Tapahtui tänään gigantissa..
Menin paikan päälle ja minulla oli jo tiedossa mitä halusin. Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita.
Miksi asiakasta ei kuunnella? Miksi pitää olla niin röyhkeä? Jäi tyhjät kädet reissulta, sillä en saanut puhuttua heitä ympäri.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Minun kaverilleni laittoivat Gigantista luottokortin ilman että puhuivat mitään kyseessä olevan pankin myöntämä luottokortti, josta tulisi ajan saatossa vieläpä kuluja jos et tajua nopeasti irtisanoa sitä. Puhuivat vaan epämääräisesti kortista, joka tässä nyt laitetaan sinulle, niin saat ikään kuin kaupan päällisinä vuoden paremman takuun tälle uudelle kännykällesi.
Minullekin myyjä yritti aivan väkisin kaupata tuota aktiiviraha-korttia kun olin ostamassa IPadia. En kuulemma ymmärtänyt omaa parastani, kun pidin pääni ja maksoin käteisellä. Tuon jälkeen olen vältellyt Giganttia.
Vierailija kirjoitti:
Gigantissa mullakin ärsyttävä kokemus: kun menin ostamaan laitetta jonka olin etukäteen päättänyt, niin alkoi aggressiivinen tuputus kalliimman laitteen ostamiseksi. Lähdin pois.
Tämä on näköjään heidän tapansa toimia. Menin itsekin ostamaan puhelinta lapselle, olin netistä valinnut edullisen laitteen ja katsonut että sitä on kyseisessä liikkeessä myynnissä. Pyöräilin liikkeeseen ja kysyin myyjältä kyseistä puhelinta. Sain vastaukseksi, ettei sitä kannata ostaa, on tullut myyntiin uusi parempi ja enemmän tilaa, lapsilla kuitenkin tila loppuu heti kun on pelejä yms. Yritin sopertaa, että vanhemmathan sen päättää paljon pelejä ladataan ja että kyllä tuo puhelin meille riittäisi. Myyjä ei kuitenkaan suostunut puhelinta meille hakemaan, niinpä päädyin toiseen liikkeeseen viereiseen kauppakeskukseen, josta ostin kyseisen puhelimen, suojakuoren, panssarilasin ja pop socketin aivan vaivatta ystävällisin palvelun saattelemana.
Yleensä olen aina suosinut Giganttia, mutta heidän toimintatapansa kyllä karsii asukkaita. Meidänkin tapauksessa varmaa myyntiä jäi saamatta.
Itsellä olisi ollut rahaa ostaa se kalliimpikin puhelin, kaikilla ei välttämättä ole. Voin vaan kuvitella sen pettymyksen, kun joku on saanut kerättyä rahaa kasaan uuteen puhelimeen ja menee sitä innoissaan ostamaan ja saa myyjältä kuulla miten huono se on, ja ettei kannata ostaa sitä vaan lähes tuplasti kalliimpi uusi malli.
Vähän sama kuin Fortumin sähköliittymän puhelinmyyjä, joka viime viikolla soitteli. Aloitti "asutteko vielä siellä Helsingissä". Öö, sulla on mun puhelinnumero, vaikea kuvitella ettei olisi osoitekin.
Vinkki myyjille: älkää pitäkö ihmisiä ihan tyhminä.
Ne on kans hauskoja hetkiä, kun puhelinmyyjä soittaa ja kysyt ekana, olet myymässä jotain vai koskeeko puhelu jotain käytössäni jo olevaa palvelua. Terkkuja sinne Telialle esimerkiksi.
Ei minulle kukaan koskaan tyrkyttänyt mitään Gigantissa, siis mitään maksutapaa.
On kirjoitettu lasku käteen ja sillä olen kävellyt kassalle ja maksanut, tuotteen ja hakenut tuotteen sivummalta varastosta auto peräkärryyn.
no Gigantti kusettaa aina. myyvat asiakasoalautuksia uutena jne. myyjat vain provijoiden perässä.ala asioi siellä jos vaihtoehtoja suinkin on.
