alle 600 kaloria tänään
Kyllä on hanurista... siis tää mun asenne. Edes yhtä hemmetin päivää ei muka pystyis olee kevyemmällä ruokavaliolla. Himoitsen kokoajan jotain ihania herkkuja ja suklaata. Ei ole edes nälkä, mut mielitekoja ihan jumalattomasti ja niitä vastaan nyt taistelen. Seuraava alle 600 kalorin päivä on sitten torstaina.
Kaks kertaa viikossa alle 600 kalorin päivät, niin pitäis kuulemma painon lähteä laskuun.
Muina päivinä ihan normi kotiruokaa.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 18:19"]
Hei, mulla on sama yritys ja kokeilu tänään. Olen ollut päivän töissä, joten suht helppoa on ollut. Eväänä mulla oli vihreä salaatti ja nokare rahkaa+vähäkalorista mehukeittoa. Nyt kotiin tullessa rupesi maha kurnimaan, join ison lasin vettä ja nyt mehukeittoa. Täytyisi vielä laskea kalorit, mä ymmärsin, että paastodieettiin naisille 500 ja miehille 600 kaloria. Ehkä paistan yhden munan iltapalaksi... Olisi mukava kuulla lisää kokemuksia. Mun lähtöpaino huitelee 90 kg :(
[/quote]
Mulla lähtöpaino on 82 kg. Kesälomilla olen, joten oli ehkä vähän huono ajoitus. Haluan kuitenkin yrittää. Laskin että saisin syödä tänään vielä tonnikalaa, mutta taidan vaihtaa sen raejuustoon ja mehukeittoon.
En malta odottaa huomista, että saan hampaani iskettyä lasagneen mitä mieheni tänään teki....
Tsemppiä sulle ja ilmoittele miten etenee :)
AP
Mulla tänään (kuten joka maanantai) kaloreita n. 300, seuraavan kerran syön huomenna lounaalla. Painoa mennyt alas huhtikuusta 10 kiloa, tosin tarkkailen joka päivä kaloreitani muutenkin ja olen lisännyt liikuntaa. Mutta nämä 2 x vko olevat "paastopäivät" on ihan parasta: voin todella hyvin näinä päivinä ja makeanhimo on tyystin kadonnut!
Voi ei, kauheeta. Sitten kun kyllästytte tuohon, lukekaa vaikka Patrik Borgia. Tuo on erittäin huono tapa pudottaa painoa. Normaali syöminen normaalein välein pitää ihmisen normaalipainossa. Lakatkaa kiduttamasta itseänne. Ei mitään järkeä -eikä hyötyä pidemmän päälle. Ja jos tuntuu siltä, *****ttaa normaalisyömisestä puhuminen, kun se ei teillä vaan nyt toimi, niin kannattaa kyllä erittäin vakavasti katsoa peiliin. Niillä, joilla paino nousee "normisyömisellä" on se syöminen lähemmin tarkasteltuna ihan kaikkea muuta kuin normaalia. Elämä ja syöminen on kivaa, ei ihmisen kuulu kiduttaa itseään. Ja paastopäivästä voi toki tulla euforinenkin olo ihan biologisista syistä. Monet anorektikot on euforian tilassa ihan nonstop. Ei se silti hyväksi ole.
Ne mieliteot ovat juuri sitä nälkää. Patrik Borgia suosittelen minäkin.
Miksi sitä on niin vaikea uskoa: Kun syö säännöllisesti, monipuolisesti, riittävän paljon ja riittävän usein, voi joskus ihan hyvin syödä herkkujakin. Kun perusravitsemus on kondiksessa, mässäilyhimokin on kondiksessa. Hyvää oloa ja pysyvää hyvinvointia ei saavuta itseään rankaisemalla.
Hei haloo skarppaa nyt vähän, siis 600kcal on helppo homma, mut koitappa elää alle 300kcal päivä!
Hmm... Mitä jos laihtuu ( vaikkakin kyseenalaisilla keinoilla) 45 kiloa, lähelle normaalipainoa ? mitä jos ei jaksa kertakaikkiaan odottaa niin kauaa kuin terveellisesti syömisessä jne menisi ? Jos vaikkapa haluaa lapsia tms?
Surullista kyllä, monet uhraavat terveytensä ulkonäkönsä eteen. Laihduttaminen, botox, silikonit, kylkiluiden poistot jne...
10: No sitten laihtuu. Mutta sen urakan jälkeen ei edelleenkään ole hajuakaan siitä mitä on normaali syöminen. Että se kannattaa sitten opetella, jos haluaa pysyä terveenä.
