyt laittaa ko. yritykselle palautetta.
Gigangista ja poeerista enää ainoastaan click-and-pick -ostoksia, ei niitä myyjiä kestä... Pyydän tuotetta x ja saan vartin saarnan siitä miksi x on ihan paska ja miksi ehdottomasti tarvitsen sen tilalle tuotteen y.
Verkkokauppa,comin myymälän myyjät osaa käyttäytyä, sen lisäksi se on kotimainen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Gigangista ja poeerista enää ainoastaan click-and-pick -ostoksia, ei niitä myyjiä kestä... Pyydän tuotetta x ja saan vartin saarnan siitä miksi x on ihan paska ja miksi ehdottomasti tarvitsen sen tilalle tuotteen y.
Verkkokauppa,comin myymälän myyjät osaa käyttäytyä, sen lisäksi se on kotimainen vaihtoehto.
Verkkokauppa.comin osakkeista yli 70% on ulkomaalaisten hallussa. Ei siis ihan suomalainen ole tämäkään lafka enää.
Mikä vttu on iMac ?
En ole koskaan kuullutkaan. Johtuisikohan siitä......
Vierailija kirjoitti:
Mikä vttu on iMac ?
En ole koskaan kuullutkaan. Johtuisikohan siitä......
No se on sun ongelmasi. Eli ei johdu siitä.
Se on ku jotkut vaikka Elisan myyjät kauppojen pisteissä. Yksikin tässä kun ohi kävelin kysyi että saako esittää yhden kysymyksen niin vastasin vaan että et ja se jäi suu auki seisomaan paikoilleen. Ärsyttää tyrkyttäminen. Jos koen tarpeelliseksi jotain ostaa nii ostan ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on ollut kummallinen kokemus Gigantin tietokonepuolella. Kun kysyin läppäreitä, joissa on numeronäppäimet oikealla, myyjä alkoi hirmuisella innolla myydä minulle MCAfee-virustorjuntaa.
Ainahan ne yrittää myydä jotain ekstraa. Ei mitään uutta tai kummallista.
Ehkä aloitus onkin ovela trolli, jonka tarkoitus on paljastaa palstamammojen tietämättömyys ja todistaa se pointti jota nyt kovasti yritämme kieltää (että nainen ei voisi tietää tietokoneista)? Itsellänikin meni ohi tuo seikka että iMac = pöytäkone.
En allekirjoita kuitenkaan aloittajan pointtia vaikka provo olisikin, keskusteluhan on täyttynyt kokemuksista joissa myyjät ovat niitä tolloja. :)
Hyvä, että tyrkyttävät ja myyvät aina uusina mallia puhelimista ja muista mobiililaitteista.
Pahempi olisi jos tyrkyttäisivät vanhoja malleja, esimerkiksi puhelimissa.
Nimittäin niihin vanhoihin malleihinhan ei saa enää kauaa puhelin käyttöjärjestelmän päivityksiä ollenkaan.
Ja se on tosi tärkeä juttu niille puhelimille, joilla käytetään nettiä.
Olen aina saanut asiallista palvelua Gigantissa ja ollut tyytäväinen kaikkiin sieltä ostamaani tuotteisiin.
Pitkä palautusaika tuotteilla on erinomaista plussaa liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kirosin tätä, että eikö kivijalkaliikkeen idea ole palvelu ja Suomessa et sitä saa paitsi Louis Vuittonin liikkeestä. En osta parin tonnin esinettä liikkeestä, jossa palvelu on nihkeää tai joo öö emmä tiiä. En kaipaa myyjää joka myy vaan asiantuntijaa joka palvelee.
N35
Missä on Gigantilla kivijalkamyymälä?
Vierailija kirjoitti:
Mulle Gigantin tietokoneosaston myyjä koitti aivan väkisin myydä jotain "käyttövalmis PC" -palvelua. Että Windowsin asentaminen on niiiiiiiiin vaikeaa, että jos ei ole lukenut yliopistolla tietojenkäsittelytiedettä, niin siitä ei kyllä mitenkään selviä. Ehdottomasti pitää siis ostaa tuo palveluna. No en kuitenkaan sitä ottanut, sanoin että saan varmaan apua kavereiltani tarvittaessa.
Todellisuudessa ei tarvinnut mitään muuta kuin käynnistää kone. Windows asensi ihan itse itsensä.
Minulle yritettiin myydä Windows. Koneeseen jossa on esiasennettu Windows.
T: Linux-käyttäjä
Menin giganttiin ostamaan miehelle puhelinta, olin varannut Ja maksanut sen netin kautta koska välimatkaa liikkeeseen on. Päätin matkalla ostaa myös itselle samanlaisen. Myyjä ei vaan suostunut myymään sitä toista minulle :D kyseessä ei ollut tarjoustuote eikä missään ollut mainintaa etteikö niitä voisi ostaa useampaa. Sanoin myyjälle että ymmärräthän että kävelen tästä liikkeestä suoraan naapuriliikkeeseen poweriin ja ostan sen puhelimen sieltä? Myyjä ei osannut sanoa juuta ei jaata. Ja niin tein, menin poweriin ostin puhelimen sieltä plus molempiin puhelimiin kuoret ja panssarilasit ja muuta härpäkettä.
