Suomalainen nainen vs. amerikkalainen nainen?
Asiallisia kokemuksia suomalaisten ja amerikkalaisten naisten välisistä eroista?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä yleistyksiä. Tällainen ketju on ihan turha, meitä on moneen junaan kaikissa maissa.
T. Suomalainen ja amerikkalainen nainen
Totta. Huomaa hyvin, ettei ketjun kirjoittelijat ole edes maassa vierailleet, tai ainakaan paria viikkoa pidempään... käsitykset perustuu luultavasti lähinnä tv-sarjoihin. :D
Ihan oon kuule jutellut jenkkien kanssa ja hekin ovat sanoneet porukan jakautuneen 50/50 porukkaan sekä tradeihin (konservatiivit)
Johan tuota uutisissakin on ollut Trumpin vastaisista mielenosoituksista joissa kannattajat ja vastustajat ottivat yhteen.Voi voi kun se maa on paljon enemmän segmentoitunut kuin 50/50. Siellä on valtavat maantieteelliset erot sekä viiteryhmäerot. Jollain etelävaltiolaisella mustalla miehellä on äärimmäisen vähän tekemistä vaikkapa New Yorkin akateemisen juutalaispopulaation kanssa.
Facessa ainakin näkyy avoin sotatila liberaalien ja vanhoillisten kesken. Nehän vanhoilliset on kaataneet (USA) vapaaehtoisesti lapsettomien ryhmän ja alkaneet hyökkäämään muissa ryhmissä ent. vela ryhmän jäsenten kimppuun. Samoin jos ryhmässä oli esim. x osavaltiossa toimineita opettajia/lastenhoitajia ollaan heidät laitettu paikalliselle protestilistalle aiheuttaen pahimmillaan näille henkilöille työttömyyttä ihan vain siksi etteivät he halua lisääntyä.
Nyt ollaan syvän tietämyksen ytimessä mitä tulee amerikkalaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisia vaivaa kummallinen tekopyhyys. Esim. niukat, "seksikkäät" vaatteet ovat ok, jopa suotavat, mutta luonnollinen alastomuus, edes omien pikkulasten nähden tai ystäväporukan kesken saunassa, on ihan kauhistus.
Joku mainitsi, että amerikkalaisnaiset ovat hoikkia. Kaikkea muuta! Hoikkia ovat ehkä jossain Kalifornian hyvinvointikuplassa, mutta keskimäärin kyllä ovat todella tuhteja.
Some on myöskin isossa osassa monien elämää. Mies tuntuu joillakin olevan Jumalasta seuraava olento #hubbytime #myhubby #hubby (!!)
Siellähän on paikoin yhä käytössä idiootti tapa puhutella vaimoa tyyliin Mrs. Richard Smith.
Parempihan tuo on kuin vaikka "Virtasen akka".
Vierailija kirjoitti:
Valkoihoisilla keskiluokkaisilla amerikkalaisnaisilla on lähes aina urheilullinen vartalo, valkoiset ja suorat hampaat, tuuheat hiukset ja kaunis iho. Ovat usein kunnianhimoisia, itsevarmoja ja sosiaalisia ja opiskelleet ainakin bachelor tai master tason tutkinnon. Jos itse olisin menestynyt mies, ottaisin amerikkalaisnaisen.
Hei tekarit.
Yleistettynä:
Jenkki
>uskoo jumalaan
>antaa peppua
>hyvä ottamaan poskeen
>sosiaalinen
Sumppi
>ei usko jumalaan
>ei anna peppua
>huono ottamaan poskeen
>epäsosiaalinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tietty aitous ja toisaalta sosiaalinen kömpelyys paikoitellen. Amerikassa voidaan olla mukavia, mutta tunteet eivät välttämättä ole yhtä aitoja.
Amerikan small-talk on just sitä. jos sulle tulle joku nainen tai mies juttelemaan ja se kehuu ja ihmettelee sun juttuja ja taustaa, niin se on 100% feikkiä. Siksipä en pahemmin välitäkään jenkeistä. Typerää porukkaa.
Ihan yhta typeraa kuin suomalaiset, meilla vaan on paremmat yliopistot ja autot. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä yleistyksiä. Tällainen ketju on ihan turha, meitä on moneen junaan kaikissa maissa.
