Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alle 600 kaloria tänään

Vierailija
01.07.2013 |

Kyllä on hanurista... siis tää mun asenne. Edes yhtä hemmetin päivää ei muka pystyis olee kevyemmällä ruokavaliolla. Himoitsen kokoajan jotain ihania herkkuja ja suklaata. Ei ole edes nälkä, mut mielitekoja ihan jumalattomasti ja niitä vastaan nyt taistelen. Seuraava alle 600 kalorin päivä on sitten torstaina.

Kaks kertaa viikossa alle 600 kalorin päivät, niin pitäis kuulemma painon lähteä laskuun.

Muina päivinä ihan normi kotiruokaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heihei! Jos voitte todella sanoa, että paino on ok ja olo on ok, ja sen saavutatte ihan millä tahansa syömisen kanssa temppuiluilla, niin tottakai sitä kannattaa jatkaa! Jos kuitenkin huomaa esimerkiksi olevansa kymmenettä vuotta dieetillä ja aina tyytymätön itseensä niin sitten voisi lähteä kokeilemaan elämänsä ekan kerran sellaista normaalia syömistä, jonka lähtökohta ei ole rajoittaminen. Painon kanssa kamppailevathan usein ovat valmiita mihin tahansa hulluuteen, paitsi sellaiseen ihan tavalliseen ja iloiseen syömiseen, jonka lähtökohta ei ole nautinnon hakeminen itsensä rankaisemisen kautta. 600 kaloria päivässä on liian niukka energiansaanti päivälle. Siitä seuraa mielitekoja ja kummallista suhtautumista ruokaan myös niinä päivinä kun syö riittävästi. Tavallisella tasaisella ruokavaliolla mieliteot ovat hyvä asia, eivät paha asia.

Vierailija
22/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tukka muka lähtee ym ym... Miks teitä ottaa se noin paljon pattiin, jos joku sattuu laihtumaan tällä."

Hah. Kyllä mäkin niillä Nutreilla LAIHDUIN, mutta silti lähti tukka päästä. Ja ei, ei mua "ota pattiin" se, jos sä haluat myös ryhtyä puoli kaljuksi. Go ahead!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 00:24"]" Tukka muka lähtee ym ym... Miks teitä ottaa se noin paljon pattiin, jos joku sattuu laihtumaan tällä."   Hah. Kyllä mäkin niillä Nutreilla LAIHDUIN, mutta silti lähti tukka päästä. Ja ei, ei mua "ota pattiin" se, jos sä haluat myös ryhtyä puoli kaljuksi. Go ahead![/quote] no sillä paskalla lähtee järkikin päästä hiuksista puhumattakaan. Tässä nyt ei kuitenkaan ole kyse nutraamisesta.

Vierailija
24/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 00:21"]

Eli nälkä ja mieliteko on sun mielestä yks ja sama asia?

[/quote]

Ainakin nuo kuvailemasi mieliteot ovat erittäin todennäköisesti nälkää. Mitä ihmeellistä tässä tiedossa on? Kuvitteletko, että nälkä on aina mahan kurinaa? Kyseessä on paljon monisyisempi ilmiö. Tutustu Patrik Borgin teksteihin, joita sinulle on suositeltu, niin saat ihan oikeaa tietoa laihdituksesi tueksi. Voi se noinkin onistua, mutta turha nälkää on kärsiä, kun laihdutus sujuu paremmin ilman sitä.

Vierailija
25/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon paleofennovegaanisella luolamieskaalisoppaveriryhmädieetillä nyt yhdeksättä vuotta. Voin ihan hirveen hyvin ja oon kauheen energinen. Mielitekoja on kyllä kauheesti, mutta sitten vaan lyön itseäni naamaan niin ne menee ohi. Nälkä ei oo ollut vielä kertaakaan. Nälkä on heikkoutta.

Vierailija
26/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:47"]

Tuo on naurettavaa. Laihtumiseen ei todellakaan tarvita mitään vuoropäiväpaastoa. Jos siitä kokee saavansa jotain kiksejä, kaikin mokomin, mutta hampaat irvessä kärvistely on ihan turhaa. Noi sun mieliteot on ihan puhdasta nälkää, koska et ole syönyt.

[/quote] Höpö höpö. Olen mä syönyt, vähäkalorisesti vain ja huomenna taas normaalisti kotiruokaa. Mulla on mielitekoja myös niinä päivinä kun syön normaalisti. Painoni on ollut sama jo viimeiset 6 vuotta ja olen yrittänyt saada sitä alas... tuloksetta. Johan se jo kasvattaa vähän selkärankaakin, jos edes yhden päivän pystyis olemaan vähän kevyemmällä.