Mikä logiikka tuossa oikein oli? Giganttiin kelpasi 400 euroa rahaa muttei 800 euroa plus vielä vähän enemmän jos sieltä olisin ne muut liitännäiset ostanut.
Powerissa tälle naureskeltiin ja totesin että näin helposti Gigantti pääsi tästä asiakkaasta lopullisesti eroon.
Kävin Forumin gigantissa , olin ostamassa puhelinta ja jonkun muun asian...Nuori miesmyyjä nokkaantui jostakin ,mitä yritti tuputtaa enkä ostanut . Meni sivummalla pälyilemään ,eikä tullut enää palvelemaan .Toinen myyjä lähti pitkin hampain hakemaan varastosta haluamani puhelimen.Yritän vältettä tätä liikettä.
Ah gigantti, juuri tuli puljun kanssa väännettyä. Minulla oli heidän huolenpitopalvelunsa (eipä tullut juuri käytettyä) ja sen mukana Gigantti Cloud. Gigantti mainostaa, että tiedot Cloudissa säilyvät 90 päivää pilvipalvelun sopimuksen loppumisen jälkeen. Samana päivänä, kun sopimus päättyi sain palvelusta viestin, että tämä oikeastaan loppui ajat sitten, joten pian poistetaan kaikki tiedot. Aika nopsaan ne 90 päivää kului. Ihan yhden muutaman tunnin aikana. Soitin aspaan ja eivät tienneet ollenkaan, miksi sain tällaisen viestin, mutteivät myöskään osanneet arvioida, milloin kaikki materiaali katoaa. Ei tarvitse uudelleen ostaa.
Power ja Gigantti ovat molemmat norjalaisomisteisia kak-ka-tyrkytysliikkeitä, siksi sieltä niitä Kotimaan energian sähkösopimuksiakin tyrkytetään. Karttelen molempia liikkeitä, ei miellytä tuo aggressiivinen myyntitapa, missä asiakasta yritetään kaikin keinoin vetää höplästä.
Vierailija kirjoitti:
Lihaisa pastori Pikantti kirjoitti:
Kauheasti ihmiset käy tämän mukaan Gigantissa tai Powerissa. Kuinka hemmetin köyhiä te olette, kun suositte noita ällöttäviä halpiskauppoja? Prismasta saa kaiken tarpeellisen ja kaupan päälle hyvän palvelun ilman tyrkytyksiä. Älkää säästäkö turhissa asioissa!
Jos saman tuotteen saa halvemmalla Gigantista, niin en näe järkeväksi maksaa extraa koska Prisma.
No voi hiiskatti. Minä ainakin käyn mieluummin Prismassa ja saan hyvää palvelua kuin jossain kikantissa itkeäkseni sitten jälkeenpäin. Ihan sama jos hiukan enemmän maksaa, kun on kiva käydä.
Suomessa ei kovinkaan monessa paikassa ymmärretä kuka viimekädessä maksaa palkan.
Luultavasti myyjät yrittävät lukea olemuksesta jotain. Määrätietoisesti käyttäytyvälle miehelle ei ytitetä tuputtaa, kun maalaistollon oloiselle tai naiselle ajatellaan, että pystytään myymään mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen ja myyjä oli mies? Ehkäpä miesmyyjä koki ettei tuo nainen mitenkään voi tietää mikä hänelle on parasta.
Ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. En ole miehenä koskaan saanut ostettua sitä mitä tulin hakemaan ilman mutinoita. Suurin osa asiakkaista tulee sinne jonkun sisäänheittotarjouksen myötä, mutta sitä ei missään nimessä haluta myydä. Periksi en ole antanut ja olen saanut lopulta aina ostettua tuotteen mitä tulin hakemaan, mutta koskaan en ole poistunut Gigantista hyvällä mielellä.
Monta kertaa olen nähnyt kuinka miesasiakkaat ovat lähteneet "ovet paukkuen" naapuriliikkeeseen ostamaan etsimänsä tuotteen, koska Gigantissa myyjä ei ole halunnut sitä myydä vaan on tyrkyttänyt jotain kalliimpaa.
Ostan myös välillä gigantista mutta asiani koskee tuota että powerissa ei myyjät ehkä tiedä esim puhelimista niin ei myyjien tarvi tietääkkään ainakaan mun kohdalla. Mulla itselläni on se tieto ja tiedän mitä ostan eli myyjien mussutusta en kuuntele yhtään. Ne kun myy tietämättömille sellaista joskus kalliilla mitä samaa saisi halvemmallakin ym. Tietämättömiä on helppo myyjien vedättää.