Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtui tänään gigantissa..

Vierailija
29.07.2020 |

Menin paikan päälle ja minulla oli jo tiedossa mitä halusin. Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita.
Miksi asiakasta ei kuunnella? Miksi pitää olla niin röyhkeä? Jäi tyhjät kädet reissulta, sillä en saanut puhuttua heitä ympäri.

Kommentit (193)

Vierailija
141/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigsuu ja Powskuu tuetaa. Norjalaista laatu sähköö saa ja myyjät on ihqun komeit ;))

Vierailija
142/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen ja myyjä oli mies? Ehkäpä miesmyyjä koki ettei tuo nainen mitenkään voi tietää mikä hänelle on parasta.

Ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. En ole miehenä koskaan saanut ostettua sitä mitä tulin hakemaan ilman mutinoita. Suurin osa asiakkaista tulee sinne jonkun sisäänheittotarjouksen myötä, mutta sitä ei missään nimessä haluta myydä. Periksi en ole antanut ja olen saanut lopulta aina ostettua tuotteen mitä tulin hakemaan, mutta koskaan en ole poistunut Gigantista hyvällä mielellä.

Monta kertaa olen nähnyt kuinka miesasiakkaat ovat lähteneet "ovet paukkuen" naapuriliikkeeseen ostamaan etsimänsä tuotteen, koska Gigantissa myyjä ei ole halunnut sitä myydä vaan on tyrkyttänyt jotain kalliimpaa.

Itse en ymmärrä miksi mennä edes vaivaamaan myyjiä, jos kerta on ostopäätöksensä jo tehnyt. Hakee noutopisteeltä niin ei tarvitse edes katsella rumia Gigantin myyjiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastainen kokemus. Imuria Gigantista olin ostamassa. Myyjä sanoi, tulee muutaman pvän päästä tarjoukseen mutta saat jo sillä hinnalla. Sain hyvän alennuksen. Myyjä pakkasi vielä imurin minulle kuljetuskuntoon, kun olin julkisilla.

Olen ostellut muutakin tämän hyvän palvelun vuoksi.

Vierailija
144/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on kyllä aggressiivinen myyntityyli, se on huomattu.

Kyseiseen kauppaan mennessä kannattaakin alussa mainita disclaimerin tyyppinen lause: "En tullut ostamaan muuta kuin tuotetta x/tuotetta tuoteryhmästä x enkä halua kuulla mainontaa mihinkään muuhun liittyen".

Vierailija
145/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla kuin nro 18 eli olen aina saanut Gigantissa hyvää, asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Viimeisin kokemus on parin päivän takaa, kun hankin uuden puhelimen. Tiesin, mitä halusin ja sain sen ilman tyrkyttelyä. Puhelin laitettiin valmiiksi toimintakuntoon. Kotona sitten en saanutkaan jotain juttua toimimaan kuten halusian. Menin seuraavana päivänä takaisin ja siellä puhelin vielä tarkastettiin ja korjattiin pieni virheasetus. Hymyileva nuori mies ojensi luurin ja totesi, ettei maksa mitään. Ja asiakkaana oli tällainen vanha akanräyskä. Jostain syystä olen lähes kaikissa liikkeissä saanut aina erinomaista palvelua, vaikken ole mikään vallasrouva enkä entinen missukka.

Ystävällinen vihje: tarkistapa ostokuitti. Ei siellä puhelimia laiteta toimintakuntoon ilman erillistä maksua, mutta palvelun maksullisuudesta ei kyllä takuulla myöskään kerrota, ellei erikseen kysy. Saattaapi siis käydä niin että maksaa muutamankin ylimääräisen pennosen "ilmaisista" palveluista, jos ei ole tarkkana.

Toinen vaihtoehto on, että olet asioinut myymäläpäällikön kanssa. Niillä aina on lupa vähän venyttää sääntöjä jos näyttää siltä, että on lupaava kanta-asiakas hyppysissä.

Vierailija
146/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kyllä aina ilmoitettu, että jos haluaa saa erillistä maksua vastaan valmiiksi säädetyn laitteen.

Ovat niin monimutkaisia nuo nykyiset äly tv:t että saa olla melkonen insinööri jotta itse kykenee ne säätelemään ja laittamaan katsottaviksi.

Vanhemmat ihmiset ostavat myös valmiiksi asennetun tietokoneen, johon ladattu valmiiksi kaikki ne sovellukset joita he eniten käyttävät ja tarvitsevat ja niitä on aktiivisilla senioreilla tosi paljon, monet harrastaa sukututkimusta sun muuta.

Miksi tuhrata aikaa sellaiseen, jonka joku toinen tekee maksusta valmiiksi.