Ei siitä haittaa ole, jos 1200-1500 kalorin sijasta syö pari kertaa viikossa tuon 500-600 kaloria. Ihme jeesustelua täällä siitä. Tukka muka lähtee ym ym...

Miks teitä ottaa se noin paljon pattiin, jos joku sattuu laihtumaan tällä. Hoetaan vaan terveellisestä lautasmallista ja että sillä laihtuu. Voi olla että laihtuukin, mutta mielestäni tämä on tehokkaampaa.

Tiedättekö edes mitä kaikkea siihen 600 kaloriin mahtuu?? Ei mulla nälkä kurni mahassa.

[/quote]

Kuule ei sun syömiset ole normaalia ja terveellistä kotiruokaa, jos olet yrittänyt jo 6 vuotta saada painoa alas, tuloksetta. Jotain perustavanlaatuista vikaahan sun kotiruoassa on, jos sillä ei saa painoa alas. Minäkin nyt kehotan tutustumaan Patrik Borgin ajatuksiin normaalista syömisestä. Tuollainen ruoan kanssa temppuilu ei ole normaalia.

Sinänsä mulle on ihan sama, millä ihmedieetillä sä painos saat alas. Tässä nyt vain yritetään sulle ja muille jankkaajille ystävällisesti kertoa, että PYSYVÄMPIÄ tuloksia saa opettelemalla syömään normaalia, terveellistä ruokaa oikeita määriä. Opettelemaan uudet terveelliset elämäntavat. Tuollainen paastopäivien pitäminen ei ole terveellistä. Mutta ihan sama mulle, kuihduta lihaksesi pois tuolla paastoilulla. Minä jatkan tällä normaalilla ruokavaliolla, jonka kanssa ei tule mielitekoja, mutta voin silti halutessani syödä jonkun herkun eikä se painoani hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
27/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin vähentää syömistä hieman, siirtyä terveellisempään suuntaan ja blaa blaa. Turhautti kun ei tullut tuloksia ja aina se terveellisyyshommeli + pienemmät lautaskoot unohtuivat sekä motivaatio oli pohjalukemissa kun ei tullut TULOSTA!

Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin tiukemman dietin, ajattelin että nälkää pitää sietää eikä heti mennä mussuttamaan jos joku kolo mahassa. Olen laihtunut 2 kg/ viikossa tahtiin eikä ole edes vaikeaa pitää tätä uuttaa laihista yllä. Eka viikko oli tuskaa mutta kun sen voittaa niin on aika helppoa

Vierailija
28/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä joku Patrik Borgin mainoskampanja menossa, vai miksi sitä täällä niin huudellaan? Saatteko kenties osingot voitosta?

Varsinkaan nyt en aio moista hölypölyä lukea kun sitä täällä mainostetaan.

Vierailija
29/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on teille Patrik Borgin ajatuksia ja faktaa siitä, miksi pitää syödä tarpeeksi myös laihduttaessa. Lisää tietoa löytyy esim. noita sivuja ja blogia lukemalla

http://patrikborg.blogspot.fi/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

Vierailija
30/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:26"]

Onkos täällä joku Patrik Borgin mainoskampanja menossa, vai miksi sitä täällä niin huudellaan? Saatteko kenties osingot voitosta?

[/quote]

Ei ole, enkä saa osinkoja. Ole ihan rauhassa lukematta, jatka liian vähäistä syömistä ja jojoilua toki kaikessa rauhassa.

Vierailija
31/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:27"]

Tässä on teille Patrik Borgin ajatuksia ja faktaa siitä, miksi pitää syödä tarpeeksi myös laihduttaessa. Lisää tietoa löytyy esim. noita sivuja ja blogia lukemalla

[/quote]

Aika mustavalkoista. Itse haluan pudottaa painoa mutta vuorokausikulutus on 1500 niinä päivinä kun liikuntaa ei ole. Silloinkin kun liikuntaa on, ei se kauheasti lisää kulutusta kuin parilla sadalla kalorilla koska painoa ei ole niin paljoa.

Onko tämä  joku yleisohje 165cm pidemmille ihmisille?

Vierailija
32/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen tätä itsekin. Haluan oppia erottamaan nälän mieliteoista. Mielenkiinnolla seuraan, mitä tämä vaikuttaa ruokavalintoihini muutenkin. Kun kalorit on rajattu päivän aikana, huomaan miettiväni tarkemmin, mitä suuhuni laitan. Ja tämä jatkuu myös seuraavana päivänä, enkä ole huomannut kompensoivani edellispäivän kalorivajetta syömisissäni.

Vierailija
33/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Taitaa olla itse Patrik siellä tyrkyttämässä höpöhöpö juttujaan... hahahaa miten noloa :DD

Vierailija
34/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:31"]

[/quote]

Aika mustavalkoista. Itse haluan pudottaa painoa mutta vuorokausikulutus on 1500 niinä päivinä kun liikuntaa ei ole. Silloinkin kun liikuntaa on, ei se kauheasti lisää kulutusta kuin parilla sadalla kalorilla koska painoa ei ole niin paljoa.

[/quote]

En tiedä onko joku yleisohje, mutta minä olen 167cm pitkä nainen ja olen lopettanut ikuisen laihduttamisen ja jojoilun. Olen alkuvuodesta lähtien syönyt personal trainerin ohjeiden mukaan noin 2000 kaloria päivässä kunnollista ja puhdasta ruokaa, pitäen toisinaan herkkupäiviä ja laihtunut 6kg. Samalla olen toki harrastanut liikuntaa, 3-5 kävelylenkkiä ja 3-4 salia/kahvakuulaa viikossa. Niin tein toki aiemminkin, mutta kun syöminen ei ollut kunnossa, ei tuloksia tullut. Ja muutos kropassa on paljon suurempi kuin mitä tuo 6kg antaa viitteitä, entiset tavoitefarkut lököttävät päällä jne.

Vierailija
35/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä onko joku yleisohje, mutta minä olen 167cm pitkä nainen ja olen lopettanut ikuisen laihduttamisen ja jojoilun. Olen alkuvuodesta lähtien syönyt personal trainerin ohjeiden mukaan noin 2000 kaloria päivässä kunnollista ja puhdasta ruokaa, pitäen toisinaan herkkupäiviä ja laihtunut 6kg. Samalla olen toki harrastanut liikuntaa, 3-5 kävelylenkkiä ja 3-4 salia/kahvakuulaa viikossa. Niin tein toki aiemminkin, mutta kun syöminen ei ollut kunnossa, ei tuloksia tullut. Ja muutos kropassa on paljon suurempi kuin mitä tuo 6kg antaa viitteitä, entiset tavoitefarkut lököttävät päällä jne.

[/quote]

Itse painan noin 58kg ja olen yrittänyt pudottaa pari kiloa. Olen 163cm ja käyn kuntosalilla 3-4kertaa viikossa. Välillä olen pitänyt kevyempää je tehnyt pidempiä sarjoja tai käynyt esim bodypumpissa kolmisen kertaa viikossa. Syön terveellisesti, kasviksia tulee yli puoli kiloa päivässä. Kalorit on pyörineet siinä 1200kcal:issa että paino putoaa edes vähän alle puoli kiloa viikossa. 1500kcal:illa laihtuisin vain sen mitä liikunnalla saa kulutettua ja sillä ei laihtuisi varmaan paria sataa grammaakaan viikossa.

Sinänsä hyvä puoli kuntosalissa on, että vaikka paino ei putoa niin kroppa muokkaantuu. Itselläkin menee samat farkut edelleen jalkaan kuin 54kg:n painoisenakin. Ongelma on lähinnä reidet, kiitos salin ja lisäksi haluaisin vatsan kivannäköiseksi, joka aikaisemmalla kokemuksella vaatii kropan rasvat muutenkin tosi vähiin.

Vierailija
36/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse painan noin 58kg ja olen yrittänyt pudottaa pari kiloa. Olen 163cm ja käyn kuntosalilla 3-4kertaa viikossa. Välillä olen pitänyt kevyempää je tehnyt pidempiä sarjoja tai käynyt esim bodypumpissa kolmisen kertaa viikossa. Syön terveellisesti, kasviksia tulee yli puoli kiloa päivässä. Kalorit on pyörineet siinä 1200kcal:issa että paino putoaa edes vähän alle puoli kiloa viikossa. 1500kcal:illa laihtuisin vain sen mitä liikunnalla saa kulutettua ja sillä ei laihtuisi varmaan paria sataa grammaakaan viikossa.