11: toki kannattaa, mutta jos haluaa _ensin_ laihtua normaalipainoon, ja _sitten_ ylläpitää, niin... Monethan vissiin laihtuvat sillä cambridgella, ja puottavat yli 30 kg elopainosta, samalla oppivat syömään terveellisesti (kuuluu ohjelmaan). Ainakin tätini teki näin, ja ymmärrän kyllä toisaalta miksi.
t. 10
Minä syön normaalisti ihan terveellisesti ja monipuolisesti ja säännöllisesti, lautasmallin mukaan. Se että parina päivänä viikossa kalorimäärä jää siihen 500-600 päivässä, on pudottanut painoani 5 kg kahdessa viikossa ja aion jatkaa samaa tahtia vielä toisen 5 kg:n edestä. En ymmärrä mitä haittaa tästä olisi vaikka ihan pysyvänä järjestelynä.
13: No mitä laihduttamista sulla sitten on?
... jos siis syöt normaalisti ja terveellisesti?
Mä olin Nutrilett- kuurilla muutamia viikkoja ja lähti iso kasa hiuksia päästä. eivät ole sittemmin kasvaneet takaisinkaan, vaan haiventen läpi paistaa kiiltävä päänahka.
Että onnee vaan yritykselle! Itse olen mieluummin taulukoitten mukaan ylipainoinen kuin kalju.
Tuo on naurettavaa. Laihtumiseen ei todellakaan tarvita mitään vuoropäiväpaastoa. Jos siitä kokee saavansa jotain kiksejä, kaikin mokomin, mutta hampaat irvessä kärvistely on ihan turhaa. Noi sun mieliteot on ihan puhdasta nälkää, koska et ole syönyt.
Edelleen: Jos kuitenkin jossain vaiheessa tuntuu siltä, että 600 kaloria päivässä ei ehkä sittenkään ole hyvää elämää ja pitäis löytää sitten joku uusi muodikas dieetti: Patrik Borg.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:47"]
Tuo on naurettavaa. Laihtumiseen ei todellakaan tarvita mitään vuoropäiväpaastoa. Jos siitä kokee saavansa jotain kiksejä, kaikin mokomin, mutta hampaat irvessä kärvistely on ihan turhaa. Noi sun mieliteot on ihan puhdasta nälkää, koska et ole syönyt.
[/quote] Höpö höpö. Olen mä syönyt, vähäkalorisesti vain ja huomenna taas normaalisti kotiruokaa. Mulla on mielitekoja myös niinä päivinä kun syön normaalisti. Painoni on ollut sama jo viimeiset 6 vuotta ja olen yrittänyt saada sitä alas... tuloksetta. Johan se jo kasvattaa vähän selkärankaakin, jos edes yhden päivän pystyis olemaan vähän kevyemmällä.
Ei siitä haittaa ole, jos 1200-1500 kalorin sijasta syö pari kertaa viikossa tuon 500-600 kaloria. Ihme jeesustelua täällä siitä. Tukka muka lähtee ym ym...
Miks teitä ottaa se noin paljon pattiin, jos joku sattuu laihtumaan tällä. Hoetaan vaan terveellisestä lautasmallista ja että sillä laihtuu. Voi olla että laihtuukin, mutta mielestäni tämä on tehokkaampaa.
Tiedättekö edes mitä kaikkea siihen 600 kaloriin mahtuu?? Ei mulla nälkä kurni mahassa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:59"]
Olen mä syönyt, vähäkalorisesti vain ja huomenna taas normaalisti kotiruokaa. Mulla on mielitekoja myös niinä päivinä kun syön normaalisti.[/quote]
Niin on, koska syöt liian vähän!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:59"]
Olen mä syönyt, vähäkalorisesti vain ja huomenna taas normaalisti kotiruokaa. Mulla on mielitekoja myös niinä päivinä kun syön normaalisti.[/quote]
Niin on, koska syöt liian vähän!
[/quote] ja tuoko on sun vastaus kaikkeen? Eli nälkä ja mieliteko on sun mielestä yks ja sama asia?
Hei, mulla on sama yritys ja kokeilu tänään. Olen ollut päivän töissä, joten suht helppoa on ollut. Eväänä mulla oli vihreä salaatti ja nokare rahkaa+vähäkalorista mehukeittoa. Nyt kotiin tullessa rupesi maha kurnimaan, join ison lasin vettä ja nyt mehukeittoa. Täytyisi vielä laskea kalorit, mä ymmärsin, että paastodieettiin naisille 500 ja miehille 600 kaloria. Ehkä paistan yhden munan iltapalaksi... Olisi mukava kuulla lisää kokemuksia. Mun lähtöpaino huitelee 90 kg :(