Vierailija
147/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hetkinen, siis olitko ostamassa iMacia vai iPadia? iMac on (oli) pöytäkone, iPad on tabletti. Jos olit ostamassa iMacia niin tokihan myyjä silloin koitti myydä pöytäkonetta, kun sitä kerran kysyit. Vai kysyitkö kuitenkin iPadia ja kirjoitit tähän väärin?"

Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä miten miesmyyjä ajattelee, kun nainen on tietokoneostoksilla. Ei se nainen voi tietää mitä on ostamassa...

Öö, mitä ihmettä tarkoitat? Nythän kävi niin, että asiakas, jonka oletat naiseksi, meni tietokoneostoksille ja pyysi pöytäkonetta (iMac), ja myyjä, jonka oletat mieheksi, uskoi, että nainen tietää mitä haluaa, yritti myydä hänelle pöytätietokoneen, jollaista hän pyysi.

Nythän tässä nuristaan, että miesoletetun myyjän olisi pitänyt ymmärtää, että naisoletettu asiakas olisi halunnut tabletin, vaikka pyysi pöytäkonetta.

Ainoa, joka tableteista tässä sekoilee on sinä.

Ap sanoi: "Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita. Miksi asiakasta ei kuunnella?"

Mitä hänelle olisi mielestäsi sitten pitänyt myydä?

Se iMac.

Eikös se ole pöytätietokone?

No ON.

IPad on tabletti.

MacBook on läppäri.

iMac on pöytäkone.

ja kaikki samaa ylihinnoiteltua p😀skaa

...

Vierailija
148/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kauan ostanut kodinkoneet Prismasta ja puhelimet operaattorilta ja tietokoneet tietokonekaupasta🐷

Vierailija
149/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää käy Gigantissa, kun en jaksa sitä heidän tyrkytyslisämyyntiä. Mieluummin maksan vaikka muutaman kympin (riippuen toki tuotteesta ja hinnata) enemmän ja käyn Verkkokaupassa, jossa homma toimii tyyliin "tarvitsen tuotteen x" - "odota hetki, käyn hakemassa varastosta - tässä ole hyvä, saako olla muuta" - "ei kiitos tällä kertaa" ja kassan kautta ulos.

Homma muuttuukin ihan päälaelleen, jos tulet katumapäälle ja haluaisit perua ostoksesi 30 päivän sisällä.

Vierailija
150/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin ostamaan pesukoneen Gigantista.

Tai siis virhe tuli siinä kohtaa, kun maksoin kotiinkuljetuksesta ja asennuksesta.

En sattunut olemaan kotona, kun kone tuotiin, niin en ollut todistamassa kaikkeaa tohelointia.

Pesukoneen tuojat olivat ilmeisesti rikkoneet kylppärin pesukonehanan ja vaatineet vaimolta allekirjoituksen paperiin, että hana oli rikki jo tullessa. Ja mennessään olivat naarmuttanee parketin, kun eivät ilmeisesti olleet osanneet kääntää vanhan koneen kuljetusasentovipua päälle. Hanan uusimisen jälkeen päästiin kokeilemaan konetta ja muutaman pesukerran jälkeen todettiin, että sitä ei ollut tasapainotettu kunnolla, joten jalatkin piti säätää itse.

En osta enää mitään Gigantista, mitä en voi kuljettaa itse omin kätösin kotiini.

Vierailija
151/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää käy Gigantissa, kun en jaksa sitä heidän tyrkytyslisämyyntiä. Mieluummin maksan vaikka muutaman kympin (riippuen toki tuotteesta ja hinnata) enemmän ja käyn Verkkokaupassa, jossa homma toimii tyyliin "tarvitsen tuotteen x" - "odota hetki, käyn hakemassa varastosta - tässä ole hyvä, saako olla muuta" - "ei kiitos tällä kertaa" ja kassan kautta ulos.

Pelkästään tämän takia ja sen, että ei ole pakko antaa henkilötietoja "takuuta varten" asioin nykyään bain verkkokaupassa. En jaksa luetella/ tarkistaa nimeä ym. Turhaan ostoksia tehdessäni. Minulle riittää kuitti.

Vierailija
152/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään tämän takia ja sen, että ei ole pakko antaa henkilötietoja "takuuta varten" asioin nykyään bain verkkokaupassa. En jaksa luetella/ tarkistaa nimeä ym. Turhaan ostoksia tehdessäni. Minulle riittää kuitti.

Siis mikä se ero tuossa nyt sitten on? Jos ostat jostain verkkokaupasta, kyseisen verkkokaupan tietokantoihin jää tasan tarkkaan tieto sun osoitteestasi, koska sun on pakko täyttää ja tarkistaa, että täytit sen oikein, ostoksia tehdessäsi.

Vierailija
153/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ollut kummallinen kokemus Gigantin tietokonepuolella. Kun kysyin läppäreitä, joissa on numeronäppäimet oikealla, myyjä alkoi hirmuisella innolla myydä minulle MCAfee-virustorjuntaa.