Totta. Huomaa hyvin, ettei ketjun kirjoittelijat ole edes maassa vierailleet, tai ainakaan paria viikkoa pidempään... käsitykset perustuu luultavasti lähinnä tv-sarjoihin. :D
Ihan oon kuule jutellut jenkkien kanssa ja hekin ovat sanoneet porukan jakautuneen 50/50 porukkaan sekä tradeihin (konservatiivit)
Johan tuota uutisissakin on ollut Trumpin vastaisista mielenosoituksista joissa kannattajat ja vastustajat ottivat yhteen.
Tihihii, ihan olet jutellut jenkkien kanssa. Missa, Vermontissa? Siella niita riittaa.
t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tuota uutisissakin on ollut Trumpin vastaisista mielenosoituksista joissa kannattajat ja vastustajat ottivat yhteen.
Vähän eri asia jutella netissä pienen samanmielisen porukan kanssa, kun esim. asua maassa ja nähdä vähän enemmän erilaisia ihmisiä ja asenteita. Netin kautta saa hyvin rajoittuneen kuvan amerikkalaisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tuota uutisissakin on ollut Trumpin vastaisista mielenosoituksista joissa kannattajat ja vastustajat ottivat yhteen.Vähän eri asia jutella netissä pienen samanmielisen porukan kanssa, kun esim. asua maassa ja nähdä vähän enemmän erilaisia ihmisiä ja asenteita. Netin kautta saa hyvin rajoittuneen kuvan amerikkalaisista ihmisistä.
Ongelmien kieltäminen ei auta mitään.
En pidä siitä kun suomalainen nainen on niin julmetun itsepäinen ja itsekäs. Aina minä teen, minä, minä minä.. voisivat hymyillä enemmän ja kiinnittää huomiota ulkonäköönsä pitäen sen luonnollisena.
Ei amerikkalainen nainen ainakaan sekasaunaan tule. Yritetty on monta kertaa kun veljellä on jenkkivaimo.
Vierailija kirjoitti:
Ei amerikkalainen nainen ainakaan sekasaunaan tule. Yritetty on monta kertaa kun veljellä on jenkkivaimo.
En minäkään tule.
T. Suomalainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tule.
T. Suomalainen nainen
Estoinen?
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä kun suomalainen nainen on niin julmetun itsepäinen ja itsekäs. Aina minä teen, minä, minä minä.. voisivat hymyillä enemmän ja kiinnittää huomiota ulkonäköönsä pitäen sen luonnollisena.
Pakko olla. Luuletko suomalaisen miehen ottavan taloudellista vastuuta koko perheestä? Osa tuontivaimojenkin miehistä yrittää lopulta ujuttaa vaimonsa työelämään. Se niistä arvoista 🤦🏻♂️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tule.
T. Suomalainen nainen
En minäkään, en todellakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tule.
T. Suomalainen nainenEstoinen?
Ahaa, eli siis haluat vain nähdä hänet alasti?... Ja toinen on estoinen kun ei halua näyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Sinä sinä sinä siellä kerrot miten muiden pitäisi elää :D
Olet turhan itsekeskeinen ja itsepäinen, hellitä vähän!
Amerikkalaiset yleisesti ottaen ovat sosiaalisempia, hymyilevät enemmän ja ottavat pinnallisesti kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa liiotellaan tuota alastomuus juttuja. Ei minun kaupungissa kasvaneet kaverini halua näyttäytyä alasti missään porukassa.
Siis eivät koskaan käy esim. uimahallissa, kylpylässä, vietä saunailtaa? Jos menette mökille kaveriporukalla, saunotteko kukin yksistään vuorotellen?
Jenkkinainen ei tule spontaanisti sekasaunaan, jos yksikin karva on sheivaamatta.
Facessa ainakin näkyy avoin sotatila liberaalien ja vanhoillisten kesken. Nehän vanhoilliset on kaataneet (USA) vapaaehtoisesti lapsettomien ryhmän ja alkaneet hyökkäämään muissa ryhmissä ent. vela ryhmän jäsenten kimppuun. Samoin jos ryhmässä oli esim. x osavaltiossa toimineita opettajia/lastenhoitajia ollaan heidät laitettu paikalliselle protestilistalle aiheuttaen pahimmillaan näille henkilöille työttömyyttä ihan vain siksi etteivät he halua lisääntyä.