Power tyrkyttää aina AEG:n tuotteita. Ihan hirmuisella vimmalla.
entinen gigantin asiakas kirjoitti:
no Gigantti kusettaa aina. myyvat asiakasoalautuksia uutena jne. myyjat vain provijoiden perässä.ala asioi siellä jos vaihtoehtoja suinkin on.
En näe miten kyseinen onnistuisi muutoin kuin suurissa kodinkoneissa ja laitteissa, mihin on tilattu jonkinlainen asennuspalvelu. Voi olla yksi syy, miksi lisäpalveluja myös tyrkytetään windowsin asennuksesta tv:n kalibrointiin. Ellei ole sokea, niin käytetyn tavaran huomaa heti pakkauksesta ja sitä ei tarvitse ottaa edes vastaan.
Tilatkaa sinne noutoon, niin ei tarvitse moisesta kärsiä.
Mä katson aina netistä valmiiksi, että mitä haluan. Sitten etsin tuotteen myymälästä ja kerron myyjälle, että haluan tämän. Ei sinne kannata mennä neuvottelemaan tai pohdiskelemaan, mitä haluaa.
Paljon pahempi tilanne oli Mustan Pörssin, Teknisten ja Expertin aikoihin. Tilasit kalliin läppärin huomataksesi kotona kuinka reunat hohkaavat valovuotoa. Siinä sitten oli vaihtoehtoina tyytyä paskaan tai alkaa tappelemaan maahantuojan kanssa.
Tulee mieleen käyntini Hämeenlinnan Gigantissa joskus yli 10 vuotta sitten. Menin ostamaan uutta pyykinpesukonetta. Oli tarjouksessa juuri sopiva. Löysin sen myymälästä ja sanoin nuorelle miesmyyjälle, että ostan tällaisen koneen, kiitos.
Myyjä alkoi selittämään, että ei ole hyvä kone, kannattaisi ostaa tämä toinen tästä vierestä kun siinä on enemmän kierroksia linkouksessa. Sanoin, että tuo toinen riittää meille hyvin, sellainen minulla on ollut tähänkin asti. No sitten alkoi tämä nuori mies kysellä, että missä minä kuivatan pyykkini. En kuulemma saa niitä kuivaksi tuolla linkousteholla. Sanoin, että korkeintaan yön yli ne kuivuu eikä sen nopeammin meillä tarvitsekaan, pihassa kesällä vielä nopeammin. Lopulta meinasi mennä hermo kun ajattelin, että olen taatusti pessyt enemmän pyykkiä 30 vuotta perheenäitinä kuin hän tulee eläessään pesemään, että mikä hän on neuvomaan minua. Kuulemma jos kuivatan niin märkiä pyykkejä, tulee kosteusvaurio koko taloon. No eipä oo vielä tullut.
Kun olin tiukkana enkä lämmennyt toiselle koneelle, mies näkikin ohimennen tuttunsa ja alkoi juttelemaan niitä näitä perheasioita jne. Nostin kytkintä eikä ole tarvinnut takaisin mennä, vaikka saisi miten halvalla.
Mulla on vastaavanlainen kokemus mutta toisinpäin. Olin pitkään kärsinyt huonoista konttorituoleista mitä olin ostanut käytettynä tai saanut tuttavilta. Lopulta pinna paloi ja päätin ostaa gigantin kalleiman mallin. Marssin liikkeeseen ja kysyin tuolia ja sitä ei ollut joten halusin tilata sen paikan päällä. Myyjä alkoi ehdottelemaan toisia tuoleja. Vastasin siihen "kuuleppas eikö kelpaa että ostan kalleiman? Voin lähteä toiseen liikkeeseen". yllättäen meni suu suppuun. Parasta on se että en ole katunut kauppoja, tuoli on hintansa värtti.
