Tapahtui tänään gigantissa..
Menin paikan päälle ja minulla oli jo tiedossa mitä halusin. Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita.
Miksi asiakasta ei kuunnella? Miksi pitää olla niin röyhkeä? Jäi tyhjät kädet reissulta, sillä en saanut puhuttua heitä ympäri.
Kommentit (193)
Sentään saatte palvelua 😮 Keski-ikäinen nainen kun on noissa liikkeissä pelkkää ilmaa. Ja kun lopulta myyjän kiinni saa niin turha tuputtaminen alkaa. Jos ei puhelinliittymää niin sähkösopimus kuitenkin. En todellakaan anna tietojani henkilötunnusta myöten tallennettavaksi kodinkoneliikkeen järjestelmiin. Siitä ei voi seurata mitään positiivista minulle.
Onhan se aivan sairaan ärsyttävää sanoa 20 kertaa kiitos ei, mutta vähän ihmetyttää se jos aikuiset ih!iset ei saa asiaansa hoidettua tuputuksesta huolimatta. Melko lapsellista lähteä mielenosoituksellisesti liikkeestä sen sijaan että ignoorais tuputuksen.
Ap:n postausta en ihan ymmärrä. Kysyt liikkeessä imacia ja ihmettelet kun myyjä sellaisa esittelee? Imac on pöytäkone!
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin ostamaan pesukoneen Gigantista.
Tai siis virhe tuli siinä kohtaa, kun maksoin kotiinkuljetuksesta ja asennuksesta.
En sattunut olemaan kotona, kun kone tuotiin, niin en ollut todistamassa kaikkeaa tohelointia.
Pesukoneen tuojat olivat ilmeisesti rikkoneet kylppärin pesukonehanan ja vaatineet vaimolta allekirjoituksen paperiin, että hana oli rikki jo tullessa. Ja mennessään olivat naarmuttanee parketin, kun eivät ilmeisesti olleet osanneet kääntää vanhan koneen kuljetusasentovipua päälle. Hanan uusimisen jälkeen päästiin kokeilemaan konetta ja muutaman pesukerran jälkeen todettiin, että sitä ei ollut tasapainotettu kunnolla, joten jalatkin piti säätää itse.
En osta enää mitään Gigantista, mitä en voi kuljettaa itse omin kätösin kotiini.
Ei ole kyllä yhdenkään liikkeen vika se että vaimosi on heikkolahjainen idiootti 😂 Jätit sitten reklamoimatta nasrmutetun parketin, tasapainottamatta jättäsen ja rikotun vesipisteen? Et taida ihan täysillä pöntöillä käydä itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle Gigantin tietokoneosaston myyjä koitti aivan väkisin myydä jotain "käyttövalmis PC" -palvelua. Että Windowsin asentaminen on niiiiiiiiin vaikeaa, että jos ei ole lukenut yliopistolla tietojenkäsittelytiedettä, niin siitä ei kyllä mitenkään selviä. Ehdottomasti pitää siis ostaa tuo palveluna. No en kuitenkaan sitä ottanut, sanoin että saan varmaan apua kavereiltani tarvittaessa.
Todellisuudessa ei tarvinnut mitään muuta kuin käynnistää kone. Windows asensi ihan itse itsensä.
Minulle yritettiin myydä Windows. Koneeseen jossa on esiasennettu Windows.
T: Linux-käyttäjä
Huoh. Eiköhän sulle myyty office 365 pakettia. Linux-käyttäjät, pfff...
Joo Gigantti on mahdoton kauppa asioida. Tiesin minkä jääkaapin halusin ostaa ja menin sinne vain katsomaan sitä paikanpäällä että varmasti on sellainen kuin halusin. En saanut ostettua koska myyjän mielestä toinen malli parempi eikä oikeasti suostunut myymään. Ostin sitten verkkokaupasta mitä halusin.
Eräässä elektroniikkamyymälässä olin ostamassa kuulokkeita, hinta 59,90. Kun lähestyttiin kassaa, myyjä kertoi että jos vaihdan puhelinliittymäni toiselle palveluntarjoajalle, kuulokkeiden hinta onkin vain 29,90. Jätin kuulokkeet ostamatta ja vietin loppuillan vertaillen netissä hintoja.
Olin menossa Gigantista ostamaan kännykkää jonka olin jo päättänyt. Noh, myyjällehän se ei sopinut vaan tyrkytti toista mitä en todellakaan halunnut, meni hermot ja painun Poweriin. Siellä palvelu toimi ja ei tyrkytetty mitään.
Tarjoustuotteet jätetään varastoon ja myydään etukäteen kavereille, asiakkaille sanotaan että loppuneet tai tyrkytetään jotain kalliimpaa. Paskaa palvelua kaikin puolin, provikkapalkkaisia pellejä jotka eivät kuuntele asiakasta vaan tyrkyttävät sitä, mistä saavat paremmat provikat.
En enää käy Gigantissa kun sain niin asiatonta palvelua kerran. Olin nuori tyttö ja pyysin puhelimessa isän kantaa asiaa tietokoneen ostoon koska halusin hänenkin mielipiteensä, vanhempi "herrasmies" myyjänä alkoi haukkumaan minua kun kysyin neuvoa muilta kuin häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luottokorttia ei kenellekään väkisin voi antaa. Ehkä kaverisi halusikin ostaa osamaksulla.
Ja luottokortista ei ole mitään kuluja, siitä ei saa periä mitään maksuja.
On ollut kaveri melkoisen tyhmä ja nössö jos on tietämättään luottokortin ottanut.
Ehkä hänellä ei ole ollut muutoin varaa maksaa ostostaan.
Ja onhan sen asiakkaan omaakin tyhmyyttä jos suutaan saa auki ostos tilanteessa, tai on niin tyhmä ettei käsitä mitä myyjä hänelle puhuu.
Ohis, mutta minulle kävi näin vuosia sitten huonekalukaupassa. Olin ostamassa jotain kalliimpaa, oliko se nyt sohva? Jotain parin tonnin arvoista kuitenkin. Myyjä tarjosi sitten tätä kätevää osamaksumahdollisuutta, josta ei tule mitään lisäkuluja. Pari tonnia kirpaisi sen verran, että ajattelin mikä ettei, ja laitoin nimen alle.
Myöhemmin minulle tuli Nordean luottokortti, ja luotolla oli sohvan verran velkaa. MISSÄÄN ei oltu mainittu osamaksusysteemin olevan oikeasti luottokortti.
Eipä tuo minua erityisesti haitannut, mutta ihmettelin kyllä.
Jaha, eli oli varmaan masku. Nehän tekee tota jotta voivat heti veloittaa luottokorttia koko summan edestä. Sitten ei voi purkaa kauppaa kun tuote ei ole tullutkaan sovittuna aikana kun se 30 päivän valitusaika on jo kulunut.
Ja koroton se kyllä ostos on mutta tuossa Tuohi kortissa on kuukausimaksu. Sen se myyjä "unohti" mainita minulle. Ja ekan ostoksen jälkeen siinä on joku ihan törkeä korko tyyliin 24.99%. Sen takia nordea varmaan maksaa niille yli sata eutoa jokaisesta uudesta asiakkaasta.
ÄLKÄÄ OSTAKO MASKUSTA MITÄÄN. Se on vaan ongelmien kerjäämistä. Tuoteet tulee kuukausia myöhässä. Joudut soittamaan monesti maksulliseen aspa numeroon.
Ois pitän lukee tätä topingii ennenku osti Tvn powskust, olin ostamas iha normi basiccii Sampparin telkkarii mut ne sanos siel iha suoraa et se on iha PÀSKÀ ni sit ne tyrkytti ostaa Lg mikä oli kaikenlisäks viel calibroitu eikä tarvinnu maxaa lisä maxuu calibraatiost..
Onhan ne Applen pöytäkoneetkin iMac:t!? Ehkä et osannut tarpeeksi selvästi ilmaista että haluat kannettavan iMacin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luottokorttia ei kenellekään väkisin voi antaa. Ehkä kaverisi halusikin ostaa osamaksulla.
On ollut kaveri melkoisen tyhmä ja nössö jos on tietämättään luottokortin ottanut.
Ja onhan sen asiakkaan omaakin tyhmyyttä jos suutaan saa auki ostos tilanteessa, tai on niin tyhmä ettei käsitä mitä myyjä hänelle puhuu.
Ohis, mutta minulle kävi näin vuosia sitten huonekalukaupassa. Olin ostamassa jotain kalliimpaa, oliko se nyt sohva? Jotain parin tonnin arvoista kuitenkin. Myyjä tarjosi sitten tätä kätevää osamaksumahdollisuutta, josta ei tule mitään lisäkuluja. Pari tonnia kirpaisi sen verran, että ajattelin mikä ettei, ja laitoin nimen alle.
Myöhemmin minulle tuli Nordean luottokortti, ja luotolla oli sohvan verran velkaa. MISSÄÄN ei oltu mainittu osamaksusysteemin olevan oikeasti luottokortti.
Jaha, eli oli varmaan masku. Nehän tekee tota jotta voivat heti veloittaa luottokorttia koko summan edestä. Sitten ei voi purkaa kauppaa kun tuote ei ole tullutkaan sovittuna aikana kun se 30 päivän valitusaika on jo kulunut.
Ja koroton se kyllä ostos on mutta tuossa Tuohi kortissa on kuukausimaksu. Sen se myyjä "unohti" mainita minulle. Ja ekan ostoksen jälkeen siinä on joku ihan törkeä korko tyyliin 24.99%. Sen takia nordea varmaan maksaa niille yli sata eutoa jokaisesta uudesta asiakkaasta.
ÄLKÄÄ OSTAKO MASKUSTA MITÄÄN. Se on vaan ongelmien kerjäämistä. Tuoteet tulee kuukausia myöhässä. Joudut soittamaan monesti maksulliseen aspa numeroon.
Jep, Masku oli. :D
Tuote tosin saatiin heti mukaan, ehkä silloin oli parempi palvelu vielä. Siitä on oikeasti jotain 10 vuotta aikaa.
Minulle ei ole Gigantissa yritetty tuputtaa mitään. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että olen v#ttumaisen näköinen vanha ukko.
Vierailija kirjoitti:
Sentään saatte palvelua 😮 Keski-ikäinen nainen kun on noissa liikkeissä pelkkää ilmaa. Ja kun lopulta myyjän kiinni saa niin turha tuputtaminen alkaa. Jos ei puhelinliittymää niin sähkösopimus kuitenkin. En todellakaan anna tietojani henkilötunnusta myöten tallennettavaksi kodinkoneliikkeen järjestelmiin. Siitä ei voi seurata mitään positiivista minulle.
Onhan se aivan sairaan ärsyttävää sanoa 20 kertaa kiitos ei, mutta vähän ihmetyttää se jos aikuiset ih!iset ei saa asiaansa hoidettua tuputuksesta huolimatta. Melko lapsellista lähteä mielenosoituksellisesti liikkeestä sen sijaan että ignoorais tuputuksen.
Ap:n postausta en ihan ymmärrä. Kysyt liikkeessä imacia ja ihmettelet kun myyjä sellaisa esittelee? Imac on pöytäkone!
Tää oli hyvä! Tiesi myyjä siis paremmin kuin asiakas, mitä itse asiassa oli etsimässä :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, siis olitko ostamassa iMacia vai iPadia? iMac on (oli) pöytäkone, iPad on tabletti. Jos olit ostamassa iMacia niin tokihan myyjä silloin koitti myydä pöytäkonetta, kun sitä kerran kysyit. Vai kysyitkö kuitenkin iPadia ja kirjoitit tähän väärin?
Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä miten miesmyyjä ajattelee, kun nainen on tietokoneostoksilla. Ei se nainen voi tietää mitä on ostamassa...
Itse olet hyvä esimerkki siitä, että et ymmärrä lukemaasi. iMac on pöytäkone, eli ap:lle myytiin juuri sitä mitä häneltä kysyttiin. Lisäksi tässä ei missään ole ole sanottu, että ostaja on nainen, ja myyjä mies. Kaikesta pitää väkisin vääntää joku sukupuolien välinen konflikti. Ihmeellisiä mielikuvitusleikkejä aikuisilla ihmisillä.
Yritin ostaa telian kaupasta puhelinta. Ei meinannut mitenkään onnistua kun myyjä 10 min ajan yritti raivoisasti myydä liittymää päälle. Monta kertaa nätisti sanoin että en tarvitse liittymää, pelkän puhelimen. No luovutin ja melkein huusin myyjälle että laita sitte se liittymä. Meni koneelle ja näppäili mun tiedot ja tajus että ei voi myydä sitä, sanoi että joo sori sulle ei voi sittenkään laittaa liittymää. Sanoin myyjälle että mähän sanoin sulle monta kertaa, ja että en kyllä tarvitse puhelintakaan tästä liikkeestä ja lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa taitaa mennä nykyään niin päin, että missään ei ole osamaksusysteemejä, vaan se on aina jonkun luottokortin pakkomyynti.
Samanlaisia helvetillisiä tyrkytyskokemuksia niin Gigantista kuin Poweristakin. Ja ylimielistä, jopa ilkeää suhtautumista asiakkaaseen. Nykyään ilmoitan heti alussa, että tarvitsen ainoastaan laitteen x, jonka tiedot olen jo katsonut etukäteen verkossa. Jos tuputusta tulee silti, sanon moi ja äänestän heti jaloillani.
Itse, kun olen käynyt Gigantissa niin ei ole tyrkytetty mitään.
Ainoa vaan, että kukaan myyjä ei ikinä halua auttaa!! Joudun hihasta mennä repimään, jotta saan palvelua. Aina siellä myyjät keskustelee toistensa kanssa, vaikka selkeästi olisi asiakas kaipaamassa apua.