😂

Oletteko kuulleet miestyyppisestä valikoivasta kuulosta?

Vierailija
154/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä se ero tuossa nyt sitten on? Jos ostat jostain verkkokaupasta, kyseisen verkkokaupan tietokantoihin jää tasan tarkkaan tieto sun osoitteestasi, koska sun on pakko täyttää ja tarkistaa, että täytit sen oikein, ostoksia tehdessäsi.

Ei jää mitään tietoja, jos kävelet verkkokauppa comin myymälään, otat hyllystä tuotteen ja maksat kassalla.

Vierailija
155/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gigantin myyjiltä en kysyis juuri mitään kun eivät osaa vastata oikealla tiedolla.

Puolustukseksi kyllä lisään, että harvoin asiakaskaan ymmärtää realiteettejä.

Esim eräs vaimon ystävätär ja vaimo itse halusivat ostaa kumpikin polkupyörän.

Vaatimukset

Kevyt mummopyörä jossa ei ole vaihteita, mutta jolla on helppo ajaa mäet ylös. 

Polkemisen pitää olla kevyttä ja vauhdin kohtuullista jotta matka taittuu, myös soratiellä.

Ei sähköavusteista kun ne on mummoille.

Hinta alle 1000€.

No tuollaisia ei ole olemassa

Tuollainen oli mummolassa 70-luvulla. Tunturi merkkinen vaihteeton naistenpyörä. Oli kevyt polkea, ehkä siksi kun pappa huolsi sitä kuin silmäteräänsä. Lapsena poljin sillä kun naistenpyörällä pystyin seisomaan polkimilla satulan edessä ja polkemaan. Istumaan en ylettynyt. Mummolassa ei ollut yhtään lastenpyörää.

Aika kultaa muistot. Ne ei kulkennet kuten nykyiset city fillarit. Olivat ihan pirun raskaita.

Polkimen kampi oli niissä pitempi. Ihmettelen miksi sitä on lyhennetty nykyisissä. 

Minulla on 80 luvun Peugeot kilpuri ja Feltin maantie pyörä. 

Tuossa pösössä on 1.5" pitempi kampi ja ottaa enemmän tehoa reidestä, eikä vain polven yläpuolelta.

Ei olleet raskaita! Minullakin on ollut Tunturin 1970-luvun pyörä ja oli todella kevyt ja mukava ajaa. Ajoin sillä 1990-luvulla. Harmittaa edelleen että tuli myytyä se pyörä. Ei ole enää samanlaisia Suomessa myynnissä. Vietnamissa joitakin vuosia sitten ajoin samantyylisellä, en muista minkä merkkinen oli, saattoi olla joku japanilainen merkki.

Vierailija
156/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi n. kuukausi sitten kun menin ostamaan puhelinta, tiesin jo heti minkä mallin haluan. Menin norkoilemaan pisteelle jossa kyseinen luuri oli, myyjä kun tuli niin osoitin että olisin tuosta kiinnostunut ja siihen suojakoteloa jne. Mutkattomasti sujui prosessi, uutta liittymää yritti kyllä tyrkyttää...

Vierailija
157/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ostin kerran yhden kalliimman läppärin kun myyjä väitti, ettei se aikomani halpismalli pyöritä kunnolla videoita. No, eipä pyörittänyt se kalliimpikaan ja myöhemmin itse asiassa ostin halvemman joka pelitti paremmin. Nykyisin aina kun tekee mieli mennä Giganttiin, muistuu mieleen ne myyjähaukat ja kuinka vitutti maksella osamaksuja pienistä tuloista. Ostan nykyisin melkein kaiken verkosta.

Vierailija
158/193 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni myyjä teki vain työtään. Tottakai siinä samalla antavat täkyjä toisistakin malleista ja vaihtoehdoista, kuuluu työnkuvaan. Ehkä olet myös vaikuttanut hiukan epävarmalta asiakkaalta kuitenkin ja myyjä on nähnyt sinussa potentiaalia asiakaspohjaa ohjailla mahdollista ostopäätöstäsi toiseen kohteeseen. Joten normaalia myyntityöskentelyä.

Hiukan ollaan herkkänahkaisina liikenteessä. Hyvä kait se on samalla saada suosituksia muistakin tuotteista, toisinaan jopa myyjät ovatkin oikeassa ja ohjaavat ostopäätöksen kohti paremmin sopivampaan tuotteeseen. Toki asiakashan se päätöksensä tekee, aivan kuten myyjätkin myyntityönsä.