Sinänsä hyvä puoli kuntosalissa on, että vaikka paino ei putoa niin kroppa muokkaantuu. Itselläkin menee samat farkut edelleen jalkaan kuin 54kg:n painoisenakin. Ongelma on lähinnä reidet, kiitos salin ja lisäksi haluaisin vatsan kivannäköiseksi, joka aikaisemmalla kokemuksella vaatii kropan rasvat muutenkin tosi vähiin.

[/quote]

En nyt ymmärrä mikä merkitys sulle on sillä parin kilon pudottamisella? Onko sillä oikeasti väliä? Jos syöt kunnolla ja käyt salilla, kroppa muuttuu koko ajan parempaan suuntaan, eikä paino voi pudota lihasmassan kasvaessa. Minä en enää laihduta ajattele pudottavani painoa, vaan muokkaan kroppaa pikkuhiljaa syömällä oikein ja liikkumalla. Inbody-mittaukset kertovat enemmän tuloksista kuin vaaka. Vaikka paino ei ole juuri pudonnut enää viime kuukausina, on rasvaprosentti laskenut, olen saanut lisää lihasmassaa (eli pieni painonpudotus kuittaantuu lisääntyvällä lihasmassalla - ja lihashan taas kuluttaa levossakin enemmän kuin läski)

Halusin vain kommentoida tuota kalorimäärää näille ikuisille laihduttajille, että syömällä kunnon ruokaa reilusti voi laihtua.

t. 35

Vierailija
37/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En nyt ymmärrä mikä merkitys sulle on sillä parin kilon pudottamisella? Onko sillä oikeasti väliä? Jos syöt kunnolla ja käyt salilla, kroppa muuttuu koko ajan parempaan suuntaan, eikä paino voi pudota lihasmassan kasvaessa. Minä en enää laihduta ajattele pudottavani painoa, vaan muokkaan kroppaa pikkuhiljaa syömällä oikein ja liikkumalla. Inbody-mittaukset kertovat enemmän tuloksista kuin vaaka. Vaikka paino ei ole juuri pudonnut enää viime kuukausina, on rasvaprosentti laskenut, olen saanut lisää lihasmassaa (eli pieni painonpudotus kuittaantuu lisääntyvällä lihasmassalla - ja lihashan taas kuluttaa levossakin enemmän kuin läski)

Halusin vain kommentoida tuota kalorimäärää näille ikuisille laihduttajille, että syömällä kunnon ruokaa reilusti voi laihtua.

t. 35

[/quote]Paino on noussut koko ajan hiljakseen kun olen salilla käynnyt. Vaikka lihaksia on tullut ihan kiitettävästi, tuo sama löysyys tuossa vyötäröllä ärsyttää. 

Vierailija
38/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. 35

[/quote]Paino on noussut koko ajan hiljakseen kun olen salilla käynnyt. Vaikka lihaksia on tullut ihan kiitettävästi, tuo sama löysyys tuossa vyötäröllä ärsyttää. 

[/quote]

Oletko katsonut sun ruokavaliota kenenkään ammattilaisen kanssa? Voi olla, että pientä viilausta vaatii, ja aerobista salin lisäksi että rasva palaa. Kyllä se siitä, näin uskon itsekin =)

Vierailija
39/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 11:04"]

[/quote]

t. 35

[/quote]

Oletko katsonut sun ruokavaliota kenenkään ammattilaisen kanssa? Voi olla, että pientä viilausta vaatii, ja aerobista salin lisäksi että rasva palaa. Kyllä se siitä, näin uskon itsekin =)

[/quote]En ammattilaisen mutta käytän kalorilaskuria, että tulee tarpeeksi prodea yms. Salireissulla juoksen joka kerta 10min alkuun ja fillaroin hyvällä sykkeellä 15min loppuun. Ja kuten sanoinkin niin olen pitänyt aerobisempia aikoja välillä. 

Vierailija
40/44 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:26"]

[/quote]

Muista vastaajista en tiedä, mutta itse sain muutama vuosi sitten Patrik Borgin opeilla laihdutettua 15 kg ja tulos on jäänyt pysyväksi. Kokeilin kaiken maailman kitudieettejä ja luulin, että minulla on vain hillitön sokerinhimo ja surkea itsekuri. Makeanhimo katosi kummasti, kun aloin syödä kunnolla enkä pitänyt enää herkkuja kiellettynä hedelmänä. Kun on huomannut jonkun asian toimivan sekä itsellään että monilla muilla, niin sitä suosittelee mielellään muillekin.

-7