Provikka. Tarjoavat tuotteita asiakkaille, joista saavat paremmat provikat.
Olen samoilla linjoilla kuin nro 18 eli olen aina saanut Gigantissa hyvää, asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Viimeisin kokemus on parin päivän takaa, kun hankin uuden puhelimen. Tiesin, mitä halusin ja sain sen ilman tyrkyttelyä. Puhelin laitettiin valmiiksi toimintakuntoon. Kotona sitten en saanutkaan jotain juttua toimimaan kuten halusian. Menin seuraavana päivänä takaisin ja siellä puhelin vielä tarkastettiin ja korjattiin pieni virheasetus. Hymyileva nuori mies ojensi luurin ja totesi, ettei maksa mitään. Ja asiakkaana oli tällainen vanha akanräyskä. Jostain syystä olen lähes kaikissa liikkeissä saanut aina erinomaista palvelua, vaikken ole mikään vallasrouva enkä entinen missukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantin myyjiltä en kysyis juuri mitään kun eivät osaa vastata oikealla tiedolla.
Puolustukseksi kyllä lisään, että harvoin asiakaskaan ymmärtää realiteettejä.
Esim eräs vaimon ystävätär ja vaimo itse halusivat ostaa kumpikin polkupyörän.
Vaatimukset
Kevyt mummopyörä jossa ei ole vaihteita, mutta jolla on helppo ajaa mäet ylös.
Polkemisen pitää olla kevyttä ja vauhdin kohtuullista jotta matka taittuu, myös soratiellä.
Ei sähköavusteista kun ne on mummoille.
Hinta alle 1000€.
No tuollaisia ei ole olemassa
Tuollainen oli mummolassa 70-luvulla. Tunturi merkkinen vaihteeton naistenpyörä. Oli kevyt polkea, ehkä siksi kun pappa huolsi sitä kuin silmäteräänsä. Lapsena poljin sillä kun naistenpyörällä pystyin seisomaan polkimilla satulan edessä ja polkemaan. Istumaan en ylettynyt. Mummolassa ei ollut yhtään lastenpyörää.
Aika kultaa muistot. Ne ei kulkennet kuten nykyiset city fillarit. Olivat ihan pirun raskaita.
Polkimen kampi oli niissä pitempi. Ihmettelen miksi sitä on lyhennetty nykyisissä.
Minulla on 80 luvun Peugeot kilpuri ja Feltin maantie pyörä.
Tuossa pösössä on 1.5" pitempi kampi ja ottaa enemmän tehoa reidestä, eikä vain polven yläpuolelta.
Ai SENKÖ takia vanhat pyörät oli parempia? Jalat sai kulkea laajan kaaren. Nykyään pitää sotkea jaloilla semmoista kymmenen sentin tehotärinää muna-asennossa lasit silmillä. Minusta oli kevyempi istua selkä suorassa ja painaa ensin vasemmalla polkimella, sitten oikealla, sitten vasemmalla. Eikä sotkea koko ajan niin vimmatusti ja heristää nyrkkiä jos jokin estää sen 100% optimin tehonsiirron lihaksista matkanopeuteen.
Vaikka onkin täysin ohi aiheen jatkan.
Muistin tän asian nyt ja löysin artikkelinkin, jonka mukaan 170mm on optimi kun testataan kokenwilla pyörailiöillä.
https://www.4130.fi/avopolkimet/kampien-pituus-perusteltu-mitta-vai-tiu…
Tosin tutkimus myös väitää että 41% reisiluun pituudesta olis parasta.
Mun reisiluu on 57cm, tarkoittaa 230mm kampia
80 luvun Pösö 220mm kampi
20 luvun Felt 175m kampi. (näitä on multa varastettu joka toinen vuosi.)
Ihmekkään et uudet pyörät on tuntunu niin surkeilta aina.
Kiitos ajamisesta tiedon lähteille :)
Fillarityyppi lisää viellä.
Taas olen uskonut myyjää, että nuo kammet on hyvät ja takaavat ergonomisen ja tehokkaan ajamisen.
Myyjät valehtelee mitä kerkiävät, jotta saavat myytyä.
Asiantuntemusta ei välttämättä ole
Se nyt vaan on tyhmää mennä Giganttiin!
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus meilläkin Gigantista. Mentiin ostamaan astianpesukonetta, josta oli hyvät arviot netissä ja Gigantilla oli edullisin hinta. Myyjä oli sitä mieltä, ettemme mitenkään voi ostaa juuri sitä laitetta, kun se on niin huono, vaan meidän pitäisi ostaa saman merkin 200 euroa kalliimpi laite. Pidimme päämme kaikista laitteen haukkumista huolimatta, vaikka myyjä juoksi vielä ostospäätöksen tehtyämme perään kassalle ja yritti saada pyörettyä päätöksemme taas uudella ominaisuudella. 200 eurolla olisi saanut ohjelman jälkeen avautuvan luukun, valot koneen sisälle, paremman kuivauksen ja teräspohjan. En kaipaa sellaisia ominaisuuksia.
Gigantti! Älkää edes laita myyntiin laitteita, joita et halua myydä. Antakaa ihmisten ostaa rauhassa sitä mitä haluatte. Me nykyasiakkaat osaamme itse tehdä vertailut netissä.
Tällaisten kokemusten myötä kivijalkakaupat kuihtuvat kokokaan! Harva jaksaa näitä ärsyttäviä myyjiä kuunnella, jotka tuhlaavat sekä omaa aikaansa, että asiakkaan. Mieluiten ostan kaiken netistä ettei tarvitse jäädä jaarittelemaan.
Kerran ostin sieltä 29 euron pölynimurin ja yrittivät myydä siihen 40 euron vakuutusta.
Meillä erään vartiointifirman edustaja kävi tarjoamassa palveluitaan. Pakettiin kuului hälyttimiä ikkunoihin ja oviin ja vaikka mitä. Kun hän kertoi, että pakettiin kuuluu myös palovaroittimet, sanoimme, että emme tarvitse niitä, sillä kuuron lapsen takia meillä on vilkkuvat palovaroittimet. Myyjä jankkasi, että ne palovaroittimet kuuluu pakettiin ja totesimme, että emme tarvitse niitä, sillä meillä pitää olla vilkkuvat. Myyjä jatkoi, että ne palovaroittimet kuuluu pakettiin, johon mies jo naurahti, että selvä, mutta laitamme ne palovaroittimet kaappiin, koska emme tarvitse niitä. Myyjä sanoi, että ne kuuluu pakettiin ja ne pitää olla katossa. Sanoimme, että sitten emme ota tätä pakettia, koska emme tarvitse niitä varoittimia. Tähän myyjä, että voihan meillä olla useammat varoittimet katossa, johon totesin, että en halua, koska näyttää typerältä jos katto on miinoitettu täyteen niitä. Tähän myyjä, että ne varoittimet kuuluu pakettiin. Mies jo sanoi, että unohdetaan se paketti.
Myyjä myös totesi, että jos meille tulee koira, tarvitsemme hälyttimet. Sanoimme, että meillä ei tule koskaan koiraa. Myyjä hymyili ja sanoi, että ei voi koskaan tietää. Totesimme, että meille ei tule koskaan lemmikkiä. Myyjä hymyili ja vastasi ”ei sitä voi tietää”. Meinasin repiä hiukset päästäni hänen kanssaan.
Suomessa saat jonkintasoista asiantuntemusta ehkä Jimmsistä. Muutoin kannattaa tukeutua ihan suosiolla ammattilaisten tekemiin tuotearvosteluihin, enkä tällä tarkoita tekniikan maailmaa.