Jos tuo on myyjän työtä, niin taidan pysyä poissa häiritsemästä heidän työtään ja tilaan haluamani tavarat netistä ilman "lisämyyntä"

Vierailija
159/193 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni myyjä teki vain työtään. Tottakai siinä samalla antavat täkyjä toisistakin malleista ja vaihtoehdoista, kuuluu työnkuvaan. Ehkä olet myös vaikuttanut hiukan epävarmalta asiakkaalta kuitenkin ja myyjä on nähnyt sinussa potentiaalia asiakaspohjaa ohjailla mahdollista ostopäätöstäsi toiseen kohteeseen. Joten normaalia myyntityöskentelyä.

Hiukan ollaan herkkänahkaisina liikenteessä. Hyvä kait se on samalla saada suosituksia muistakin tuotteista, toisinaan jopa myyjät ovatkin oikeassa ja ohjaavat ostopäätöksen kohti paremmin sopivampaan tuotteeseen. Toki asiakashan se päätöksensä tekee, aivan kuten myyjätkin myyntityönsä.

Jos tuo on myyjän työtä, niin taidan pysyä poissa häiritsemästä heidän työtään ja tilaan haluamani tavarat netistä ilman "lisämyyntä"

Tätä todellakin on  myyjän työ nykyisin. Ja pankkivirkailijat soittelevat ja yrittävät myös tarjota maksullisia lisäpalveluita. Ei käy kateeksi ja en lainkaan ihmettele, miksi verkkokaupat ja itsepalvelu lisäävät suosiotaan.

Vierailija
160/193 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hetkinen, siis olitko ostamassa iMacia vai iPadia? iMac on (oli) pöytäkone, iPad on tabletti. Jos olit ostamassa iMacia niin tokihan myyjä silloin koitti myydä pöytäkonetta, kun sitä kerran kysyit. Vai kysyitkö kuitenkin iPadia ja kirjoitit tähän väärin?"

Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä miten miesmyyjä ajattelee, kun nainen on tietokoneostoksilla. Ei se nainen voi tietää mitä on ostamassa...

Öö, mitä ihmettä tarkoitat? Nythän kävi niin, että asiakas, jonka oletat naiseksi, meni tietokoneostoksille ja pyysi pöytäkonetta (iMac), ja myyjä, jonka oletat mieheksi, uskoi, että nainen tietää mitä haluaa, yritti myydä hänelle pöytätietokoneen, jollaista hän pyysi.

Nythän tässä nuristaan, että miesoletetun myyjän olisi pitänyt ymmärtää, että naisoletettu asiakas olisi halunnut tabletin, vaikka pyysi pöytäkonetta.

Ainoa, joka tableteista tässä sekoilee on sinä.

Ap sanoi: "Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita. Miksi asiakasta ei kuunnella?"

Mitä hänelle olisi mielestäsi sitten pitänyt myydä?

Se iMac.

No joo, niin tietysti, mutta en edelleenkään tajua miksi Ap valittaa, että hänelle koitettiin myydä pöytätietokonetta kun iMac kerran on pöytätietokone. Tarkoittiko valitus sitten sitä, että hänelle yritettiin myydä eri merkkinen pöytätietokone kuin Apple...? Tämä saattaakin olla se todennäköisin vaihtoehto. Halusi Macin mutta PC:tä tyrkytettiin. Se olisikin kyllä ainakin hieman ärsyttävää, jos Gigantissa oli iMacceja tarjolla. Jos ei ollut, niin sitten myyjä vain teki parhaansa.

Siis ihme jankkaajia täällä! Ja vastasit lopulta vielään kysymykseesi... Valoja päälle nyt. Pöytäkoneita on enemmän kuin vain iMac! Jos pyydän iMacia ja mulle tuodaan vaikka HPn pöytäkone niin pitääkö siinä kiltisti pokata ja kassan kautta ulos? Jos haluan iMacin, niin haluan sen, eikä mitään muuta pöytäkonetta.

Koska aloitus on vaan niin herkullisen outo, että pitää oikein miettiä että mitä hän nyt oikein tarkoitti. Ajattelepa nyt vaikka jos vaihdan hiukan tuotteita, niin aloitus kuuluisi:

Menin paikan päälle ja minulla oli jo tiedossa mitä halusin. Kun kysyin työntekijöiltä apua Volvon löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle autoja. Miksi asiakasta ei kuunnella? Miksi pitää olla niin röyhkeä? Jäi tyhjät kädet reissulta, sillä en saanut puhuttua heitä ympäri.

En tajua, mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää. Minulle on ainakin heti selvää, että asiakkaalla oli jo tiedossa minkä auton haluaa, mutta sitten hänelle alettiin tyrkyttää autoja joita hän ei halunnut. Jo pelkästään tuo monikko ja sana "tyrkyttää" paljastaa, että hänelle tarjottiin muita autoja (tai pöytäkoneita) kuin sitä mitä hän tuli hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi